Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 8 May 2002, 17:05   #1
shakar
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy mijn oma

hallo! 2 jaar gelden is mijn oma overleden.

Ik denk nog steeds aan haar en moet bijna elke dag huilen ik zie mijn oma soms ook wel voor me staan of ik hoor haar stem.
Ik voel de aanwezigheid (lekker bekakt maar ja)

Ik heb echt verdriet van haar nog.

Heb jij dit ook dat je je oma ziet of hoort?




love ya


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxshakar
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2002, 17:19   #2
Fallen_Engeltje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nou mijn opa is ongeveer 5 jaar gelden gestorven maar dat was echt een eikel, en soms als ik ruzie met ons pap heb hebik et gevoel dat mn opa voor me staat echt, gewoon precies mijn opa zoals ie was, ook de manier va praten, ik heb dan et gevoel dat mn opa gewoon mn vader daar is zn oren staat te fluisteren wat ie moet zeggen!

Laatst aangepast door Fallen_Engeltje : 8 May 2002 om 17:27
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2002, 17:24   #3
Little Angel
Watch it!
 
Little Angel's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 March 2002
Locatie: Utrecht.......
Berichten: 4.484
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fallen_Engeltje
en soms als ik ruzie met ons pap heb hebik et gevoel dat mn vader voor me staat echt,
Deze zin klopt niet en ik weet niet wat ik ervan zou moeten maken........
__________________
Fuck You If You Doubt Me, I'm A Piece Of Shit And I Say It Proudly.
Little Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2002, 17:27   #4
Fallen_Engeltje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Little Angel


Deze zin klopt niet en ik weet niet wat ik ervan zou moeten maken........
kheb em al veranderd
  Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2002, 18:35   #5
secretmeid
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ksnap je helemaal mijn oma is 2jaar geleden plotseling overleden nou ja iedereen zag het aankomen mar ik wilde het niet zien. ik voel haar ook nou ja voelen je snapt me wel..............ik mis mijn oma ook. eigenlijk was et een verschrikkelijke zeur-oma maar ik had er altijd veel plezier met mn nicht. nu zien we elkaar haast nooit en ik mis het gezeur van mn oma
  Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2002, 19:22   #6
suuzke
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation missen van oma

Ja ik weet precies wat je bedoeld.
Mijn oma is op 27 december 1999 overleden.
We hebben haar gecremeerd en ze is boven zee uitgestrooid.
Ik heb dus niet echt een plek waar het overschot van mijn oma is.
Ik ga heel vaak naar een kappeltje dat bij haar oude woning in de buurt stond. Daar gingen we vroeger altijd naar toe om te wandelen en dan staken we een kaarsje aan voor mijn opa.
Ik weet precies wat je bedoeld ik huil ook eigenlijk dagelijks nog om haar.
ik mis haar zo erg, die leegte is nog steeds niet weg en die pijn voel ik elke dag.
Mijn oma en ik zaten altijd te lachen dat als ik van school zou veranderen ik in een tussenuur naar haar toe kon gaan.
Helaas kan dit niet meer en nu ga ik vaak naar dat kappeltje.
Soms maak ik gewoon daar mijn huiswerk of zit ik alleen maar te huilen.

ik zou graag contact met je houden omdat ik al lang naar iemand op zoek ben die dit ook zo voelt.

kiss
Suuzke
  Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2002, 21:21   #7
Melch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Suus, ik had het je al gezegd (PM), maar dood is er nou eenmaal en je kan er gewoon niks aan doen. Dus het klinkt hard, maar je moet een keer stoppen met het verdriet. Een keer stoppen, en het leven nemen zoals het is. JIJ kan er namelijk helemaal niks aan veranderen.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2002, 23:44   #8
Aristootjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Melch
Suus, ik had het je al gezegd (PM), maar dood is er nou eenmaal en je kan er gewoon niks aan doen. Dus het klinkt hard, maar je moet een keer stoppen met het verdriet. Een keer stoppen, en het leven nemen zoals het is. JIJ kan er namelijk helemaal niks aan veranderen.
Yep, I agree. De dood is overal, en jah, iederéén gaat dood, ook jij ( lekker aanmoedigend zeg )

Maarreuh, ik snap je verdriet en ik denk dat het heel mooi is dat je nog contact hebt, of iig haar aanwezigheid voelt. Twee vriendinnen van mij hadden ook zoiets:

R. voelde de dood van der oma aankomen en C. praatte nog met der overleden oma en zag haar geest ook af en toe.

Suc6 met het verwerken, en veel sterkte
  Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2002, 15:17   #9
Melch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
iedereen gaat dood, ook jij ( lekker aanmoedigend
Ja, maar het is wel waar. Of ik word 'mooi' 80, of ik word eind deze week overreden en ben op slag dood. Je weet nooit wat het leven met je doet. Ik kan ook tot m'n 35ste gezond blijven, en dan opeens na een half jaar overlijden aan kanker. Het kan gewoon, maar dat wil niet zeggen dat je niet van je leven kan genieten...
En dat andere mensen (directe, zoals familie en vrienden) komen te overlijden, is dat erg erg (!), maar je kunt er niks aan doen!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2002, 15:22   #10
Evisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik snap helemaal wat je bedoelt, ik heb wel mijn grootouders niet verloren, maar mijn neef, die trouwens ook mijn beste vriend is. Hij is nu meer dan een jaar geleden gestorven, maar in mijn hartje leeft hij nog verder. Ik praat ook nog vaak met hem, en heb soms ook het gevoel dat hij naast me staat, hoewel ik goed besef dat dat natuurlijk niet kan...
Maar volgens mij is daar helemaal niks mis mee, zolang je maar beseft dat dat maar gedachten zijn, en dat het niet echt is.
En iemand is pas echt dood als ie vergeten is, dus door vaak aan haar te denken zal je een klein stukje van haar steeds verder laten leven
  Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2002, 19:19   #11
Bebsy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het is geen bekakt woord hoor.. maar goed ik lach je niet uit enzo hoor maar mischien is het gewoon een ilussie.. of zoiets maar het kan ook gewoon zo zijn weet je.. AAN MIJ HEB JE NIET ECHT VEEL HE.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 09:20.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.