Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 9 August 2013, 14:25   #1
anoniempje112
BOE!!!
 
anoniempje112's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 August 2010
Locatie: ergens in europa
Berichten: 29
Exclamation Hulp nodig...

Hallo,

Voordat ik mijn verhaal begin, wil ik vragen of er alsjeblieft geen haat-mail of gemene dingen kunnen worden gezegd. Dit is iets waar ik mee zit, en het is heel serieus voor mij... hopelijk kunnen jullie dat respecteren.

Dus....

Ik ben een meid van 18 jaar. Sinds mijn 16/17 ben er voor uitgekomen dat ik meisjes leuk vind (gelukkig acctepteerde iedereen me gewoon en waren er totaal geen problemen ). Maar nu heb ik een paar dagen geleden een filmpje op youtube gevonden (ik kwam het heel toevallig tegen) met de titel; "FTM: The transition". Toen ik eenmaal verder in het filmpje kwam, kwam ik er achter dat het ging om een man die 'vast zat' in een vrouwen-lichaam en dus zichzelf liet transformeren naar een man.
Sinds dien ben ik heel erg in de war. Ik wist wel dat het bestond, maar ik had het gevoel dat het plotseling wel heel dichtbij kwam. Misschien is het puur omdat ik op vrouwen val, of dat ik altijd al een 'tomboy' ben geweest... maar op de een of andere manier kon ik me wel herkennen in de dingen die FtM's (FTM: Female to Male) voelde. Nu staat er genoeg informatie op internet over het transformeren, maar er is weinig te lezen over het hele proces dat eraan vooraf gaat.
Nu zit het dus zo dat ik begin te twijfelen aan mezelf. De gevoelens die FtM's hebben zijn veel gevoelens waar ik ook mee zit. Het feit dat ze zichzelf hebben geforceerd om meisjes-achtig te zijn en het jaloers zijn op jongens... Ik droeg vroeger altijd jongens kleding ("geleent" van mijn broer).
Jongens waren altijd iets waar ik tegenop keek... een soort voorbeeld als het ware. Bovendien heb ik problemen sinds de puberteit. Die problemen heb ik proberen weg te ceiferen, en dat werkte voor een tijd aangezien er van alles gebeurde in mijn leven, maar toch zijn ze er altijd gebleven op de achtergrond. Zo heb ik bijvoorbeeld een hekel aan mijn heupen. Ik heb sinds een tijd wat bredere, vrouwelijkere heupen en ik haat het! Ook is mijn bovenlichaam iets wat ik liever niet in de spotlight zet... ik kijk niet graag in de spiegel, want dat zie ik hoe ik ben verranderd zinds de puberteit.
Maar tegelijker tijd wil ik ook niet van mijn lichaam af als het ware. Ik ben nu redelijk gewent aan het lichaam wat ik nu heb, en ik zou bijvoorbeeld mezelf ook niet als een hem verwijzen i.p.v. een haar.

Hopelijk heeft iemand een tip of ook maar iets wat helpt, want ik ben op dit moment gewoon heel erg onzeker over alles.

(sorry als er spelfouten ofzo inzitten... mijn autocorrectie doet het niet, en mijn spelling is nooit geweldig geweest XD)


xoxo een verward iemand
anoniempje112 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 August 2013, 01:11   #2
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

Jeetje, dat is even een zwaar onderwerp dat je hier op tafel legt zeg..

Begrijp ik het goed als ik zeg dat je op meisjes valt ( hetzelfde geslacht ), maar door het zien van een documentaire twijfelt of je nu lesbische of transgender gevoelens hebt?

Laat ik voorop stellen dat puur het feit dat je je kleedt/gedraagt op een manier die je als tomboyish uit kunt leggen niet meteen betekent dat je dan een jongen/man in een meisjes/vrouwenlichaam c.q. transgender bent.
Er zijn zat meiden die gewoon niks ophebben met typische 'tuttige' 'meisjesdingen', dat maakt ze niet meteen tot een jongen in het verkeerde lichaam.

Er zullen ongetwijfeld overeenkomsten zijn tussen FTM zoals jij dat noemt en lesbische gevoelens, het lichamelijke omhulsel is hier het wezenlijke verschil.
Je bent in de war, begrijpelijk.

Maar ik maak wel uit je post op dat je jezelf wel ziet als een 'zij', en ookal ben je niet dolgelukkig met je lijf, je bent er wel in thuis ( en niemand is echt 100% gelukkig met zijn of haar lijf ).
Ik denk dat je daaruit op mag maken dat je in ieder geval de juiste sekse hebt qua aansluiting bij je gevoelens gedachten en beleving.
Dat je niet dol bent op je heupen en niet graag in de spiegel kijkt is mijns inziens een ander issue wat meer te maken heeft met het accepteren en respecteren van jezelf dan met seksuele geaardheid of wel/niet in het juiste lichaam van de juiste sekse zitten.

Het zijn mogelijk twee verschillende problemen waar je misschien de fout maakt door ze als een enkel probleem te zien.

Op zulke momenten zou input van Wortelbrood handig geweest zijn...
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 August 2013, 10:11   #3
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

Dan was de TS nu al een man geweest hoor..
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 August 2013, 13:31   #4
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

Nee, want dan had Wortel al geen interesse meer gehad.
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 August 2013, 23:49   #5
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 August 2013, 17:35   #6
anoniempje112
BOE!!!
 
anoniempje112's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 August 2010
Locatie: ergens in europa
Berichten: 29
Standaard

Dank jullie wel voor de tips.
Wat ik eruit opmerk is dat jullie denken dat ik onzeker ben over mijn lichaam, maar dat is juist helemaal niet het geval . Ik ben dankbaar voor het lichaam wat ik heb...
Het is meer een soort iets wat aan je blijft knagen, het gevoel dat je er toch niet helemaal bij past, ook niet bij de lesbische mensen zegmaar. Ik ken meerdere lesbische die wat mannelijker zijn zegma, maar toch voel ik me niet op m'n gemak bij hun... ik heb niet het gevoel dat ik bij hun groepje hoor (als je snapt wat ik bedoel).
Het feit dat ik mezelf niet als man verwijs nu heeft er puur mee te maken dat ik mijn hele leven al heb gehoord dat ik een meisje ben... Gisteren dacht iemand bijvoorbeeld dat ik een jongen was (puur door de manier van doen ofzo XD) en toen was ik de rest van de avond helemaal blij... en het was een prettig gevoel. Heel raar uit te leggen.
Het is ook niet zo dat ik niet vrouwelijk ben btw, ik heb ook een vrouwelijke kant... maar dat heeft iedereen wel. Ik vraag me alleen af of die gevoelens wat ik altijd al heb gehad, of die er mee te maken hebben dat ik misschien wel een ftm ben. Ik heb altijd onrust in mijn leven gehad, en sinds ik hier mee bezig ben voel ik een soort van rust, een soort van comfort.
anoniempje112 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 August 2013, 22:49   #7
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

Ga eens met een psychiater praten.

Mensen die zich laten ombouwen moeten ook door twee psychiaters groen licht krijgen. Dus het is niet raar als je met dit naar de psychiater stapt.
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 August 2013, 00:29   #8
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

Wat Chitesel zegt.

Een psychiater lijkt me inderdaad het verstandigst als je er zelf niet uitkomt.
Deze kan je ook beter helpen met ontdekken wie je echt bent/wilt zijn dan wij dat kunnen.
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 August 2013, 15:27   #9
anoniempje112
BOE!!!
 
anoniempje112's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 August 2010
Locatie: ergens in europa
Berichten: 29
Standaard

Oké, dank jullie wel. Ik ga het denk ik eerst eens aankaarten bij mijn moeder. Ze heeft al in de gaten dat me iets dwars zit volgensmij, en ze is heel open-minded.
Een psychiater lijkt me inderdaad wel iets, niet alleen omdat ik misschien ftm ben, maar ook gewoon om te achterhalen wie ik nou eigenlijk precies ben. (:
nogmaals bedankt voor jullie hulp (en aandacht). Het was wel fijn om serieus genomen te worden
anoniempje112 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 August 2013, 15:28   #10
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

Wen er maar niet aan, serieus zijn we maar 1x per 10 jaar
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 August 2013, 22:12   #11
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

It's a miracle!
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 03:40.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.