Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 11 May 2004, 21:26   #1
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard Video toont onthoofding van Amerikaan

Citaat:
Op de Islamitische militante website van Muntada al-Ansar is vandaag een video opgedoken waarop de onthoofding van een Amerikaanse gijzelaar door leden van een aan Al-Qaeda gelieerde groepering te zien is. Dit zou een vergelding zijn voor het misbruik van Iraakse gevangenen door Amerikaanse militairen.

Op de video zijn vijf mannen te zien met bivakmutsen en ski-brillen. Het slachtoffer stelt zich voor als Nick Berg, een Amerikaanse ondernemer. "Mijn naam is Nick Berg, de naam van mijn vader is Michael, de naam van mijn moeder is Susan. Ik heb een broer en een zuster, David en Sarah. Ik woon in ... Philadelphia", aldus de man op de videobeelden. Nadat één van de daders een verklaring heeft voorgelezen, wordt de man op een zij gelegd en wordt een groot mes op zijn nek gezet. Een luide schreeuw klinkt als de mannen het hoofd afsnijden. Terwijl zij dit doen, schreeuwen ze "Allaha Akbar!" en "God is great".

In de voorgelezen verklaring geven de mannen aan dat zij de Amerikaanse regering de mogelijkheid hebben geboden om de gijzelaar te ruilen voor enkele gevangenen uit de Abu Ghraib-gevangenis, waar diverse gevangenen door Amerikaanse militairen zijn vernederd en misbruikt. Dat aanbod zou door de Amerikaanse overheid zijn geweigerd.

Berg zou op 30 maart naar huis terugkeren, maar van hem werd sinds 24 maart niets meer vernomen. Later liet hij weten dat hij door Iraakse functionarissen bij Mosul was aangehouden. Zijn familie hoorde op 9 april voor het laatst van Berg. Dat was in de periode dat het aantal gijzelingen toenam.

De video waarop de onthoofding is te zien, draagt de naam "Musab al-Zarqawi shown slaughtering an American". Het is niet duidelijk of al-Zarqawi, helper van Osama bin Laden, op de video te zien is of dat hij de verantwoordelijkheid voor de executie opeist. De Verenigde Staten hebben 10 miljoen dollar uitgeloofd voor tips die leiden tot de aanhouding van of moord op al-Zarqawi. Volgens Amerika probeert hij buitenlanders in Irak te werven om voor al-Qaeda te werken.

De website waarop deze video is verschenen, is in het verleden vaker gebruikt voor verklaringen van al-Qaeda.

Nick Berg, enkele momenten voor zijn onthoofding
Nou en nu komt de grote vraag, wat denken jullie dat de reactie wordt van Amerika?
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2004, 21:35   #2
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Van mij mogen ze die hele zooi executeren.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2004, 22:11   #3
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

kheb het filmpje gezien... doet mij een beetje denken aan the unknown soldier die op kazaa rondgaat (ging)
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2004, 22:20   #4
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Dit is dus niet zo slim van die terroristen. Reken er maar op dat Amerika nu de boel kort en klein maakt. En terecht moet ik zeggen hoewel ik er opzich tegen ben want dit is te bruut voor woorden...
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2004, 22:21   #5
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Video toont onthoofding van Amerikaan

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pakspul
Nou en nu komt de grote vraag, wat denken jullie dat de reactie wordt van Amerika?
Weinig? Wat kunnen ze doen? Niks, helemaal niks. Ze vechten tegen de grote onbekende vijand. Het enige wat ze kunnen doen is het doden van enkele cellen uit de organisatie. Verder weten ze amper wie er aan de leiding gaat daar. Sterker nog, ze hebben geen idee waar ze ooit moeten beginnen met zoeken.
Ofwel, incident x, niet meer naar omkijken en verder gaan. Dat is het beleid.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2004, 23:34   #6
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De VS moet nu gewoon zorgen dat er niemand dat land uit komt en er niemand meer inkomt. Stuk voor stuk sterft het terrorisme daar uit.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2004, 23:52   #7
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dan zijn de Amerikanen de eikels vanwege martelingen, dan zijn ze de martelaren omdat er eentje onthoofd is

Dikke ophef hier omdat één Nederlandse soldaat is omgekomen....

VERTEL MIJ EVEN, IS DIT OOK HYPOCRIET?????

Tuurlijk niet toch...
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2004, 09:39   #8
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

volgens mij gaat het zo nog jaren doorgaan
hoe lang is het eigenlijk al bezig?
de oorlog is gedaan zeggen ze
helemaal niet waar
de oorlog was juist begonnen wanneer hij zogezegt gedaan was
Amerika gaat weer 'verontwaardigd' reageren
want het zijn altijd de andere landen die de beesten zijn
zun die wat irakezen misbruiken vinden ze niet erg
een moeder van 1 van de daders beschreef het zelf als 'hij is rebels' en 'kwajongensstreken'
dan ben je toch gewoon achterlijk
en dat over die nederlandse soldaat
wel ik snap niet dat zoveel landen zich gaan moeien
Amerika is toch groot genoeg?
neen men moet perse elk continent er heen sturen
mijn standpunt: al dat gedoe enzo is gewoon achterlijk, dat iedereen zich gewoon laat wegtrekken
die mensen in Irak kunnen toch niet evolueren
want de Koran mag niet veranderd worden
Dus zal het altijd een middeleeuwse beschaving blijven
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2004, 11:45   #9
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Voor iedere dode amerikaan of andere westerling, moeten ze gewoon vergeldings acties uitvoeren, net zoals het grote Israelische leger.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2004, 13:15   #10
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Voor iedere dode amerikaan of andere westerling, moeten ze gewoon vergeldings acties uitvoeren, net zoals het grote Israelische leger.
Way to go ja!
Dan kom je:
1) In dezelfde geweldsspiraal waar Israël - Palestijnen nu ook in zitten of wel.. kansloos.
2) Er is géén centraal HQ van terroristenleiders. Sterker nog, ze weten amper wie verantwoordelijk is.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2004, 13:20   #11
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Way to go ja!
Dan kom je:
1) In dezelfde geweldsspiraal waar Israël - Palestijnen nu ook in zitten of wel.. kansloos.
2) Er is géén centraal HQ van terroristenleiders. Sterker nog, ze weten amper wie verantwoordelijk is.
Tuurlijk zijn ze moeilijk op te sporen, maar als er dan extremisten en terroristen gevonden worden hoef je ze niet helemaal naar cuba te slepen, maar gewoon executeren die hap

Het liefst zou ik zien dat de VS zich zou terugtrekken, omdat ik denk dat Irak het niet waard is om ook maar nog 1 druppel westerlijk bloed aan te verspillen.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2004, 13:36   #12
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Tuurlijk zijn ze moeilijk op te sporen, maar als er dan extremisten en terroristen gevonden worden hoef je ze niet helemaal naar cuba te slepen, maar gewoon executeren die hap
Mja ach. Dat naar Cuba slepen is bijzaak. Maargoed je hebt er ook niks aan omdat er nog een veelvoud van de inmiddels gevangen genomen strijders nog vrij rond loopt. Waar dan ook ter wereld.

Citaat:
Het liefst zou ik zien dat de VS zich zou terugtrekken, omdat ik denk dat Irak het niet waard is om ook maar nog 1 druppel westerlijk bloed aan te verspillen.
Mja terugtrekken is ook redelijk laf. Ze hebben er zelf voor gekozen om dit te doen, dus moeten ze het ook afmaken. Lijkt me duidelijk. Als je niet wil dat er soldaten omkomen moet je ook geen oorlog willen starten. Dat is naïef.
Maargoed, we zullen zien wat de nieuwe regering daaro gaat doen. Ik vrees het ergste voor de toekomst. Vooral op democratisch vlak.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2004, 14:09   #13
Jochemmm
jocking
 
Jochemmm's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 March 2002
Locatie: EnschedeHengelo
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via ICQ naar Jochemmm Stuur een bericht via AIM naar Jochemmm
Standaard

Tis een beetje kansloos, terrorisme kan je niet uitschakelen op deze manier. Als dat zo was, was er al 100den jaren geleden een einde aan gemaakt.

Amerika moet gewoon vaart zetten achter het opzetten van een eigen regering en het herstellen van de basisvoorzieningen. En daarna langzaam terug trekken.
De acties tegen de rebellen van nu halen toch bijster weinig uit, en je wint er nou niet bepaald de sympatie van de burgers mee. in andere woorden gaat het alleen maar van kwaad naar erger.
__________________
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
Jochemmm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2004, 17:32   #14
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

zieke video.. heb hem ook gezien
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2004, 20:01   #15
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

gammalagammaalgaaagammaalaaa...

aaah, wat een kuttaaal, wat een kolerelijers. Dit zijn echt de momenten waarbij het ziekelijke vloekwoord wil gebruiken. Heb die video ook net zien, wat een beesten zijn t. Als die kerels gepakt worden moeten ze worden vierendeeld net als bij Baltesar Gerards
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2004, 22:10   #16
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phitje
gammalagammaalgaaagammaalaaa...

aaah, wat een kuttaaal, wat een kolerelijers. Dit zijn echt de momenten waarbij het ziekelijke vloekwoord wil gebruiken. Heb die video ook net zien, wat een beesten zijn t. Als die kerels gepakt worden moeten ze worden vierendeeld net als bij Baltesar Gerards
idd het zijn gewoon barbaren
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2004, 22:16   #17
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
idd het zijn gewoon barbaren
laten ze maar lekker gaarkoken in hun eigen zooi..

1 groot hekwerk om dat land en slacht mekaar maar af..
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2004, 22:32   #18
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Gvd zeg heb die video ook net gezien. Normalitair kan ik heel goed tegen dat soort dingen maar nu moest ik toch ff een glaasje water drinken...

Wat een vuil volk. En zoals al is gezegd. Dat gamala taaltje. Afschuwelijk gewoon... Ik hoop echt dat daar 1 hele grote bom valt en dat hele land verwoest...
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2004, 22:45   #19
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Gelukkig dat we hier niet generaliseren!
  Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2004, 18:16   #20
Jennifer1203
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Mijn vriend zij dat ik het maar beter niet kon kijken omdat ik misschien er wel aan herinnerd wordt later
ik vind het belachelijk dat ze het laten zien
kan ik zo woest om worden
  Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2004, 18:17   #21
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind het ook wel goed dat ze het laten zien, kan iedereen constateren dat het barbaren zijn en dat die gedood moeten worden
  Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2004, 18:29   #22
Lampie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Echt verschikkelijk.

Gooi een atoombom op die zooi gelijk van die hele klote zooi af. Dit is toch niet normaal meer? Was het al niet daar niet van.

Maar keb niet het hele filmpie gezien want heb nu al een trauma van het alleen al zien dat ie dat mes tevoorschijn haalt.

En te bedenken dat als zijn ouders dit ooit zouden zien.
Shit echt ergg
  Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2004, 18:31   #23
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Zat ik idd ook te bedenken. Dat je je kind zo machteloos onthoofd ziet worden. Kots op dat hele volk. Nu kun je zeggen dat niet iedereen een terrorist is maar dat geloof spoort ze dus wel aan tot dit soort dingen. En wie gelooft er in dat land niet in Allah? Precies. Niemand (niet Dennie he)!
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2004, 20:33   #24
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Gezellig dat er ook nog tijd is voor nuance hier!
Wat is het nut om dat hele volk over 1 kam te scheren? Ben je er zelf wel geweest? Ben je direct getuige geweest dat iedereen elkaar aan het afslachten was?
Loop alsjeblieft es niet zo dom te schreeuwen dat er atoombommen mogen vallen, dat iedereen dood moet, bladiebla
Hier zit niemand op te wachten en het is opruïend.

Dan nog iets, geloof spoort niet aan tot daden. Het zijn de mensen zelf die aansporen. Dat doen zij uit naam van het geloof. Als je je wat meer verdiept in deze zaken kom je er achter dat de Islam dit ook ten zeerste afkeurt. Dat is niet anders dan bij christenen.
Sterker nog, je moest eens weten hoeveel leed er in het verleden is geweest uit naam van het christelijke geloof
Dat wil dus niet zeggen dat volgens de geloofsregels dit is toegestaan. Het geloof is hierin alleen de bindende factor voor een groepering extremisten. Verder houdt het ook wel op.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2004, 21:32   #25
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Och als je die terroristen zo moeilijk kunt vinden kun je maar beter een atoombom gooien op dat hele land (zoals iemand voor me al zei) dan weet je zeker dat je geen last meer van ze hebt. Heb het ff gehad met die gasten daar...
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2004, 21:37   #26
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Gezellig dat er ook nog tijd is voor nuance hier!
Wat is het nut om dat hele volk over 1 kam te scheren? Ben je er zelf wel geweest? Ben je direct getuige geweest dat iedereen elkaar aan het afslachten was?
Loop alsjeblieft es niet zo dom te schreeuwen dat er atoombommen mogen vallen, dat iedereen dood moet, bladiebla
Hier zit niemand op te wachten en het is opruïend.

Dan nog iets, geloof spoort niet aan tot daden. Het zijn de mensen zelf die aansporen. Dat doen zij uit naam van het geloof. Als je je wat meer verdiept in deze zaken kom je er achter dat de Islam dit ook ten zeerste afkeurt. Dat is niet anders dan bij christenen.
Sterker nog, je moest eens weten hoeveel leed er in het verleden is geweest uit naam van het christelijke geloof
Dat wil dus niet zeggen dat volgens de geloofsregels dit is toegestaan. Het geloof is hierin alleen de bindende factor voor een groepering extremisten. Verder houdt het ook wel op.
Feit is dat de volgelingen van de Islam wereldwijd de meeste conflicten op hun naam kunnen zetten.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2004, 21:53   #27
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LexS
Och als je die terroristen zo moeilijk kunt vinden kun je maar beter een atoombom gooien op dat hele land (zoals iemand voor me al zei) dan weet je zeker dat je geen last meer van ze hebt. Heb het ff gehad met die gasten daar...
Whaha denk je dat echt? Die gasten zitten over de hele wereld Ja ook in Nederland ja.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2004, 21:57   #28
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Feit is dat de volgelingen van de Islam wereldwijd de meeste conflicten op hun naam kunnen zetten.
Dat valt te bezien. Kijk maar eens richting Indonesië die buurt of afrika, of Zuid Amerika. Heleboel landen met zeer extremistische Christenen die daar rond zwerven. Dat je er niks van hoort is wat anders. Ze zijn er wel degelijk. Ook in de geschiedenis hebben ze echt niet onder gedaan voor de extremistische Islamieten nu.
Nogmaals. Het is maar een betrekkelijk kleine groep die bezig is met verzieken van de wereld. Het zal maar een miniscuul percentage zijn van het totaal aan Islamieten op de wereld.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2004, 23:14   #29
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Tuurlijk weet ik dat die gasten overal zitten. Denk maar eens aan die gebergtes in Afghanistan... Maar ik bedoel iets in de zin van: Hoe minder hoe beter...
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2004, 23:22   #30
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LexS
Tuurlijk weet ik dat die gasten overal zitten. Denk maar eens aan die gebergtes in Afghanistan... Maar ik bedoel iets in de zin van: Hoe minder hoe beter...
Kijk es naar de geschiedenis. Daarin zie je dat er altijd al bepaalde groeperingen zijn geweest ergens tegen waren. Dat soort problemen heeft zich ook altijd weer opgelost. Over 20 jaar zou het best eens zo kunnen zijn dat je niet eens meer weet wie het waren.
Het voordeel van de extremisten van nu is dat ze bijna niet op te sporen zijn door hun sterk verdeelde opzet.
Het nadeel is ook weer de sterke verdeling. Er is geen oppermacht hebber. Misschien nu nog wel in de vorm van Bin-Laden. Maar mocht die komen te overlijden... Ik weet niet wat er gaat gebeuren natuurlijk maar het kan maar zo zijn dat het hele zaakie weer in elkaar dondert en het weer stil wordt.
Zulke dingen zijn al zo vaak voor gevallen, alleen dan in andere vormen.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2004, 23:34   #31
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Feit is dat de volgelingen van de Islam wereldwijd de meeste conflicten op hun naam kunnen zetten.
Denk je?
Als je naar de geschiedenis kijkt klopt er al helemaal geen hout van.. En als je naar het heden kijkt zie je dat oorlogen tegenwoordige voornamelijk om religie (of om volkeren die een eigen staat willen oprichten) gaan.. en daar zijn die lieve christenen dus ook bijna altijd bij betrokken.

Beetje eenzijdige blik op de wereldproblematiek heb je, PFP..


Wel grappig om je evoluerende mening over Amerikaans ingrijpen in Irak te zien...
Eerst moest het zo snel mogelijk gebeuren om die massevernietigingswapens.. Toen die er niet bleken te zijn, was het goed om het Iraakse volk te verlossen van Saddam (van de regen in de drup?) en nu zijn ze in het ineens niet meer waard om ook maar een druppel westers bloed aan te vergieten?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2004, 23:36   #32
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Over Israel...
Wanneer was de situatie het beste? Toen men praatte over vrede of nu er hekken worden gebouwd, telkens weer vergeldingsacties worden geplaatst en er dus ook telkens meer zelfmoordaanslagen komen...
Ik zie niet in wat Israel nu bereikt heeft of bereiken zal..

Religie... doet kwadere dingen met de mens dan drugs.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2004, 23:45   #33
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Over Israel...
Wanneer was de situatie het beste? Toen men praatte over vrede of nu er hekken worden gebouwd, telkens weer vergeldingsacties worden geplaatst en er dus ook telkens meer zelfmoordaanslagen komen...
Ik zie niet in wat Israel nu bereikt heeft of bereiken zal..

Religie... doet kwadere dingen met de mens dan drugs.
Wat ze bereikt hebben? Ik denk een vergroting van het anti-semitisme. Veel meer dan dat zal het niet zijn.

Verder over de post hier weer boven:
Mja dat denk beeld is redelijk typerend voor Amerikanen. Niet alleen nu met Irak maar ook met de Viëtnam oorlog. Qua gedragingen is het geweldig om te zien hoe veranderlijk mensen zijn. Vandaar ook het al oude spreekwoord
  Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2004, 09:59   #34
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

zowel christendom als islam is dood
de twee grote wereldgeloven
de twee geloven met het meeste bloed aan hun handen
(sorry dat ik weer begin over geloof)
maar ik snap niet hoe achterlijk je moet zijn om nog te geloven
als je ziet wat al die andere gelovigen doen
is dat de weg van god?
dan ben je gewoon blind
en dan zijn er van die sukkels die mij proberen te bekeren
(gister in school iemand over Islam )
zonder godsdienst zou deze wereld er al iets mooier uit zien
das mijn standpunt
  Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2004, 13:01   #35
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackMystery
zowel christendom als islam is dood
de twee grote wereldgeloven
de twee geloven met het meeste bloed aan hun handen
(sorry dat ik weer begin over geloof)
maar ik snap niet hoe achterlijk je moet zijn om nog te geloven
als je ziet wat al die andere gelovigen doen
is dat de weg van god?
dan ben je gewoon blind
en dan zijn er van die sukkels die mij proberen te bekeren
(gister in school iemand over Islam )
zonder godsdienst zou deze wereld er al iets mooier uit zien
das mijn standpunt
zonder godsdienst zou er uberhaupt geen binding zijn geweest die heeft geleid tot stammen en later verdere culturen
  Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2004, 14:49   #36
w00t
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

waar kan ik dat filmpje bekijken?
  Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2004, 14:50   #37
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door w00t
waar kan ik dat filmpje bekijken?
www.google.nl
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2004, 15:22   #38
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
zonder godsdienst zou er uberhaupt geen binding zijn geweest die heeft geleid tot stammen en later verdere culturen
dat is dan toch enkel wat jij gelooft
geloof is het krampachtig proberen dingen te verklaren
de vooruitgang was zelfs sneller gegaan zonder geloof
het was geloof die wiskundigen en geleerden veroordeelden
je werd gedood als je anders geloofde dan voorgeschreven
en de islam blijft altijd in de middeleeuwen omdat men de koran niet mag aanpassen
  Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2004, 15:25   #39
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackMystery
dat is dan toch enkel wat jij gelooft
geloof is het krampachtig proberen dingen te verklaren
de vooruitgang was zelfs sneller gegaan zonder geloof
het was geloof die wiskundigen en geleerden veroordeelden
je werd gedood als je anders geloofde dan voorgeschreven
en de islam blijft altijd in de middeleeuwen omdat men de koran niet mag aanpassen
Ja dat is pas veel later, het was denk ik het geloof dat de eerste beschavingen en volkeren met elkaar verenigde.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2004, 15:46   #40
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door w00t
waar kan ik dat filmpje bekijken?
www.ogrish.com
  Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2004, 18:09   #41
sorija
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

it sucks ja!!!
konden we wel verwachten: what goes around comes around
vind het wel klote!!
  Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2004, 18:30   #42
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackMystery
dat is dan toch enkel wat jij gelooft
geloof is het krampachtig proberen dingen te verklaren
de vooruitgang was zelfs sneller gegaan zonder geloof
het was geloof die wiskundigen en geleerden veroordeelden
je werd gedood als je anders geloofde dan voorgeschreven
en de islam blijft altijd in de middeleeuwen omdat men de koran niet mag aanpassen
Vind je zelf ook niet dat je nu een beeeeetje overdrijft? Je kan je kan het ook in het extreme doortrekken natuurlijk.
Waarom zou je de Koran willen aanpassen? De Koran heeft niks met ontwikkeling an sich te maken hoor.
Geloof was een belangrijk punt in de geschiedenis. Mede door het geloof (en dus juist de mensen die zich er van af keerden) is men opzoek gegaan naar andere manier van ontstaan van de mensheid.
Ik durf zelfs te beweren dat het zonder geloofsovertuigingen veel langzamer gegaan zou zijn! Wegens de verschillende geloven wilde men een andere theorie aandragen, namelijk de evolutie theorie. Als er nou geen geloven geweest zouden zijn zou men daar totaal geen behoefte aan gehad hebben.
Daarmee wil ik echt niet zeggen dat ik per defenitie gelijk heb, maar ik durf echt wel te zeggen dat je niet kan zeggen dat geloof slecht is. In tegendeel zelfs.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2004, 16:06   #43
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackMystery
het was geloof die wiskundigen en geleerden veroordeelden
volgens mij waren het de wiskundigen en natuurkundigen die bijvoorbeeld ook in grote mate kundig waren in de theologie...
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2004, 19:15   #44
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tja. wat moet je hier van zeggen.

ik denk dat het voor de wereld nou toch wel een keer duidelijk moet zijn wat voor beesten we hier mee te maken hebben.

vuur met vuur bestrijden. er is geen andere manier.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2004, 23:57   #45
sorija
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
tja. wat moet je hier van zeggen.

ik denk dat het voor de wereld nou toch wel een keer duidelijk moet zijn wat voor beesten we hier mee te maken hebben.

vuur met vuur bestrijden. er is geen andere manier.
oog om oog tand om tand?
kwaad met kwaad vergelden?
  Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2004, 14:42   #46
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sorija
oog om oog tand om tand?
kwaad met kwaad vergelden?
heb je betere ideeen? en als je die hebt, een goede oplossing, dan moet je die wereldleiders eens bellen. want zij komen er ook niet uit.

wil je naar die terroristen heenlopen, foei. stoute terrorist, nietmeer doen hoor. en dan hopen dat het goedkomt? die mensen willen alleen wat zij willen, niets anders, en ook geen consessies. dus dan ga je akkoord met wat hun willen.(toegeven aan terrorisme) of je zegt nee, en dan gaan hun weer aanslagen plegen om hun ideeen kracht bij te zetten. en wat dan? weer foei zeggen? dat werkt niet.


dus ja, je zult wel hard moeten terugslaan tot hun eigen volk er zo de schurft in heeft dat er een soort opstand komt, want dat is de achterliggende gedachte, doorgaan met terugslaan tot dat volk er zo de balen van heeft dat niemand meer die denkbeelden steunt. en dan houd het vanzelf op. maar voordat je zover bent zullen er veel ontschuldige burgers sterven. en dat klinkt zielig voor dat volk maar die onschuldige amerikaan dan? die daar uit principiele redenen naartoe gaat om de boel te helpen opbouwen en dat word je hoofd eraf gesneden.

jij vind het zo zielig voor iedereen, je mag vooral geen geweld gebruiken. neit doen hoor. maar concrete oplossingen heb je ook neit. dat staat me zo tegen van al die hippies. iedereen weet het beter, niet zus niet zo, vooral niet dit doen hoor.

en maar zeiken, zodat elke keer dat men met iets begint het niet afgemaakt kan worden en dus ook nooit het gewenste effect kan bereiken.
:@
  Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2004, 16:34   #47
sorija
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
heb je betere ideeen? en als je die hebt, een goede oplossing, dan moet je die wereldleiders eens bellen. want zij komen er ook niet uit.

wil je naar die terroristen heenlopen, foei. stoute terrorist, nietmeer doen hoor. en dan hopen dat het goedkomt? die mensen willen alleen wat zij willen, niets anders, en ook geen consessies. dus dan ga je akkoord met wat hun willen.(toegeven aan terrorisme) of je zegt nee, en dan gaan hun weer aanslagen plegen om hun ideeen kracht bij te zetten. en wat dan? weer foei zeggen? dat werkt niet.


dus ja, je zult wel hard moeten terugslaan tot hun eigen volk er zo de schurft in heeft dat er een soort opstand komt, want dat is de achterliggende gedachte, doorgaan met terugslaan tot dat volk er zo de balen van heeft dat niemand meer die denkbeelden steunt. en dan houd het vanzelf op. maar voordat je zover bent zullen er veel ontschuldige burgers sterven. en dat klinkt zielig voor dat volk maar die onschuldige amerikaan dan? die daar uit principiele redenen naartoe gaat om de boel te helpen opbouwen en dat word je hoofd eraf gesneden.

jij vind het zo zielig voor iedereen, je mag vooral geen geweld gebruiken. neit doen hoor. maar concrete oplossingen heb je ook neit. dat staat me zo tegen van al die hippies. iedereen weet het beter, niet zus niet zo, vooral niet dit doen hoor.

en maar zeiken, zodat elke keer dat men met iets begint het niet afgemaakt kan worden en dus ook nooit het gewenste effect kan bereiken.
:@
als je steeds elkaar straft, komt er nooit een einde aan.
naar mijn mening zijn ze allebei veels te slecht bezig!!!
ze moeten maar een keer met ze allen om de tafel zitten, is nog niet gebeurd!!! (maar hopen dat ze geen bommen bij zich hebben)
zo werkt het gewoon niet langer!!
  Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2004, 17:28   #48
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sorija
als je steeds elkaar straft, komt er nooit een einde aan.
naar mijn mening zijn ze allebei veels te slecht bezig!!!
ze moeten maar een keer met ze allen om de tafel zitten, is nog niet gebeurd!!! (maar hopen dat ze geen bommen bij zich hebben)
zo werkt het gewoon niet langer!!
en ze zitten er niet over aan tafel?
weet je wel waar je het over hebt?
en diegene die die man hebben onthoofd willen niet aan tafel.

je praat poep.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2004, 18:24   #49
Lampie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

vraag me af of het ooit zal stoppen het geweld .

Denk het niet.

jammer het leven is al zo kort en het dan ook nog zo gaan verprutsen met moorden etc ....... echt bagger.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2004, 19:26   #50
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Gelukkig zijn er in dit topic nog mensen die niet ongenuanceerd en eenzijdig gaan blaten dat "ze" allemaal dood moeten zonder in te zien dat je de complexe situatie in Irak niet zo eenvoudig kunt bekijken. De daders zijn natuurlijk enorme geradicaliseerde barbaren en voor hen is de hoogste straf niet hoog genoeg. Maar ze staan los van de Iraakse bevolking.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Wel grappig om je evoluerende mening over Amerikaans ingrijpen in Irak te zien...
Eerst moest het zo snel mogelijk gebeuren om die massevernietigingswapens.. Toen die er niet bleken te zijn, was het goed om het Iraakse volk te verlossen van Saddam (van de regen in de drup?) en nu zijn ze in het ineens niet meer waard om ook maar een druppel westers bloed aan te vergieten?
Scherp opgemerkt.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:34.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.