Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Gesloten onderwerp
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 3 stemmen, 3,33 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 27 June 2006, 13:36   #51
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Wij willen die bullshit niet maar foto's
Pakspul is offline  
Oud 27 June 2006, 13:44   #52
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy

Zoek ze zelf:
http://groups.msn.com/gothicgirl-sarah

www.rbx.be/satanisch_bitch

ze begine me een lifestyle en eindege me fotos tsss
 
Oud 27 June 2006, 14:01   #53
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Talking

Met die troep? ja best wel, zonder die troep ook. zolang goths het mooi vinden voel ik me goed. wat niet-goths er van vinden doet me niets

xxx
 
Oud 27 June 2006, 14:57   #54
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Satanisch_girl
Met die troep? ja best wel, zonder die troep ook. zolang goths het mooi vinden voel ik me goed. wat niet-goths er van vinden doet me niets
Ik heb misschien wat van de discussie gemist, maarre, in weze ben jij dus alleen geïnteresseerd in mensen met dezelfde levensstijl als jij?
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 27 June 2006, 15:02   #55
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Klinkt een tikkie kortzichtig.
Impressions is offline  
Oud 27 June 2006, 16:22   #56
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Satanisch_girl
Met die troep? ja best wel, zonder die troep ook. zolang goths het mooi vinden voel ik me goed. wat niet-goths er van vinden doet me niets

xxx
sex ?
Sander is offline  
Oud 27 June 2006, 18:05   #57
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Talking

Nee, mijn lief is een gabber moest het u intereseren.
Tis gewoon niet-goths gaan zelden het uiterlijk van een goth goedkeuren of mooi vinden omdat het hun smaak niet is. Als een goth zou zegge plz doe da deraf kunt ge wel is gaan nadenke om iets anders der op te schildere snapte?

xxx
 
Oud 27 June 2006, 18:12   #58
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Nee, dat snap ik niet. Het is gewoon kortzichtigheid van jou, dat je denkt dat niet-goths zo denken zoals jij denkt dat ze denken. Ik zie er zelf ook een tikkie anders uit met mijn lange haar, en ik word door allerlei groepen geaccepteerd op mijn school. Ik ga vooral om met de hardcore gasten, negerdts en stoners op mijn school. Ook maak ik af en toe weleens een praatje met wat kakkers enzo. Het leuke is dat ze me allemaal accepteren, maar de gothics op school kunnen me niet zo uitstaan, omdat ik 'nep' zou zijn volgens hen

Even voor de duidelijkheid: ik gooi hier dus maar wat generalisaties doorheen, maar je snapt hopelijk de essentie van dit stuk? Het ligt NIET aan de levensstijl van een persoon hoe die denkt over gothics (en mensen in het algemeen), maar aan de persoon zelf. Als jij zegt dat je vriend een gabber is, dan zou je dat moeten weten ipv kortzichtig vrijwel alle niet-goths af te kraken..
Impressions is offline  
Oud 27 June 2006, 18:20   #59
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mijn lief kent me al 6 jaar lang die weet nu wel oe ik ben. Ik kraak niet-goths niet af. veel mensen keuren mn uiterlijk wel goed en weinige keuren het af. zowel skaters als andere zeggen dat het goed staat. bij mij in mijn gemeente respectere de gothics iedereen en praten met iedereen het is raar dat het daar bij jou op school anders gaat maar ik bedoel gewoon als je nog nooit te maken hebt gehad met een gothic en bv skater bent. en dan een goth zijn uiterlijk zou afkeuren. zou het die goth niets kunnen schelen omdat je er nog nooit iets mee te maken hebt gehad hoe kan je dan weten wat mooi en wat niet mooi is. wat wel waar is dat gothics een hekel hebben aan wanne be's, mensen die bv denken dat ze gothic zijn maar naar r&b luisteren dan ben je geen gothic en is het een belediging voor een goth. wij goths moeten enorm opboksen tegen vooroordelen en vinden dat dus niet leuk. in jou geval zijn die goths op jou school mss zelf wel wanne be's en accepteren ze je daar om niet. een echte goth accepteerd iedereen en heeft respect voor iedereen. tenzij je hem zomaar uitscheld of beledigt dan zal je het respect voor altijd verliezen, en verdien je het niet.

xxx

Laatst aangepast door Satanisch_girl : 27 June 2006 om 18:23
 
Oud 27 June 2006, 18:56   #60
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Wat is dat nou weer voor onzin dat je geen echte gothic bent als je r&b luistert? Is gothic zijn niet gewoon jezelf zijn?
Impressions is offline  
Oud 27 June 2006, 19:00   #61
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Das wa wanne be's denke. Ok daar streef je naar en goths kunnen verschillende smaken hebben:
metal goths
cybergoths
medieval goths
enz...
en ge kunt af en toe naar andere muziek luistere maar als ge altij en alleen maar r&b luisterd zijn ge gene gothic he dan heb je blijkbaar andere interesses
 
Oud 27 June 2006, 19:49   #62
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Het lijkt wel één of andere orthodoxe Christelijke sekte.
Je moet dit doen, je moet dat doen...

Is jezelf zijn niet belangrijker dan ook maar iets anders zijn?
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 27 June 2006, 21:17   #63
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Talking

Jha jezelf zijn is het belangrijkste.
Gothics hebben normaal geen regels, de enige regel die er is is jezelf durven zijn wat inhoud je zo kleden gedragen en de muziek luisteren(wat eigenlijk meer een richtlijn is)
Maar tis moeilijk voor me omdat ik OOK satanist ben wat in houd dat ik me aan de 9 zonden, de 9 verklaringen en de satanistische punten moet houden. de 11 regels der aade zijn richtlijnen en daar WIL ik me aan houden. En jha het is niet echt van moeten, tis gewoon doe je het niet dan kan je jezelf geen satanist noemen of geen gothic of wicca of cyber goth of ...
Das toch tzelfde bij mense, je moet ademen, je moet eten je moet drinken anders leef je niet (kweet et rare vergelijking maar tis zo)

xxx
en het belangrijkste is toch dat je als goth of satanist bereid bent om dat allemaal te doen. als je dat niet ziet zitten is dit je styl niet hé

en dan heb je nog het verschil dat niet elke satanist zich aan de 11 regels der aarde wil houden maar toch satanist is dus hier en daar kan je zelf bepalen tot hoe ver je het bent. en als je je Gothic voelt en naar de muziek luisterd maar je niet zo kleed maakt dat je niet minder gothic, je moet jezelf durven zijn als je je niet zo durft kleden nu durf je dat mss binne 1 jaar wel. maar dan ben je nu evenveel gothic als dan.

kweet et tis ingewikkeld

Laatst aangepast door Satanisch_girl : 27 June 2006 om 21:21
 
Oud 28 June 2006, 09:37   #64
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Satanisch_girl
En jha het is niet echt van moeten, tis gewoon doe je het niet dan kan je jezelf geen satanist noemen of geen gothic of wicca of cyber goth of ...
En waarom zou iemand zich zo willen noemen, ipv 'ik ben mezelf'. Klinkt een beetje wannabe achtig.
Kun je gewoon niet denken aan al die regeltjes (waar je je misschien niet precies aan hoeft te houden) maar gewoon denken, wat ben ik, wie ben ik, wat vind ik leuk en waarom vind ik dat leuk. Wat definieert mij als mijzelf. Wat is uniek aan mij. Dit in plaats van goh, dat gothic zijn lijkt me wel leuk, laat ik me even wat aanpassen zodat ik bij die groep kan horen.

Mensen die zich iets anders noemen dan zichzelf (en zelf kan je geen gothic, satanist, gabber, kakker etc zijn, want dan ben je iets wat iemand anders heeft verzonnen, en dat terwijl we allemaal verschillend zijn), weten misschien zelf niet wat ze echt zijn en willen dat ook niet weten (of ze zijn er bang voor etc).
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 28 June 2006, 11:28   #65
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Red face

Das dus het verschil tussen u en mij. jij wil blijkbaar niet bij een subcultuur horen. Maar dat maakt toch niet uit er zijn zo veel verschillende groepen. Vroeger verveelde ik me dood en had het gevoel dat ik niet leefde. sinds in goth en satanist ben heb ik meer vrienden zowel satanisten goths als wicca's en ook gwn mensen die niet bij so'n groep willen horen. Ik leef weer. Door m'n zwarte kleding en make-up voel ik me goed. ik voel me iemand nu en niet gwn 1 van 1000.
Niemand heeft mij ooit normaal gevonden, als kind wou ik altijd als het donker was naar buiten. overdag zat ik altijd binnen. Ik voel wanneer het volle maan is, normaal voelt iedereen dat maar de ene meer dan de andere. Mijn peter heeft al 3 hartaanvallen gehad telkens in de avond. die dag had ik dan de hele tijd buikpijn en wou ik niet bij m'n peter weg gaan dan moest hij naar het zieken huis. toeval of telepathie? kweet ni...ik geloof wel in paranormale dingen maar tis nog steeds vreemd. Ik droomde er altijd van om een vampier te zijn, moesten die echt bestaan sliep ik elke nacht buiten!
of je het nu wilt of niet wilt snappen, t'is zo. En sommige mensen geloven satanisten en goths en sommigen vinden het pure onzin (zoals jij blijkbaar)

xxx

--> http://websitemaker.kennisnet.nl/Darkgothic/1185992.htm
----> http://groups.msn.com/satanisme/watissatanisme.msnw
(ik hoor bij het traditionele satanisme: ik zie de 5 kroonprinsen als broeders) ( satan is ook een kroon prins)

Laatst aangepast door Satanisch_girl : 28 June 2006 om 11:31
 
Oud 28 June 2006, 16:21   #66
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

ach ja
Zo lang we ons er maar prettig bij voelen.
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 28 June 2006, 16:39   #67
Keira
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Halverwege het lezen van dit alles had ik een opmerking die ik wilde maken. Maar tot mij grote spijt ben ik hem vergeten, hij was namelijk iets wat ik toch wilde zeggen.

Ik vind in ieder geval dat sommige mensen hier een beetje stom reageren, wat aangeeft dat ze helemaal niet weten waar ze het over hebben. Bijna iedereen die hier reageert over het satanisme en het Gothic zijn doet dat puur op alle vooroordelen die ze hebben. En ik denk dat je pas mag gaan oordelen over iemand of een groep als je ook weet wat het inhoud.
Gothic ziet er apart uit, anders dan normaal. Maar Punkers en Gabbers zien er toch ook vreemd uit. Dus waarom zou Gothic dan zo'n probleem moeten zijn? Misschien omdat het nooit echt in de mode is geweest?

*weet ineens weer wat ze wilde zeggen*

Dit gaat eigenlijk over iets persoonlijks wat ik heb meegemaakt. Ik heb een vriendin (1) die tijdens het afdansen een zwart rok en een zwart shirtje aanhad. Geen problemen. Toen we later in de kerk kwamen om nog even wat mensen op te zoeken kwamen we een andere vriendin (2) tegen. we staan daar even te praten waarna Vriendin 2 opeens opmerkt dat Vriendin 1 helemaal in het zwart is en haar op die manier uitmaakt voor een Gothic. Nou weet ik dat vriendin 1 geen Gothic is, echt niet, het is niets voor haar. Maar zoals 2 erover reageerde was het echt stom om te horen. Ik vroeg me echt af wat er mis was met Gothic. Waarna ik haar ook beloofde dat ik haar nog wel eens kennis zou laten maken met een echte Gothic stijl, want dat als je totaal zwart gekleed bent meteen een Gothic bent, dat is niet waar, echt niet.

Je bent pas een Goth als jij zelf voelt dat je het bent.
 
Oud 28 June 2006, 16:50   #68
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Keira
Je bent pas een Goth als jij zelf voelt dat je het bent.
'Doe zwarte kleding aan*, je wint een beetje Goth, je verliest een beetje zelf'

Zo zie ik het nog steeds

*of iets anders wat Gothics onderscheiden
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 28 June 2006, 18:14   #69
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

http://jongerenraadborsele.nl/artikel/270

misschien heb je meer aan deze site. Als je gewoon in google intikt "wat is gothic ?" kom je verschilende interesante sites tegen. Ik moet 1 ding corrigeren: gothic is wel in de mode geweest en het is aan het terug komen. gothic is verschillende keren terug gekomen aleen weet ik de jaartallen niet meer kzal ze nog eens opzoeken. Alleen nu zijn de gabbers aan de bovenhand. Maar maak je geen zorgen WE komen terug

xxx
 
Oud 28 June 2006, 18:22   #70
Melisss
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

gothics zijn toch van die lui in zwarte kleren die nooit in de zon zitten en hele dag met scheermesjes zitten te maaien
 
Oud 28 June 2006, 18:34   #71
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nee helemaal niet! gots die zichzelf snijden zijn ziek! en zijn geen goth's :s
er zijn veel meer mensen die gen lid zijn vna een subcultuur en hun elke dag snijden. als je je zelfsnijdt word je niet aanvaard in de gothic cultuur !!!
en knoop dat nu toch eens in jullie oren!
DEZE DINGEN ZIJN NIET WAAR
- goth's drinken altijd bloed
- goth's aanbidden satan
- goth's zijn altijd depressief
- goth's zijn homo of lesbisch
- goth's hebben geen vrienden
- goth's haten iedereen
- goth's zijn allemaal satanisten
- goth's zijn heksen
- goth's snijden zichzelf allemaal
 
Oud 28 June 2006, 20:50   #72
Keira
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Volgens mij is het nutteloos om over zoiets door te gaan al mensen alleen maar vertrouwen op dingen die ze van anderen horen, en die hebben en ook weer van andere en deze... zo gaat het eeuwig door en klopt er niets meer van de informatie die je onvangt.
Misschien moeten mensen eerst eens gaan opzoeken wat Gothics nou echt zijn en daarna terug komen om een goed onderbouwde mening te geven die ook klopt.
 
Oud 28 June 2006, 20:55   #73
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Was jou reactie op mij bedoel? ale ik weet ni van mij mag je best m'n teksten vergelijken met de teksten die je vind op interet ofweet ik veel na 3 jaar weet ik wel wat het is. en als je zo gaat denken kan je niemand meer geloven. of vertellen jou ouders nooit iets over vroeger. zelfs de bijbel is eerst gewoon doorverteld dus . . .
op school is het toch ook zo zo kunnen je even goedgewoon wat wijsmaken met geschieden is of zelfs met wiskunde das ook eers doorverteld en dan opgeschreven als formules.
zo kan je alles wantrouwen.
of als een vriendin je iets verteld over iemand moet je dat dan ook wantrouwen? zo kan je jaren door gaan!!
en ik heb nog nooit 2 sites ofzo gevonden die 2 verschillende verklaringen geven voor gothic.
dus ...

Laatst aangepast door Satanisch_girl : 28 June 2006 om 20:59
 
Oud 2 July 2006, 09:26   #74
~Gwen~
Guest
 
Berichten: n/a
Post

Ok... ik ben het dus helemaal eens met Satanisch_girl...
Zelf ben ik Wicca... en ik vind dat al die mensen nou eens op moeten houden met zeiken over dingen die ze geen eens kennen
Zelf krijg ik dat gedoe ook de hele tijd... een heleboel mensen weten van mij dat ik Wicca ben, en lopen nu de heletijd "brandstapel" te schreeuwen als ik langskom... daar word ike cht boos van
Waarom zouden mensen anderen die gothic/satanisten/wiccans zo op de brandstapel leggen?? we doen toch niks fout...:\

nou... dit is gewoon mijn mening, en als jullie het daar niet mee eens zijn hebben jullie pech ^^
 
Oud 2 July 2006, 14:08   #75
Xero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Keira
Volgens mij is het nutteloos om over zoiets door te gaan al mensen alleen maar vertrouwen op dingen die ze van anderen horen, en die hebben en ook weer van andere en deze... zo gaat het eeuwig door en klopt er niets meer van de informatie die je onvangt.
Misschien moeten mensen eerst eens gaan opzoeken wat Gothics nou echt zijn en daarna terug komen om een goed onderbouwde mening te geven die ook klopt.
Volgens mij heeft Satanisch_girl geen flauw idee wat gothic is en waarschijnlijk kan ze ook geen 10 gothic-bands opnoemen.

Sowieso vind ik het wel grappig dat bij het onderwerp satanisme het woord gothic opduikt. Het een is een geloof en het ander een subcultuur. Heeft geen f*ck met elkaar te maken. Mensen die dat wel denken zijn onwetende die voor het lapje worden gehouden door figuren zoals Satanisch_girl.
 
Oud 2 July 2006, 15:26   #76
~Gwen~
Guest
 
Berichten: n/a
Post

Gothic en Satanisme zijn idd twee hele verschillende dingen...
Maar ze worden wel heel vaak door elkaar gehaald en mensen denken vaak dat het hetzelfde is...
 
Oud 2 July 2006, 16:57   #77
TwenteGirl65
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Volgens mij heeft Satanisch_girl geen flauw idee wat gothic is
weet jij het wel dan?
 
Oud 2 July 2006, 18:15   #78
Xero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door TwenteGirl65
weet jij het wel dan?
ja
 
Oud 2 July 2006, 21:01   #79
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

waarom vertel jij het dan niet als je het toch zo goed weet. ik ben gothic en satanist die 2heel verschillende dingen kan je best combineren
 
Oud 2 July 2006, 21:09   #80
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Toch heb ik nog steeds geen goede uitleg gehad waarom je als gothic zijnde niet (heel de tijd) naar r&b zou mogen luisteren..
Impressions is offline  
Oud 2 July 2006, 21:19   #81
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dat MAG wel maar dat heeft niets met gothic te maken dus
en het hangt ook af van elk soort goth jebent een medieval goth gaat niet naar dezelfde muziek luisteren als een metalgoth...
 
Oud 2 July 2006, 22:35   #82
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Satanisch_girl
dat MAG wel maar dat heeft niets met gothic te maken dus
en het hangt ook af van elk soort goth jebent een medieval goth gaat niet naar dezelfde muziek luisteren als een metalgoth...
Leg es een verband tussen muziek en cultuur in jouw geval ..? Want ik snap al subshit van metal en subculturen in de gothicscene nog steeds niet.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline  
Oud 3 July 2006, 00:11   #83
Xero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Impressions
Toch heb ik nog steeds geen goede uitleg gehad waarom je als gothic zijnde niet (heel de tijd) naar r&b zou mogen luisteren..
Tuurlijk mag je als goth naar r&b luisteren, alleen het valt niet onder gothic. Gothic zelf is een subcultuur uit de jaren 80 wat van de punk is afgeleid. Daarom zien de meeste goths er nogal punky uit. Getoupeerd haar, puntschoentjes, netkouzen en kapotte panty's. Het is gewoon niet minder of meer dan bepaalde muziek en kleding. Het heeft ook niks met metal te maken. De muziek lijkt er niet op.

Daarnaast zijn de meeste goths verschrikkelijk arrogant. Zolang je er open voor staat en niet gelijk met vooroordelen komt, zullen ze je serieus nemen, maar figuren die met onzin verhalen aankomen zoals dat je geboren wordt als goth/ je kan het niet worden, je bent het/ het is meer dan een subcultuur, worden zonder pardon uitgekotst.

Zelf ben ik al meer dan 5 jaar in gothic geïnteresseerd, dus mocht je nog meer vragen hebben.
 
Oud 20 July 2006, 13:21   #84
ImaginaryDreams
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het Satanisme wordt gesuggereerd met het kwaad en evil zijn is k03wl.

Bah zeg.
 
Oud 20 July 2006, 13:26   #85
ImaginaryDreams
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Satanisch_girl
nee helemaal niet! gots die zichzelf snijden zijn ziek! en zijn geen goth's :s
er zijn veel meer mensen die gen lid zijn vna een subcultuur en hun elke dag snijden. als je je zelfsnijdt word je niet aanvaard in de gothic cultuur !!!
en knoop dat nu toch eens in jullie oren!
DEZE DINGEN ZIJN NIET WAAR
- goth's drinken altijd bloed
- goth's aanbidden satan
- goth's zijn altijd depressief
- goth's zijn homo of lesbisch
- goth's hebben geen vrienden
- goth's haten iedereen
- goth's zijn allemaal satanisten
- goth's zijn heksen
- goth's snijden zichzelf allemaal
Welke meerwaarde heeft het voor jou om ons te informeren over wat wel en niet gothic is?

Ik houd niet zo van goth's.
 
Oud 30 July 2006, 16:46   #86
Kut_Aap
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Je kunt niet zeggen dat goth's dat niet doen. Er zijn goth's die dat wel doen. Meerdere zelfs, en ja ik heb genoeg gothische() vrienden (gehad), en daar zaten wel een paar van die doorgedraaide tussen.
En tegenwoordig kun je niet met zekerheid zeggen; jij bent goth. Of; ik ben goth. Maargoed, als hier anti-goth's zijn, is dat toch hun eigen keuze?
 
Oud 1 August 2006, 04:23   #87
Nemhauser
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De gothic-cultuur en het Satanisme hebben niets met elkaar te maken. Wel is het zo dat veel Satanisten op de één of andere manier een zwak hebben voor de donkere romantiek die de gothic-cultuur zo kenmerkt.

Iedereen is uniek, maar het merendeel probeert zoveel mogelijk het tegendeel te bewijzen. Iedereen wil tegenwoordig ergens 'bij horen'. Met een groep achter je staan zelfs de grootste zwakkelingen nog redelijk sterk. Daarom is de Church of Satan een organisatie voor non-joiners. Het Satanisme houdt je handje niet vast, je zal het zelf moeten doen. Satanisten zijn de ultieme individualisten; zij hebben geen 'groep' nodig om tot resultaten te komen.

Over het Satanisme kan je uren discussiëren. Er is echter maar één manier om erachter te komen wat het is. Studie. Lees en begrijp The Satanic Bible.


Mvg,
J. Nemhauser
Citizen, Church of Satan
 
Oud 5 August 2006, 17:44   #88
Kut_Aap
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Nemhauser
Er is echter maar één manier om erachter te komen wat het is. Studie. Lees en begrijp The Satanic Bible.
Ik denk niet dat anti satanisten daar de moeite voor nemen. Lijkt mij?
 
Oud 9 August 2006, 02:23   #89
Xero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door ImaginaryDreams
Welke meerwaarde heeft het voor jou om ons te informeren over wat wel en niet gothic is?

Ik houd niet zo van goth's.
Zolang je ze niet uitschelt, moet je ook niet de moeite nemen.
 
Oud 9 August 2006, 16:04   #90
ImaginaryDreams
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Xero
Zolang je ze niet uitschelt, moet je ook niet de moeite nemen.
Zeg?
Ben jij eigenlijk zo'n echte stoere goth of hou je er niet zo van om mensen in hokjes te stoppen?
 
Oud 9 August 2006, 16:06   #91
ImaginaryDreams
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Kut_Aap
Je kunt niet zeggen dat goth's dat niet doen. Er zijn goth's die dat wel doen. Meerdere zelfs, en ja ik heb genoeg gothische() vrienden (gehad), en daar zaten wel een paar van die doorgedraaide tussen.
En tegenwoordig kun je niet met zekerheid zeggen; jij bent goth. Of; ik ben goth. Maargoed, als hier anti-goth's zijn, is dat toch hun eigen keuze?
Zowat allemaal toch? Ach, ik kan er wel mee lachen.
 
Oud 10 August 2006, 14:31   #92
Kut_Aap
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door ImaginaryDreams
Zowat allemaal toch? Ach, ik kan er wel mee lachen.
Haha eigenlijk wel ja.. ik zou zeggen 9 van de 10
 
Oud 30 August 2006, 13:09   #93
flowerchild
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ben boedhist ik geloof ook in geen god maar in de kracht van de geest

gothic is een manier van leven maar sommigen nemen het als een jeugdcultuur
de meeste goths houden van kunst poezië maar op een doordachte manier
mischien kleed je later niet meer zo maar in je hart blijf je altijd zo denken als je het echt meent

ik heb haast niks van materiele toestanden alleen een oude computer en een gsm(en men ouders hebben nogtans aardig veel centjes) en ik breng de meeste dagen door in het gras in een relax en psychedelige bestaan. of zoals jullie het noemen "hippie"

De meeste mensen zijn bang voor alternatieve levenswijzen het is gewoon te eng voor sommigen.

ik respecteer alle levenswijzen alhoewel ik met de skinheadscene soms wel erg moeilijk heb maar ik blijf de mensen respecteren ook al vind ik ze te extreem

met liefde vrede kom je er in het leven
en niet door een mooie auto of een plasma tv materielisme is superslecht. maar natuurlijk mag je een mooie auto maar de meesten willen altijd onnodige dingen.

nuja iedereen zen manier van leven

peace's bro and sisters

Laatst aangepast door flowerchild : 30 August 2006 om 13:18
 
Oud 30 August 2006, 13:40   #94
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Smile

Vind ik een hele mooie uitspraak.
ik respecteer iedereen die mijn respect verdient!
Mensen die niet eens de moeite nemen om zich in te leven in de meningen en gedachten van andere mensen of die bv gothic "zever" vinden zijn volgens mij gewoon weg bang voor iets nieuws. Skinheads verdienen niet eens respect ook al draait heel hun groep daar rond. deze week nog is er een slovaak neergestoken door een jonge skinhead. waarom omdat iemand een andere huidskleur of afkomst heeft geeft het je nog niet het recht diegene te vermoorden.

(en iemand afkeuren omdat ie zich wat anders gedraagt is gewoon uit angst voor een invasie ofzo )
***respect those who also respects you***
 
Oud 4 September 2006, 18:28   #95
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Goed, dan verdienen satanisten ook geen respect. Ooit heeft eentje een Noor neergestoken.
 
Oud 4 September 2006, 18:42   #96
Babydress
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

In mijn ogen voel je je nu heel erg wat.
Anyway;
Je moet niet te koop gaan lopen met je verhaal. Prachtig dat je er anders over denkt, maar denk nu even heel goed ''na'' of je dit wel wilt delen met de anderen.
Volgens mij is dit iets van jezelf en dus niet van iedereen

o.O
 
Oud 4 September 2006, 20:09   #97
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Angry

Dat iemand iemand anders neersteekt heeft daarom niets met zn geloof te maken.
het mag trouwens niet, mensen vermoorden is tege the satanic bible. als die gast lid was van een groep sataniste zouden zij hem zo "verbannen" uitsluiten dus.

ooit was er een artike over een familie waar in hun huis overal stukken van lijken lagen en het bed gebruikt was als altaar, er waren boeken gevonden over satanisme.en dus verklaart de krant satanistische familie vermoord en offerd mensen. er is niemand van de krant die ook maar weet wat satanisme is. er lag een boek erover in het huis. dat zegt nog niets, het bewijst helemaal niet dat die mensen satanisten waren en dan nog als ze mensen offeren zijn het geen satanisten want nog eens NET ZOALS IN DE WET MAG DAT NIET VAN DE SATANIC BIBLE

eum.. ik weet niet waar de vraag was wat is satanisme en waarom is er satanisme? als je de antwoorden niet wil weten blijf dan uit deze topic weg. ik mag toch antwoorden op vragen van andere of niet soms?

en dan nog je zegt "eentje" eentje is niet iedereen, wrm veralgemeen je het? ik heb nog nooit iemand vermoord:s:s en ben het ook niet van plan!! de enige die hier de dag van vandaag veel moorden op hun geweten hebben zijn skinheads. die zich ff klede als een goth om niet herkend te worden ook subtiel...
 
Oud 5 September 2006, 09:52   #98
Babydress
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Eh, volgens mij is dat van jou al geen antwoorden meer op vragen maar je verteld een beetje hoe het moet als gothic zijne.

Forget it
 
Oud 5 September 2006, 18:00   #99
Kut_Aap
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Satanisch_girl
de enige die hier de dag van vandaag veel moorden op hun geweten hebben zijn skinheads

En jij houdt niet van vooroordelen?
 
Oud 5 September 2006, 18:49   #100
Cleownd
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mmmm.. ik ben niet gelovig, maar ik vind Satanisme zo'n domper voor de sfeer.
 
Gesloten onderwerp


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:46.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.