Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 11 May 2005, 19:28   #1
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard [Oranje] Het grote Ron Vlaar-topic

Jaja, Ron Vlaar, sterkmaker van AZ. Nu kan ook van Basten niet meer om hem heen... Hij speelde natuurlijk gewoon goed tegen Lissabon, maar rechtvaardigt dat een uitverkiezing in Oranje?

Verder is Zoetbier geselecteerd die in de laatste 30 minuten tegen de Graafschap inderdaad een indrukwekkende prestatie verrichtte.

En wat te denken van Opdam, Jansen, Lindenbergh, Melchiot, Lucius, Vennegoor of Hesselink en van Persie? Natuurlijk spelen een aantal van laatstgenoemde spelers best aardig de laatste tijd, maar hebben Heitinga en Babel dan zo indrukwekkend gepresteerd als vorm een selectiecriterium is of nu al zoveel krediet?


De complete voorselectie
Doel: Edwin van der Sar (Fulham), Henk Timmer (AZ) en Edwin Zoetebier (PSV).
Verdediging: Johnny Heitinga en Nigel de Jong (beiden Ajax), Barry Opdam en Ron Vlaar (beiden AZ), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), Mario Melchiot (Birmingham City), Khalid Boulahrouz (HSV), Wilfred Bouma, Theo Lucius en André Ooijer (allen PSV), Michael Jansen (Vitesse).
Middenveld: Hedwiges Maduro, Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart (allen Ajax), Denny Landzaat en Olaf Lindenbergh (beiden AZ), Mark van Bommel en Phillip Cocu (beiden PSV).
Aanval: Ryan Babel (Ajax), Robin van Persie (Arsenal), Roy Makaay (Bayern München), Arjen Robben (Chelsea), Romeo Castelen en Dirk Kuijt (beiden Feyenoord), Ruud van Nistelrooy (Manchester United) en Jan Vennegoor of Hesselink (PSV).
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2005, 19:58   #2
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

lindenbergh verdient het zeker! vlaar tja, misschien wat vroeg, maar dat is het met maduro ook feit is dat vlaar in de uefa cup gewoon uitstekend speelde. maar om em nou op basis van 1 wedstrijd al te selecteren? tja, time will tell...
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2005, 21:24   #3
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het is gewoon voor 3 daagjes training met Marco v Basten.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2005, 21:31   #4
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tja ook ik heb nog wel eens kritiek op het selectiebeleid van Van Basten, maar hij logenstraft het altijd met resultaten. En voor zo'n trainingsstage zoals nu mag je van mij rustig experimenteren en jongens vertrouwen geven.

Met het oproepen van reservekeepers heb ik trouwens wel altijd moeite. Wapenaar keept wekelijks de sterren van de hemel. Beloon dan zo iemand een keer met een uitverkiezing.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2005, 10:16   #5
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Hij loochenstraft het met resultaten?? Of gewoon onwijs geluk voorlopig? Feit is dat er nog geen enkele wedstrijd een verpletterende indruk op mij gemaakt heeft..

Voor een trainingskamp is het natuurlijk helemaal niet verkeerd. Media moeten daar niet zo'n poppenkast van maken als zou hij al een basisplaats hebben..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2005, 11:34   #6
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nee ok, het is echt niet zo dat de wedstrijden overweldigend goed zijn. Maar we moeten Van Basten dan ook de kans geven om wat op te bouwen en zijn ambitieuze doelstellingen waar te maken. Maar ondanks het feit dat er een nieuw team opgebouwd moet worden staat Oranje wel gewoon bovenaan in de kwalificatiepoule. Met die opbouwwerkzaamheden gaat het dus niet slecht en daarnaast heeft Van Basten met zijn laagdrempelige selectiebeleid ook spelers Boulahrouz, Mathijsen, Landzaat en Kromkamp laten uitgroeien tot de volwaardige internationals die ze inmiddels zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2005, 11:43   #7
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Wat die nieuwe spelers betreft heeft van Basten er wel een paar de kans gegeven die die kans anders nooit zouden krijgen. Maar om nou te zeggen dat hij de kritieken logenstraft met resultaten.. Dat is pas het geval bij een goede prestatie op het WK vind ik. Dan moet hij er staan met al zijn jonge mennekes...
Dat er tot nu toe nog niet echt goed gespeeld is vind ik niet zo'n probleem, van Basten heeft wel bijna altijd zijn beste speler (Robben) moeten missen, terwijl een van Nistelrooy ook al een jaar loopt te kwakkelen.

En natuurlijk is zo'n trainingskamp leuk voor Vlaar, ik heb er ook niet zo'n probleem mee, hoewel ik het wel erg snel vind, want normaliter heeft die jongen dus echt geen basisplaats bij AZ. Afgelopen weekend gaf Adriaanse zelfs de voorkeur aan Buskermolen boven Vlaar.

Zoetebier blijf ik wel opmerkelijk vinden. Bij PSV manifesteert hij zich overigens opmerkelijk goed, hij ondersteunt Gomes volledig... En misschien weet van Basten dat ook en heeft hij hem om die reden als derde keeper opgeroepen? Er zijn ook niet zoveel alternatieven. Met alle respect voor de Wapenaars van Nederland, maar dat is het toch ook niet hoor. En dan is Zoetebier gewoon beter ja.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2005, 11:51   #8
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Zoetebier blijf ik wel opmerkelijk vinden. Bij PSV manifesteert hij zich overigens opmerkelijk goed, hij ondersteunt Gomes volledig... En misschien weet van Basten dat ook en heeft hij hem om die reden als derde keeper opgeroepen? Er zijn ook niet zoveel alternatieven. Met alle respect voor de Wapenaars van Nederland, maar dat is het toch ook niet hoor. En dan is Zoetebier gewoon beter ja.
Als Van Basten consequent is en zijn lijn van 'alleen selectie bij speeltijd' aanhoudt, dan kun je een selectie van een reservekeeper van PSV natuurlijk moeilijk verkopen aan Nederlandse keepers in de eredivisie die wel wekelijks spelen.
Wapenaar, Boschker, Van Duijnhoven, Lodewijks (die zit inmiddels weer op de bank?), Gentenaar, Moens. Als het om de derde keeper gaat zou ik één van hen gewoon een signaal geven dat er met hen rekening gehouden wordt en dat speeltijd en goed keeperswerk een voorwaarde voor selectie is.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2005, 12:38   #9
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

En nu geeft van Basten misschien wel een signaal af dat die Wapenaartjes gewoon niet goed genoeg zijn en dus niet moeten hopen op Oranje.
Van jouw rijtje lijkt alleen Gentenaar enige potentie te hebben, maar zo goed als twee jaar geleden is hij allang niet meer.

Wat doet Westerveld tegenwoordig trouwens?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2005, 09:57   #10
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

En Waterreus keept ook gewoon bij Glasgow Rangers, toch?
Het is echt een beledeging aan alle andere keepers dat een reservekeeper van PSV wordt opgeroepen. Al de genoemde keepers in dit topic vind ik betere opties dan Zoetebier (waar jij overigens een keer flink op afgaf toen hij naar PSV vertrok ), ook al zijn het geen keepers van het niveau Van der Sar en Timmer, maar dat is Zoetebier ook niet. Het zijn degelijke keepers die de laatste tijd gewoon goed hun werk doen. Voor de rol van derde keeper is dat voldoende vind ik.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2005, 10:52   #11
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ja klopt, ik zag het niet echt zitten in die wandelende colltrui, maar hij manifesteert zich gewoon buitengewoon goed bij PSV. Perfecte reservedoelman.

Kijk, ik vind het ook raar dat Zoetebier is opgeroepen, maar bijna alle genoemde opties in dit topic vind ik minder dan Zoetebier. Kom op zeg, Wapenaar. Met alle respect, maar Zoetebier is echt gewoon beter. Aan het selecteren van zo'n gast heb je helemaal niets. Zelfde geldt voor Boschker, Moens en Gentenaar (in de huidige vorm).

Waterreus was dan wel weer een optie geweest, maar op de lange termijn is het ook weer hoogst onzeker wat die kerel gaat doen. Goede kans dat hij volgend jaar weer geen club heeft of naar Amerika gaat. En aangezien van Basten met deze groep naar WK toe wilt werken...

En misschien dat van Basten voor de rol van derde keeper geen modale eredivisiekeeper wilt selecteren die in zijn ogen tekort schiet. Dan liever een keeper die ervaring heeft bij Oranje, bewezen heeft als reservekeeper om te kunnen gaan en gewoon een goede keeper is. Dan voegt hij meer toe aan Oranje dan al die gasten als Wapenaar etc.

Maar als een Westerveld nog regelmatig op niveau zou spelen, als een Stekelenburg eerste keeper bij Ajax was geweest of als Waterreus gewoon nog enkele jaren op het niveau van Glasgow zou blijven spelen of als Postma wekelijks onder de lat stond in Engeland, dan was Zoetebier niet opgeroepen als derde doelman. Maar die opties zijn er niet en dan selecteert van Basten blijkbaar liever een doelman die 99% zeker niet zal spelen, maar wel wat toevoegt aan de groep, dan een keeper van het niveau Wapenaar.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2005, 13:47   #12
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Overigens valt het me nu pas op... Van der Vaart?
Lange tijd geblesseerd, nog langer niets laten zien.. Op basis waarvan is hij dan opgeroepen? Wat heeft bijvoorbeeld Kiki Musampa of Boudewijn Zenden, die beide dit seizoen in Engeland goed spelen, minder laten zien?
Vaart staat niet meer eens in de basis van Ajax als hij fit is, op basis waarvan heeft hij dan zoveel krediet bij van Basten?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2005, 22:36   #13
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Marco heeft je advies over Kiki ter harte genomen, Tijs:

Citaat:
Van Basten haalt Kiki Musampa bij Oranje

17/5/2005 15:18

Bondscoach Marco van Basten heeft nog een speler toegevoegd aan zijn voorlopige selectie voor de komende WK-interlands tegen Roemenië en Finland: Kiki Musampa.
Voor de 27-jarige middenvelder is het een beloning voor de goede vorm waarin hij de laatste weken verkeert. Sinds de laatste transferperiode speelde hij bij Manchester City, waar hij is uitgegroeid tot een belangrijke basiskracht.

Zondag scoorde hij nog in het cruciale competitieduel met Middlesbrough, waarin City net naast kwalificatie voor de UEFA Cup greep. In de veertien wedstrijden dat hij voor City in actie kwam, scoorde hij drie keer, waarvan twee in de laatste twee duels.

Man City liet vorige week nog weten graag ook volgend seizoen gebruik te maken van Musampa, die tot het einde van dit seizoen is gehuurd van Atlético Madrid.

Bondscoach Van Basten riep inmiddels dertig spelers op voor het trainingskamp dat Oranje vanaf 25 mei belegt in de aanloop naar de twee kwalificatieduels. Op 27 mei maakt Van Basten de definitieve selectie bekend. Het is voor het eerst dat Musampa is opgeroepen voor het Nederlands elftal.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2005, 02:02   #14
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Opzich wel goede voorselectie enkel 1 ding snap ik niet. Van Basten is pro verjonging en toekomst etc. maar selecteert wel Zoetebier in plaats van Stekelenburg...
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2005, 11:57   #15
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Een reserve die bewezen heeft er te staan als het nodig is, ervaring heeft met het Nederlands Elftal en goed in de groep ligt of een reserve die een kwakkelend seizoen doormaakt, zich nog steeds niet definitief bewezen heeft en bijna geen internationale ervaring heeft?
De tijd van Stekelenburg komt nog wel, maar dan zal hij toch eerst ergens eerste keeper moeten worden en een redelijk niveau tonen.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2005, 14:42   #16
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Is het voor een reserve-keeper ergens niet ook belangrijk dat het een ook daadwerkelijk een goede reserve-keeper is? Sommige keepers zijn typische eerste-keus-keepers en die voelen zich er niet goed bij om op de bank te zitten. Daarnaast heb je ook keepers die gewoon ook als reserve-keeper van meerwaarde zijn voor het team en de eerste keus.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2005, 14:45   #17
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Zoiets probeer ik de hele tijd al te zeggen ja..
Hoewel ik vind dat als er ergens een keeper goed staat te keepen dat hij er bij hoort ipv een reservekeeper. Maar op het moment is die er niet in mijn ogen en dan kun je beter Zoetebier, die zich echt uitstekend manifesteert als tweede keeper bij PSV, oproepen dan een modale eredivisiekeeper zonder al te veel ervaring. En ik weet zeker dat Zoetebier beter is dan Wapenaar, Boschker, Waterreus en alle andere namen die hier genoemd worden..
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2005, 15:46   #18
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ervaring als doorslaggevende factor vind ik voor een derde keeper niet zo'n sterk argument. Ervaring is er namelijk genoeg met Van der Sar en Timmer en de derde keeper vind ik nou juist bij uitstek een plek om iemand een kans te geven en een signaal af te geven. Een signaal dat Van Basten sinds zijn komst afgeeft, namelijk dat je in aanmerking komt voor het Nederlands elftal als je speelt, dat reputatie niet telt en dat de Nederlandse competitie een bron is voor Oranje.
Je noemt Wapenaar een modale eredivisiekeeper, maar dan ga je voorbij aan de vorm die hij sinds hij sinds zijn komst bij Vitesse is tentoonspreidt. Voor zover ik weet keept Waterreus bij Glasgow Rangers ook naar behoren. Zoetebier speelt niet en hoor je in alle euforie rond PSV inderdaad niet. Tja dan manifisteert hij zich uitstekend, het zal wel. Ik zie absoluut niet in waarom Zoetebier als derde keeper meer zou toevoegen dan een prima 'eredivisiekeeper'. Ik vind dat iemand zich pas werkelijk manifisteert voor een selectie als hij goede wedstrijden speelt.

Qua leeftijd en ervaring maakt het echt niet zoveel uit of je nou Wapenaar, Zoetebier of Waterreus oproept. Waterreus bijvoorbeeld heeft nog meer ervaring, zowel in Oranje, Europa en wat betreft competitiewedstrijden en speelt wekelijks. Wapenaar is geen broekie meer en je valt je echt geen buil als je hem oproept als derde keeper. Ergens is het wel slap dat Van Basten niet consequent is als het gaat om speeltijd. Ik vind het zelfs een beleding aan het adres van alle Nederlandse keepers, met alle respect aan de voorbeeldige Zoetebier. Als hij naar Borussia Dortmund gaat en hij gaat keepen, dan wordt het een ander verhaal, want Zoetebier blijf ik een goede keeper vinden.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2005, 15:49   #19
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Is het voor een reserve-keeper ergens niet ook belangrijk dat het een ook daadwerkelijk een goede reserve-keeper is? Sommige keepers zijn typische eerste-keus-keepers en die voelen zich er niet goed bij om op de bank te zitten. Daarnaast heb je ook keepers die gewoon ook als reserve-keeper van meerwaarde zijn voor het team en de eerste keus.
Dat is waar. Maar ik weet zeker dat alle hier genoemde keepers maar wat graag als derde keeper met het Nederlands elftal mee zouden gaan en er absoluut geen probleem van zouden maken. Waterreus vond het altijd fantastisch bij Oranje en iemand als Wapenaar zou een oproep voor het Nederlands elftal zien als bekroning op zn carrière.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2005, 16:10   #20
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Ervaring als doorslaggevende factor vind ik voor een derde keeper niet zo'n sterk argument. Ervaring is er namelijk genoeg met Van der Sar en Timmer en de derde keeper vind ik nou juist bij uitstek een plek om iemand een kans te geven en een signaal af te geven. Een signaal dat Van Basten sinds zijn komst afgeeft, namelijk dat je in aanmerking komt voor het Nederlands elftal als je speelt, dat reputatie niet telt en dat de Nederlandse competitie een bron is voor Oranje.
Je noemt Wapenaar een modale eredivisiekeeper, maar dan ga je voorbij aan de vorm die hij sinds hij sinds zijn komst bij Vitesse is tentoonspreidt. Voor zover ik weet keept Waterreus bij Glasgow Rangers ook naar behoren. Zoetebier speelt niet en hoor je in alle euforie rond PSV inderdaad niet. Tja dan manifisteert hij zich uitstekend, het zal wel. Ik zie absoluut niet in waarom Zoetebier als derde keeper meer zou toevoegen dan een prima 'eredivisiekeeper'. Ik vind dat iemand zich pas werkelijk manifisteert voor een selectie als hij goede wedstrijden speelt.

Qua leeftijd en ervaring maakt het echt niet zoveel uit of je nou Wapenaar, Zoetebier of Waterreus oproept. Waterreus bijvoorbeeld heeft nog meer ervaring, zowel in Oranje, Europa en wat betreft competitiewedstrijden en speelt wekelijks. Wapenaar is geen broekie meer en je valt je echt geen buil als je hem oproept als derde keeper. Ergens is het wel slap dat Van Basten niet consequent is als het gaat om speeltijd. Ik vind het zelfs een beleding aan het adres van alle Nederlandse keepers, met alle respect aan de voorbeeldige Zoetebier. Als hij naar Borussia Dortmund gaat en hij gaat keepen, dan wordt het een ander verhaal, want Zoetebier blijf ik een goede keeper vinden.
Wapenaar is twee keer mislukt bij matige buitenlandse clubs en profileert zich in mijn ogen meer met zijn show en uitspraken dan met zijn keeperswerk, want zo goed vind ik hem echt niet spelen... Wanneer heeft hij bijvoorbeeld zelf echt punten gepakt voor Vitesse? Natuurlijk zou hij graag willen, maar wat voegt hij toe aan Oranje? In mijn ogen helemaal niets.
Waterreus is de oorzaak van 8 jaar geen tweede ronde CL bij PSV (enigzins overdreven natuurlijk). Best een leuke jongen hoor, zeker voor de pers, maar wel een die erg veel aandacht naar zich toe trekt in een groep en qua keeperskwaliteiten houdt het toch echt niet over. PSV liet hem echt niet voor niet zo makkelijk lopen met een 'gentlemens agreement'. Geloof me, als het echt een topper was dan hadden ze hem wel aan zijn contract gehouden. Maar het belangrijkste argument tegen Waterreus is dat het hoogst onzeker is wat hij volgend jaar gaat doen, hij wilt namelijk erg graag naar de USA. En dan komt hij dus niet in aanmerking voor het WK in Duitsland, dus heb je er ook niets aan om hem nu wel op te roepen.

Zoetebier is ook een best aardige keeper, maar voornamelijk geselecteerd bij gebrek aan alternatieven (in mijn ogen en waarschijnlijk ook die van Bassie). Als een Stekelenburg bij Ajax in de basis stond, dan was die heus wel geselecteerd. Als Westerveld in Spanje wekelijks zijn niveau had getoond, was die waarschijnlijk geselecteerd. Postma idem.
Van Zoetebier weet van Basten wat hij aan hem heeft, hoe hij in de groep ligt, wat zijn kwaliteiten zijn. Dat voegt hij dus toe aan Oranje. Waarom dat opgeven ten faveure van Wapenaar of Boschker, waarvan je dus niet weet wat je er aan hebt, behalve dat ze in de eredivisie best aardig keepen bij subtoppers.
Ik denk dus dat je met een derde doelman of een jonge, talentvolle keeper aan het werk moet laten snuffelen (zoals Stekelenburg als hij bij Ajax gewoon basisspeler was geweest) of een doelman moet selecteren, die naast zijn kwaliteiten, goed in de groep ligt, zich niet te nadrukkelijk op de voorgrond wilt plaatsen en waarvan je weet wat je er nu en in aanloop naar het WK aan hebt. En dus geen keeper waarvan dat allemaal twijfelachtig is om te laten zien dat hij aardig staat te keepen bij een club die niet eens Europees voetbal haalt.
__________________
"Groetjes terug."

Laatst aangepast door Tyskie : 18 May 2005 om 16:13
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2005, 16:26   #21
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Dat is waar. Maar ik weet zeker dat alle hier genoemde keepers maar wat graag als derde keeper met het Nederlands elftal mee zouden gaan en er absoluut geen probleem van zouden maken. Waterreus vond het altijd fantastisch bij Oranje en iemand als Wapenaar zou een oproep voor het Nederlands elftal zien als bekroning op zn carrière.
Ja, ze schikken zich natuurlijk wel in die functie.. Het zou ook slecht zijn als ze het niet zien als een eer.. Ik bedoelde te zeggen dat het natuurlijk wel zo kan zijn dat Zoetebier op welke manier dan ook als derde keeper een goede invloed kan hebben, meer dan dat bijvoorbeeld jonge keepers dat kunnen. Ik ben er ook van overtuigd dat Lodewijks een keeper is die iets extra's meegeeft aan een elftal. Bovendien kun je ze ook kwalitatief gezien absoluut onder de lat zetten zonder al te veel problemen en dat is absoluut ook belangrijk..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2005, 22:39   #22
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dat die vlaar uitnodigd vind ik gek zoveel heeft die nog niet laten zien en de rest allemaal wel ik had nog even gew8 als ik Marco van Basten was maarja ik ben hem niet maar aan de dingen die Vlaar heeft laten zien vind ik het wel logisch heeft 3 wedstrijden gespeeld waarvan 2 op Europees niveau en dat deed die uitstekend daar moet ik hem toch wel respect voor geven
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2005, 23:32   #23
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Dat die Vlaar uitnodigt vind ik gek, zoveel heeft die nog niet laten zien en de rest allemaal wel. Ik had nog even gewacht als ik Marco van Basten was maarja ik ben hem niet. Maar aan de dingen die Vlaar heeft laten zien vind ik het wel logisch. Hij heeft 3 wedstrijden gespeeld waarvan 2 op Europees niveau en dat deed die uitstekend daar moet ik hem toch wel respect voor geven.




Volgens mij had ik het beter kunnen laten staan zoals het stond, wat een pak onzin zeg.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2005, 23:35   #24
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hij zal vast niet worden opgenomen voor de selectie. Marco wil gewoon met m trainen en had net zo goed Stefan van HSV 1 kunnen selecteren, gewoon voor een trainingspotje.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2005, 23:39   #25
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Tijs, is Zoetebier in principe niet ook gewoon mislukt bij Feyenoord en PSV als je het heel reëel bekijkt? Maargoed, wat boeit het allemaal, ze komen toch niet aan bod
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2005, 23:40   #26
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ff actief wat titels aanpassen zodat ze weer bij het onderwerp passen
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2005, 23:49   #27
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Tijs, is Zoetebier in principe niet ook gewoon mislukt bij Feyenoord en PSV als je het heel reëel bekijkt? Maargoed, wat boeit het allemaal, ze komen toch niet aan bod
Bij Feyenoord heeft hij bijzonder goed gekeept in de aanloop naar de UEFA-cup en dat gedoe daarna is typerend voor het keepersbeleid in Rotterdam. Bij PSV wist hij dat hij in principe als tweede keeper gehaald was, die eventueel in het begin nog aan keepen zou toekomen. Dan zou je beter Sunderland kunnen noemen om mijn argumenten te ontkrachten.
Verschil met Wapenaar is dat Zoetebier het wel op het hoogste niveau in Nederland heeft laten zien en Wapenaar niet...

Maar je hebt gelijk, hij zal toch niet aan spelen toekomen (en daarom vind ik ook dat je beter Zoetebier kunt kiezen waarvan je weet wat je er aan hebt).
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2005, 09:59   #28
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Wink

Zoetebier heeft kennelijk wel je hart gestolen, Tijs

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Ik wel.. Ten eerste is er de reden dat PSV Lodewijks liet gaan, die won de concurrentie van Zoetebier en nou zou Zoetebier ineens eerste doelman bij PSV worden?? Dat gaat er niet in bij de meeste fans. Ten tweede is die kerel 33 en ik zie in hem echt geen betere keeper dan Gentenaar, Aets of Kujovic.. Ten derde heeft in een periode met veel concurrentie met Lodewijks zich niet bepaald als een voorbeeldige teamspeler opgesteld en in die periode ook erg veel blunders gemaakt... Dat hij nu en drie jaar geleden goed staat te keepen betekent natuurlijk wel dat hij een goede doelman is, maar nog niet dat hij voor PSV volgend jaar die waarde ook kan hebben. Ten vierde vraag ik me zeer af hoe lang Zoetebier nog mee kan en als hij dan voor 1 jaar in het doel mag staan, waarom dan niet gelijk een jonge doelman de kans gunnen, als het toch een overgangsjaar gaat worden..
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2005, 11:35   #29
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ik had al aangegeven dat mijn mening over hem veranderd was, Tuurtje. Maar toch bedankt dat je de moeite gedaan hebt om het nogmaal op te zoeken.

Natuurlijk blijf ik het raar vinden hoe het gelopen is rondom Lodewijks, maar bij PSV is men er ondertussen ook wel achter dat dat een lelijke inschattingsfout is geweest. Ten tweede was de komst van Gomes naar PSV ook nog niet bekend en dat is dus de jonge keeper waar ik om riep.

Natuurlijk is het niet de meest geliefde PSV'er uit de selectie, maar ik heb tegen weinig PSV'ers zoveel aversie gehoord toen Zoetebier werd aangetrokken en in de eerste maanden, terwijl er nu nauwelijks nog kritische geluiden over hem te horen zijn. En dat heeft maar een reden, namelijk dat hij zich in de groep en en ten opzichte van Gomens geweldig opstelt.

Maar het is hier geen Zoetebier-topic, maar het gaat over Oranje. Vinden jullie het wel terecht dat Heitinga die al maanden staat te kranten en dat vd Vaart die al geruime tijd geblesseerd en gepasseerd is geweest opgeroepen zijn? Waarom niet Boudewijn Zenden die als centrale middenvelder fantastisch speelt bij Boro en daar is uitgeroepen tot speler van het seizoen? Dat lijkt mij een stukje meer dan wat vd Vaart gepresteerd heeft...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2005, 11:38   #30
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Tja, ik krijg langzamerhand de indruk dat Nederland heilig verklaard is, of dat de vluchten naar het buitenland te duur zijn geworden ofzo.. Ik heb geen idee, maar Van Basten lijkt wel er een sport van te maken elke selectie weer discutabel te laten zijn. De resultaten straks tegen Tsjechië en eventueel op het WK zullen bepalend worden. De huidige resultaten zijn geen maatstaf en bieden al helemaal geen houvast!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2005, 12:11   #31
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ik vind het op zich geen slechte zaak hoor dat van Basten mensen uit de HCE selecteert. Duizend keer liever dit dan Advocaat.
En op een paar miskleumen na zijn het ook meerwaardes voor Oranje over het algemeen. Maar een echte lijn in zijn beleid zie ik niet. Vorm, speeltijd, krediet? Ik kan het oproepen van vd Vaart (die tegen Vitesse overigens best goed speelde) niet rijmen met het thuislaten van Davids, terwijl Zenden een heel goed alternatief is. Heitinga speelt al het hele seizoen matig tot zeer slecht, maar blijft bij Oranje. Wat is dat dan? Vertrouwen geven aan zo'n jongen omdat je potentie in hem ziet? Is dat dan niet de taak van de clubcoach?
Maar inderdaad gaat het er uiteindelijk om dat hij het WK haalt en daar presteert. Dat is het enige selectiecriterium waar we Bassie op mogen afrekenen. Niet om zijn ajaxvoorliefde of wat dan ook.


Ik vraag me trouwens af of Affelay er ook bij had gezeten als die wedstrijd tegen Feyenoord net iets eerder was geweest..
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 May 2005, 15:55   #32
slobjong
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nieuw selectie Oranje voor kwalificatie tegen roemenie

Selectie: Van der Sar (Fulham), Timmer (AZ); Boulahrouz (HSV), Bouma (PSV), Van Bronckhorst (FC Barcelona), Heitinga (Ajax), Lucius (PSV), Melchiot (Birmingham City), Opdam (AZ), Ooijer (PSV), Vlaar (AZ); Van Bommel (PSV), Cocu (PSV), De Jong (Ajax), Landzaat (AZ), Maduro (Ajax), Van der Vaart (Ajax); Babel (Ajax), Kuijt (Feyenoord), Makaay (Bayern München), Van Nistelrooij (Manchester United), Van Persie (Arsenal), Robben (Chelsea), Vennegoor of Hesselink (PSV).

je kan zeggen wat je wilt. maar van Basten is wel consequent met de selectie van Vlaar bestempelt ie dat maar weer. ondanks dat AZ niet draaide laatste tijd zitten er toch nog 2 bij Vlaar en Opdam. voor de rest evt van Persie nog als enige verrassing bij dit rijtje.

wat vinden jullie
  Met citaat antwoorden
Oud 27 May 2005, 19:28   #33
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Oh ja, consequent? Juist niet. Ja, consequent in het elke keer weer iets verassends oproepen. Maar wanneer je ziet dat jongens als Musampa afvallen dan denk ik toch dat zij meer hebben laten zien dan bijvoorbeeld Heitinga..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 19:57   #34
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Nu wordt half PSV weer naar huis gestuurd? Een Heitinga die een zwaar ondermaats seizoen beleeft (zijn hoogtepunt van dit jaar waren de sloggi-reclames) en een Vlaar die nog geen 10 wedstrijden in het eerste van AZ heeft gespeeld blijven bij de selectie... Ook de halfgeblesserde Boulahrouz blijft er bij. Maar Bouma en Ooijer die een topseizoen bij PSV achter de rug hebben worden weggestuurd?
Wat is hier dan de logica achter?

Van Bommel, uitgeroepen tot beste speler van de HCE, wordt eerst op een belachelijk tijdstip gewisseld en mag daarna naar huis? Speelde hij dan zo slecht? Ik heb de wedstrijd namelijk niet gezien...

Dat Vennegoor wordt weggestuurd kan ik nog wel begrijpen, hij is de zoveelste spits in de rangorde... Maar als van Basten de lijn die hij bij van Bommel als norm stelt doortrekt, dan moet ook van Nistelrooy weg, toch? Want voor zover ik heb begrepen speelde die -wederom- waardeloos gisteravond.

Al met al kan ik er echt niet meer wijs uit wat de criteria van van Basten nou zijn. Zou van Basten uberhaupt niet beter Maduro, Vlaar en Babel naar Foppe kunnen sturen, want dat WK in eigen land dat er aankomt is ook niet geheel onbelangrijk...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 20:51   #35
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat van Bouma en Vennegoor kan ik begrijpen. Maar naar mijn mening had hij beter Lindenbergh weer lekker terug naar huis kunnen sturen. Dat is misschien nog een grotere prutsert dan Nelisse geweest bij AZ.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 22:52   #36
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Tja, Van Basten speelt met vuur. Helaas zal hij het WK wel moeiteloos halen, want Dick Advocaat was figuurlijk gesproken al lang opgehangen en gestenigd met zo'n beleid. Maar waar zeuren we over? Er is toch gewonnen van Roemenië?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 22:57   #37
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Maar of we met mooi voetbal hebben gewonnen? Dat werd ons nog beloofd door Marco...
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 23:14   #38
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Wink

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Banaan
Maar of we met mooi voetbal hebben gewonnen? Dat werd ons nog beloofd door Marco...
Mijn opmerking was doordrenkt met cynisme
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2005, 00:07   #39
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Mijn opmerking was doordrenkt met cynisme
Oh, dát wist ik
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2005, 01:58   #40
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Phit
Dat van Bouma en Vennegoor kan ik begrijpen. Maar naar mijn mening had hij beter Lindenbergh weer lekker terug naar huis kunnen sturen. Dat is misschien nog een grotere prutsert dan Nelisse geweest bij AZ.
Ik vind Bouma ook geen topper, maar die jongen kan toch wel meer brengen dan zo'n Vlaar of een halfgeblesseerde Boulahrouz? Wat als straks Cocu en Boulahrouz toch niet fit genoeg blijken te zijn? Blijft er wel een erg kleine selectie over.

Ik moet van Basten een groot compliment maken met het feit dat hij veel leuke spelers er bij heeft gehaald (die paar miskleunen vergeef ik hem), maar erg veel lijn in zijn selectiebeleid kan ik niet ontdekken.

Ook zo'n vd Vaart, wat heeft die het afgelopen half jaar nou laten zien? Feitelijk niets toch? Heitinga idem. Ligt het aan mij of ben ik de enige die de indruk heeft dat Amsterdamse spelers (die hij wat beter kent) net wat meer krediet hebben dan spelers uit de rest van het land.. en zeker ook uit het buitenland.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2005, 10:47   #41
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hmjah, ik geloof echt niet in dat soort verhalen. Van Basten heeft ook gewoon een PSV'er als Lucius bij de selectie gehaald en opgesteld, ook geen geijkte naam. Van Bommel zou boos weggelopen zijn na zijn wissel en de trainer(s) de rug toegekeerd hebben. Ook was er iets in de rust, hij kwam te laat op het veld o.i.d, las ik in de Volkskrant. Met zijn status zou Van Bommel daarnaast ook niet op de bank thuishoren ofzo

Ik ben het wel met je eens dat Bouma en Ooijer zeker nog van dienst hadden kunnen zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2005, 13:07   #42
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Van Bommel speelde overigens inderdaad geen sterke wedstrijd en we weten natuurlijk niet wat er buiten het veld is gebeurd. In eerste instantie zou mijn reactie ook zijn dat je hem niet naar huis moet sturen als hij geen blessure heeft..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2005, 13:19   #43
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Dat hij te laat op het veld was in de rust had er mee te maken dat hij werd behandeld en een of andere druiloor had toen de spelerstunnel al dichtgegooid. Ik vind het ook niet zo gek dat een speler niet blij is als hij 5 minuten na rust gewisseld wordt... Dat hij dan naar de kleedkamer gaat kan ik me zeer goed voorstellen en zolang de harde woorden intern blijven is dat toch geen probleem? Ik kan me ook zeer goed voorstellen dat van Bommel het idee heeft dat hij harder wordt aangepakt dan andere spelers. Hoe valt het anders te verklaren dat een Heitinga nog steeds een basisplaats heeft?

Maar er zou natuurlijk meer kunnen spelen, er komt vandaag toch een persconferentie? Dat zou iig verklaard kunnen worden.

Wat ik niet kan verklaren is waarom spelers als Vlaar, Opdam, Heitinga, Boulahrouz (half geblesseerd) de voorkeur krijgen boven Bouma en Ooijer? Die hebben een topseizoen bij PSV gedraaid. Een Heitinga heeft een seizoen als een krant gespeeld.. Waarom krijgt Heitinga wel krediet en Ooijer of Bouma niet?

Als van Basten echt zonder aanziens des persoons regeerde zou hij ook van Nistelrooy moeten passeren. Maar dat doet hij niet. Heitinga en van der Vaart idem, doet hij niet. Ik kan alleen maar concluderen dat van Basten zeer willekeurig zonder aanziens des persoons regeert. Of zou hij soms moeite hebben met wat mondigere, ervaren spelers?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2005, 18:41   #44
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Persconferentie geeft geen enkele duidelijkheid. Nogmaals, wanneer Advocaat dit had gedurfd.. Daar braken ze het land af toen Van Nistelrooij straf kreeg voor het omschoppen van een bidon. Als ik Van Bommel was dan zou ik gewoon weigeren te spelen onder deze bondscoaches.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2005, 18:48   #45
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ja, volstrekte willekeur is dit... Ik begin echt het idee te krijgen dat van Basten niet zo goed om kan gaan met mondige spelers.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2005, 18:10   #46
n0sf3ratu
Lid
 
Geregistreerd op: 27 November 2004
Locatie: jj
Berichten: 868
Standaard van bommel

Als echte voetbalsupporter is het denk ik jullie ook niet ontgaan..
de kwestie van bommel in oranje,, als ik kijk naar dit seizoen van bommel de leider van psv , sleept ze naar de dubbel en de halve finale.. een paar ajaxieden die 0,0 presteren die staan er wel in , dan word ik helemaal gek, die van bommel is allahjezuse goed...

maar ach wat ik bedoel staat hier ook :


Van Hanegem: 'Van Basten zoekt Van Bommel'

7/6/2005 11:04

Bondscoach Marco van Basten mag de steun hebben van Johan Cruijff, Mark van Bommel krijgt bijval van Willem van Hanegem: 'Het ligt er dik bovenop dat de technische staf van Oranje Van Bommel niet zo ziet zitten.'
In zijn wekelijkse column in het Algemeen Dagblad laat Van Hanegem weten dat hij het niet eens is met het feit dat Van Basten de aanvoerder van PSV uit de Oranje-selectie heeft gezet voor het uitduel met Finland. De bondscoach vindt dat Van Bommel zich niet aan de afspraken houdt en met name zijn defensieve taken verwaarloost.

'Ik kom tot de conclusie dat hij een beetje gezocht wordt', begint Van Hanegem zijn betoog. 'Hij zou in gebreke zijn gebleven zijn omdat hij die Munteanu onvoldoende geschaduwd heeft. Nou, die gozer moeten we niet te belangrijk maken. Hij is geloof ik niet één keer op onze helft geweest.'

'Ik begrijp dat Van Bommel dus had moeten jagen op Munteanu. Maar dat is een moeilijke opdracht als je voor je Robben, Van Nistelrooy en Kuijt hebt lopen en als je weet dat de ploeg achter je inzakt. Als je dan gaat jagen ontstaat er een niet te belopen gat in je rug. (…) In de tactiek zoals ik die zag, vond ik dat Van Bommel meestal de goede keuzes maakte. Het zou anders geweest zijn als iedereen was gaan jagen en hij was blijven hangen, dan had ik hem aangesproken op zijn taakuitvoering.'

'Het ligt er dik bovenop dat de technische staf van Oranje Van Bommel niet zo ziet zitten. Het is iets wat al een hele tijd speelt en wat steeds terugkomt. Raar is dat. Zoals ik ook het moment van die wissel raar vond. Dat doe je niet met de aanvoerder van PSV en tevens een geroutineerde international. Ik vond het een beetje vernederend voor Van Bommel.'

'Nu krijgt hij de opdracht mee om bij Barcelona te laten zien dat Van Basten niet om hem heen kan. Dat vind ik een nogal makkelijke opdracht. Van Van Bommel weten we toch al lang wat hij kan.'

'Ik heb begrepen dat Van Bommel nu nadenkt of hij verder moet met het Nederlands elftal. Ik zou willen zeggen: Niet de handdoek gooien Mark. Ga de strijd aan. Ik zou alleen ook op een rustig moment aan de bondscoach vragen of hij misschien iets persoonlijks tegen hem heeft. Dat kan immers ook hè. Weet hij meteen waar hij aan toe is.'


dat laatste is gewoon zo..
n0sf3ratu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2005, 18:23   #47
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

----> Centrale topic
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2005, 19:41   #48
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard


Edit:

Zoals ik al in het andere topic aangaf; als ik van Bommel was dan zou ik bedanken voor het NL XI-tal onder deze bondscoaches. Zodra er een tegenstander van formaat komt kan het haast niet goed gaan. Maar ik snap van Bommel wel; hij wil een WK meemaken. Was hij niet net voor het EK geblesseerd geraakt dan hadie al lang bedankt..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..

Laatst aangepast door bartje518 : 7 June 2005 om 19:44
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2005, 20:54   #49
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Wat een kutwedstrijd weer zeg.
Heitinga en Landzaat zijn ERG slecht, Opdam voegt niets toe (waarom toch geen Bouma?) en van de Jong kwam ik pas tegen het einde er achter dat hij ook in het veld stond (terwijl zijn tegenstander wel erg vaak de ruimte had).

Tweede helft sla ik over, ik hoor het wel of het nog steeds kut met peren was... Maar ik weet wel dat je met dit elftal geen pepernoot te zoeken hebt op het WK
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2005, 20:57   #50
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Bouma is licht geblesseerd en Bouhlarouz ook en daarom speelt opdam. Als Bouhlarouz en Bouma fit waren hadden ze waarschijnlijk beide gespeeld..

Voor de rest is de wedstrijd vrij pauper..

edit: Hulde voor Ruud, van een halve kans een hele kans maken..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 06:33.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.