Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > School
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft.

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 5 February 2004, 09:43   #1
Smiley
Guest
 
Berichten: n/a
Question Enquete: Waren alle NSB'ers fout?

Poll: 1. Hoe ben je aan de informatie gekomen over de NSB gekomen?[sup]Tussenstand/sup]

[sup]Ook een poll maken? Klik hier[/sup]

2. Denk je dat je informatie betrouwbaar is?
3. Wat is je mening over de NSB ?
4. Vind jij dat kinderen van NSB’ers fout zijn/waren?
5. Ben je zelf meer voor linkse partijen (zoals de PvdA), partijen in het midden (b.v. D66) of voor rechtse partijen (zoals VVD, of nog rechtser, de CDA)
6. Heb je zelf een verhaal van een NSB’er die juist niet fout was? En zo ja, wil je die dan opschrijven?

We stellen het op prijs als je je mening onderbouwd met argumenten, ook zou het handig zijn als je je leeftijd vermeld.

alvast bedankt

Laatst aangepast door Smiley : 5 February 2004 om 19:49
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2004, 12:47   #2
Smiley
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

1.A,B,C
2.Ik vind zelf niet dat alle NSB' ers fout waren, er waren ook NSB' ers die bij winterhulp zaten, en die hielpen de armen.
3. Nee, vind niet dat de kinderen van NSB' ers fout waren, ze kunnen er niks aan doen wie hun ouders waren.
4. Ik vind dat er goed moet worden gekeken naar wat ze hebben gedaan, en als ze echt fout waren, dan mogen ze van mij een erg lange celstraf.
5. Ik ben zelfs links, ik ben het eens met de standpunten van GroenLinks.
6. eeh, nee niet echt.......

Laatst aangepast door Smiley : 5 February 2004 om 19:34
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2004, 17:41   #3
Mozzel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

srry ik was er niet bij
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2004, 20:28   #4
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

2. Denk je dat je informatie betrouwbaar is?

Ja

3. Wat is je mening over de NSB ?

Ik heb groot respect voor de NSB, want die mensen gaven heel veel op voor hun (goede) mening, en ze dachten goed te doen, en dan ben je ook goed, ookal zit je onbewust fout... Nee...de NSB is wel oke.

4. Vind jij dat kinderen van NSB’ers fout zijn/waren?

Nee zeker niet, het is de mening van hun ouders en wat ze ermee doen meoten ze zelf weten

5. Ben je zelf meer voor linkse partijen (zoals de PvdA), partijen in het midden (b.v. D66) of voor rechtse partijen (zoals VVD, of nog rechtser, de CDA)

Zelf pas ik het beste bij rechts, alleen momenteel is er geen partij die de mening heeft waar ik het mee eens ben.

6. Heb je zelf een verhaal van een NSB’er die juist niet fout was? En zo ja, wil je die dan opschrijven?

Waarom doe je of ze fout zijn? Ze zijn niet fout.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2004, 12:09   #5
Smiley
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard wist je dat?

Citaat:
Originally posted by annomeisje
2. Denk je dat je informatie betrouwbaar is?

Ja

3. Wat is je mening over de NSB ?

Ik heb groot respect voor de NSB, want die mensen gaven heel veel op voor hun (goede) mening, en ze dachten goed te doen, en dan ben je ook goed, ookal zit je onbewust fout... Nee...de NSB is wel oke.

4. Vind jij dat kinderen van NSB’ers fout zijn/waren?

Nee zeker niet, het is de mening van hun ouders en wat ze ermee doen meoten ze zelf weten

5. Ben je zelf meer voor linkse partijen (zoals de PvdA), partijen in het midden (b.v. D66) of voor rechtse partijen (zoals VVD, of nog rechtser, de CDA)

Zelf pas ik het beste bij rechts, alleen momenteel is er geen partij die de mening heeft waar ik het mee eens ben.

6. Heb je zelf een verhaal van een NSB’er die juist niet fout was? En zo ja, wil je die dan opschrijven?

Waarom doe je of ze fout zijn? Ze zijn niet fout.
Vind je ook dat de NSB' ers, die verantwoordelijk zijn voor de vele joden die zijn vermoord, goed zijn?
En de NSB' ers die het verzet hebben tegengewerkt, zijn die ook goed.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2004, 18:26   #6
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind de NSB 1000X beter dan het verzet...
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2004, 18:38   #7
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Ik vind de NSB 1000X beter dan het verzet...

Je moet gewoon je bek houden over dingen waar je 0,0% verstand van hebt
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2004, 02:45   #8
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Inderdaad Als je zo nodig wil provoceren, oke, maar nu ga je te ver.

Je er houdt er ten eerste een zeer merkwaardige manier van redeneren op na:

Citaat:
Ik heb groot respect voor de NSB, want die mensen gaven heel veel op voor hun (goede) mening, en ze dachten goed te doen, en dan ben je ook goed, ookal zit je onbewust fout... Nee...de NSB is wel oke.
Wat je eigenlijk zegt is dat zolang mensen zelf denken dat ze het goed doen, goed zijn? Hitler, Mussolini, Stalin, Pol Pot en Saddam Hoessein waren er ook van overtuigd dat ze het bij het rechte eind hadden en hun dictaturen en massamoorden goed te praten waren. Maakt dat ze oke?

Je hebt geloof ik geen idee waar de NSB voor stond en wat ze op haar geweten heeft. Als je als ideologie hebt dat het Arische ras superieur is aan alle andere rassen en als die superioriteit geuit wordt in de ideeën dat de andere rassen mochten worden uitgebuit, gemarteld en gedood, heb je dan een goede mening? Is het 'oke' om landgenoten te verraden door een Duitse bezetter die bijv. Rotterdam plat bombardeert te steunen, onschuldige mensen de gruwelijke dood in te jagen in de concentratiekampen door mee te helpen aan razzia's, knokploegen de bevolking te laten terroriseren en over de rug van anderen proberen de macht te grijpen in Nederland?
Lekker dat je daar respect voor hebt...

En bovengenoemde laffe NSB'ers beter dan de moedige mensen die wél opkwamen voor hun medeburgers, die de onschuldigen probeerden te helpen, vochten voor de vrijheid van dit land (en de vrijheid van JOU!) en tegen het fascisme en nazisme? Rot eens gauw op en ga je schamen.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2004, 09:12   #9
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat de NSB deed weet ik.

Als een mens gelooft in wat hij doet, en dat hij geloofd dat het goed is, dan is het goed. Als je met je daden goed wilt doen, dan ben je niet slecht. Ook al ben je het er niet mee eens.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2004, 10:50   #10
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Wat de NSB deed weet ik.

Als een mens gelooft in wat hij doet, en dat hij geloofd dat het goed is, dan is het goed. Als je met je daden goed wilt doen, dan ben je niet slecht. Ook al ben je het er niet mee eens.
laat ook maar..
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2004, 12:45   #11
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Wat de NSB deed weet ik.
Als je weet wat de NSB deed en waar ze voor stond, hoe kun je dan respect voor die mensen hebben? En hoe haal je het dan in je hoofd om een opmerking als "Ik vind de NSB 1000X beter dan het verzet..." te plaatsen? Schandalig vind ik het.

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Als een mens gelooft in wat hij doet, en dat hij geloofd dat het goed is, dan is het goed. Als je met je daden goed wilt doen, dan ben je niet slecht. Ook al ben je het er niet mee eens.
Wat je eigenlijk zegt is dat zolang mensen zelf denken dat ze het goed doen, goed zijn? Hitler, Mussolini, Stalin, Pol Pot en Saddam Hoessein waren er ook van overtuigd dat ze het bij het rechte eind hadden en hun dictaturen en massamoorden goed te praten waren. Maakt dat ze oke?

Hoe kun je dat nou zeggen? Omdat het in hun ogen goed was om gezinnen te deporteren naar concentratiekampen en complete bevolkingsgroepen te vernietigen en daarnaast het eigen land bezet te laten door een buitenlandse dictator met alle gewelddadige gevolgen van dien, is het goed? Hoe kun je nou dat soort dingen goed praten...
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2004, 13:31   #12
Smiley
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hier is nog een pol die ik graag wil dat julie beantwoorden

Poll: Waren alle NSB'ers fout[sup]Tussenstand/sup]

[sup]Ook een poll maken? Klik hier
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 06:44.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.