Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 1 February 2005, 23:51   #1
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation Nederlandse vlaggetjes verboden op school

Op het Cals college zouden geen Rood-Wit-Blauwe vlaggetjes op tassen en kleding mogen worden gedragen. Heel Nederland valt daar overheen op dit moment.
Terecht?

Ik vind van niet. Het gebeurt namelijk al minstens 10 jaar dat middelbare scholen verbieden de Nederlandse 3-kleur te dragen.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2005, 00:03   #2
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Waarom zou het niet mogen, we zijn immers in Nederland
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2005, 00:09   #3
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elvenkindje
Waarom zou het niet mogen, we zijn immers in Nederland
De Marokkaanse gemeenschap op die school vond het provocerend .

Ik vind het absoluut belachelijk!
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2005, 00:39   #4
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb een driekleur op me tas geplakt, en wachten op commentaar.

komma komaa komaa, ik ben dr klaar voor.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2005, 00:42   #5
Red_Scorpion
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Triest, maar zo gaat het eigenlijk al jaren zoals Phit zegt. Iemand die de Nederlandse driekleur bij zich draagt zien ze als racist.

Ik heb een gewone polo(btw geen Lonsdale, wat ook zo'n imago heeft) waar horizontaal de strepen rood wit en blauw op lopen. Het heeft in de verste verte niet het formaat van een vlag, maar toch schelden buitenlanders me in dat shirt uit/kijken me vuil aan.

Ook tijdens uitgaan ben ik een keer geweigerd vanwege die polo. Die uitsmijter zegt: je komt er niet in.
Als je vraagt waarom, zegtie:"Dat is toch niet de vlag van Frankrijk?" Ik zeg: ik zie helemaal geen vlag, alleen drie strepen op een gewone polo. Toen scheen ik een grote bek te hebben, want het was volgens hem de Nederlandse vlag, en kwam er niet mee binnen. (Toevallig ook wel weer een allochtoon als uitsmijter)

En nou heb ik als uiterlijk toch niet de agressieve ruziezoekende racist die je buiten laat om zo vechtpartijen te voorkomen?

Maargoed, vervolg van dat incident op die school:

Citaat:
Nederland valt massaal over de beslissing van het Cals College in IJsselstein om de Nederlandse vlag op de tas van een leerling te verbieden.

"Waar gaat het met ons heen als we niet meer trots mogen zijn op ons vaderland?", klinkt het van alle kanten. De 16-jarige Patrick Balk en zijn vriend Mark de Mooij kregen vorige week vrijdag van de schooldirectie te horen dat ze 'ernstig moesten overwegen' om de Nederlandse driekleur van hun schooltas te verwijderen, omdat het provocerend kon overkomen aan het adres van vooral de Marokkaanse medeleerlingen. De twee leerlingen vatten het dringende verzoek van de schooldirectie op als een verbod.

Vertwijfeld

Gisteren stroomden de verontwaardigde reacties binnen bij de redactie van deze krant. Woedend over de verloochening van ons rood-wit-blauwe nationale symbool. Vertwijfeld vragen lezers zich af of ons land nog te redden is.

"We wonen toch in Nederland. Nog even en je bent bang om voor je vaderland op te komen", stelt Koos Boer uit Zoetermeer. Roel Meisters doet daar nog een schepje bovenop: "Ik vertoon discriminerend gedrag als ik zeg van Nederland te houden. Als ik trouw zweer aan de Nederlandse vlag, ben ik dus een racist?" Menig patriot durfde het gisteren niet aan de vlag voor de verjaardag van koningin Beatrix uit te hangen, uit angst om daarmee andere bevolkingsgroepen te discrimineren. S. Geijs uit Waalwijk noemde cynisch zelfs het afschaffen van Koninginnedag als mogelijke optie om niemand voor het hoofd te stoten.

"En het Wilhelmus", vroeg een lezer zich af. "Mag dat nog wel? En de jongens in het leger, moeten die ook de Nederlandse vlag van hun tenue afhalen? Totale waanzin."

Verschillende ouders van leerlingen van de betreffende school namen contact op met deze krant. Zij waren niet verbaasd over de actie van het Cals College en gaan er vanuit dat de schoolleiding bang is. Ook de vader van de bewuste leerling Patrick Balk denkt dat het verbod op het vlaggetje is ingegeven door angst. "Mijn zoon had eerder herrie gehad met die jongens, maar heeft nu het gevoel dat de school hem als schuldige aanwijst."

De directie van het Cals College bestrijdt uit angst gehandeld te hebben, maar zegt zuiver en alleen de veiligheid van de leerlingen op het oog te hebben. Van een verbod is volgens hen ook geen sprake. "We wilden het gesprek aangaan om duidelijk te maken dat we het vlaggetje niet zo'n goed idee vinden. Meer niet, hij mocht zelf beslissen", aldus directeur van Rooijen.

De Tweede Kamer reageert zeer verbaasd op het incident. "Ik heb met grote verbazing hiervan kennisgenomen. Hoe kan de Nederlandse vlag nu provocerend zijn?", zo vraagt VVD-Kamerlid Arno Visser zich af. PvdA-Kamerlid Mariëtte Hamer noemt het vlagverbod "een vreemd verhaal". "Het is weliswaar heel moeilijk reageren op een incident, maar als de enige reden van de school het provoceren is, dan vind ik dat zwaar overdreven", aldus Hamer. De PvdA en Kamerlid Geert Wilders willen opheldering van minister Van der Hoeven (Onderwijs) over de kwestie. "Het gebruik van onze vlag mag niet worden verboden", aldus Wilders, die vindt dat de CDA-bewindsvrouw ervoor moet zorgen dat het verbod dan ook moet worden teruggedraaid. De VVD vindt daarentegen dat de ouders van de leerlingen en de schooldirectie met elkaar om de tafel moeten gaan zitten. "Zij moeten met elkaar de kwestie gaan bespreken. Daar moeten wij ons niet mee bemoeien", aldus Visser.

CDA-Kamerlid Jan de Vries wil niet inhoudelijk reageren op het incident. " Ik kan er geen oordeel over vellen. Dit is een zaak van de school", aldus De Vries.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2005, 09:30   #6
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als een persoon met zijn kale kop, kisten, lonsdale shirt en een nederlandse vlag op zijn tas rondloopt kan ik perfect begrijpen dat dit word gezien als provocerend gedrag... maar deze jongen ziet er gewoon uit als iemand die graag het leger inwilt.....

voorbeeld: een vriend van me heeft een soort bomberjack met bontkraag, waar je van die communisme badgers op kan plakken met klitte band zegmaar..... deze jongen zit al enige tijd in het leger... op zijn jas heeft hij de nederlandse vlag en daaronder het embleem van zijn eenheid.... hij word hier totaal niet aangezien voor een racist.

maar sowiezo vind ik het krom om de vlag te verwijrderen zelfde als een hoofddoekje verbieden, mocht deze jongen een racist zijn dat zou het verplicht verwijrderen van een vlag denk ik niet zijn mentaliteit veranderen ofzo
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2005, 09:44   #7
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
De Marokkaanse gemeenschap op die school vond het provocerend .

Ik vind het absoluut belachelijk!
Ik vind Marokkanen provoceren, worden die nu ook verboden? (ja, kutvergelijking maar het gaat om het principe)
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2005, 13:59   #8
Daaniejelluh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het gaat maar verder...en verder...en verder...
Straks mag er helemaal niets meer!
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2005, 14:05   #9
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoeveel Turkse en marokkaanse vlaggetjes zie je wel niet op jassen en tassen, dat vind ik provocerend, net of je er trots op moet zijn dan je niet aangepast bent.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2005, 14:24   #10
Daaniejelluh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat is dus het hele eieren eten: dit mag niet en dat weer wel...
Dan moeten er maar concrete wetten voor komen ofzo. Al vind ik dat eigenlijk te belachelijk voor woorden. Allochtonen moeten eens ophouden met over elk voorval te roepen dat het discriminatie is.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2005, 15:02   #11
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Die wetten zijn er toch allang. Het tonen van een (nationale) vlag is niet verboden, dus dit verbod slaat nergens op.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2005, 15:18   #12
Kolkie
KnikkerOog!
 
Kolkie's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 January 2005
Locatie: Ulft
Berichten: 2.142
Standaard

ik vind het grote onzin!!!
mag toch trots zijn op m'n land...

(die turken lopen ook met een ketting van turkije en tekens van turkije op hun tas)

waarom zouden wij dat niet mogen
__________________
Soms heb je er gewoon geen woorden voor.
Kolkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2005, 19:47   #13
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kolkie
ik vind het grote onzin!!!
mag toch trots zijn op m'n land...

(die turken lopen ook met een ketting van turkije en tekens van turkije op hun tas)

waarom zouden wij dat niet mogen
Ja het is dikke bullshit. Maar als je op een school zit met meerendeel zuid europeanen en Noord Afrikanen wordt het je verboden. Terwijl die gasten wel op school met bombers rondliepen met een levensgrote Spaanse, Italiaanse, Turkse, Macedonische of Marokkaanse vlag. Najaa, niet dat ik de intensie had om een Nederlandse vlag te dragen, maar het is meten met 2 maten. Of het is gewoon beschermen van de hollandsche boer die er in de minderheid is, want het was toendertijd levensgevaarlijk om je als nationalist te tonen daar.
Zoveel tuig op school leverde wel veel lachwekkende momenten op. Iets wat een MAVO, HAVO of VWO'ert nooit mee zal maken
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2005, 22:01   #14
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elvenkindje
Waarom zou het niet mogen, we zijn immers in Nederland
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2005, 10:29   #15
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Het moet gewoon niet gekker meer worden. In je eigen land word je inmiddels al verteld of je de nationale vlagkleuren mag dragen of niet..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2005, 20:19   #16
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dat komt doordat de nederlander zo patriotistisch is als de gemiddelde baksteen.

kijk naar een overdreven voorbeeld, amerika, daar is dat heel anders.

daar houden ze van hun land, wij ook wel, maar we laten het niet echt zien, een eenheids gevoel is er gewoon niet, of weinig.

al zijn de amerikanen helemaal doorgeslagen, stelletje fanaten.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2005, 22:27   #17
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Het slaat weer helemaal nergens op weer...

Dadelijk mogen we ook geen Nederlands elftal shirtjes dragen tijdens het EK enzo... Gaat goed!
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2005, 08:46   #18
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LexS
Het slaat weer helemaal nergens op weer...

Dadelijk mogen we ook geen Nederlands elftal shirtjes dragen tijdens het EK enzo... Gaat goed!
jezus dit is ook weer aanstellerij.

lees mijn 1e post eens
Citaat:
als een persoon met zijn kale kop, kisten, lonsdale shirt en een nederlandse vlag op zijn tas rondloopt kan ik perfect begrijpen dat dit word gezien als provocerend gedrag....
als die jongen een gigantische racistische uitstraling heeft vind je logish dat ze geprovoceerd zijn?? ze gaan echt niet moeilijk doen over het voetbal team hoor
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2005, 09:39   #19
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dan vind ik ook dat alle Molukse vlaggetjes verboden moeten worden. En alle Jamaica-vlaggen, en alle voetbalshirts van een bepaald land. Op het moment dat iemand racistische dingen doet kun je diegene daar op pakken, niet op het vlaggetje dat hij/zij draagt.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2005, 09:44   #20
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

ik had vroeger dutchpower op me tas staan(was me nickname) en ik zat op een school waar even veel allochtonen als gewone nederlanders op zaten en ze hebben nooit openlijk wat gezegt de leeraren ook niet maarja je denkt bij een metahead ook niet gauw aan een racist he
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2005, 10:55   #21
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ach, wij hebben een leraar op school met een Lonsdale polo, als je iets gaat verbieden wordt het alleen maar meer een racistische uitingsvorm.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2005, 11:27   #22
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aarsch
jezus dit is ook weer aanstellerij.

lees mijn 1e post eens


als die jongen een gigantische racistische uitstraling heeft vind je logish dat ze geprovoceerd zijn?? ze gaan echt niet moeilijk doen over het voetbal team hoor
een racistische uitstraling, over vooroordelen gesproken
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2005, 13:31   #23
Era
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aarsch
als een persoon met zijn kale kop, kisten, lonsdale shirt en een nederlandse vlag op zijn tas rondloopt kan ik perfect begrijpen dat dit word gezien als provocerend gedrag... maar deze jongen ziet er gewoon uit als iemand die graag het leger inwilt.....

voorbeeld: een vriend van me heeft een soort bomberjack met bontkraag, waar je van die ***communisme badgers*** op kan plakken met klitte band zegmaar..... deze jongen zit al enige tijd in het leger... op zijn jas heeft hij de nederlandse vlag en daaronder het embleem van zijn eenheid.... hij word hier totaal niet aangezien voor een racist.

maar sowiezo vind ik het krom om de vlag te verwijrderen zelfde als een hoofddoekje verbieden, mocht deze jongen een racist zijn dat zou het verplicht verwijrderen van een vlag denk ik niet zijn mentaliteit veranderen ofzo
" Communisme BADGERS " ?
Badgers zijn dassen in het Engels. Zo'n zwart wit beest.
Maar ik snap wel dat je badges bedoelt.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2005, 14:39   #24
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Era
" Communisme BADGERS " ?
Badgers zijn dassen in het Engels. Zo'n zwart wit beest.
Maar ik snap wel dat je badges bedoelt.
jij had als forumnaam betweetster moeten nemen dat siert je beter dan era.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2005, 10:18   #25
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
een racistische uitstraling, over vooroordelen gesproken
of generaliseren........
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2005, 11:27   #26
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Feit blijft dat het te belachelijk voor woorden is dat je in je geboorteland verboden wordt om je met je vlag te identificeren, in wat voor situatie ook, al draag ik een kale kop en een lonsdaleshirt.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2005, 12:33   #27
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Feit blijft dat het te belachelijk voor woorden is dat je in je geboorteland verboden wordt om je met je vlag te identificeren, in wat voor situatie ook, al draag ik een kale kop en een lonsdaleshirt.

idd, beetje dom (mocht iemand zich volledig racistisch uiten) om dan een vlag te verbieden. het zal niets veranderen aan de mentaliteit.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2005, 12:43   #28
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Leg mij eens uit wat er rascistisch kan zijn aan het toenen van je eigen vlag in je eigen land?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2005, 17:17   #29
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Leg mij eens uit wat er rascistisch kan zijn aan het toenen van je eigen vlag in je eigen land?
Inderdaad. Dan hangen we toch voortaan ook de vlag niet meer uit op koninginnedag? Is best racistisch natuurlijk
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:58.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.