Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 22 November 2004, 23:31   #1
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard NOVA over het verdonk incident

Dat ging dus over dat er een imam geen hand wilde geven aan rita, omdat het niet zou mogen van zijn geloof.

Zit er zo'n rabbijn te vertellen dat er ook extreme Joden zijn die dit gebruik hebben en dat de minister daar maar respect voor moet hebben, want het valt onder de vrijheid van godsdienst.

Toen ik dat hoorde brak echt mijn klomp, het is gewoon pure discriminatie , het insinueert dat de vrouw niet rein zou zijn.
Als ik die rabbijn geen hand wil geven ,omdat ik geloof dat joden onrein zijn omdat ik een nazi ben, dan mag dat ook?
  Met citaat antwoorden
Oud 22 November 2004, 23:53   #2
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: NOVA over het verdonk incident

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Dat ging dus over dat er een imam geen hand wilde geven aan rita, omdat het niet zou mogen van zijn geloof.

Zit er zo'n rabbijn te vertellen dat er ook extreme Joden zijn die dit gebruik hebben en dat de minister daar maar respect voor moet hebben, want het valt onder de vrijheid van godsdienst.

Toen ik dat hoorde brak echt mijn klomp, het is gewoon pure discriminatie , het insinueert dat de vrouw niet rein zou zijn.
Als ik die rabbijn geen hand wil geven ,omdat ik geloof dat joden onrein zijn omdat ik een nazi ben, dan mag dat ook?
Ja waarom niet? Of mensen je vreemd aan gaan kijken is een tweede, maar of jij iemand een hand wil geven of niet op basis van jouw overtuiging is imho geen probleem. Je bent er niemand mee tot last en plaatst alleen jezelf in het verdomhoekje.
Het blijft natuurlijk een vreemde actie, maar ja wat zou je er tegen willen doen? Straf geven omdat je iemand geen hand wil geven omdat jij een absurde denkwijze hebt? Vraag me af of we aan zulke dingen nog wel aandacht moeten besteden.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 November 2004, 00:02   #3
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: NOVA over het verdonk incident

Het gaat erom, dat er ook nog mensen zijn die dit gaan verdedigen zoals van mierloo en deze rabbijn
  Met citaat antwoorden
Oud 23 November 2004, 10:32   #4
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

wat ik hoorde was dat streng gelovige moslims (dus ook imams) overdag serieus niemand aanraken omdat dat dus volgens hun geloof niet mag. maar volgens mij zijn er weinig moslims die deze regel ook echt kennen
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 November 2004, 11:49   #5
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
wat ik hoorde was dat streng gelovige moslims (dus ook imams) overdag serieus niemand aanraken omdat dat dus volgens hun geloof niet mag. maar volgens mij zijn er weinig moslims die deze regel ook echt kennen
had er eigenlijk nog niet eens van gehoord dat dit gebeurd was ... rare mensen ... die moslims
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 November 2004, 12:13   #6
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
wat ik hoorde was dat streng gelovige moslims (dus ook imams) overdag serieus niemand aanraken omdat dat dus volgens hun geloof niet mag. maar volgens mij zijn er weinig moslims die deze regel ook echt kennen
En jij wist niet dat zoiets bestond, come on
  Met citaat antwoorden
Oud 23 November 2004, 13:34   #7
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dit hele gebleer heeft te maken met een orthodoxe interpertatie van de koran.

de een interpeteert dit de ander zo.


staat er dan ook letterlijk dat je een vrouw geen hand mag geven, nee.

conclusie. ga dat soort dingen maar ergens in een boerendorp in syrie verkondigen.

niet hier.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 November 2004, 16:44   #8
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Ik heb de koran niet gelezen maar ik ken 2 groepen moslims inmiddels:

De ene groep die beweert dat er een aantal moslims doorslaan in wat in de Koran staat.

De andere groep die beweert dat de ene groep een stelletje nepmoslima's zijn

En ik geloof die eerste groep eerder dan de tweede

Als je gisteren naar nova hebt gekeken, zag je ook dat er een man aan het woord was, volgens mij ook een Imam. En die zei iets heel anders. Hij zou er zeker wel voor gekozen hebben om mevrouw Verdonk een hand te geven omdat het niet letterlijk in de koran zou staan dat dat onrein is of wat dan ook.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 November 2004, 18:32   #9
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

daar heb ik die uitspraak over dat dorp ook van.


en die andere groep dat zijn alle vrouwen?
  Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2004, 11:26   #10
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

Wat ik heb gehoord is dat in de Koran staat dat een man een vrouw niet mag aanraken (dus ook niet de hand schudden) als deze geen familie of kennis is. Het is namelijk zo dat dit tot meer kan lijden en dat is al helemaal uit de boze volgens de Koran.

Ik geef hem wel gelijk dat hij geen hand heeft gegeven. Die minister moest er weer eens zo een ophef om maken omdat moslims een hot thema zijn. Vroeger werd het gewoon gerespecteerd (door de meeste mensen).

Ik geef iedereen het recht zijn eigen geloof zo uit te voeren zoals hij of zij dat wil op de voorwaarder dat de integratie en communicatie daar niet onder te lijden heeft. Dus geen bashras ofzo, volledige gewaden, geen mensen vermoorden omdat ze jou geloof niet accepteren, dat soort dingen.

Laatst aangepast door TheGroovMaster : 24 November 2004 om 11:29
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2004, 13:48   #11
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

ik hoorde vanmorgen op de radio dat er zon imam is in Nederland die het helemaal niet erg zou vinden als Geert Wilders zou worden dood geschoten.

Zoiets zeg je toch niet ...

ik vind dat al die rare imams gewoon het land uit moeten worden gezet.
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2004, 15:35   #12
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat was een leraar, geen imam. Maar dat was vooral een provocerende uitlokking van die EO kwal. Die vent zelf heeft nooit volmondig geschreeuwd dattie dood moet. De media overdrijft weer es gigantisch
  Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2004, 15:49   #13
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alpha
ik hoorde vanmorgen op de radio dat er zon imam is in Nederland die het helemaal niet erg zou vinden als Geert Wilders zou worden dood geschoten.

Zoiets zeg je toch niet ...

ik vind dat al die rare imams gewoon het land uit moeten worden gezet.

Zo lopen er wel meer van die mensen (ook imams) rond met dat zelfde idee hoor..hij's echt niet de enige.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2004, 15:52   #14
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheGroovMaster
Wat ik heb gehoord is dat in de Koran staat dat een man een vrouw niet mag aanraken (dus ook niet de hand schudden) als deze geen familie of kennis is. Het is namelijk zo dat dit tot meer kan lijden en dat is al helemaal uit de boze volgens de Koran.

Ik geef hem wel gelijk dat hij geen hand heeft gegeven. Die minister moest er weer eens zo een ophef om maken omdat moslims een hot thema zijn. Vroeger werd het gewoon gerespecteerd (door de meeste mensen).

Ik geef iedereen het recht zijn eigen geloof zo uit te voeren zoals hij of zij dat wil op de voorwaarder dat de integratie en communicatie daar niet onder te lijden heeft. Dus geen bashras ofzo, volledige gewaden, geen mensen vermoorden omdat ze jou geloof niet accepteren, dat soort dingen.
In Nederland is het normaal dat je elkaar een hand geeft bij zo'n soort ontmoetingen. Ik noem een gesprek bij de dokter, bij belangrijke gesprekken... dat is gewoon uit waardigheid dat je elkaar dan de hand schudt. Dat heeft verder niets met geloof te maken. Ik vind dat o.a. dat handschudden ook onder intregeren valt.

Ik heb nu het idee dat die man de hand niet had geschud omdat hij vindt dat hij boven vruowen staat, net als alle mannen. Nou, het kan aan mij liggen.. maar volgens mij zijn we toch al een tijdje van het idee af dat vrouwen minderwaardig zijn tegenover mannen. Nog steeds wel merk je het soms een heel klein beetje (noem het loonverschil).

Ik vind het niet meer als normaal dat je elkaar de hand schudt als je elkaar begroet. Zeker met zo'n bijeenkomst. En het maakt voor mij niet uit of je dan een islamiet, hindoestaan, jood of christen bent.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2004, 16:57   #15
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Dat was een leraar, geen imam. Maar dat was vooral een provocerende uitlokking van die EO kwal. Die vent zelf heeft nooit volmondig geschreeuwd dattie dood moet. De media overdrijft weer es gigantisch
Dat zo'n imam uberhaupt zijn zegje mag doen vind ik al belachelijk
  Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2004, 18:52   #16
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alpha
ik hoorde vanmorgen op de radio dat er zon imam is in Nederland die het helemaal niet erg zou vinden als Geert Wilders zou worden dood geschoten.

Zoiets zeg je toch niet ...

ik vind dat al die rare imams gewoon het land uit moeten worden gezet.
ik vind dat die E.O. waus m die woorden in de mond gelegd heeft.

hij zei, vind u dat geert wilders dood mag?

antwoord: ja

dus u vind ht niet erg als geert wilders sterft?

antwoord: nee, als het maar niet door een moslim of een ander gebeurt.

dus door kanker bijvoorbeeld.?

antwoord: ja, bijvoorbeeld.

ja hallow, zo kan ik het ook, moet je eens kijken hoeveel mensen ik ken waar ik echt geen traan om zou laten a;ls ze door wat voor oorzaak dan ook dood zouden gaan, sommige gun ik t pijnlijkste nog.

Dat mag je toch vinden? als je iemand echt haat? tuurlijk.

maar om het in de media te zeggen is niet verstandig.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2004, 19:07   #17
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Dat zo'n imam uberhaupt zijn zegje mag doen vind ik al belachelijk
Het was geen imam, dat zei ik dus al.
Dat hij z'n zegje mag doen is hetzelfde als dat extreem rechts zn zegje doet in de media, hetzelfde als dat extreem links zn zegje mag doen. Dat noemen we vrijheid van meningsuiting. Dat willen wij in Nederland, dus we accepteren dít dus ook.
Verder heeft die kerel dus totaal niks gezegd, het enige wat hij deed was inkoppen wat knevel hem voorlegde. Nog makkelijker moet de media het niet maken... Het lijkt verdomme de belastingdienst wel
  Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2004, 20:58   #18
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Dat was een leraar, geen imam. Maar dat was vooral een provocerende uitlokking van die EO kwal. Die vent zelf heeft nooit volmondig geschreeuwd dattie dood moet. De media overdrijft weer es gigantisch
ik ben het met je eens dat het gewoon teveel uitgelokt was. Daar heeft die EO'er zich ook voor geexcuseerd vandaag. Het was helemaal niet de bedoeling dat het zo zou lopen. Hij had geen ja antwoord verwacht.

maarja, wat verwacht je met zo een vraag stelling. De media pompt al die incidenten veel te veel op. Er zijn veel belangrijkere dingen dan een handje schudden of iemand ze mening uit staan lokken.
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2004, 21:19   #19
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Het was geen imam, dat zei ik dus al.
Dat hij z'n zegje mag doen is hetzelfde als dat extreem rechts zn zegje doet in de media, hetzelfde als dat extreem links zn zegje mag doen. Dat noemen we vrijheid van meningsuiting. Dat willen wij in Nederland, dus we accepteren dít dus ook.
Verder heeft die kerel dus totaal niks gezegd, het enige wat hij deed was inkoppen wat knevel hem voorlegde. Nog makkelijker moet de media het niet maken... Het lijkt verdomme de belastingdienst wel
Je hebt helemaal gelijk arme meneer van der Ven, je kan in dit land niet eens meer zeggen wat je wilt. Zeg je dat je ieman dood wenst maar niet door een islamitische kogel moet je gvd nog onderduiken, ik zie dat persoonlijk als een handreiking naar Geert en andere bedreigde lieden. Het was een mooi interview en een mooi gebaar van deze bekeerde christen. Ik hoop dat we snel het dialoog met hem aan kunnen gaan
  Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2004, 22:18   #20
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Je hebt helemaal gelijk arme meneer van der Ven, je kan in dit land niet eens meer zeggen wat je wilt. Zeg je dat je ieman dood wenst maar niet door een islamitische kogel moet je gvd nog onderduiken, ik zie dat persoonlijk als een handreiking naar Geert en andere bedreigde lieden. Het was een mooi interview en een mooi gebaar van deze bekeerde christen. Ik hoop dat we snel het dialoog met hem aan kunnen gaan
Waarom overdrijf jij altijd zo?
Die man heeft qua wetgeving niets verkeerd gedaan. Zijn we snel klaar lijkt mij.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2004, 19:45   #21
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Waarom overdrijf jij altijd zo?
Die man heeft qua wetgeving niets verkeerd gedaan. Zijn we snel klaar lijkt mij.
Nee, dat zeg ik toch ook Zulke mensen moeten we in onze armen nemen
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:50.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.