Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 14 January 2004, 11:07   #51
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
door het ontkennen dat er een hogere cirminaliteit onder allochtonen is, zijn we ook in deze shit gekomen...
daar geef ik je gelijk in
heeft niets met rascisme te maken
zoals het tegenwoordig hier in antwerpen dan weer om een plaag polen enzo gaat
er is te veel criminaliteit onder allochtonen
en die dingen zoals hoofddoekjes die mogen enzo drijft ons eenmaal verder uit elkaar
allochtonen en autochtonen hier mengen zich totaal niet tot een paar uitzonderingen na
en het valt gewoon ook op, hoe slechtere reputatie een school hier in belgië heeft
des te meer allochtonen er op die school zitten?!?
majah blijven ontkennen he

voor de rest over die leerkracht
ok dat je kwaad bent op de leerkracht
maar voor daarvoor nog eens een geweer tegen zijn hoofd te hoeven zetten
dat vind ik gewoon dom
wat kan nu met school te maken hebben dat je kwaad genoeg kan maken om iemand af te maken
nu heb ik ook al dingen meegemaakt
maar nog nooit de neiging om een geweer tegen iemand zen hoofd te zetten
majah ik ken de achtergrond natuurlijk niet
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 11:50   #52
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by BlackMystery
daar geef ik je gelijk in
heeft niets met rascisme te maken
maar door linkse rakkers en allochtonen wordt je dan meteen onder het kopje racist en discriminerend gestopt. Ik vind mezelf absoluut geen racist, hoor je mij over chinezen (over slechte integratie gesproken), hoor je mij over ghanezen?
Ik constateer echter dat er een probleem is dat de normen en waarden van veel islamitisch allochtone jongeren anders liggen dan de onze en ik denk toch wel dat daar ook een groot deel van het probleem ligt.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 11:58   #53
Lampie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat zo'n domme egoistische sukkel zonder opvoeding allemaal teweeg brengt.

Lekker weer een gezin zonder vader

:kwaaist:
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 14:50   #54
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

der word nu op mijn stage school een presentatie gehouden over geweld en veiligheid
we weten alleen nog niet hoe de context is, dus of het over veiligheid op school of in het bedrijfsleven gaat, maar ik mag het iig gaan organiseren

er word dus wel iets aan gedaan en dat is altijd goed
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 15:48   #55
CharmedOne
Lid
 
CharmedOne's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 July 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8.304
Stuur een bericht via MSN naar CharmedOne
Standaard

Citaat:
Originally posted by w00t
Ik doelde meer op de afkomst en het opleidingsniveau van de leerlingen...
Mijn god, ik word hier echt zo boos om, ik word echt boos om die domme rascistische opmerkingen.
CharmedOne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 15:52   #56
CharmedOne
Lid
 
CharmedOne's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 July 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8.304
Stuur een bericht via MSN naar CharmedOne
Standaard

Maar ik kan er echt niet tegen dat er zoveel mensen aan het zeiken zijn over allochtonen!!! Ok er zijn er genoeg met fouten, maar er zijn ook genoeg autochtonen met fouten.. Ik heb meer problemen met autochtonen in mijn buurt dan met de allochtonen. Ik had een "goede NEDERLANDSE vriendin" maar die had ook me mobiel gestolen en is heel de tijd aan het blowen en al die shit. ik kan me beter bouwen op mijn allochtonen vrienden dan op de autochtonen, het is raar, maar ik vertrouw hun meer, vooral omdat die ene vriendin me telefoon had gejat.
Maar de laatste tijd vind ik ook dat de autochtonen jongeren *ik ben zelf maar 17 maarja* zich echt als wanna-be's gaan gedragen
CharmedOne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 15:54   #57
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Weet je waar ik me boos over maak !

Dat een jongen van 16 zo gemakkelijk aan een pistool kan komen.
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 16:10   #58
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by ViveLaFète
joh houd gewoon je mondje wil je??
ik dacht dat ze met die groeperingen een groep bedoelde
waar ik volgens haar zou toebehoren omdat ik
haar erge gedachten vind hebben , daarom dat ik haar
vroeg om het te verklaren.
Er zijn hier al meerdere opmerkingen gemaakt over afkomst
en opleiding dus dan zou ik daar dan wel op gesproken hebben
als ik met mijn vingertje zou willen wijzen
Ben je nou zo dom of doe je alsof?

Als ik zeg dat ik witte veters in me kisten heb, weet je dan genoeg?
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 16:21   #59
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Ben je nou zo dom of doe je alsof?

Als ik zeg dat ik witte veters in me kisten heb, weet je dan genoeg?
Wauw jij bent stoer

Ik heb een behoorlijke afkeer tegenover dat soort volk waar jij het over hebt vanwege hun extreem-rechtse denken en jouw posts binnen dit topic versterken dat gevoel alleen maar.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 16:29   #60
w00t
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by CharmedOne
Mijn god, ik word hier echt zo boos om, ik word echt boos om die domme rascistische opmerkingen.
Als je mensen toedeelt naar afkomst ben je net zo rascistisch als wanneer je mensen toedeelt naar leeftijd of sekse. Niet zo kortzichtig zijn, meisje.
Ik ben verre van rascistisch, maar ik durf wel te erkennen dat we een allochtonenprobleem hebben in dit land.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 16:34   #61
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by w00t
Als je mensen toedeelt naar afkomst ben je net zo rascistisch als wanneer je mensen toedeelt naar leeftijd of sekse. Niet zo kortzichtig zijn, meisje.
Ik ben verre van rascistisch, maar ik durf wel te erkennen dat we een allochtonenprobleem hebben in dit land.
ja inderdaad
een mens discrimineerd ALTIJD
discrimineren is gewoon ''onderscheid maken''
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 16:38   #62
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Rasistme is liefde voor je volk, eigen volk gaat eenmaal voor, en tja...hoe zou het nou komen dat sommige volken nou zo slechte naam hebben, niet om hun kleurtje hoor
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 16:39   #63
w00t
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
Verder denkt w00t te weten dat alle moslims in Nederland extremistisch zijn en dus een agressieve cultuur hebben, allochtonen zijn daarnaast arm, en van de eerste generatie (Jongens zoals deze wonen al hun hele leven in Nederland en dus slaan die argumenten over emigratie en 1e generatie buitenlanders nergens op...)
Nou ben je mn woorden aan het verdraaien. Je hebt mij nooit moslims horen generaliseren en je hebt me al helemaal niet horen zeggen dat het extremisten zijn!

De autochtoonse jongeren (of de 2e generatie) met allochtoonse ouders hebben vaak ook te kampen met een taal- en kennisachterstand, dit is een feit! Ik heb geen bron voor je, maar heb dit kort geleden in het wetenschappelijk katern van het NRC gelezen.

Laatst aangepast door w00t : 14 January 2004 om 17:32
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 16:43   #64
w00t
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Rasistme is liefde voor je volk, eigen volk gaat eenmaal voor, en tja...hoe zou het nou komen dat sommige volken nou zo slechte naam hebben, niet om hun kleurtje hoor
Je bedoelt nationalisme schat.
Als je dom wilt zijn, weet dan wel waar je over spreekt.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 17:03   #65
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat weet ik ook wel, maar rassistme valt daar ook onder... Vaderlandsliefde valt onder meer van die dingetjes en niet een...
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 17:15   #66
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by w00t


Tevens had ik het over allochtonen en deze kunnen per definitie niet heel hun leven in Nederland wonen.
ik verbeter even voor je
een allochtoon kan zijn hele leven in Nederland wonen. Als 1 van je ouders een andere nationaliteit heeft ben je allochtoon. Daarom hebben we er ook zoveel van hier in Nederland.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 17:32   #67
w00t
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
ik verbeter even voor je
een allochtoon kan zijn hele leven in Nederland wonen. Als 1 van je ouders een andere nationaliteit heeft ben je allochtoon. Daarom hebben we er ook zoveel van hier in Nederland.
inderdaad, my bad.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 17:49   #68
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by w00t
inderdaad, my bad.
blijft de rest van post nog wel staan..
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 17:53   #69
w00t
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
blijft de rest van post nog wel staan..
och, mn geloofwaardigheid is nou toch al verpest.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 18:53   #70
dupke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Sander0201
Weet je waar ik me boos over maak !

Dat een jongen van 16 zo gemakkelijk aan een pistool kan komen.
och met geld kun je alles krijgen... en lenen of in de zwarte handel kan ook...
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2004, 18:54   #71
dupke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Lampie
Wat zo'n domme egoistische sukkel zonder opvoeding allemaal teweeg brengt.

Lekker weer een gezin zonder vader

:kwaaist:
wie weet hoe dat gezin zich nou voelt...
dadeijk ziet een van de kinderen het ook niet meer zitten en denkt aan zelf moord.. dan ben je nog verder van huis.. zo valt wel mooi een gezin uit elkaar!
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 12:32   #72
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Angry

Lees net een bericht dat z'n vrienden van die Murat een demonstratie voor die gozer hebben gehouden, en oa "we love you murat" zongen, ze willen ook naar de herdenkingsdienst een foto van die Murat meenemen.

Mag ik nu voor de doodstraf zijn voor dat soort ventjes inclusief z'n vrienden?

Sorry, heb hier even geen andere woorden voor, dan dat ik ze inderdaad de dood in wens. Wat een zieke figuren zeg..

Moet je nagaan als zulke gasten dadelijk ook kinderen gaan opvoeden :S Laten we alsjebleift beginnen met die gasten preventief te castreren, kunnen we ze later altijd als nog neerschieten.

Mag hopen dat de politiek nu eens van hun luie stoel afkomt, en inderdaad een s de daad bij het woord gaan voegen, anders komt het NOOIT meer goed
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 12:36   #73
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Ik mag hopen dat ze die foto thuis laten want anders kan het best eens uit de hand lopen. Dat is gewoon provoceren zo.

Kijk dat die gast een rotleven achter de rug heeft ok. Ze mogen best hun vriend steunen. Maar ze zien toch zelf ook wel dat het gewoonweg lomp en onbeschoft is om bij die herdenking met een foto van de dader te gaan staan.

Laatst aangepast door Sander : 15 January 2004 om 12:48
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 12:46   #74
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Ik vind het al ronduit schandalig dat ze nu al staan te zingen voor die gozer, en ze naam lopen te scanderen.

En elke keer keer komt weer dat kanker smoesje van "jah eer dit eer dat" "slechte jeugd gehad", ze kennen de boom in met hun eer. De rollen worden weer omgedraaid, Murat krijgt dadelijk nog de rol van slachtoffer toegewezen die zich geen andere uitweg meer kon bedenken dan een kogel te lossen?!!

Sommige figuren moet eens leren kritsche te kijken naar zich zelf, en leren kritiek te kunnen incasseren. Die moeten niet meteen gaan blaten bij elke vorm van tegenspraak dat ze in hun eer zijn aangetast.


PS: Komt er allemaal grof uit bij mij vandaag, maar me bloed begint dan ook te koken na het horen van zulk nieuws..
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 12:51   #75
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Ik zal niet proberen dit goed te praten, want het is gewoon moord. Hoe je het ook bekijkt.

Ik zeg alleen dat zijn vrienden het recht hebben hem te steunen.
Als je echt iemands vriend bent dan steun je hem ook in tijden dat het niet goed gaat.
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 12:52   #76
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by theo tank
Ik vind het al ronduit schandalig dat ze nu al staan te zingen voor die gozer, en ze naam lopen te scanderen.

En elke keer keer komt weer dat kanker smoesje van "jah eer dit eer dat" "slechte jeugd gehad", ze kennen de boom in met hun eer. De rollen worden weer omgedraaid, Murat krijgt dadelijk nog de rol van slachtoffer toegewezen die zich geen andere uitweg meer kon bedenken dan een kogel te lossen?!!

Sommige figuren moet eens leren kritsche te kijken naar zich zelf, en leren kritiek te kunnen incasseren. Die moeten niet meteen gaan blaten bij elke vorm van tegenspraak dat ze in hun eer zijn aangetast.


PS: Komt er allemaal grof uit bij mij vandaag, maar me bloed begint dan ook te koken na het horen van zulk nieuws..
Ik ben het helemaal met je eens tankie.
Ik ben ZO ontzettend kwaad, geschokt en verdrietig.
Hij vermoord niet alleen 1 in en in goed mens, maar hij verwoest een hele familie.
Zaterdag is de condoleance hier.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 12:54   #77
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Sander0201
Ik zal niet proberen dit goed te praten, want het is gewoon moord. Hoe je het ook bekijkt.

Ik zeg alleen dat zijn vrienden het recht hebben hem te steunen.
Als je echt iemands vriend bent dan steun je hem ook in tijden dat het niet goed gaat.
"Hij heeft het zelf uitgelokt" zeggen ze! Dan heb je toch een diepgaand normen en waarden probleem!
Zo werkt dat dus niet in Nederland!
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 12:57   #78
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Citaat:
Originally posted by bruggi
"Hij heeft het zelf uitgelokt" zeggen ze! Dan heb je toch een diepgaand normen en waarden probleem!
Zo werkt dat dus niet in Nederland!
Vrijheid van meningsuiting he.

Maar ik hoop dat ie flink gestraft word. Zegt toch ook al een hoop dat zijn vader zijn grote voorbeeld is. Die zit nu al voor de tweede keer in de gevangenis voor moord.
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 13:08   #79
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Problemen beginnen (vaak) al bij de opvoeding. Daar zou je geleerd moeten worden, hoe je omgaat met tegenslagen, en met negatief nieuws. Daar wordt je geleerd wat de 'norm' is die er gehanteerd wordt in deze maatschappij. Maarja veel ouders van tegenwoordig nemen niet de verantwoordelijkheid die het ouderschap met zich mee brengt. Ze hebben geen flauw idee wat de kinderen uitvreten op straat, en als dan de politie op de stoep staat, dan zeggen "t was altijd zo'n rustige jongen"

En over het steunen van je vrienden in goede en slechte tijden ben ik helemaal met je eens. Maar een demonstratie houden voor de school, en ronduit provoceren valt niet onder steun. Dat is slechts een bewijs van dat je elke vorm van repsect niet in je donder hebt.
Als je een maat wilt steunen na zo'n gebeurtenis dan bezoek je hem, schrijf je hem brieven en probeer desnoods samen een oplossing te zoeken.
Dit is gewoon wagelijk, en zouden ze die gasten best eens wat fatsoen in de donder mogen brengen met harde hand
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 13:13   #80
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Originally posted by bruggi
Ik ben het helemaal met je eens tankie.
Ik ben ZO ontzettend kwaad, geschokt en verdrietig.
Hij vermoord niet alleen 1 in en in goed mens, maar hij verwoest een hele familie.
Zaterdag is de condoleance hier.
Gisteren bij me pa in de winkel, kwam er een meisje samen met haar vader pilletjes halen om te kalmeren. 't Kind was aanwezig in de kantine, ze stond gewoon helemaal te janken en te shaken.

Inderdaad, niet alleen de leraar is vermoord maar ook de familie is verwoest, en tientallen omstanders zijn getraumatiseerd.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 13:26   #81
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Ook weer zoiets..
Dat zo'n voogd begint te schreeuwen dat Murat serieuze problemen had, en dat de school voor professionele hulp had moeten zorgen.
Wies nou de voogd van dat ventje? Wie zou er nou dichterbij dat mannetje hebben moeten staan? Wie heeft er nu in eerste instantie de verantwoordelijkheid over die gozer?


NEEM VERDOMME ZELF EENS DE VERANTWOORDELIJKHEID ALS JE DINGEN CONSTATEERT! Maar nee liever wijzen we achteraf met het vingertje, en doen we net of we het allemaal beter weten.


Kotsmisselijk word ik er van
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 13:34   #82
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Als voogd zijnde had hij ook moeten zien dat er problemen waren. En als ie dacht dat het aan de school lag had hij er op af moeten stappen.

En zijn vrienden dan? Die zeggen achteraf ook dat ie zo anders was geworden. Dan hadden zei toch op school afgestapt en gezegd dat er iets mis was.
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 13:40   #83
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Angry

Citaat:
Originally posted by Sander0201
Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Als voogd zijnde had hij ook moeten zien dat er problemen waren. En als ie dacht dat het aan de school lag had hij er op af moeten stappen.

En zijn vrienden dan? Die zeggen achteraf ook dat ie zo anders was geworden. Dan hadden zei toch op school afgestapt en gezegd dat er iets mis was.
Precies neem of je verantwoordleijkheid vooraf, of houd gewoon je bek achteraf. Maar kom niet achteraf klagen dat je het allemaal wel heb zien aankomen en de wijsneus spelen..
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 15:44   #84
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Rasistme is liefde voor je volk, eigen volk gaat eenmaal voor, en tja...hoe zou het nou komen dat sommige volken nou zo slechte naam hebben, niet om hun kleurtje hoor
Dus als degene die hem had neergeschoten Klaas heette en Nederlands was, zouden de reputatie van de Nederlanders slechter worden..?
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 15:48   #85
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

ra·cis·me (het ~)

het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 15:55   #86
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Citaat:
Originally posted by Sander0201
ra·cis·me (het ~)

het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
Ik had het ook niet zozeer over t woord racisme, maar over de rest van die post
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 16:51   #87
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by AMF
Ik had het ook niet zozeer over t woord racisme, maar over de rest van die post
ik denk niet dat Nederlanders zo'n moordenaar zouden gaan evreren sorry..
heb het echt even gehad met al die uhm.. medelanders.

en uiteraard is alle niet alle.. maar ik zou er niet meer kunnen zitten als vandaag of morgen een groot aantal terug zouden gaan naar de culturen die ze vereeren

my 2 cents.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 18:21   #88
CharmedOne
Lid
 
CharmedOne's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 July 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8.304
Stuur een bericht via MSN naar CharmedOne
Standaard

Citaat:
Originally posted by w00t
Als je mensen toedeelt naar afkomst ben je net zo rascistisch als wanneer je mensen toedeelt naar leeftijd of sekse. Niet zo kortzichtig zijn, meisje.
Ik ben verre van rascistisch, maar ik durf wel te erkennen dat we een allochtonenprobleem hebben in dit land.
sorry maar ik kan er echt gewoon niet tegen, ik ben zelf ook een halfbloed en ik word er gewoon strontziek van als mensen dat soort opmerkingen geven over allochtonen. Als er iets gebeurt zeggen mensen gelijk: Ohhh het was zeker weer een allochtoon en zo gaat het maar verder!

Sorry mensen maar ik ben nu nog een grotere zeur!
CharmedOne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 18:37   #89
Fallen_Engeltje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

okay ik wil dus ook ff reageren op wat er gebeurd is, in den haag. Dit heeft (iemand heeft dit vast al gezegd) alles te maken met het feit dat de normen en waarden voor een deel verdwenen zijn, mensen zijn bang voor elkaar geworden, en er zijn anderen dingen belangrijk geworden. Het is ook niet zo zeer het probleem wat gaan we er aan doen? nee wat is de oorzaak, als we die weten kunnen we verder. ik ben van mening dat het voor een groot deel aan de opvoeding ligt, ouders vinden anderen dingen belangrijk en dat hun kinderen tot 12 uur 's avonds op straat hangen maakt niks uit, hiermee zeg ik niet, dat alle ouders zo zijn, maar deze ouders zijn er. Ze werken en vinden succes belangrijker dan het opvoeden van hun kind!
Wat ik ook al zei, mensen zijn bang voor elkaar, ik ben net goed bang voor bepaalde groepen mensen, als dat er bepaalde groepen bang voor ons zijn. Ik sta in de zomer wellis met een groep buiten, niks geen kwaad in zin, maar mensen rijden vanwege ons om, en waarom? Omdat ze bang zijn. Ik reed altijd om als ik op vrijdag avond van dansles afkwam, want ik moet anders onder een viaduct door, waar een groep staat (nu heb ik een brommer dus ik vind et nie zo erg meeer) terwijl die groep misschien wel helemaal niks kwaad in zin heeft.
En het gaat erom dat Nederland niet meer ingrijpt. O jij iemand dood schieten, je bent zielig, je bent ziek, nou doe maar 3 jaar en je bent vrij, dat is toch van de gekken. Jij dit doen, maar jongetje dat mag toch niet, dit is echt de laatste (lees: 30ste) waarschuwing. Zo voor zover ik kan beoordelen Nederland in elkaar! Nederland moet het probleem is niet bij een ander leggen bij zich zelf. Wij moeten het probleem is niet bij een ander leggen, maar bij ons zelf!
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 18:39   #90
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by CharmedOne
sorry maar ik kan er echt gewoon niet tegen, ik ben zelf ook een halfbloed en ik word er gewoon strontziek van als mensen dat soort opmerkingen geven over allochtonen. Als er iets gebeurt zeggen mensen gelijk: Ohhh het was zeker weer een allochtoon en zo gaat het maar verder!

Sorry mensen maar ik ben nu nog een grotere zeur!
hej
allochtoon heeft een brede context en een smalle context
in de smalle context betekent het voornamelijk: ongeintegreerde veelal moslims uit veelal landen rond de midellandse zee en naar het oosten.

in dit topic wordt dus de smalle zin bedoeld..
en je kan het niet ontkennen..
er is een hogere criminaliteit onder onder andere jongeren uit marokko, iran en de antillen.
en DIE groep ''allochtonen'' wordt bedoeld door mensen hier denk ik. ik denk dat iedereen wel weet hier wat precies een allochtoon is.. damnz mn vriendin is een allochtoon en ik ontken ook niet dat we een ALLOCHTONEN PROBLEEM hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 18:44   #91
Fallen_Engeltje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
hej
allochtoon heeft een brede context en een smalle context
in de smalle context betekent het voornamelijk: ongeintegreerde veelal moslims uit veelal landen rond de midellandse zee en naar het oosten.

in dit topic wordt dus de smalle zin bedoeld..
en je kan het niet ontkennen..
er is een hogere criminaliteit onder onder andere jongeren uit marokko, iran en de antillen.
en DIE groep ''allochtonen'' wordt bedoeld door mensen hier denk ik. ik denk dat iedereen wel weet hier wat precies een allochtoon is.. damnz mn vriendin is een allochtoon en ik ontken ook niet dat we een ALLOCHTONEN PROBLEEM hebben.
nou de criminaliteit, komt voor een deel uit de achterstands gezinnen, en dus buurten, en wie wonen daar nou eenmaal veel, inderdaad wat jij dus zegt de "allochtonen". (ik vind het knap dat als jij inderdaad een allochtone vriendin hebt, je het kan toegeven dat we een probleem hebben )
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 19:16   #92
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fallen_Engeltje
nou de criminaliteit, komt voor een deel uit de achterstands gezinnen, en dus buurten, en wie wonen daar nou eenmaal veel, inderdaad wat jij dus zegt de "allochtonen". (ik vind het knap dat als jij inderdaad een allochtone vriendin hebt, je het kan toegeven dat we een probleem hebben )
allochtoon in de brede zin van het woord dus
niet in de smalle zin
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 19:24   #93
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fallen_Engeltje
(ik vind het knap dat als jij inderdaad een allochtone vriendin hebt, je het kan toegeven dat we een probleem hebben )
objectiviteit

en tsjah.. veel van wat hier gezegd is is ook wel waar. Ik kan me ook wel voorstellen dat charmedone zich een beetje aangesproken voelt als hier steeds staat dat het criminaliteitsprobleem onder jongeren vooral bij allochtonen ligt...

weet je wat het vervelende is, doordat we steeds meer weten van andere culturen weten we dat de normen en waarden van andere culturen totaal anders zijn. oog ogm oog, tand om tand instelling, of dat schaamte veel belangrijker is dan schuld bijvoorbeeld. ik vind het alleen jammer dat er mensen zijn (niet mensen die hier posten bedoel ik) die dat als excuus gaan gebruiken om criminaliteitsproblemen op allochtonen af te rekenen.

maar goed, het criminaliteitsprobleem ligt mijns inziens eerder bij jongeren waarvan de opvoeding niet aan maatschappijnormen en waarden voldoet. en juist door die cultuurverschillen zijn veel allochtone jongeren 'slachtoffer' van zo'n soort opvoeding. Maar ook net zo goed Nederlanders (volkert van der g?) en alle andere soorten en rassen die er bestaan...

mja, whatever, er zullen altijd mensen zijn die alle allochtonen of marokkanen of wat dan ook over één kam zullen scheren... en waar ligt dat aan? opvoeding dat niet aan maatschappijnormen en waarden voldoet...
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 21:20   #94
CharmedOne
Lid
 
CharmedOne's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 July 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8.304
Stuur een bericht via MSN naar CharmedOne
Standaard

Ok ik blijf het dus dikke onzin vinden, maar dat is mijn mening. Ik woon zelf ook in een buurt met bijna alleen maar allochtonen en ik heb echt helemaal geen last van ze, ik heb alleen maar ruzie met me autochtonen buren. Ik realiseer me ook heus wel dat er echt genoeg allochtonen zijn die een "probleem" zijn. Maar de laatste tijd zie ik ook steeds maar autochtonen jongeren die de allochtonen gaan nadoen.

Ik irriteer me er gewoon aan, op school is het ook altijd zo met de leraren, ze helpen altijd bijv. Jon als hij een probleem heeft maar als Aziz een probleem heeft ja dan moet hij het maar zelf uitzoeken.

We zijn allemaal mensen en die 1 is niet beter dan de ander, we hebben niet alleen maar een allochtonen probleem!
Er zijn ook genoeg autochtonen die ongelovelijke sukkels zijn. Kijk bijv. naar Volkert vd. G, kijk naar dat ene meisje die me telefoon heeft gestolen.
Afgelopen dinsdag avond werden ook 3 allochtonen jongens van me school in elkaar geslagen van iets wat ze helemaal niet hadden gedaan door een groepje van 6 Hollandse jongens, 2 van die jongens van mijn school liggen nu verdomme wel in het ziekenhuis en om wat? om iets wat ze niet hebben gedaan. Ze waren verdomme aan het wachten op de bus.
CharmedOne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 21:26   #95
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Citaat:
Originally posted by CharmedOne
Ok ik blijf het dus dikke onzin vinden, maar dat is mijn mening. Ik woon zelf ook in een buurt met bijna alleen maar allochtonen en ik heb echt helemaal geen last van ze, ik heb alleen maar ruzie met me autochtonen buren. Ik realiseer me ook heus wel dat er echt genoeg allochtonen zijn die een "probleem" zijn. Maar de laatste tijd zie ik ook steeds maar autochtonen jongeren die de allochtonen gaan nadoen.

Ik irriteer me er gewoon aan, op school is het ook altijd zo met de leraren, ze helpen altijd bijv. Jon als hij een probleem heeft maar als Aziz een probleem heeft ja dan moet hij het maar zelf uitzoeken.

We zijn allemaal mensen en die 1 is niet beter dan de ander, we hebben niet alleen maar een allochtonen probleem!
Er zijn ook genoeg autochtonen die ongelovelijke sukkels zijn. Kijk bijv. naar Volkert vd. G, kijk naar dat ene meisje die me telefoon heeft gestolen.
Afgelopen dinsdag avond werden ook 3 allochtonen jongens van me school in elkaar geslagen van iets wat ze helemaal niet hadden gedaan door een groepje van 6 Hollandse jongens, 2 van die jongens van mijn school liggen nu verdomme wel in het ziekenhuis en om wat? om iets wat ze niet hebben gedaan. Ze waren verdomme aan het wachten op de bus.
Ik ben het helemaal met je eens. Als een allochtoon een misdaad begaat dan wordt dat veel duidelijker onderstreept dan bij een autochtoon.
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 21:33   #96
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by sanne1811
Ik ben het helemaal met je eens. Als een allochtoon een misdaad begaat dan wordt dat veel duidelijker onderstreept dan bij een autochtoon.
???
het probleem is gewoon dat die allochtonen iets te snel aan discriminatie denken
heb er eens ruzie mee en je bent meteen een rascist
is dat dan normaal
damn man does wat minder paranoid
als ik iets zeg tegen een van die mannen of er iets tegen doe, dan maakt da ni uit welk kleurke da heeft, ma wa hem hee gedaan
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 21:42   #97
CharmedOne
Lid
 
CharmedOne's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 July 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8.304
Stuur een bericht via MSN naar CharmedOne
Standaard

Citaat:
Originally posted by BlackMystery
???
het probleem is gewoon dat die allochtonen iets te snel aan discriminatie denken
heb er eens ruzie mee en je bent meteen een rascist
is dat dan normaal
damn man does wat minder paranoid
als ik iets zeg tegen een van die mannen of er iets tegen doe, dan maakt da ni uit welk kleurke da heeft, ma wa hem hee gedaan
Ok je kan niet veel zeggen, maar soms is het ook de manier hoe je het zegt.. Als iemand nou perongeluk tegen je aanbots en je zegt kan je niet uitkijken vuile kk turk of wat dan ook, dan kan ik begrijpen dat die persooon boos word en je een knal geeft dat zou ik ook doen. Maar als je het heel normaal zegt van sorry kan je niet uitkijken ofzo dan kan ik het niet echt begrijpen.

Maar het is gewoon zo dat er heel veel autochtonen zijn die echt met teveel racistische opmerkingen komen.

Maar het is ook bullshit dat je gelijk een racist bent als je met een allochtoon ruzie heb. Als je bijv. zegt vuile kk turk, pleur lekker op naar je eigen land dan kan ik het begrijpen.
CharmedOne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 21:50   #98
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat een achterlijke leerlingen zitten er op zo'n VMBO toch tegenwoordig. Die gasten hebben respect voor een moordenaar, een vieze vuile tering ziel die met zijn neandertaler gedrag zomaar iemand neerhaald. Zulke primitieve geesten zijn het nog niet eens waard om op te sluiten, stuur ze naar Mars ofzo, kunnen ze opnieuw het wiel uit gaan vinden. Aju
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 21:53   #99
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Citaat:
Originally posted by BlackMystery
???
het probleem is gewoon dat die allochtonen iets te snel aan discriminatie denken
heb er eens ruzie mee en je bent meteen een rascist
is dat dan normaal
damn man does wat minder paranoid
als ik iets zeg tegen een van die mannen of er iets tegen doe, dan maakt da ni uit welk kleurke da heeft, ma wa hem hee gedaan
Als ik een allochtoon was en ik zou al die opmerkingen over allochtonen om me heen horen, dan zou ik achterdochtig worden en me snel aangevallen voelen. Ik wil hierbij natuurlijk niet goedpraten wat er is gebeurd, maar ik wil gewoon zeggen dat de nadruk niet zo op het allochtoon moet liggen altijd.
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2004, 22:01   #100
CharmedOne
Lid
 
CharmedOne's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 July 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8.304
Stuur een bericht via MSN naar CharmedOne
Standaard

Maar mensen, niet dat ik goed keur wat die jongen heeft gedaan hoor! Dat echt absoluut niet!!!!
CharmedOne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 00:11.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.