Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 8 June 2005, 11:36   #1
Asmooh
Ik wel, Jij ook?
 
Asmooh's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Delft
Berichten: 214
Stuur een bericht via ICQ naar Asmooh
Standaard bleh... moet dit ff kwijt hoor

Het is nu +/- 2 weken uit met mn vriendin.
Hadden een relatie van 1,5 jaar waar er heel veel is gebeurd; hebben altijd voor elkaar klaar gestaan.
Hebben echt een hele leuke tijd gehad.
Ze is door mij model geworden, heeft photoshoots gehad en heeft nu ook een toekomst daar in.

Ik ben een redelijk gesloten boek, ik ben bijna niet te snappen en praat nooit over mijn gevoelens, niet met mn vriendin.. wel met andere. Het is niet goed maar dat ben ik.

Afgelopen zondag heeft ze aangegeven dat ze niet meer opnieuw wou proberen omdat ze dit niet trekt, en ik snap het ook allemaal wel.
Omdat ik nooit laat zien hoe ik me voel heb ik gister een foto gemaakt hoe / wat ik me voel...

Een foto waar ik aan de trap hang en mezelf ophang...
na die foto hebben we vandaag elkaar voor het laatst rest des levens gezien.
En heeft al aangegeven dat ze de contact verbreekt met me.

Kijk, ik hou van der, en dat weet ze.
Ze zegt ook dat ze van mij houdt, maar we gaan niet verder.
En dat maakt het extra lastig, zelf heeft ze ook aangegeven, als ik echt niet meer wil leven.. zal ze mn hand vast houden tot op het laatste moment.. vind ik wel weer lief.
Maar zoals mensen weten inmiddels ben ik Christelijk, en God zal nooit vergeven als ik dit zou doen... en dat is het ergste dat me kan overkomen.

Los van dat het uit is, loop ik al jaren met deze gedachten in mijn hoofd... ik ben Gelovig opgevoed,.. op mijn 12e dacht ik dat ik het geloof niet nodig had en het allemaal zelf wel aan kon.
Nou niet dus, ik ben toen heel erg achteruit gegaan enz.
Depri, ZM neigingen, niet meer eten, drinken, slapen mezelf kapot maken.

Nu ik weer met het geloof bezig ben gaat het wel beter met me. Tot 2 weken terug, ik hou me met mn geloof bezig omdat ik dit echt wil.
Maar ik wil niet meer elke ochtend wakker worden met Pijn, en elke nacht slapen met Pijn.. dat ben ik zo onwijs zat.
En dan denk ik weer van, maar als ik nu stop dat hoef ik dat niet meer te doen: Dan lees ik de bijbel en staat duidelijk dat het Niet mag, en dat dit leven me is gegeven wie ben IK om te zeggen dat ik er mee stop? niemand....

In de bijbel staat dat ik niet sterk hoef te zijn omdat er al voor me is gevochten, maar als ik nog verder terug ga naar mijn verleden:
Als ik niet sterk was geweest had ik misschien? nu niet meer geleeft, voor de ZM neigingen hadden mijn ouders me wel omgebracht.
Omdat ze altijd ruzie hadden, mij mishandelde... niet een tikje hier en daar.
Schoppen, slaan, met voorwerpen slaan, en los daarvan ook nog eens compleet geestelijk kapot maken.

En ik weet dat ik het makkelijk heb, er zijn mensen die veel en veel meer mee maken dan mij.
Maar toch vind ik het allemaal zo onwijs moeilijk
Gister vroeg een bekende van me: Ga met vrienden naar buiten,,. welke vrienden? waarom denk je dat ik zovaak op IRC/Forum's zit?
Heeft redenen..

Maja...
Dit wou ik ff kwijt

GBY
__________________
[url=http://www.yoforum.nl]YO! Forum[/url]
Asmooh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2005, 12:00   #2
chica
Bianca
 
chica's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: de Zilk
Berichten: 6.892
Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

Eigenlijk word ik hier een beetje stil van..
__________________
http://juf-bianca.blogspot.com
- Als je loslaat heb je twee handen vrij -
- Verander vastbesloten van mening -
chica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2005, 14:07   #3
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chica
Eigenlijk word ik hier een beetje stil van..
Ik kan niet's anders zeggen dan dat ik hier in mee ga.
Maar ik snap wel precies wat je bedoelt omdat het ook nog niet zo lang geleden uit gegaan is tussen mij en me vriendin en ook ik heb zitten denken aan ZM-neigingen.
Maar zoals ik altijd al heb gezegd, ik wil later graag bekend worden maar dan toch zeker niet op zo'n manier en ik heb ook iedereen daarbij verteld dat ik die ZM-neigingen nooit zal uitvoeren en daar blijf ik dan ook bij.
Maar als advies tegenover jouw, ik zou proberen jezelf beetje voor beetje weer terug te krijgen voordat je wat met je vriendin kreeg dan wordt alles vanzelf weer makkelijker en dan hoef je ej ook geen zorgen meer te maken.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2005, 14:17   #4
Asmooh
Ik wel, Jij ook?
 
Asmooh's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Delft
Berichten: 214
Stuur een bericht via ICQ naar Asmooh
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrInsane
Ik kan niet's anders zeggen dan dat ik hier in mee ga.
Maar ik snap wel precies wat je bedoelt omdat het ook nog niet zo lang geleden uit gegaan is tussen mij en me vriendin en ook ik heb zitten denken aan ZM-neigingen.
Maar zoals ik altijd al heb gezegd, ik wil later graag bekend worden maar dan toch zeker niet op zo'n manier en ik heb ook iedereen daarbij verteld dat ik die ZM-neigingen nooit zal uitvoeren en daar blijf ik dan ook bij.
Maar als advies tegenover jouw, ik zou proberen jezelf beetje voor beetje weer terug te krijgen voordat je wat met je vriendin kreeg dan wordt alles vanzelf weer makkelijker en dan hoef je ej ook geen zorgen meer te maken.
Ik snap je punt wel, ik wil dan niet bekend worden... niet in die zin iig.
Wil nogsteeds (zoals nu) modellenfotograag worden.
Maar dan is er weer iets in mn hoofd dat zegt: dat woor je toch niet
Over al mijn acties durf ik niks te beloven, omdat stel ik beloof het en het gebeurd dan ben ik mijn belofte niet na gekomen , en dat wil ik juist weer niet, misschien was dat inderdaad beter. maar daar heb ik nu weinig aan.

Thx voor je reactie, ik zie wel wat er allemaal gebeurd aankomende tijd
__________________
[url=http://www.yoforum.nl]YO! Forum[/url]
Asmooh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2005, 14:39   #5
slobjong
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mss heb jij der met die foto wel een beetje geschokt. kom er voor jezelf uit dat je je goed voelt. als je dat bereikt heb en je voelt nog steeds dit voor je ex en zij voor jou kan je het altijd nog proberen.


veel suc6, en "keep on living"
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2005, 15:10   #6
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobjong
mss heb jij der met die foto wel een beetje geschokt. kom er voor jezelf uit dat je je goed voelt. als je dat bereikt heb en je voelt nog steeds dit voor je ex en zij voor jou kan je het altijd nog proberen.


veel suc6, en "keep on living"
Hij heeft een punt, als ik nu een trucage foto ga sturen waarbij ik me ophang en die naar me ex stuur ....... dan vermoord die me gelijk
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2005, 16:44   #7
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

kijk, ik heb je foto gezien en hij is gelijk van het forum verwijderd. ik snap je vriendin wel. beeld je eens in welke sleur het is om de hele tijd samen te leven met iemand die constant zelfmoord wil plegen. dat meisje is jong, ze wil een gelukkig leven. er zullen zo al zorgen genoeg zijn. stel nu dat je het op een dag doet, welke schuldgevoelens moet ze dan niet hebben...ze zou het zichzelf verwijten.
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2005, 17:17   #8
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

ik zou zeggen, kom naar de DPC barbeque ;-)

en met mensen uit je geloofsgenootschap dan, zijn dat geen vrienden? just wondering...
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2005, 17:31   #9
Asmooh
Ik wel, Jij ook?
 
Asmooh's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Delft
Berichten: 214
Stuur een bericht via ICQ naar Asmooh
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
ik zou zeggen, kom naar de DPC barbeque ;-)

en met mensen uit je geloofsgenootschap dan, zijn dat geen vrienden? just wondering...
ik kom niet meer in DPC
__________________
[url=http://www.yoforum.nl]YO! Forum[/url]
Asmooh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2005, 17:32   #10
Asmooh
Ik wel, Jij ook?
 
Asmooh's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Delft
Berichten: 214
Stuur een bericht via ICQ naar Asmooh
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
kijk, ik heb je foto gezien en hij is gelijk van het forum verwijderd. ik snap je vriendin wel. beeld je eens in welke sleur het is om de hele tijd samen te leven met iemand die constant zelfmoord wil plegen. dat meisje is jong, ze wil een gelukkig leven. er zullen zo al zorgen genoeg zijn. stel nu dat je het op een dag doet, welke schuldgevoelens moet ze dan niet hebben...ze zou het zichzelf verwijten.
Euhm , ze staat achter me zegt ze.
Als ik het wil, en ik zou haar bij me willen tot op het laatste moment zal ze me hand vasthouden, heeft ze zelf gezegd.

Daar ging het nog niet eens om, het ging uit omdat ze me niet snapte..
(los van ZM)
__________________
[url=http://www.yoforum.nl]YO! Forum[/url]
Asmooh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2005, 17:53   #11
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

Die foto klink een beetje lomp.. Waarschijnlijk omdat je je gevoelend opkropt en niet weet hoe je ze moet laten zien. Laat niet in 1x de druk van de kraan.

Citaat:
Maar zoals mensen weten inmiddels ben ik Christelijk, en God zal nooit vergeven als ik dit zou doen... en dat is het ergste dat me kan overkomen.
Dikke onzin, elke zonde kan vergeven worden, behalve directe Godslastering waar je geen spijt van krijgt. Mensen die zich van het leven beroven is niet volgens God`s plan, maar absoluut (!) geen doodzonde. (Niet om je te motiveren btw )

Kijk ook is op http://www.real-life.nl/
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2005, 18:04   #12
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flater
Dikke onzin, elke zonde kan vergeven worden, behalve directe Godslastering waar je geen spijt van krijgt. Mensen die zich van het leven beroven is niet volgens God`s plan, maar absoluut (!) geen doodzonde.
dan zou ik de bijbel nog maar eens goed lezen.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2005, 18:07   #13
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
dan zou ik de bijbel nog maar eens goed lezen.
betweter. Kan het niet zo zeggen waar het staat, maar weet het zeker. Het is een zonde ja, maar geen doodzonde.
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2005, 21:23   #14
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flater
betweter. Kan het niet zo zeggen waar het staat, maar weet het zeker. Het is een zonde ja, maar geen doodzonde.
wat wil jij met doodzonde zeggen? dat je geen recht hebt op een plekje in de hemel? (en dan nog is het geloven in de hemel nog een kwestie opzich, maar hier zal ik niet verder over uitweiden ;-) ). Zowieso gunt god iedereen de kans om leven op aarde te krijgen (paradijsaarde... ). Anyhoe, overal in de bijbel vind je teksten waarin zelfdoding uitdrukkelijk wordt afgekeurd.
(nu zijn er ook tegenargumenten te bedenken, maar die zal ik je alvast voorschieten: zoals simson, hij beroofde zichzelf van het leven en nam duizenden fillistijnen met zich mee de dood in, echter dit was om gods volk te redden (?) ).
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2005, 21:34   #15
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flater
betweter. Kan het niet zo zeggen waar het staat, maar weet het zeker. Het is een zonde ja, maar geen doodzonde.
its a one way ticked to hell
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 23:06   #16
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

als ik dit zo lees zeg ik : ga professionele hulp zoeken.

je zit ongelooflijk met jezelf in de knoop, ook door een klote verleden wat je heeft gevormd tot wat je bent. je kunt al bijna niet meer omgaan met het breken met je vriendin.
blijkbaar kun je niet alle hulp bij God vinden (no offence). ik vind dat je het ergens anders moet proberen.

het zou zonde zijn om je leven nu weg te gooien.
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2005, 12:41   #17
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
als ik dit zo lees zeg ik : ga professionele hulp zoeken.

je zit ongelooflijk met jezelf in de knoop, ook door een klote verleden wat je heeft gevormd tot wat je bent. je kunt al bijna niet meer omgaan met het breken met je vriendin.
blijkbaar kun je niet alle hulp bij God vinden (no offence). ik vind dat je het ergens anders moet proberen.

het zou zonde zijn om je leven nu weg te gooien.
De vraag is misschien, zal professionele hulp wel helpen??
Want ik weet van mezelf als ik zoiets mee zou maken dat ik geen hol heb aan PH omdat ik de enige ben die de shit weer in me hoofd weer goed kan krijgen.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2005, 13:57   #18
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrInsane
Hij heeft een punt, als ik nu een trucage foto ga sturen waarbij ik me ophang en die naar me ex stuur ....... dan vermoord die me gelijk
wat een geniale paradox
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2005, 17:04   #19
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het lijkt me toch dat professionele hulp je zou kunnen helpen, want op deze manier werkt het niet, en dat heb je zelf ook goed door. Misschien zou je naar je huisarts kunnen gaan, hij kan je doorverwijzen naar een professionele instelling die samen met jou gaat kijken wat het beste voor je is.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2005, 22:50   #20
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Noem het monoloog tegen de zelfdoding of gezeur van thaliaaglaja, maar ik vond het nodig dit toch nog even te melden.

Ik zou kunnen beginnen met hoe men het in de geschiedenis bekeek, maar omdat je/jullie dit wrs toch niet interesseert en ik momenteel geen zin heb om het allemaal uit te typen (hoewel het interessant is!), bespaar ik het jullie toch maar.

Eerst en vooral: denk je nu werkelijk dat de dood je de oplossing zal geven? Om eerlijk te zijn, ik weet zeker van niet. Ik heb het -jammergenoeg- al moeten meemaken en ik kan je verzekeren, het is als nabestaande echt verschrikkelijk. Zelfs als tienjarige maakt het indruk op je.
Besef je wel hoe zwaar het is voor de mensen die je achterlaat? Je laat hen achter met honderden, miljoenen vragen die nooit beantwoord zullen/kunnen worden. Je gaat twijfelen aan anderen, maar vooral aan jezelf. "Heb ik wel genoeg liefde gegeven?" "Is het mijn schuld dat... of dat... ?" En dan word je overvallen met woede, je gaat de persoon in kwestie van al het lelijke beschuldigen wat je maar kan bedenken. Het duurt jaren vooral je er uiteindelijk kunt bij neerleggen en dan nog is het moeilijk. En hoe hartelozer je bent, des te moeilijker het verwerken is, des te meer je jezelf gaat verwijten dat het jouw schuld is en dat je te weinig tijd met hem/haar doorgebracht hebt. "Er waren nog zoveel dingen die we samen moesten/konden doen.", etc.
Eigenlijk is het een makkelijke oplossing: "Ik heb er hier genoeg van, ik kuis mijn schop af, de groeten aan de dommeriken, ik ben op weg naar een beter leven. Los het zelf maar op, je ziet zelf maar hoe." Maar is er eigenlijk wel een beter leven na de dood? Is er op de eerste plaats wel iets?

Over die foto: ik zou meer dan geshockeerd zijn. Ik denk niet dat ik nog iets met je te maken zou willen hebben met je. Weten dat de persoon van wie je met je hart en ziel gehouden hebt, zulke plannen heeft en op het punt staat ze uit te voeren. Ik zou er niet mee kunnen leven.

Ik hoop dat je de moeite hebt genomen dit door te lezen en je er nu enigszins anders tegenover staat. Denk erover na, spreek erover desnoods met volstrekt onbekenden. (Uit ondervinding weet ik dat zoiets vaak makkelijker is dan tegen mensen om wie je geeft.)

Maar ik moet me aansluiten met de mensen boven mij: dit is een jongerenforum, geen therapeutisch centrum. Probeer hulp te zoeken, het hoeft niet eens professioneel te zijn, maar iemand waarvan jij overtuigd bent dat hij/zij je kan helpen en die bij wie je het gevoel hebt dat er wederzijds vertrouwen is.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen

Laatst aangepast door thali : 10 June 2005 om 23:01
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2005, 08:48   #21
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrInsane
De vraag is misschien, zal professionele hulp wel helpen??
Want ik weet van mezelf als ik zoiets mee zou maken dat ik geen hol heb aan PH omdat ik de enige ben die de shit weer in me hoofd weer goed kan krijgen.
het is ook niet de bedoeling dat iemand anders het voor hem op lost. maar iemand anders kan hem wel een duwtje in de goede richting geven en hem waar nodig helpen.
maar hij zal het wel zelf moeten doen ja.
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:35.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.