Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 26 November 2004, 21:12   #51
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anne3
dat heb ik wel. Moord wordt volgens het wet boek van strafrecht strafbaar gesteld. abortus niet. als abortus volgens de wet moord was was het wel strafbaar
lees goed hetgeen wat ik eerder zei en concludeer dat je mij feitelijk herhaald
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2004, 23:51   #52
anne3
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klootzak
Dat is niet waar, de wet steld niet vast of het hier gaat om moord of niet, het verwijderen van een kind dat nog niet si geboren is niet strafbaar, de term moord word in het wetboek niet gebruikt en dus ook niet ontkracht.

dus je hebt geen gelijk
als het wetboek bij de delicts beschrijving niet het woord moord gebruikt of een synoniem daarvan, valt abortus volgens de wet dus niet onder moord
  Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2004, 09:55   #53
flikkenlovertje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoi,


Mijn mening hierover is ook tegenstrijdig. Langs de ene kant (zoals je al zelf zegt) kan een jong meisje, een tiener, niet voor een kind zorgen. Dat lijkt me overduidelijk. Maar langs de andere kant ontneem je wel 'iemand' een leven, ontneem je het kindje het recht om te leven. En dat is verkeerd.

Nu, regels stellen om met iemand seks te hebben vind ik persoonlijk overdreven. Als je iemand graag ziet, doodgraag, dan is het normaal dat je met die persoon naar bed wil gaan.

Maar goed... Abortus bestaat nu eenmaal en we zullen er mee moeten leren leven, he


Vele lieve groetjes,
Sylvie.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2004, 18:17   #54
anne3
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flikkenlovertje
Hoi,


Mijn mening hierover is ook tegenstrijdig. Langs de ene kant (zoals je al zelf zegt) kan een jong meisje, een tiener, niet voor een kind zorgen. Dat lijkt me overduidelijk. Maar langs de andere kant ontneem je wel 'iemand' een leven, ontneem je het kindje het recht om te leven. En dat is verkeerd.

Maar goed... Abortus bestaat nu eenmaal en we zullen er mee moeten leren leven, he
ja dat is ook wel zo. maar je ontneemt ook dat meisje/vrouw het recht op een normale jeugd/leven. en wie van de 2 heeft er dan het meest recht?
  Met citaat antwoorden
Oud 13 December 2004, 15:25   #55
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk dat je abortus per geval moet bekijken. Soms is het beter voor de 'vrucht' dat hij/zij niet geboren wordt omdat het in een leven terechtkomt waarin het beter niet terecht had kunnen komen.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 December 2004, 15:35   #56
Raspberry
Ja?
 
Raspberry's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.207
Standaard

Ben het met appelshampoo eens..

ik kon een stel, dat graag zwanger wou raken.. maar omdat het steeds niet ging, lieten ze het maar ff met rust, en gingen op vakantie.
in die vakantie was ze zwanger geworden, maar toen hebben ze dus maar even besloten dat ze het toch maar niet wouden, en later zouden ze het wel weer gaan proberen.
dát vind ik wel moord.

als het kind terecht kan komen in een slechte omgeving, of als het niet goed verzorgt kan worden, vind ik het minder erg om abortus te plegen.
of wegens eigen schuld om. (zoals een verkrachting)

hoewel ik die mensen die zwanger raken (buiten de verkrachtingen om bijv.) , en abortus plegen toch niet altijd kan snappen, omdat ze dan gewoon niet nadenken om het veilig te doen ofzo.
kan er dan ook geen medelijden mee hebben.
__________________
Er was eens...
Raspberry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:19.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.