Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Klaag Corner
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Klaag Corner Erger je je ergens aan ? Klaag er op los !

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 28 May 2015, 20:21   #1
R4!
Lid
 
Geregistreerd op: 28 May 2015
Berichten: 1
Unhappy Ik heb dyscalculie... Wat als ik blijf zitten?

Hallo!

Al sinds ik klein ben was al duidelijk dat ik dyscalculie (rekenstoornis) had. Ik was en ben namelijk nog altijd zeer goed in alle vakken op school behalve wiskunde. Hierdoor mocht ik altijd om extra hulp vragen, maar dit jaar heb ik opgemerkt dat dit zo goed als niet meer gedaan wordt voor mij. Ik ben tot nu toe altijd gebuist op wiskunde en ik ga zo vaak mogelijk naar de bijles, maar ondanks dit geraak ik er maar niet door.
Elk jaar hebben de leerkrachten mij verzekerd dat ze mij niet mijn jaar gingen laten overdoen omdat ik heel goede punten had op de andere vakken, maar dit jaar doen ze ineens alsof ik evengoed in wiskunde moet zijn als mijn andere klasgenoten. De leerkrachten beginnen mijn slechte wiskunde resultaten luidop te zeggen voor de hele klas, de directeur blijft zeggen dat ze mij zal laten zitten als mijn laatste wiskunde examen geen mooi resultaat is.
Nu zou ik graag willen weten of dit wel allemaal mag? Zouden ze mij echt mogen laten zitten als ik gewoon op wiskunde faal (wat ik al sinds het eerste leerjaar doe) ook al zijn mijn andere resultaten goed?
Ik heb hierdoor heel veel stress. Ik ben niet lang geleden aangenomen aan een universiteit in het buitenland om talen te studeren en ik wil daar al jaren heen. Ook ben ik goed in talen en weten de andere leerkachten dat ik niets met wiskunde zal gaan doen. Dus zou ik mij meer op mijn gemak voelen zou iemand mij een definitief antwoord kunnen geven.

PS: Ik zou liefst geen negatieve commentaar hebben over hoe ik gewoon probeer er makkelijk van af te komen. Ik doe echt wel mijn best en als je niets over leerstoornissen kent ben je misschien niet de persoon die moet antwoorden.

Alvast bedankt!
R4! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 11:08.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.