Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > The Lounge
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 7 December 2005, 19:41   #51
x-lizz-x
Lid
 
x-lizz-x's Avatar
 
Geregistreerd op: 10 July 2002
Berichten: 3.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
wie download er hier films en mp3's?
ik
__________________
let's dance
x-lizz-x is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 December 2005, 19:47   #52
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

Oja, ik steel ook muziek en beelden van internet af
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 December 2005, 20:48   #53
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
kom een keer met me praten als je in leiden bent, dan leg ik je alles perfect uit, want dit soort onzin discussies ga ik hier niet houden.

zolang je niet betaald voor producten die door anderen gemaakt zijn en je niet gratis door deze partij aangeboden worden is het stelen. period.
hoe je jezelf er bij voelt moet je zelf beslissen.
Ik begrijp je standpunt wel, maar ik begrijp ook heel goed dat mensen niet 22 Euro voor een matige cd of dvd gaan neertellen die ze anders toch niet zouden kopen. Om nog maar niet te praten over singles, 2 nummers voor 8/9 euro en computer games die "vroegah" altijd 99 gulden waren en nu al regelmatig 69 Euro. Aan de ene kant willen de makers hun kunnen kapitalistisch exploiteren, maar aan de andere kant hebben ze een minimum prijs afgesproken. En maar blijven schreeuwen om meer geld.

Ik download zelf helemaal niet, maar ik koop ook niet meer snel van dit soort producten die voor een paar euro in elkaar zijn te zetten. Ik koop alleen de cd's, dvd's en games die ik ook echt de moeite waard vind voor dat geld.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 December 2005, 21:25   #54
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Ik begrijp je standpunt wel, maar ik begrijp ook heel goed dat mensen niet 22 Euro voor een matige cd of dvd gaan neertellen die ze anders toch niet zouden kopen. Om nog maar niet te praten over singles, 2 nummers voor 8/9 euro en computer games die "vroegah" altijd 99 gulden waren en nu al regelmatig 69 Euro. Aan de ene kant willen de makers hun kunnen kapitalistisch exploiteren, maar aan de andere kant hebben ze een minimum prijs afgesproken. En maar blijven schreeuwen om meer geld.

Ik download zelf helemaal niet, maar ik koop ook niet meer snel van dit soort producten die voor een paar euro in elkaar zijn te zetten. Ik koop alleen de cd's, dvd's en games die ik ook echt de moeite waard vind voor dat geld.
je lult echt onzin PFP sorry.

De gemiddelde WINKELPRIJS van een cd is €12,96 in 2004, dit was een daling ten opzichte van 2003, dus ik neem aan dat over 2005 het rond de €12,50 ligt. Bron NVPI jaarrapporten.
En ja ook de nieuwe Madonna en Robbie Williams lagen de 1e week voor €9,99 bij de mediamarkt.
Single prijzen liggen rond de €4,95 en zijn altijd al onzin geweest, singles is materiaal voor liefhebbers en verzamelaars.
Ik werk zelf (stage) bij een platenlabel. Er leven bij dit label 2 mensen van, die allebei onder het minimumloon verdienen en dit is het grootste label van Europa in zijn soort, inderdaad enorm kapitalistisch.
Een minimumprijs is helemaal de grootste rukbullshit die ik ooit gehoord heb, wij kunnen onze cd's verkopen voor wat wij willen, maar de PPD (prijs die label vangt van distributeurs) moet wel rond de 6€ liggen anders zijn we bnnen 2 releases failliet, mensen moeten ook een salaris hebben, zelfs in de muziek industrie.
Het grootendeel van de labels bestaat uit mensen die als passie een label gestart hebben en vaak megaveel werk te doen hebben voor weinig geld, minder dan jij later per maand verdient.
Onze artiesten verdienen daarbij helemaal weinig, je hebt volgens mij een beetje teveel MTV -cribs gekeken als je denkt dat artiesten rijk zijn. 98% NIET dus.
Je vergeet voor de grap ook maar even dat een cd en spel ontwikkelen meer kost dan de druk en perskosten (vergeet: opname, promotie, distributie, auteursrechten, royalties, ontwerpkosten). Ook moeten van verkopende platen andere artiesten die niet verkopen betaald worden; verliezen meoten worden opgevangen.
Daarnaast ontvangt een platenlabel totaal niets uit optredens en in 80% van de gevallen ook niet uit merchandise, dit zijn namelijk tourbookers en merchandisers die deze opbrengsten vangen.
Independent labels, dus alles wat geen EMI, BMG, Sony, Universal of Warner is hebben het erg moeilijk op het moment. Majors hebben nog ietwat speling omdat zij een back-catalogue hebben met ariesten die nog verkopen maar niet meer gepromoot hoeven worden (Beatles, Metallica, Pink Floyd)

Ik had van jou echt wat meer intiligentie verwacht. Dit soort populistische praatjes zijn mooi om jezelf bij de download-generatie populair te maken, maar je maakt me naar mij toe echt compleet belachelijk met je vorige post.
Iets nemen wat een ander gemaakt heeft zonder te betalen is diefstal punt.

Overigens had ik helemaal geen zin om hierop te reageren maar veel mensen zouden jouw verhaal zo geloven. Je bent overigens van harte welkom een keer met mij mee te gaan naar werk mocht je dit alles niet geloven en nog steeds denken dat het een groot complot is.

Overigens dit geldt precies hetzelfde voor film en software producenten.

Ik vind huizen trouwens ook hun geld niet waard, ik denk dat ik maar ga kraken, of auto's jatten, vind ik ook te duur

PS verder ga ik hier niet meer op in, dit is niet de insteek van dit topic, als je er met me over wil discussieren doen we dat wel een keer in een cafe in Leiden, of de dag dat jij met me mee naar mn werk gaat.

Groet,
Niels

Laatst aangepast door anemic : 7 December 2005 om 21:33
  Met citaat antwoorden
Oud 8 December 2005, 14:26   #55
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loy
asbak en een dienblad uit een kroeg
Meerdere moet je er misschien even bij toevoegen
  Met citaat antwoorden
Oud 8 December 2005, 15:13   #56
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

aangezien je geen reactie meer gaat plaatsen heeft het geen zin meer om erop te reageren

Maar als ik jouw verhaal moet geloven dan is het financieel helemaal niet interresant om dvd's cd's en games te produceren.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 December 2005, 15:19   #57
x-lizz-x
Lid
 
x-lizz-x's Avatar
 
Geregistreerd op: 10 July 2002
Berichten: 3.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xlizzx
ik
ik niet bedoel ik..
__________________
let's dance
x-lizz-x is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 December 2005, 18:04   #58
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xlizzx
ik niet bedoel ik..
Nee, dat moet ik voor je doen, complete clips, en ze dan proberen door te sturen
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 December 2005, 19:03   #59
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 December 2005, 19:06   #60
x-lizz-x
Lid
 
x-lizz-x's Avatar
 
Geregistreerd op: 10 July 2002
Berichten: 3.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Nee, dat moet ik voor je doen, complete clips, en ze dan proberen door te sturen

1 keer
__________________
let's dance
x-lizz-x is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2006, 15:36   #61
Trancekill
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik soms thuis he wat lekkers.
En wat uit een winkel maar iemand dwingde me ertoe.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2006, 17:02   #62
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
je lult echt onzin PFP sorry.

De gemiddelde WINKELPRIJS van een cd is €12,96 in 2004, dit was een daling ten opzichte van 2003, dus ik neem aan dat over 2005 het rond de €12,50 ligt. Bron NVPI jaarrapporten.
Waarom betaal ik altijd 22 euro voor een cd...
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2006, 21:19   #63
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sanne
Waarom betaal ik altijd 22 euro voor een cd...
omdat je geen cd's van madonna of robbie williams koopt of omdat je niet naar de mediamarkt gaat
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2006, 22:29   #64
Kwak
Lid
 
Kwak's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 August 2003
Locatie: Waar je woont
Berichten: 1.445
Standaard

paar diamantjes op schiphol
__________________
I gave up drugs, sex and alcohol.... Those were the worst 15 minutes of my life
Kwak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2006, 10:08   #65
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nee

ik download wel maar ik koop genoeg originele cd's en ga naar genoeg shows om dat te compenseren vind ik

@sanne, niels zegt dat je een idioot bent als je 22 euro voor een cd gaat betalen
  Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2006, 10:23   #66
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Vroeger al gedaan. En jat nu nog steeds
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2006, 10:18   #67
Marijk.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik proef altijd eerst ff de snoepjes voor dat ik ze schep...
maar dat is geen jatten..

  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 08:47.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.