Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 3 July 2004, 11:33   #51
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik kijk tv
  Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2004, 17:09   #52
jarno109
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
ik heb op tv gezien hoe zon belgisch vrouwtje dat uitlegde, dat in belgie levenslang levenslang is maar met aftrek van voorarrest bla bla bla 20 jaar.

mischien he, is dat wel de enige mogelijkheid om zo iemand te straffen, denk je nou echt dat je zo iemand kunt rehabiliteren?


een jongen waar ik eerst veel mee omging, is nou opgepakt, hij hd samen met een maat van hem iemand thuis overvallen, die vent geslagen zijn vrouw geslagen die vent en vrouw met een mes op de keel hun eigen auto ingedrukt en meegenomen naar de pinautomaat, daar gedwongen geld op te nemen die vent het ziekenhuis in geslagen die vrouw nog een paar klappen, de auto vernield en ervandoor gegaan met 500 euro. en hij krijgt 2 jaar. wat zeg je daar van dan? en geloof me, die gast verandert nooit hij had hiervoor al vastgezeten omdat ie iemand had neergestoken. zomaar, omdat ze m ergens niet binnen lieten omdat het te druk in huis was.

wat zijn jou ideen voor zo iemand dan?
inderdaad wat je zegt........die kunnen toch niet opnieuw intreden in de samenleving......da kunnen ze niet.....
  Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2004, 18:55   #53
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ook al zou die het willen, dat gaat m niet lukken. hij begint toch zo weer met drinken, snuiven, feesten... en voor je het weet is het geld op en vervalt ie weer in zn oude gedragspatroon.

en maakt hij daarbij slachtoffers, dan heb ik zoiets van opsluiten en nooit meer loslaten of de wereld er van verlossen.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 October 2004, 22:21   #54
Mic10024
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind al die onthoofdingen zwaar ziek en ik ga ze ook niet kijken. De gedachte vind ik al erg genoeg.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2004, 01:46   #55
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zippy
Oorlog mag als er dreiging is maar niet zoals bush omdat er chemische wapens zouden zijn in Irak (hmm nog steeds nx gevonde) Er is verdomme meer chemische rommel in belgie dan in Irak!!!! gewoon oorlog om olie, het 1ste wat ze deden als ze irak binnen vielen was de olie gaan 'bescherme' En de ontvoerders die mense onthoofde, wat moete ze anders doen?? ik spreek het niet goed maar als irakees heb je weinig of geen kans tge de amerikanen.... In het midden van de oorlog moest elke irakese soldaat tge 10 amerikane veche! als ze dan nog niet gedood waren door de vele bombardementen... Wie is er dan laf? de amerikanen die bombarderen of de irakezen die zich met alle middlen probeert te verdedigen??
Irak was slechts een tussenstop voor het uiteindelijke doel evenals afganistan.

Irak is
1. een afleiding van afganistan,
2.een Dictatuur die de wereld vroeger of later toch wel zou bedreigen, plus dat de oorlog wordt terug verdient met de beschaikbare Olie
3. Irak was een tussenstop, het land waar de "alliantie" werkelijk zijn pijlen op heeft gezet is Iran.

En Iran beschikt wel degelijk over zware wapens en toonde eerder geen mogelijkheid deze te laten controleren, het nieuwe "vrije" Irak, wordt dus een mogelijke aanvalshaven.

De problemen van de onthoofdingen enzo zijn een ongeplande domper, zoals de hele oorlog anders is gelopen dan dat de Amerikanen het hadden bedacht.

Op dit moment ziet het er ook naar uit dat ze er weinig tegen kunnen doen, behalve wat parkeerplaatsen maken van die opstandige moskee's en hun aanhang.
Maar hiermee brengen ze de "vredesmissie" in gevaar.

Het is dus hopen op een diplomatike oplossing.
Probleem van een land onder een dictatuur en onder een zware druk van verschillende geloofsculturen.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2004, 11:41   #56
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klootzak
*knip*
Als het is wat jij zegt, dat Irak slechts een tussenstop is, heeft de VS heel de wereld wel voor gek gehouden zeg! Ons laten denken dat daar chemische wapens waren, maar uiteindelijk niets gevonden!

En op welke manier denk jij dat Irak een bedreiging zou zijn voor de wereld? Hoelang is Saddam daar al aan de macht geweest? Erg lang! En hoevaak hebben ze in die tijd de wereld bereigt? Nooit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klootzak

De problemen van de onthoofdingen enzo zijn een ongeplande domper, zoals de hele oorlog anders is gelopen dan dat de Amerikanen het hadden bedacht.
Dat hadden ze eerder kunnen bedenken. Er waren totaal geen aanwijzingen dat het land chemische wapens bezat, toch zijn ze het land ingevallen. Bovendien is het voor een groot deel van de bevolking alleen maar slechter geworden sinds de inval. Dagelijks gaan er Irakezen dood, dagelijks worden er huizen gebombardeerd (omdat er zogenaamd aanhangers zijn van een Sjiietische leider). En voedsel is schaars.
Het heeft alleen maar nadelen gehad, zo denk ik. En zo zullen de burgers al helemaal denken!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klootzak

En Iran beschikt wel degelijk over zware wapens en toonde eerder geen mogelijkheid deze te laten controleren, het nieuwe "vrije" Irak, wordt dus een mogelijke aanvalshaven.

Eerst moeten ze met harde bewijzen komen! Voor ze weer dezelfde fout begaan als in Irak.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 October 2004, 03:27   #57
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Als het is wat jij zegt, dat Irak slechts een tussenstop is, heeft de VS heel de wereld wel voor gek gehouden zeg! Ons laten denken dat daar chemische wapens waren, maar uiteindelijk niets gevonden!
Vooropgesteld dat ik ook maar speculeer, gezien ik niet in Bush kamertje kan meeluisteren zou je dit zo kunnen stellen.

Zijn een beetje twee kanten aan, na het vallen van Afganistan waren er meer landen op de lijst, boodschap was duidelijk meewerken of gedwongen worden mee te werken, het is zo dat er niets is gevonden, het is ook zo dat Saddmo Hussein inspecteurs weigerde, en dus zelf en klimaat deels heeft geschapen.

Maar ook de olibelnagen spelen hier een tweede rol, derde heb ik eerder genoemd(de tussenstop)

Citaat:

En op welke manier denk jij dat Irak een bedreiging zou zijn voor de wereld? Hoelang is Saddam daar al aan de macht geweest? Erg lang! En hoevaak hebben ze in die tijd de wereld bereigt? Nooit.
Voor de Golfoorlog was Saddam wel degelijk een bedreiging, koeweit was echt geen einddoel, koeweit was de schatkist.
Hierom kwam die hele golfoorlog, ze hadden het kunnen laten gaan net zoals ze bij hitler deden, maar waren het nu net even voor.(en natuurlijk speelden ook hier de oliebelangen ook hier een rol)


Citaat:

Dat hadden ze eerder kunnen bedenken. Er waren totaal geen aanwijzingen dat het land chemische wapens bezat, toch zijn ze het land ingevallen. Bovendien is het voor een groot deel van de bevolking alleen maar slechter geworden sinds de inval. Dagelijks gaan er Irakezen dood, dagelijks worden er huizen gebombardeerd (omdat er zogenaamd aanhangers zijn van een Sjiietische leider). En voedsel is schaars.
Het heeft alleen maar nadelen gehad, zo denk ik. En zo zullen de burgers al helemaal denken!

Eerst moeten ze met harde bewijzen komen! Voor ze weer dezelfde fout begaan als in Irak.
Amerika maakt vaak fouten, dit is er een van.
Ze hadden natuurlijk verwacht dat na de val van Saddam ze met open armen zouden worden ontvangen, Aan het geweld wat nu wordt gebruikt maak ik op dat Saddam al aan een aftoch bezig was en dat het nu amerika was, maar het een van dei fandamentalistische beweigingen was geweest als amerika nog even had gewacht.(die van de onthoofdingen bijvoorbeeld)
uiteraard is dit speculatie
Het punt nu is dat ze een oorlog voeren tegen een onbekende vijand, ik denk een beetje herhaling van vietnam, het voordeel van tanks, precisie bommen etc. vervalt helemaal.

Als Amerika het nu nog in zijn hooef haalt om Iran binnen te vallen, hebben ze daar geen bewijs voor nodig, ik ken bar weinig Amerikaanse aanvallen waarvoor toestemming is gevraagt.

Plus dat je bij Amerikanen schuldig bent tenzij je je onschuld bewijst
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 08:18.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.