Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 11 August 2005, 21:36   #1
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Red face [Centraal] Eredivisie 2005-2006

Morgen trappen Sparta Rotterdam en AZ af voor weer een nieuw Eredivisieseizoen. Een seizoen dat anders zal zijn dan de voorgaande seizoenen. Voetbal op verschillende zenders, voetbal in de winter, met kerst en bovenal Play-Offs als ongewenst toetje op het einde van het seizoen.

Wat het allemaal gaat brengen is nog ongewis. Gaan clubs zich straks 5 wedstrijden voor het einde al sparen omdat plaats 5 of plaats 9 toch al zeker is? Is een goede eindspurt straks belangrijker dan ooit? Is de kampioen straks daadwerkelijk half maart al 'klaar' en hebben spelers geen enkele wedstrijd meer tot het WK in juni?

Moet PSV een stap terug doen zoals zich aftekende in het duel om de JC-schaal? Welke gevolgen heeft het rumour om Salomon Kalou bij Feyenoord, en kan Erwin Koemen een topclub (in naam) aan? Zal Ajax nu wel als een eenheid gaan opereren? Wat doet Louis van Gaal bij AZ? En wat kan Stevens bewerkstelligen bij Roda? Wat doet Pierre bij NAC met al die aankopen? Hoe doen de nieuwelingen het, en wie gaat er verassen?

Het opmaken van een prognose lijkt wel gekkenwerk, toch bij deze een poging Altijd leuk om naderhand te zien hoe gruwelijk je ernaast zat

1. Ajax
2. PSV
3. SC Heerenveen
4. Feyenoord
5. Roda JC
6. NAC Breda
7. AZ
8. FC Twente
9. Vitesse
10. FC Utrecht
11. FC Groningen
12. NEC
13. Willem II
14. RKC Waalwijk
15. ADO Den Haag
16. RBC Roosendaal
17. Heracles Almelo
18. Sparta Rotterdam
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 August 2005, 22:11   #2
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

1. Ajax
2. PSV
3. Feyenoord
4. SC Heerenveen
5. AZ
6. NAC
7. Vitesse
8. Roda JC
9. FC Twente
10. NEC
11. FC Groningen
12. FC Utrecht
13. RKC Waalwijk
14. Willem II
15. ADO Den Haag
16. Sparta
17. RBC Roosendaal
18. Heracles Almelo
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 August 2005, 22:55   #3
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Om te zeiken: verrassen.. Verassen is zo sneu over het algemeen.

Top
Het is inderdaad vooraf erg moeilijk om er iets zinnigs over te zeggen dit keer. PSV lijkt mij zwakker geworden, maar speelde vorig jaar bijvoorbeeld ook een meer dan dramatische voorbereiding. Toch vrees ik er voor. Vayrinen en Simons hebben mij tot nu toe allesbehalve kunnen overtuigen.

Ajax lijkt mij sterker dan vorig jaar. Toen hebben ze het jaar weggegooid door interne ruzies en een matige coach die het niet in de hand had. Blind lijkt een verstandiger beleid te voeren en zelfs het meest misselijkmakende mannetje houdt zijn mond terwijl hij op de bank wordt gezet. Probleem is echter dat er nog steeds geen echt fatsoenlijke centrumspits staat. En de jonkies als Maduro worden groter en groter gemaakt dan dat ze werkelijk zijn. Als Blind gewoon met Galasek als sterkmaker op het middenveld zou beginnen ipv Maduro zou Ajax gelijk een stuk beter staan heb ik het idee.

Feyenoord lijkt me ook gegroeid tov het vorige rampjaar. Koeman werkt met een duidelijke vaste lijn, er is weer een systeem en iedereen weet waar men aan toe is. Probleem blijft echter dat de selectie nog steeds te groot en te middelmatig is. Maar als Koeman er voor kan zorgen dat de organisatie achterin goed en stabiel staat dan kunnen Kalou en Kuijt (als ze blijven) het verschil maken en Feyenoord lang laten meedoen om de bovenste plekken.

Subtop
AZ is natuurlijk ook een groot vraagteken. Waren de redelijke successen te danken aan Adriaanse of is de spelersgroep werkelijk in staat om aan de top mee te draaien? Vorig seizoen was de tweede seizoenshelft al tamelijk dramatisch, maar dat werd enigszins verbloemd doordat ze in de UEFA-cup boven hun kunnen uitstegen. En wat kan Louis van Gaal? Ik denk dat het verwachtingspatroon voor AZ toch te hoog zal liggen en dat een 4e plek het hoogst haalbare is.

SC Heerenveen heeft in redelijke rust met veel jonge spelers weer een seizoen kunnen groeien. Mennekes als Huntelaar, Samaris en Yildirim zijn een jaar rijper en ervarener. Met Nilsson was er al een erg goede speler bijgekomen in de loop van vorig seizoen. Bruggink speelde vorig jaar onder zijn kunnen leek het, maar is in de voorbereiding voorlopig goed op dreef. Hij moet met zijn ervaring veel meer kunnen brengen in principe. Erg belangrijk is ook de komst van Bosvelt. Hij brengt meer balans in de ploeg en zijn ervaring is op die positie zeer belangrijk.

NAC Breda heeft erg veel aankopen gedaan van naam met als belangrijkste exponent uiteraard van Hooijdonck. Maar ook Sikora, Vonlanthen, Zwaanswijk, van Gessel, Elshot (en mis ik er nog een?) zijn gevestigde namen. Wordt betekent dit als groep? Welke resultaten kunnen we verwachten? Op papier ziet het er mooi uit.

Roda JC heeft niet veel wijzigingen ondergaan in de spelersgroep, de grootste winst zit in de technische staf als het goed is. Achterin staat het redelijk sterk naar mijn idee, terwijl voorin een aantal spitsen rondloopt waar de klasse vanaf druipt. Europees voetbal moet zeker kunnen, hopelijk ligt het verwachtingspatroon niet te hoog.

FC Twente kende een erg sterke tweede seizoenshelft vorig jaar. Voorin heeft men onberekenbare spelers als N'Kufo, Touma en Gakhokidze die altijd een wedstrijd uit het niets kunnen beslissen. Een jong, maar talentvol middenveld, ziet er ook leuk uit. Achterin vind ik het wat minder, zeker nu Boschker er een paar maanden uitligt.

Vitesse kent een ervaren spelersgroep met een groot aantal bikkelaars waar je niet graag tegen speelt (Schaaf, Yakubu, Jansen, Vreven, vd Berg). Voorin mist men een topspits heb ik het idee. Amoah is al jarenlang topscorer, maar pakt naar mijn idee te weinig punten. Gluscevic valt vies tegen. Wellicht is de selectie wat dun, maar als het meezit gaat Vitesse gewoon Europa weer in.

Middenmoot
FC Groningen groeit rustig, maar stabiel. Er staat een aardige selectie. Voorin toonde Nevland zich vorig jaar een ware goalgetter met een ongekend moyenne. Het is echter niet realistisch om dat dit jaar weer te verwachten. Samen met Koen vd Laak moet hij een aardig duo voorin kunnen vormen denk ik. Van een of andere nieuwe Braziliaan wordt ook het een en ander verwacht. Voor de rest zijn het naar mijn idee vooral leuke spelers in de middenmoot, maar komt het iets te kort voor de echte subtop denk ik. Maar ook Groningen zou zomaar in positieve zin mee kunnen gaan doen.

FC Utrecht kende vorig jaar een matig seizoen. Na een wervelende start viel men hard terug. Zijn ze dit jaar sterker geworden? Nelisse heb ik niet zo heel hoog zitten, maar was bij AZ zeer nuttig. Fortune kan ik nog niet echt beoordelen. Mentaliteit zit daar altijd wel goed, de groep kan boven zichzelf uitstijgen als het meezit. Maar op papier: wederom middenmoot.

NEC dan. Een aantal jaar geleden haalde deze groep Europees voetbal, daarna was het twee jaar helemaal niets. Dure investeringen als Boutahar, Niedzielan en Barreto kunnen de club niet aan een vaste plaats in de subtop helpen. Wat we dit jaar kunnen verwachten, nu Lok vanaf het begin kan werken met de groep.. ik weet het niet, maar ik verwacht niet dat het meer dan middenmoot zal zijn. Maar ook hier geldt dat het zomaar positief kan uitpakken.

RKC Waalwijk heeft wederom flink moeten inleveren afgelopen seizoen. De selectie is weer dunner geworden, de betere spelers zijn vertrokken en men speelt zelfs met Weevers in het goal. Koster lijkt me een redelijke trainer. De selectie lijkt me te goed om tegen degradatie te vechten, maar komt te kort om echt mee te doen om de PO.

Willem II heeft ook al zo'n krappe selectie. Aantal talentvolle spelers, maar de spoeling is erg dun. Vorig seizoen zijn ze min of meer toevallig Europa in gevallen, dat zal dit seizoen waarschijnlijk niet lang duren. Daarna kan men zich weer op de competitie richten en als iedereen heel blijft kunnen ze wellicht meedoen om de PO. Maar zonder echte spits en met zo'n dunne selectie kan het nooit structureel wat worden.


Degradatiekandidaten
ADO, RBC, Sparta, Heracles... Het zijn de geijkte namen die tegen degradatie vechten waarschijnlijk. Veel durf ik er niet van te zeggen. ADO heeft naar mijn idee een redelijk stabiele selectie. In RBC wordt altijd veel geld gepompt om er in te blijven. Zo heeft men met ElKhattabi op zich wel een aardige spits. Sparta is een traditieclub die eigenlijk altijd op eredivisieniveau hoort te spelen. Heracles kent een aantal goede aankopen. Talenten zoals Klavan en die Jap gecombineerd met zeer gelouterde spelers uit de Duitse competitie. Ik durf niet echt te zeggen wie er zal gaan degraderen...


En er kan natuurlijk nog erg veel gebeuren tot 31 augustus als de spelersmarkt dichtgaat.. Dat zal ook nog voor een groot gedeelte de eindstand bepalen, want veel clubs missen op belangrijke posities nog een speler..
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 August 2005, 11:30   #4
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Mijn ideeen voor de eindstand van komend seizoen zijn zo,

1. Ajax
2. Psv
3. AZ
4. Feyenoord
5. SC Heereveen
6. Nac Breda
7. Vitesse
8. Roda JC
9. FC Groningen
10. FC Twente
11. FC Utrecht
12. RKC Waalwijk
13. Nec
14. Willem II
15. Sparta Rotterdam
16. Heracles Almelo
17. ADO Den Haag
18. RBC Roosendaal

Ik verw8 een paar verrasingen bij sommige elftallen.
1. Jason Oost bij Sparta gaat het goed doen denk ik.
2. Koen van der Laak bij de FC Groningen gaat het ook verrasend goed doen denk ik.
3. Erwin Koeman en Huub Stevens gaan ons nog verrassen kwa coaching dit seizoen.
4. NAC Breda gaat een totaal ander seizoen draaien dan vorig jaar denk ik, en dan voornamelijk om te strijden voor Europees voetbal.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 August 2005, 12:52   #5
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Poe, wat een verrassingen... Het is net alsof je een surpriseparty voor jezelf geeft.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 August 2005, 13:01   #6
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Poe, wat een verrassingen... Het is net alsof je een surpriseparty voor jezelf geeft.


Ik zou wel opkijken van een goed seizoen van Jason Oost hij lijkt me niet echt een speler om tegen degradatie te vechten maar misschien groeit hij onder de vleugels van Wiljan Vloet uit tot een echte topper.

Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 August 2005, 14:05   #7
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Oja, met die Oost ben ik het ook niet helemaal eens, maar dan vooral omdat ik het een nogal overschatte speler vind...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 August 2005, 19:07   #8
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

De echte verrassing komt ui Rotterdam Zuid!

Ik zie hele mooie gelijkenissen met '92/93
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 August 2005, 22:31   #9
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Oja, met die Oost ben ik het ook niet helemaal eens, maar dan vooral omdat ik het een nogal overschatte speler vind...
mwah ik denk dat hij nog niet heeft laten zien wat die allemaal kan en met de hulp van Wiljan Vloet zou die inderdaad wel uit kunnen groeien tot een goede spits.
Maar zoveel speeltijd krijg hij in Waalwijk ook niet dus misschien is dat ook een van de reden dat hij nog niet echt als een goeie speler wordt gezien.
Maar al met al is het toch zeker wel een eredivisie speler vind ik zelf.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 August 2005, 02:39   #10
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Als invaller kon hij af en toe op leuke wijze het verschil maken, maar als basisspeler viel hij zwaar door de mand vaak. Dat is mede een van de redenen dat RKC hem zo makkelijk heeft laten gaan (plus natuurlijk te forse financiele eisen van Oost zelf).
Oftewel: typisch geval van net te licht.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 August 2005, 13:16   #11
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrInsane
mwah ik denk dat hij nog niet heeft laten zien wat die allemaal kan en met de hulp van Wiljan Vloet zou die inderdaad wel uit kunnen groeien tot een goede spits.
Vloet leert zelfs Koné en Sergio het voetballen af. Vloet maakt NIEMAND beter en zal dit jaar dan ook roemloos degraderen en daarmee is het einde carrière voor Wiljan. 4 jaar te laat, maar beter laat dan nooit. Arm Sparta.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 August 2005, 13:40   #12
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Vloet leert zelfs Koné en Sergio het voetballen af. Vloet maakt NIEMAND beter en zal dit jaar dan ook roemloos degraderen en daarmee is het einde carrière voor Wiljan. 4 jaar te laat, maar beter laat dan nooit. Arm Sparta.
Toch een indirecte hap
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 August 2005, 13:49   #13
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nickchange
Toch een indirecte hap
Nee hoor, je legde het er te dik bovenop. Maar dat dan iemand anders je gaat lopen bevestigen kan echt niet..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 August 2005, 03:20   #14
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Roda JC begon vandaag geweldig gewoon. Geweldig scherp, super fel, vol erop, redelijk vol hyper-enthousiast publiek. Nog nooit meegemaakt sinds in deingebruikname van het nieuwe stadion. Blijkbaar leven de mensen dan toch nog die om ons heen zitten en kan men toch de ploeg aanmoedigenn. Wát een opleving, alleen maar door de verandering van de technische staf. Bijna niets ging mis. Huu-bie Stevens, wij worden kampioen !!!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 August 2005, 13:55   #15
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Roda zag er goed uit in de samenvatting ja, maakte indruk. Mooie assist van Bodnar ook.
Maar waar was vd Ouweland nou joh?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 August 2005, 16:40   #16
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Roda zag er goed uit in de samenvatting ja, maakte indruk. Mooie assist van Bodnar ook.
Maar waar was vd Ouweland nou joh?
Op de bank denk ik he heeft moeite misschien om de zijde van Huub Stevens te verlaten
Maar Roda speelde inderdaad verrassend sterk gister tegen Twente en er werd gister bij Talpa ook gezegd dat Roda al jaren een goed elftal had maar defensief niet goed stond, en dat Huub Stevens de trainer is die dit probleem op kan lossen en zo te zien werkt het
Maar ook een zeer vermakelijke wedstrijd tussen Vitesse en Heereveen, veel kansen 2 pracht goals van Klaas Jan Huntelaar en Dion Esajas
Maar om dan even te beginnen over de wedstrijd Heracles - Psv
Die uitslag die had ik dus echt niet verw8.
Maar nadat ik de complete samenvatting gezien had, was die 1-1 misschien wel veels te goed voor PSV, want Heracles was toch stukken beter vond ik zelf.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 August 2005, 16:53   #17
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Inderdaad, bij PSV zit het nog helemaal niet goed. Dat was in de voorbereiding al te zien en zeker ook in de JC-schaal.
Daarbij begreep ik dat veelvuldig de lange bal gezocht werd naar VoH. Niet bepaald een slim idee als die speelt tegen een Hoogma... En Wuytens is ook geen kleine jongen.
Een Beasley erbij had al verschil gemaakt, maar ik denk dat de noodzaak van de komst van een speler als Kalou toch wel duidelijk is.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 August 2005, 21:41   #18
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Inderdaad, bij PSV zit het nog helemaal niet goed. Dat was in de voorbereiding al te zien en zeker ook in de JC-schaal.
Daarbij begreep ik dat veelvuldig de lange bal gezocht werd naar VoH. Niet bepaald een slim idee als die speelt tegen een Hoogma... En Wuytens is ook geen kleine jongen.
Een Beasley erbij had al verschil gemaakt, maar ik denk dat de noodzaak van de komst van een speler als Kalou toch wel duidelijk is.
Ja oke, maar ik denk niet dat er een transfer gaat komen van Kalou naar PSV, dat zit er gewoon niet in denk ik.
Maar de wedstrijd van Groningen-RBC was ook een mooie maar wel eenzijdige wedstrijd, helaas wist Groningen niet genoeg kansen binnen te tikken want dan was de winst een stuk beter geweest, maarja we hebben de eerste drie punten van dit seizoen binnen en das mooi meegenomen.
Maar desondanks de enige treffer van Cornelisse speelde Groningen goeie wedstrijd, alleen werd er te weinig uit de kansen gescoord en is ook nog onze grote man Nevland geblesseerd geraakt
  Met citaat antwoorden
Oud 14 August 2005, 23:09   #19
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

waar was v/d laak potverdorie en charlie
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2005, 00:07   #20
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
waar was v/d laak potverdorie en charlie
Onbegrijpelijk ja. Hijs wel ingevallen, maar toch.. Ach, zijn tijd komt nog wel. Hijs in ieder geval al mateloos populair bij de dames
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2005, 13:52   #21
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Van de Laak kreeg kennelijk geen voorkeur van Jans, helaas maar misschien de volgende wedstrijd.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 August 2005, 17:28   #22
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Interessant voor de liefhebber: het Europborg-stadion van FC Groningen

http://skyscrapercity.com/showthread...2&page=1&pp=20
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2005, 17:05   #23
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Interessant voor de liefhebber: het Europborg-stadion van FC Groningen

http://skyscrapercity.com/showthread...2&page=1&pp=20
zekers interesant, dit gaat een van de mooiste stadions van de wereld worden
Hiermee gaat de FCGroningen in een van de komende jaren Europa in
  Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2005, 17:37   #24
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Droom verder...
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2005, 00:33   #25
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LexS
Droom verder...
Ach het is misschien beetje overdreven, maar ik denk dat als Groningen zo doorgroeit dan is de kans er wel zeker aanwezig dat we Europa in gaan en ook niet onverdiend aangezien we er al een maal gespeeld hebben en gewonnen met 1-0 tegen Atletico Madrid
Maar goed, hebben jullie ook de wedstrijd gevolgd tussen Heereveen - Roda JC
Wat een wedstrijd zeg
Ik d8 na 40 minuten dat Roda de wedstrijd op zijn sloffen ging winnen, maar Heereveen heeft er een hele goeie offensief tegenaan gegooid door vervolgens van een 0-2 achterstand de wedstrijd gewoon te winnen met 5-4

Superwedstrijd om te zien.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2005, 02:08   #26
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrInsane
Ach het is misschien beetje overdreven, maar ik denk dat als Groningen zo doorgroeit dan is de kans er wel zeker aanwezig dat we Europa in gaan en ook niet onverdiend aangezien we er al een maal gespeeld hebben en gewonnen met 1-0 tegen Atletico Madrid
Maar goed, hebben jullie ook de wedstrijd gevolgd tussen Heereveen - Roda JC
Wat een wedstrijd zeg
Ik d8 na 40 minuten dat Roda de wedstrijd op zijn sloffen ging winnen, maar Heereveen heeft er een hele goeie offensief tegenaan gegooid door vervolgens van een 0-2 achterstand de wedstrijd gewoon te winnen met 5-4

Superwedstrijd om te zien.
Jaaa joh.. Net alsof dat echt zo ging..

Tja, elk jaar weer vraag je je af na een duel in Friesland: welke journalist gaat die beerput eens opentrekken? Wanneer gaat eens een journalist een DVD'tje samenstellen van alle wedstrijden in Friesland waarin media-pinup Heerenveen (de enige club die in Europa door een media-hype gepromoveerd is tot topclub zonder dat daar ooit een prestatie van formaat tegenover heeft gestaan) op zeer dubieuze wijze voordeel heeft gehad door de meest onbegrijpelijke arbitrale dwalingen?

Elk jaar wanneer de reis weer richting Friesland gaat calculeer je al een aantal dingen in: een bal die niet over de lijn is maar toch tot doelpunt wordt gepromoveerd door de Friezen (2002-2003)

Of misschien gewoon een doelpunt dat meters buitenspel is, maar via een rebound tot stand komt en daarom 'even over het hoofd' wordt gezien door de scheids (terwijl een identiek doelpunt een week ervoor in de Kuip van Roda werd afgekeurd). Of toch gewoon, zoals dit jaar, een scheids die een horloge heeft dat 5 (!) minuten achterloopt, en daardoor in diepe, diepe blessuretijd een onterechte vrije trap randje 16 aan Heerenveen geeft die er dan ook (uiteraard) nog ingaat. Heerenveen dat tot dan toe werkelijk niets, maar dan ook niets in te brengen had tegen een superieur Roda JC.

Datzelfde Roda JC ging begrijpelijk dan ook met een gigantische kater de rust ging. Het zou toch niet weer? We zullen toch niet wéér dusdanig genaaid worden door de arbitrage? Zo superieur en toch maar 1-2 ipv 0-2 met rust.. Stevens en Atteveld moeten hetzelfde gedacht hebben, want zij konden zich niet meer beheersen in de rust. Voor de camera's van Versatel lieten beiden hun emoties de vrije loop en Atteveld vroeg aan Koopman om te ruilen van horloge. Tja, als we nu eens allemaal dubbel zoveel tijd hadden..

Na rust had Heerenveen natuurlijk weer, in de rug gesteund door Koopman die alles in het voordeel van de Friezen floot, moed geput uit de 'anschlußtreffer', en ging er dan ook vol voor. Roda scoorde echte binnen no-time de 1-3, maar die kon Rien natuurlijk wel even afkeuren. Binnen 10 minuten stond het ineens 4-2 en had Rien zijn zin. Na de 5-2 dacht hij dat het 'veilig' was en floot dan weer ineens voor een volstrekt belachelijke penal voor Roda. De domme man dacht werkelijk dat dat de aandacht van zijn wanprestatie zou afhouden en dat hij daarmee de zaak weer recht getrokken had, zonder dat het kwaad kon voor de overwinning van de Friezen. Helaas had hij zich vergist en de 5-4 kon hij dan weer onmogelijk afkeuren waardoor het toch nog even link werd. Gelukkig voor Rien had hij de touwtjes in handen en floot dus iedere aanval wegens 'vermeend' buitenspel af. Zo kwam de overwinning, perfect geregiseerd, niet in gevaar en leek het gewoon een raar doelpuntenfestijn.....

In 2002 zag het timmermansoog van de dienstdoende grens hier een goal voor Heerenveen in.....
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2005, 08:24   #27
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Jaaa joh.. Net alsof dat echt zo ging..

Tja, elk jaar weer vraag je je af na een duel in Friesland: welke journalist gaat die beerput eens opentrekken? Wanneer gaat eens een journalist een DVD'tje samenstellen van alle wedstrijden in Friesland waarin media-pinup Heerenveen (de enige club die in Europa door een media-hype gepromoveerd is tot topclub zonder dat daar ooit een prestatie van formaat tegenover heeft gestaan) op zeer dubieuze wijze voordeel heeft gehad door de meest onbegrijpelijke arbitrale dwalingen?

Elk jaar wanneer de reis weer richting Friesland gaat calculeer je al een aantal dingen in: een bal die niet over de lijn is maar toch tot doelpunt wordt gepromoveerd door de Friezen (2002-2003)

Of misschien gewoon een doelpunt dat meters buitenspel is, maar via een rebound tot stand komt en daarom 'even over het hoofd' wordt gezien door de scheids (terwijl een identiek doelpunt een week ervoor in de Kuip van Roda werd afgekeurd). Of toch gewoon, zoals dit jaar, een scheids die een horloge heeft dat 5 (!) minuten achterloopt, en daardoor in diepe, diepe blessuretijd een onterechte vrije trap randje 16 aan Heerenveen geeft die er dan ook (uiteraard) nog ingaat. Heerenveen dat tot dan toe werkelijk niets, maar dan ook niets in te brengen had tegen een superieur Roda JC.

Datzelfde Roda JC ging begrijpelijk dan ook met een gigantische kater de rust ging. Het zou toch niet weer? We zullen toch niet wéér dusdanig genaaid worden door de arbitrage? Zo superieur en toch maar 1-2 ipv 0-2 met rust.. Stevens en Atteveld moeten hetzelfde gedacht hebben, want zij konden zich niet meer beheersen in de rust. Voor de camera's van Versatel lieten beiden hun emoties de vrije loop en Atteveld vroeg aan Koopman om te ruilen van horloge. Tja, als we nu eens allemaal dubbel zoveel tijd hadden..

Na rust had Heerenveen natuurlijk weer, in de rug gesteund door Koopman die alles in het voordeel van de Friezen floot, moed geput uit de 'anschlußtreffer', en ging er dan ook vol voor. Roda scoorde echte binnen no-time de 1-3, maar die kon Rien natuurlijk wel even afkeuren. Binnen 10 minuten stond het ineens 4-2 en had Rien zijn zin. Na de 5-2 dacht hij dat het 'veilig' was en floot dan weer ineens voor een volstrekt belachelijke penal voor Roda. De domme man dacht werkelijk dat dat de aandacht van zijn wanprestatie zou afhouden en dat hij daarmee de zaak weer recht getrokken had, zonder dat het kwaad kon voor de overwinning van de Friezen. Helaas had hij zich vergist en de 5-4 kon hij dan weer onmogelijk afkeuren waardoor het toch nog even link werd. Gelukkig voor Rien had hij de touwtjes in handen en floot dus iedere aanval wegens 'vermeend' buitenspel af. Zo kwam de overwinning, perfect geregiseerd, niet in gevaar en leek het gewoon een raar doelpuntenfestijn.....

In 2002 zag het timmermansoog van de dienstdoende grens hier een goal voor Heerenveen in.....

Je hebt inderdaad gelijk dat de scheids niet goed bezig was, maar de overtreding was gemaakt binnen de 2 minuten blessure tijd alleen omdat de spelers tijd aan het rekken was duurde het zo lang voordat die genomen werd.
Maar Atteveld vroeg niet aan Koopman om van horloge te wisselen, maar Koopman stelde het voor!!
Je hoort hem ook duidelijk zeggen "wil je van horloge wisselen?!?!?!"
Maar Roda JC was inderdaad superieur in de eerste helft en het is dan jammer dat ze verloren hebben, maar wel een sterk optreden van Arouna Kone en die penalty leek inderdaad op een goedmakertje daar heb jij 100% gelijk in
  Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2005, 11:31   #28
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Die klok stond al op 45 minuten toen Koné de 0-2 scoorde In mijn herinnering kwam er toen nog een counter van Roda bovenop en in de tegenaanval was die valpartij van Huntelaar.. Lijkt me sterk als dat allemaal in 2 minuten gebeurt is..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2005, 14:04   #29
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Talking

Dat klokje van Talpa stond op 46,50 ofzo toen die vrije trap binnen ging.

En dat muurtje neerzetten zou ook wel een tijdje duren dus meer dan terecht dat ze die vrije trap dan laten nemen

En dat Stevens zich dan zo voor schut zet en zich laat gaan voor de camera's tja
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2005, 14:18   #30
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Zoals Stevens tekeer ging tegen de scheidsrechter vind ik eerlijk gezegd ook lichtelijk debiel. We weten op zich wel van hem dat hij zo is, maar hou je een beetje in als de camera erbij staat joh. Sturing is om een dergelijke actie vorig seizoen met de grond gelijk gemaakt. Nu wordt er een beetje lacherig over gedaan... En volgens Talpa was het idd nog geen tijd, ik heb er zelf verder niet op gelet overigens.

Kijk, voor rust speelde Roda echt goed, schitterende treffer van Kone. Maar als je zoveel goals tegenkrijgt in korte tijd zit er achterin echt iets goed fout. Je zou beter je woede kunnen richten op Senden die zich tot 2 keer toe als een amateur in de luren laat leggen en een Kujovic die een kinderlijke fout maakt.

Overigens heb ik me prima vermaakt bij die wedstrijd, want behalve het doelpunt van Kone waren de treffers van Sergio en Samaras ook om te smullen. Van Huntelaar ook geloof ik, maar die kan ik me niet meer voor de geest halen.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2005, 15:45   #31
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Stevens heeft groot gelijk dat eindelijk eens iemand die beerput open trekt en zegt waar het op staat. Al die mensen die niets te zeggen hebben omdat het het imago van de club of van het voetbal of nog erger, de KNVB kan schaadden en daarom slechts nietszeggende trekpoppen zijn, daar hebben we er al meer dan genoeg van.

Op Versatel moet het al minstens de 48e minuut geweest zijn. Dat die van Talpa dan anders loopt kan, maar in het stadion was het ook al lang tijd. Bij het doelpunt van Kone dachten wij al: alsie nu maar niet gaat affluiten midden in de aanval. Maar dat gebeurde gelukkig niet.

Vloet had ongetwijfeld niets gedaan en alleen maar naderhand lopen huilen in de krant. Stevens pakt gewoon de scheids aan, prachtig.

Natuurlijk gaat Senden in de fout daarna, maar ik blijf erbij dat het een wereld van verschil is of je met 0-2 of met 1-2 gaat rusten.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2005, 15:57   #32
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Is het ook, maar het zou jou ook sieren als je net als Stevens de schuld gewoon legt bij je eigen ploeg ipv weer eens de scheidsrechter op te zoeken. Drie doelpunten krijgt Roda tegen doordat spelers zelf ronduit falen. Dat maakt meer verschil dan een doelpunt al dan niet binnen of buiten blessuretijd vlak voor rust. Maar het is natuurlijk makkelijker om weer eens de scheidsrechter de zwarte piet toe te schuiven dan de local hero.

En of het nou tijd was of niet weet ik niet, bepalend is natuurlijk het moment waarop die vrije trap gegeven wordt.. En midden in een aanval affluiten hoort net zo goed niet. Zoals ik al zei heb ik er niet opgelet, maar het kan best de 48e minuut al zijn geweest dat die bal er in ging.

En dat je wat tegen een scheidsrechter zegt vind ik best hoor, die mensen mogen ook op hun fouten gewezen worden. Maar ga voor de camera's niet als een SS-officier lopen schreeuwen zeg. Ik vind Stevens een toptrainer, maar om zo 'de beerput open te trekken' ( ) vind ik echt debiel.. Maar ik ben benieuwd of Stevens ook de volle laag krijgt, net als die pleeborstel van Vitesse vorig jaar.

Edit: herstel; ook bij het doelpunt van Pranjic gaf de defensie van Roda veel te veel ruimte weg. Dat is gewoon slecht verdedigen hoor. Als je vier doelpunten weggeeft staat het achterin absoluut niet goed.
Verder schijnt Huntelaar nog een penalty onthouden te zijn, maar dit is in zijn geheel niet op Talpa uitgezonden??
__________________
"Groetjes terug."

Laatst aangepast door Tyskie : 21 August 2005 om 16:11
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2005, 19:28   #33
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ger Senden is helemaal geen 'local hero', nadat hij vorig jaar met de 'boete-Go Ahead Eagles' de supporters schoffeerde en alle 3 de goals waren de schuld van Senden, daar hoor je mij helemaal niet tegenin gaan. Ik ben de eerste die pleit voor Voigt in de basis.

Waar het om gaat is dat met 0-2 de rust ingaan Heerenveen het helemaal niet meer ziet zitten en dan ook zeker niet meer terug gekomen was.

Je kunt wel voortdurend de fout bij jezelf gaan lopen zoeken, iets wat ik vrijwel altijd doe, maar in het geval Heerenveen praten we over een terminaal probleem. Ieder jaar is het weer discutabel wat er gebeurt. En dan ben jij een teletekst-PSV supporter en heb je makkelijk praten (meestal hebben die de scheids ook mee nl), maar ik ben supporter van een club die het meestal net niet mee heeft. En daarbij geef ik honderden Euro's op jaarbasis uit en besteed ik vele uren aan de club. Wanneer je dan, zeker in het geval van een verre reis als Heerenveen, keer op keer genaaid wordt waar je bij staat dan kan het voorkomen dat je wat minder genuanceerd overkomt.

In 2001 werd er een doelpunt van Anastasiou wegens vermeend buitenspel afgekeurd, terwijl hij 2 meter achter zijn man stond. Het was bij 0-0 de winnende treffer geweest.

Een jaar later, 2002, wordt Tchoutang neergehaald nadat hij doorgebroken was. Heerenveen-speler krijgt geel. Tchoutang is kwaad en gaat verhaal halen. Bij het teruglopen spuugt hij naar een reclamebord. In 1 minuut tijd speelt niet Heerenveen maar Roda met 10 man na de belachelijke rode kaart.

Jaar erna is dus het bal-over-de-lijn-geval. Waarbij scheids Temmink Soetaers weet mee te delen bij een 2-2 stand dat 'Roda toch niet zou winnen'. En nu dus weer dit. Om stapelgek van te worden gewoon.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 September 2005, 18:38   #34
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Een nieuw fenomeen waarmee we dit jaar ongevraagd gaan kennismaken is de uitkaat. Vandaag trof ik een e-mail van Roda-directeur Frank Rutten aan over hoe dit bij ons zal worden opgezet:


Kerkrade, 1 september 2005

Betreft: Uitkaart

Geacht bestuur,

Zoals in eerdere supportersmeetings al is besproken, wordt dit seizoen in Nederland de zogenaamde “uitkaart” ingevoerd. De meeste clubs werken al met een uitkaart en ook Roda JC is verplicht om vanaf de uitwedstrijd tegen Ajax op 24 september a.s. de uitkaart te hanteren.

Wat houdt voor Roda JC supporters de uitkaart in?

De seizoen- of clubkaart geldt als toegangsbewijs. De supporter die een uitwedstrijd bezoekt dient dus naast de reguliere papieren entreekaart ook zijn/haar seizoen(club)kaart mee te nemen. Aan het kopen van een kaartje voor een uitwedstrijd verandert dus niets. Op de wedstrijddag wordt de papieren kaart gewoon afgescheurd en daarnaast wordt, voordat de supporter het uitvak in kan, de seizoen(club)kaart door onze stewards gescand. Het enige verschil zit hem in het feit dat aan de seizoen(club)kaart een digitale foto wordt gekoppeld. Deze foto dient éénmalig gemaakt te worden door Roda JC. Vóór het maken van de foto dient de betreffende supporter een toestemmingsverklaring voor het gebruik van deze foto te tekenen en hij/zij ontvangt daarbij de voorwaarden voor het gebruik van de uitkaart. Dit alles zal dus éénmalig slechts enkele minuten in beslag nemen.

Voor het maken van de foto’s kunt u vanaf dinsdag 13 september a.s. terecht bij de Roda JC Fanshop, die geopend is van dinsdag t/m vrijdag, dagelijks van 14.00 – 19.00 uur en op zaterdag van 11.00 – 14.00 uur. Het enige dat de supporter moet meenemen naar de Fanshop is zijn/haar seizoen(club)kaart en een geldig legitimatiebewijs.

NOGMAALS: DE UITKAART WORDT VERPLICHT GESTELD DOOR DE KNVB. DIT BETEKENT DUS DAT MEN ZONDER UITKAART GEEN UITWEDSTRIJD KAN BEZOEKEN.

Wij verzoeken u bovenstaande tekst door te sturen naar uw leden en dit ook op uw website te plaatsen.


Met vriendelijke groet,
namens Roda JC B.V.


Frank Rutten
Algemeen directeur

==============================================

Een digitale foto die gekoppeld wordt aan je seizoenkaart en die wordt elke wedstrijd gescand. Nog ff en iedereen moet met een enkelband met tracer naar de wedstrijden.

En WTF bedoelen ze met: toestemmingsverklaring voor het gebruik van deze foto? Als ik een foto op welk ander indentiteitsbewijs heb hoef ik ook geenverklaring te tekenen, welk addertje glibbert hier onder het gras?

Andere supporters (Tank?) die hier al mee te maken hebben gehad??
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 September 2005, 14:11   #35
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Alsof dat nog niet erg genoeg was:

LPF wil verplichte drugstest bij risicowedstrijd
01 september 2005, 18:46:09

DEN HAAG (ANP) - De LPF-fractie in de Tweede Kamer pleit voor een verplichte drugstest van alle voetbalsupporters bij risicovolle wedstrijden. Wie onder invloed blijkt te zijn van drugs, moet een stadionverbod voor die dag krijgen.

Wie in totaal drie keer wordt gesnapt, mag zijn leven lang geen voetbalwedstrijd meer in een stadion bijwonen. Dat heeft LPF-Tweede-Kamerlid Varela donderdag gezegd. Bij de komende behandeling van de begrotingen van de ministeries van Verkeer en Waterstaat, Volksgezondheid, Welzijn en Sport en Justitie zal hij erop aandringen drugstesten in te voeren bij risicowedstrijden. De kosten daarvan wegen volgens hem lang niet op tegen de schade die hooligans onder invloed van alcohol en drugs regelmatig aanrichten.

__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 September 2005, 15:01   #36
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Laat de politiek nou eerst eens het probleem in kaart brengen, voordat ze allemaal achterlijk suggesties doen.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 September 2005, 15:07   #37
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518

Een digitale foto die gekoppeld wordt aan je seizoenkaart en die wordt elke wedstrijd gescand. Nog ff en iedereen moet met een enkelband met tracer naar de wedstrijden.

En WTF bedoelen ze met: toestemmingsverklaring voor het gebruik van deze foto? Als ik een foto op welk ander indentiteitsbewijs heb hoef ik ook geenverklaring te tekenen, welk addertje glibbert hier onder het gras?

Andere supporters (Tank?) die hier al mee te maken hebben gehad??
Feyenoord werkt al jaren met dit systeem.

Je moet een foto inleveren die opgeslagen wordt in een digitaalbestand. Deze foto wordt dan gekoppeld aan je scc.

Aangezien dit dus een breuk is in je privacy, dien je zelf akkoord te gaan, dat jij het goedkeurd dat je foto gebruikt wordt voor een dergelijk systeem.

Verschil met staatspapieren is dat deze door de overheid verplicht zijn gesteld, voor alle burgers.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 September 2005, 15:11   #38
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Enerzijds is het inbreuk op mijn privacy en anderzijds moet het wel anders kom je niet binnen.. Dat je daarmee definitief 2e-rangs burger bent behoeft dan geen verder betoog meer
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 September 2005, 15:17   #39
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Precies dat is het wrange...het is niet eens een keus meer.

Of (uit)wedstrijden bezoeken of thuiszitten.
Geen wonder dat de groep die buiten de uitvakken gaat zitten, als maar groeit.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2005, 13:19   #40
Haags Sappie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind dat Den Haag een slechte seizoensstart heeft meegemaakt tegen Heracles..
Gelukkig hebben ze het goed kunnen maken door fantastisch spel tegen Heerenveen.

Heracles is trouwens duidelijk het voorbeeld van een goede start maar een club die nog onwijs gaat terugzakken
  Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2005, 17:50   #41
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Dat verwacht ik ook.. Hoewel het een elftal is met voldoende routine, zeker achterin. Maar hoger dan plek 14 zullen ze niet uitkomen..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 September 2005, 12:42   #42
Haags Sappie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik verwacht dit seizoen wederom een verassing van AZ. En ik ben bang dat Ajax helaasch kampioen wordt....onverdiend, maarja tis lucky ajax he?

Roda vind ik ook tegenvallen eigenlijk, het is altijd een stabiele ploeg die net meer overwinningen pakt dan een gem. ploeg en net iets minder dan de top 3 maar ik vind ze nu best tegenvallen eigenlijk
  Met citaat antwoorden
Oud 8 September 2005, 17:37   #43
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haags Sappie
ik verwacht dit seizoen wederom een verassing van AZ. En ik ben bang dat Ajax helaasch kampioen wordt....onverdiend, maarja tis lucky ajax he?

Roda vind ik ook tegenvallen eigenlijk, het is altijd een stabiele ploeg die net meer overwinningen pakt dan een gem. ploeg en net iets minder dan de top 3 maar ik vind ze nu best tegenvallen eigenlijk
Ik denk ook dat Ajax uiteindelijk komt bovendrijven. Feyenoord zal toch weer gaan terugvallen, met name in uitwedstrijden.

Roda is simpelweg onthoofd na de verkoop van Koné. De seizoensopening tegen Twente was wervelend. Twente kreeg niet één kans en Roda had er die avond wel 8 kunnen maken. Tegen Heerenveen was het behoudens een kwartier na rust ook solide en scoor je 4x in een uitwedstrijd.
Maar het bestuur vond het nodig om even de beste te verpatsen en daar niets voor terug te halen. Tegen PSV was het dan ook onthutsend zwak en het seizoen is alweer voorbij. Bij het Roda-bestuur (lees: Hendriks) tellen sportieve belangen niet mee. Men maakt niet de afweging van wat een goed seizoen kan brengen (meer TV-gelden, meer sponsoren en supporters, evt Europese gelden) maar rekent alleen wat een transfer snel even kan opleveren. Daar waar andere clubs hun beste spelers behouden en dit ook uitdragen roept Roda maar al te graag dat er over alles en iedereen gesproken kan worden. De achterban is dat spuugzat en niet zonder resultaat, want vandaag las ik in de krant dat Hendriks (eindelijk) gaat opzouten. Al geloof ik het pas als hij tussen 6 planken ligt, maargoed....
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2005, 14:01   #44
Haags Sappie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het is inderdaad slecht dat je 3 uit 3 hebt....zeker als Roda zijnde...

En ze hadden die Kone nooit wegmoeten doen, okok je hebt dat ook niet helemaal zelf in de hand. Maar het bestuur van Roda is inderdaad bezig de club naar de klote te helpen.

Jarenlang is dit ook gebeurd bij ADO Den Haag, met als goed voorbeeld Castelen....het is als supporter zijnde moeilijk te verkroppen dat een spits die het bij je club heel goed heeft gedaan daarna de ene na de andere te scoren bij die andere club terwijl jouw club met lege handen staat...



Ik hoop trouwens (somezzzing completely differtent) dat dat Heracles keihard degradeert en dat Sparta erin blijft..op een of andere manier heb ik toch een zwak voor die ploeg...
  Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2005, 16:34   #45
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haags Sappie
Ik hoop trouwens (somezzzing completely differtent) dat dat Heracles keihard degradeert en dat Sparta erin blijft..op een of andere manier heb ik toch een zwak voor die ploeg...
Zie ik nog liever RBC degraderen.. Nietszeggende club.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2005, 01:06   #46
Haags Sappie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Zie ik nog liever RBC degraderen.. Nietszeggende club.
nee, nu dat heracles op kunst( ) - gras voetbalt wens ik ze het aller slechste toe.

Voetbal moet je op ECHT gras spelen in een stadion ZONDER dak



btw: RKC - Roda
  Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2005, 11:36   #47
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haags Sappie
nee, nu dat heracles op kunst( ) - gras voetbalt wens ik ze het aller slechste toe.

Voetbal moet je op ECHT gras spelen in een stadion ZONDER dak



btw: RKC - Roda
Ik kijk er niet van op, hoor.. Simpel gevolg van jarenlang verkopen en verkopen. En iets terughalen? Euhm....

Sinds wanneer heeft Heracles een dak trouwens?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2005, 11:56   #48
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

Heracles is wel een leuk cluppie hoor. Het leeft daar ook best wel in de omgeving. En dat van dat kunstgras, dat is tegenwoordig vrij normaal. Alle amateurclubs uit mijn buurt hebben een kunstgrasveld als hoofdveld
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2005, 13:13   #49
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Talking

Trouwens best leuk dat nu gebete hond Wiljan weg is Bart nu niet naar Stevens kijkt maar in gaat trappen op Nollie

O ja Roda staat onder Sparta
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2005, 14:03   #50
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nickchange
Trouwens best leuk dat nu gebete hond Wiljan weg is Bart nu niet naar Stevens kijkt maar in gaat trappen op Nollie

O ja Roda staat onder Sparta
Die gebeten hond Vloet had wel mooi de beschikking over Koné. Toen Huub hem nog had heb ik een niveau voetbal gezien dat Wiljan de jaren ervoor nog niet voor de helft benaderde . En als je het overigens echt gevolgd hebt dan weet je dat Nol al uitgekotst werd toen Wiljan nog in Den Bosch zat
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:30.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.