Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Bekijk resultaten enquête: Turkije moet tot de EU toetreden
Ja 5 17,24%
Nee 24 82,76%
Stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 20 September 2004, 12:14   #51
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

je gaat voorbij aan het feit dat de wet menserechtren schent en Turkije steeds meer van plan is meer van deze wetten in stand te houden.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2004, 17:22   #52
anne3
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klootzak
je gaat voorbij aan het feit dat de wet menserechtren schent en Turkije steeds meer van plan is meer van deze wetten in stand te houden.

kom dan eens met voorbeelden en roep niet zomaar wat.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2004, 18:41   #53
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anne3
wat bedoel je nou? dat het in de turkse wet staat mensenhandel en marteling zijn toegestaan of zo?

en ik vroeg eigenlijk om die weten die hier over gingen.



nee niet toegestaan, er is geen wetgeving, en als iets neit in de wet staat kan men er ook geen straf op geven dus tja, vul dat zelf verder maar in
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2004, 19:53   #54
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
nee niet toegestaan, er is geen wetgeving, en als iets neit in de wet staat kan men er ook geen straf op geven dus tja, vul dat zelf verder maar in
met andere woorden ... het is toegestaan ... en de helft wat Lale zegt is hypocriet, onlogisch, niet op feiten berust en gewone onzin
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2004, 23:31   #55
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anne3
kom dan eens met voorbeelden en roep niet zomaar wat.

dat roep ik niet volg zelf het nieuws eens als je in een forum over actualiteit post.

Pas was dus in het nieuws dat Turkije in een keer alle oer-wetten wil behouden waar ze eerder van hebben toegezegt ze te willen afschaffen.

als de toetreding dus door zou gaan onder deze voorwaarden betekent dat dat er in de europese unie lidstaten zijn waarin een man een vrouw mag vermoorden omdat hij vermoed dat zei vreemdgaat.

dit is een voorbeeld
  Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2004, 09:54   #56
anne3
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja dat doe je wel. dat was een wets VOORSTEL van een islamitische partij. en de rest van het parlement heeft die wet afgekeurd dus hebben ze toen het wetsvoorstel terug getrokken.

en ik heb nu nog steeds die wetten niet gehoord waar jij het over had.

Citaat:
Er werden twee andere reeds bestaande wetten genoemd in turkije die ten eerste vrouwonvriendelijk zijn en ten tweede tegen alle menserechtenverdragen zijn
@Alpha; alles wat Lale opnoemd zijn feiten. tjek ze maar na.
@BlackTurtle; dat soort dingen zitten er ook in de nederlandse wet. er staat namelijk ook geen straf op dieren verkrachten. ik zeg niet dat het het zelfde is maar zelfs in nederland hebben we van die achtelijke dingen in de wet zitten waar we wat aan zouden moeten doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2004, 20:38   #57
Lale
Guest
 
Berichten: n/a
Wink

idd Anne!

Er was een wet voorstel van een islamitische partij om de mannen die vreemd gaan te straffen maar dat werd afgekeurd!

ik stel 'klootzak' voor om beter naar het nieuws te kijken..met andere woorden, 'niet zomaar uit je nek lullen.'

Alpha, vind jij dat wat ik zeg niet gebaseerd is op feiten? Kom dan maar op met bronnen die mijn argumenten verzwakken

succes allemaal
  Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2004, 20:42   #58
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Turkije

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lale


Tot slot, wisten jullie dat,
1. de rijkste familie in Turkije de 8. komt op de wereld welvaart lijst! Familie Sabanci
2. er in Turkije minder hoofddoekken wordt gedragen dan in de EU
3. de jonge Turkse ontwerpers gevraagd worden in de modehuizen in Parijs
4. de tulp, Nederlands nationale symbool, uit Turkije komt
5. de Republiek van Turkije in 1923 werd uitgeroepen, maar de Hollandse Bank Uni- nu ABN AMRO- in 1921 al een vestiging opende in Turkije
6. Turken in Nederland zich in Turkije niet kunnen aanpassen en daardoor als een buitenlander gezien worden
7. Turkije op de Olympische Speler in Athene met 3 Goud 3 Zilver en met 4 Brons de 22. is geworden van de 76

En dit zijn argumenten die voor de turkse zaak pleiten?
  Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2004, 20:50   #59
Lale
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nope,,,Extra info
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2004, 20:08   #60
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lale
idd Anne!
ik stel 'klootzak' voor om beter naar het nieuws te kijken..met andere woorden, 'niet zomaar uit je nek lullen.'


*knip*
Ik vind je echt nniet aardig eerder gemaakt populair doen, met je air *knip*.

maar even de feiten..

nu.nl zegt:

Citaat:
De beklaagde gaf meteen toe dat hij zijn echtgenote elke avond slaat. Volgens hem hoort hij zijn vrouw te tuchtigen. "Een vrouw moet bang zijn voor haar man, zo verplicht je haar respect te tonen", aldus de Iraniër


Citaat:
Strafrecht

Herziening van de strafwet wordt door de EU als cruciaal gezien voor de bereidheid van Turkije om zich aan te passen aan de Europese waarden en normen.

Bot, die het gesprek voerde in zijn hoedanigheid van roulerend voorzitter van de Europese Unie, wees Gül erop dat ook het initiatief om overspel strafbaar te stellen en de voortdurende bemoeienis van Ankara met het Turkse deel van Cyprus, het land "geen bonuspunten oplevert bij de Europese Commissie".
Dit zijn een paar voorbeelden kan nog wel wat opzoeken




edit bootje: zonder scheldwoorden zal het ook wel gaan zeker? gelieve geen flame uit te lokken. en nee, deze woorden waren niet nodig om de discussie te bevorderen.

Laatst aangepast door bootje : 23 September 2004 om 15:38
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2004, 22:05   #61
Lale
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat heeft een Iraniër met Turkije te maken? IK had al eerder gezegd dat de Arabische Cultuur Uit Turkije is verwijderd. Niet zo kort geleden ook, Sinds 1923!

Zie jij ergens in de artiek staan dat de wetvoorstel van de Islamitische partij geaccepteerd is?
Ik Niet..

Laatst aangepast door Lale : 23 September 2004 om 14:18
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2004, 22:14   #62
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Turkije is geen Europa maar Azië, en daarmee basta....
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2004, 22:17   #63
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Phit
Turkije is geen Europa maar Azië, en daarmee basta....
Turkije is beide
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2004, 22:22   #64
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
Turkije is beide
oké, alleen dat wat aan de linker kant van de bosporus legt.. Maar dat kleine beetje Europese Turkije valt in het niets met het veel grotere Aziatische deel.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2004, 14:03   #65
anne3
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

w8 nog steeds op die zogenaamde voorbeelden van klootzak over die twee andere reeds bestaande wetten in turkije die ten eerste vrouwonvriendelijk waren en ten tweede tegen alle mensenrechten verdragen zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2004, 19:00   #66
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anne3
w8 nog steeds op die zogenaamde voorbeelden van klootzak over die twee andere reeds bestaande wetten in turkije die ten eerste vrouwonvriendelijk waren en ten tweede tegen alle mensenrechten verdragen zijn.:O :rolleyes: :7 :wave: :Z
ga er zelf maar eens heen, *knip*
dan zie je vanzelf hoe vrouwonvriendelijk dat volk is

Laatst aangepast door bootje : 23 September 2004 om 19:08
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2004, 20:56   #67
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lale
Wat heeft een Iraniër met Turkije te maken? IK had al eerder gezegd dat de Arabische Cultuur Uit Turkije is verwijderd. Niet zo kort geleden ook, Sinds 1923!
Waar slaat deze opmerking op? Net of dat de reden is waarom een land niet toegelaten zou worden. Elk land heeft zijn eigen cultuur. Als Turkije nog steeds de Arabische Cultuur had, zou ze niet minder kans hebben als nu hoor..

Beetje racistisch vind ik.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2004, 21:54   #68
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Waar slaat deze opmerking op? Net of dat de reden is waarom een land niet toegelaten zou worden. Elk land heeft zijn eigen cultuur. Als Turkije nog steeds de Arabische Cultuur had, zou ze niet minder kans hebben als nu hoor..

Beetje racistisch vind ik.
Hoe kom je erbij dat Turkije arabisch is????

Sinds wanneer is de Turkse cultuur een ras???
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2004, 22:06   #69
Lale
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Waar slaat deze opmerking op? Net of dat de reden is waarom een land niet toegelaten zou worden. Elk land heeft zijn eigen cultuur. Als Turkije nog steeds de Arabische Cultuur had, zou ze niet minder kans hebben als nu hoor..

Beetje racistisch vind ik.
dat je het racistisch absorbeerd is jouw probleem..dat was niet mijn bedoeling..
helaas hebben de vrouwen geen zeggen bij het Arabische cultuur. Mensenrechten is wel een van de belangrijkste aspecten voor het toetreden.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2004, 00:05   #70
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

je had even nova moeten kijken vanavond..
dan had je kunnen zien dat Turkije er nog lang niet aan toe is.
daarbij gaan we dan nog meer dan 400 euro per persoon aan Europa afdragen. Een Nederlander wordt er echt geen haar beter op, financieel gaan we er zefs op achteruit.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2004, 13:16   #71
anne3
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klootzak
ga er zelf maar eens heen, *knip*
dan zie je vanzelf hoe vrouwonvriendelijk dat volk is
ik ga er elk jaar minstends 2 x heen. we verhuuren er zelfs apartementen en al onze zaken worden daar geregeld door een vrouwelijke advocaat. en echt ik heb geen enkel idee waar jij het over heb en ik denk dat jij dat ook niet heb. anders was je allang met voorbeelden gekomen van die zogenaamde wetten waar je het maar over hebt. *knip?*
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2004, 14:48   #72
Lale
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
je had even nova moeten kijken vanavond..
dan had je kunnen zien dat Turkije er nog lang niet aan toe is.
daarbij gaan we dan nog meer dan 400 euro per persoon aan Europa afdragen. Een Nederlander wordt er echt geen haar beter op, financieel gaan we er zefs op achteruit.
ow ja? lees het volgende;
BRUSSEL, 23 SEPT. De ruzie tussen de Europese Unie en Turkije over het aanpassen van de Turkse strafwet is bijgelegd. Hierdoor is de kans dat de Europese Commissie positief zal oordelen over het beginnen van de onderhandelingen over een Turks lidmaatschap van de Europese Unie aanzienlijk toegenomen.

Volgens Europees Commissaris Günter Verheugen, die met de uitbreiding van de Europese Unie is belast, zijn de garanties die hij vandaag in een gesprek met de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan heeft gekregen voldoende om een duidelijke aanbeveling te doen.

Tijdens hun gesprek van vanmorgen in Brussel hebben Verheugen en Erdogan de ruzie bijgelegd. Details over de oplossing werden vanmorgen na afloop van het gesprek nog niet gegeven. Maar Verheugen maakte duidelijk dat het overleg voldoende vertrouwenwekkend was geweest om een positief advies over het openen van de besprekingen te kunnen geven.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2004, 16:07   #73
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Hoe kom je erbij dat Turkije arabisch is????

Sinds wanneer is de Turkse cultuur een ras???
Ik geef je nog een kans normaal op mijn stukje te antwoorden. Hier ga ik niet op in. Want ik snap niet wat je nu wil zeggen met je vragen

En Lale, grappig genoeg weet jij als Turk erg weinig over de Turkse cultuur. Minder dan je zou moeten weten. Het enige Arabische wat weg is uit Turkije is de taal (voor een deel zelfs) en het schrift. Voor de rest zijn ze nog even traditioneel (waarmee ik niet wil zeggen dat het negatief is) en hebben de vrouwen in Turkije evenveel rechten als bijv vrouwen in Libanon ( =)..
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2004, 16:18   #74
Lale
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Ik geef je nog een kans normaal op mijn stukje te antwoorden. Hier ga ik niet op in. Want ik snap niet wat je nu wil zeggen met je vragen

En Lale, grappig genoeg weet jij als Turk erg weinig over de Turkse cultuur. Minder dan je zou moeten weten. Het enige Arabische wat weg is uit Turkije is de taal (voor een deel zelfs) en het schrift. Voor de rest zijn ze nog even traditioneel (waarmee ik niet wil zeggen dat het negatief is) en hebben de vrouwen in Turkije evenveel rechten als bijv vrouwen in Libanon ( =)..
lieve schat, je hebt niet in de gaten met wie je praat. ik woon maar 4 jaar in nl. daarvoor heb ik in turkije gewoond..ik ga elk jaar in de zomer en in de winter naar turkije. in de zomer naar het westen in de winter naar het oosten. ik ken mijn land van afkomst heel goed. wil jij zeggen dat jij als 'niet turks' het turkse cultuur beter ken dan ik? ik lach je alleen maar uit..
ga eerst in turkije wonen en studeren, kom vervolgens op met je kennis over de mensen rechten in TR.

Laatst aangepast door Lale : 24 September 2004 om 16:24
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2004, 16:27   #75
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je in van het oosten tot het westen en van het noorden tot het zuiden in Turkije bent geweest, waarom weet jij dan niks van vrouwenonderdrukking?! Jammer genoeg komt dat ook in Turkije voor, beste vriend. Eerwraak.. ook niet onbekend in Turkije. Maargoed, ik ben hier niet om Turkije af te kraken. Ik wil alleen zeggen dat nu de Arabische taal verdwenen is uit Turkije, het niet opeens veel beter gaat met Turkije. Helaas mag Turkije niet bij de EU (en dat meen ik, lees maar terug ). Wat daar de reden voor is, geen idee.. Ik denk dat turkije al aardig veel dingen heeft gedaan wat van hen gevraagd is te doen. Maar er is altijd nog iets en nog iets voor ze echt bij de EU mogen..! Als dat ooit nog eens gebeurd.




edit: Voor je weer gaat zeggen dat ik niets weet over de Turkse cultuur, mijn oom is Turk. En ik ben ook in Turkije geweest, k lees bovendien ook veel over het land en ik volg alles wat Turkije+EU betreft.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2004, 16:34   #76
Lale
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Als je in van het oosten tot het westen en van het noorden tot het zuiden in Turkije bent geweest, waarom weet jij dan niks van vrouwenonderdrukking?! Jammer genoeg komt dat ook in Turkije voor, beste vriend. Eerwraak.. ook niet onbekend in Turkije. Maargoed, ik ben hier niet om Turkije af te kraken. Ik wil alleen zeggen dat nu de Arabische taal verdwenen is uit Turkije, het niet opeens veel beter gaat met Turkije. Helaas mag Turkije niet bij de EU (en dat meen ik, lees maar terug ). Wat daar de reden voor is, geen idee.. Ik denk dat turkije al aardig veel dingen heeft gedaan wat van hen gevraagd is te doen. Maar er is altijd nog iets en nog iets voor ze echt bij de EU mogen..! Als dat ooit nog eens gebeurd.




edit: Voor je weer gaat zeggen dat ik niets weet over de Turkse cultuur, mijn oom is Turk. En ik ben ook in Turkije geweest, k lees bovendien ook veel over het land en ik volg alles wat Turkije+EU betreft.
waarom ik niks over vrouwenonderdrukkingen weet? omdat ik het nooit heb megemaakt. vreemd voor jou maar ben het nooit tegen gekomen. eerwraak? hoelang is dat niet geleden. sinds ik me zelf ken, heb het nooit gehoord terwijl ik elk avond naar het turkse nieuws kijk. we praten nou toch ook niet meer over de vrouwen in nederland die niet kiesrechten hadden.
ik zeg je een ding, wordt wakker!
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2004, 16:37   #77
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lale
waarom ik niks over vrouwenonderdrukkingen weet? omdat ik het nooit heb megemaakt. vreemd voor jou maar ben het nooit tegen gekomen. eerwraak? hoelang is dat niet geleden. sinds ik me zelf ken, heb het nooit gehoord terwijl ik elk avond naar het turkse nieuws kijk. we praten nou toch ook niet meer over de vrouwen in nederland die niet kiesrechten hadden.
ik zeg je een ding, wordt wakker!

Hahaha, als er iemand wakker moet worden ben jij het.. Een tijdje terug nog op het nieuws.. Een Turkse man schiet zijn vrouw neer.. Uit eer voor de familie. Ze was 'slecht'.
Vrouwen in Nederland die geen kiesrecht hadden is wel een hele slechte vergelijking met eerwraak..
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2004, 16:43   #78
Lale
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Hahaha, als er iemand wakker moet worden ben jij het.. Een tijdje terug nog op het nieuws.. Een Turkse man schiet zijn vrouw neer.. Uit eer voor de familie. Ze was 'slecht'.
Vrouwen in Nederland die geen kiesrecht hadden is wel een hele slechte vergelijking met eerwraak..
go ahead..verkoop de woorden niet aan je leverancier, laat me niet lachen.
ik kan ook makkelijk zeggen 'laatst gebeurde dit en dat' kom asjeblief met vertrouwelijke woorden.
dat kiesrecht en eerwraak is geen vergelijking maar is iets wat in de geschiedenis voorkwam. dus dat het niet meer voorkomt. snap je het nou wel? om nog duidelijker te zijn, en samengevat, eerwraak kwam vroeger in turkije voor. nu niet, believe me!
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2004, 18:52   #79
anne3
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

idd. eervraak is in turkije een bijzondere uitzondering net zo als dat er ook in nederland wel eens vrezelijke dingen voorkomen. en zoals ik al zij dat zijn uitzonderingen dingen die gedaan worden door mensen met een zieke geest en die kom je over de hele wereld tegen.

en turkije kun je echt niet met Libanon gaan vergelijken. verdiep je eerst eens in turkije voor je rare dingen gaat roepen.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2004, 18:54   #80
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anne3
idd. eervraak is in turkije een bijzondere uitzondering net zo als dat er ook in nederland wel eens vrezelijke dingen voorkomen. en zoals ik al zij dat zijn uitzonderingen. en turkije kun je echt niet met Libanon gaan vergelijken. verdiep je eerst eens in turkije voor je rare dingen gaat roepen.
Eehm.. wie ben jij dan wel niet?
Ik heb nu geen zin om allemaal vormen van eerwraak in Turkije uit te zoeken, maar ik beloof dat ik er later op terug kom.

ennuuh.. ps. Turkije moet wel met hoofdletter hoor meid!

Laatst aangepast door K@rima! : 24 September 2004 om 18:58
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2004, 18:57   #81
anne3
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Eehm.. wie ben jij dan wel niet?
Ik heb nu geen zin om allemaal vormen van eerwraak in Turkije uit te zoeken, maar ik beloof dat ik er later op terug kom.
Eehm.. wie ben jij dan wel niet?

ik kan niet w88

edit; omg mevrouw krijgt het moeilijk dus gaat ze over hoofdletters lopen zeiken ...beeetje zielig...

Laatst aangepast door anne3 : 24 September 2004 om 19:08
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2004, 20:52   #82
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

en nu gaan we weer normaal discussiëren, want dit gaat in de richting van persoonlijke aanvallen.
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2004, 15:42   #83
Lale
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Eehm.. wie ben jij dan wel niet?
Ik heb nu geen zin om allemaal vormen van eerwraak in Turkije uit te zoeken, maar ik beloof dat ik er later op terug kom.

ennuuh.. ps. Turkije moet wel met hoofdletter hoor meid!
niemand vraagt jou om vormen van eerwraak op te zoeken. eerwraak is eerwraak. het heeft geen vorm
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2004, 16:29   #84
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lale
niemand vraagt jou om vormen van eerwraak op te zoeken. eerwraak is eerwraak. het heeft geen vorm

in jou ogen, maar niet in hun cultuur.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2004, 18:05   #85
anne3
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

in de cultuur van turkije heeft het ook geen vorm. net als dat bestialiteiten dat ook niet bij ons is. het is iets wat als uitzondering daar voor komt en dat alleen bij de zwaar islamitische mensen die nog zeer conservatief zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2004, 18:47   #86
Lale
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
in jou ogen, maar niet in hun cultuur.
hun cultuur? ik ben zelf een Turk
  Met citaat antwoorden
Oud 22 December 2004, 17:48   #87
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Toevallig volg ik nu het vak Europese integratie van Boekestijn en dat geeft toch wel nieuwe inzichten in dit soort kwesties, vooral ook door de boeken die we behandelen.

Toevallig had Boekestijn vandaag nog een hele tirade tegen Wilders, die geen echte argumenten geeft tegen toetreding van Turkije. Boekestijn had het over zogenaamde 'slogan-politiek' en dat veel mensen vooral gevoelsmatig tegen zijn en voor het gemak de hele islam met Turkije op een hoop gooien. De ontwikkelingen in Nederland de laatste tijd hebben helaas zeker aan dat negatieve beeld bijgedragen.

Er zijn zeker argumenten tegen toetreding te bedenken zei Boekestijn, maar hij hield een betoog dat Turkije buiten sluiten veel gevaarlijker is en ik denk dat daar wel wat in zit. Als we nu toetredingsonderhandelingen beginnen, houden we invloed op het land en zal het zich aanpassen. En als ze niet aan de voorwaarden voldoen, heeft de EU de macht om de boel op te schorten. Maar uitsluiten betekent dat de radicale en fundamenteel-religieuze stromingen in het land -die er wel degelijk zijn- de overhand zullen gaan krijgen. En dat lijkt me ook geen goede situatie.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 December 2004, 19:13   #88
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

moeten zei ons niet betalen als ze bij de eu willen lijkt me wel zo redelijk
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2006, 18:44   #89
anneloesb
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SpiNe
moeten zei ons niet betalen als ze bij de eu willen lijkt me wel zo redelijk
whahwhahwhhahwa
idd!!


ps. kijk eens op deze site:
http://homouniversalis.downfire.com/turkije.htm
Zoals deze man het besschrijft ben ik het met hem eens.

Ik doe trouwens mijn profielwerkstuk over Turkije en ik heb een vraag. ik heb nu deze hele topic gelezen en ik kan hier eigenlijk maar 1 reden vinden waarom Turkije graag bij de EU wilt, nl vanwege machtblokvorming, weet iemand meer reden waarom turkije zou graag bij de EU wilt? ik kan ook niet echt veel vooragrument vinden waarom de EU turkije zou moeten accepteren, eigenlijk alleen tegenargument....
  Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2006, 12:34   #90
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

economisch voordeel

Als je bij de Europese Unie komt wordt het makkelijker voor je om te exporteren en om in een ander land te gaan werken (tenminste in theorie)
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2006, 13:02   #91
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!

Ik heb nu geen zin om allemaal vormen van eerwraak in Turkije uit te zoeken, maar ik beloof dat ik er later op terug kom.


Heb je nu wel zin om het uit te zoeken?
  Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2006, 13:09   #92
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

En nu blijken die Turken ook nog eens het domste volk van Europa te zijn. Voordat je bij de EU wil horen moet je land toch minstens een gemiddeld IQ van 100 hebben.
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2006, 14:32   #93
anneloesb
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

whahwhahhwha, dat klopt, mij neandertalers (of hoe dat ook mocht schrijven) uit het koude noorden beschikken over grotere hersens =P

trouwens, bedankt voor jullie rectie
  Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2006, 15:26   #94
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Kunnen we een klein beetje serieus blijven?

Dank.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2006, 18:32   #95
anneloesb
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thali
Kunnen we een klein beetje serieus blijven?

Dank.
dat is serieus, kijk maar naar het NOS nieuws =P
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 00:33.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.