Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 2 February 2006, 21:18   #1
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard Spotten met een godsdienst of recht op vrije meningsuiting?

Citaat:
Ruzie over Deense cartoons escaleert
do 02/02/06 - In Frankrijk is de hoofdredacteur van France Soir ontslagen nadat zijn krant Deense cartoons had gepubliceerd met afbeeldingen van de profeet Mohammed. Voor het ontslag werd officieel geen reden gegeven, maar de eigenaar van de krant is wel een zakenman van Egyptische afkomst. Ook in Jordanië hebben de cartoons een hoofdredacteur zijn job gekost.

"Ja, we hebben het recht met God te spotten", titelde France Soir gisteren. Voor de Franse hoofdredacteur van France Soir eindigt zoveel durf nu met zijn ontslag.

De kwestie ligt gevoelig in Frankrijk, waar naar schatting 5 miljoen moslims wonen. Een reden gaf de eigenaar van de krant, een Egyptische zakenman, echter niet op.

Gisteren drukten heel wat Europese kranten de Deense cartoons over de profeet Mohammed af, in naam van de persvrijheid en de vrijheid van meningsuiting.
Vlaamse kranten

De hoofdredacteurs van de meeste Vlaamse kranten vinden het een inbreuk op de persvrijheid dat de hoofdredacteur van de France Soir is ontslagen. De Standaard, Het Nieuwsblad en Het Volk zullen daarom uit protest morgen ook een aantal van de cartoons afdrukken.

"We doen dit niet bij wijze van provocatie", zegt Peter Vandermeersch, hoofdredacteur van De Standaard. "Maar onze persvrijheid is in gevaar, en daar moeten we op kunnen reageren."

Moslimwereld is woedend
De cartoons hebben de woede opgewekt van een groot deel van de moslimwereld.

Twee gewapende Palestijnse groeperingen hebben ermee gedreigd alle Fransen, Noren en Denen in de Gazastrook en op de Westelijke Jordaanoever "als doelwit te zien".

Ze vragen ook een boycot van Deense, Franse en Noorse producten.

Marokkaanse leiders veroordeelden de publicatie van de cartoons. Hun religieuze leiders plannen vrijdag betogingen.

Eerder riepen Saudi-Arabië en Syrië hun ambassadeurs terug uit Denemarken.

Cartoons in Jordaanse krant
In Jordanië is de hoofdredacteur van een weekblad ontslagen nadat hij de omstreden Deense cartoons over de profeet Mohammed had laten afdrukken.

De hoofdredacteur van Shihan, een Jordaans weekblad, wilde met het afdrukken van de Mohammed-cartoons de lezers tonen "hoe erg de Deense misdaad wel was."

Maar hij vroeg zich ook af waarom nu de woede van de moslims losbarst. De gewraakte tekeningen verschenen bijna zes maanden geleden en al die tijd kraaide er geen haan naar.

De publicatie was een gedurfde stap in een Arabisch land en het is de hoofdredacteur dan ook slecht bekomen. De uitgever ontsloeg de man op staande voet en haalde de volledige oplage uit de winkels.

Ook de Jordaanse overheid is verbolgen en overweegt gerechtelijke stappen.
Bron.
Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Enerzijds is het inderdaad wel provocatie. Als deze godsdienst verbied zulke prenten te maken, dan betuigt het van weinig respect. Maar anderzijds is het feit dat dit leidt tot ontslagen echt wel een inbreuk op de vrijheid van meningsuiting.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2006, 22:09   #2
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saduf
ach, ik vind dat je er wel om moet kunnen geinen, maar niet naar moslims toe. Als je er om lacht doe dat dan zodat "die lui" het niet weten. Als je problemen hebt met stel, homoseksuelen, dan zeg je dat ook niet in hun gezicht, maar ontwijk je dat soort mensen.
ah dus liever achter hun rug? hoe hypocriet.
en niet met moslims, wat is dat voor zever. iedereen moet tegen een geintje kunnen. zo'n dingen kunnen wel eens te ver gaan, wat ik hier eigenlijk niet het geval vind. en als ze er al mensen voor gaan ontvoeren en ermee dreigen om mensen te doden...
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2006, 22:18   #3
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard Re: Spotten met een godsdienst of recht op vrije meningsuiting?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thali
Als deze godsdienst verbied zulke prenten te maken, dan betuigt het van weinig respect.
Kijk dat is het m nou juist, ik laat mij geen dingen verbieden door watvoor godsdienst dan ook. Als zij mohammed niet op papier willen hebben, dan tekenen ze die gast lekker niet, maar dat is voor mij geen reden om het wel te doen. Ik weiger gewoon mij dingen door een godsdienst te laten verbieden.
Dat ze willen geloven dat allah bestaat of god of jhwh of wat voor iets dan ook, daar heb ik respect voor zolang ik er maar niet beperkt door wordt.
Net als met die bond tegen het vloeken, het nutteloos gebruiken van de naam Jezus en van de Heere God. Die willen dus dat je geen godverdomme of jezus en potverdorie mag zeggen.
Nou ik vind godverdomme er even lekker uitkomen als iets mis gaat, ik geloof niet, voor mij is het dus geen vloek, hatsikidee geen probleem.
En dan zijn er natuurlijk (in het geval van die prenten) van die idioten die weer op hun achterste pootjes staan, ik word daar zo kots maar dan ook kots misselijk van, rot toch op.
Ik heb het helemaal gehad met die mensen, het is dan natuurlijk ook nog wachten tot er zon stel van die opgeschoren bondkraagjes hier lekker allah hakbar gaan roepen. Lijkt mij een mooie gelegenheid voor mevrouw verdonk om ze terug te sturen, al die hersenloze radicaaltjes gaan hier op reageren, alle goed geintegreerd moslims nemen het met een korreltje zout. Stevig LOSB'tje dr tegen aan en het is weer goed in nederland

__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2006, 22:28   #4
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saduf
sommige dingen zijn gewoon een taboe. daar valt voor mij spotten met godsdienst ook over. Ik lach er ook wel eens om met vrienden, maar als er iemand in de buurt is die gelooft, ga ik er geen grappen meer over maken, maar in discussie.
Ik vind dat je zelfs dan nog wel eens een dom grapje moet kunnen maken, helemaal zon spotprent.
Weet je hoeveel prenten er zijn van jezus die een lijntje coke trekt, god die lekker met maria kleine jezusje aan t maken is. Komt daar een rel over? Gaan die gristenen hier dan over de vlag van het land lopen (in brand steken) waarin de prent is gepubliceerd? Nee volgens mij niet, die mensen lachen het weg, vinden het misschien niet direct leuk, maar dat is het.
En onze moslim vrienden maken er weer een drukte om van jewelste. Ik begin het ook steeds meer gerechtvaardigd te vinden om de stelling van Pim Fortuyn (mog god hebbe zijn ziel) over te nemen namelijk dat de islam een achterlijke cultuur is.
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2006, 22:36   #5
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Kom op zeg, jij bent toch zo'n iemand die overal schijt aan heeft. Schijt aan het feit dat mensen zich beledigd voelen door zo'n spotprentje. Schijt aan de bond tegen het vloeken, schijt aan God, jaweh en Allah. Heb dan ook schijt aan die mensen die als een gek over een vlag heen lopen (en 'm zelfs in brand steken!). z
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2006, 22:42   #6
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik wil er als moslima trouwens nog wel even een mening over geven.
Ik kan niet lachen om zo'n spotprentje, het is gewoon niet mijn humor. Maar daarom vind ik niet dat zoiets verboden moet worden. Vrijheid van meningsuiting (een heel vreemde mening als je het mij vraagt) is in mijn ogen veel belangrijker. Kijk, nu gaat het over Mohammed, de volgende keer gaat het over Maria. Gelovigen moeten accepteren dat er ook niet-gelovigen zijn. Hoe pijnlijk de 'grappen' soms ook kunnen zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2006, 22:44   #7
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Kom op zeg, jij bent toch zo'n iemand die overal schijt aan heeft. Schijt aan het feit dat mensen zich beledigd voelen door zo'n spotprentje. Schijt aan de bond tegen het vloeken, schijt aan God, jaweh en Allah. Heb dan ook schijt aan die mensen die als een gek over een vlag heen lopen (en 'm zelfs in brand steken!). z
Ik kan er gewoon niet tegen dat die idioten om zoiets stoms als een godsdienst zo moordlustig worden. Het is toch te kansloos voor woorden om een fatwa of wat dan ook uit te roepen over een stel tekeningetjes? Het is toch te zot voor woorden om politieke betrekkingen te stoppen met een land waarin een paar tekeningetjes in een krant staan. Dit geeft voor mij aan dat die mensen daar nog een heeeel eidn achter lopen
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2006, 22:47   #8
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrizlybeer
Ik kan er gewoon niet tegen dat die idioten om zoiets stoms als een godsdienst zo moordlustig worden. Het is toch te kansloos voor woorden om een fatwa of wat dan ook uit te roepen over een stel tekeningetjes? Het is toch te zot voor woorden om politieke betrekkingen te stoppen met een land waarin een paar tekeningetjes in een krant staan. Dit geeft voor mij aan dat die mensen daar nog een heeeel eidn achter lopen
en nu moet ik denken aan Salman Rushdie en zijn Duivelsverzen.
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2006, 22:51   #9
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrizlybeer
Ik kan er gewoon niet tegen dat die idioten om zoiets stoms als een godsdienst zo moordlustig worden. Het is toch te kansloos voor woorden om een fatwa of wat dan ook uit te roepen over een stel tekeningetjes? Het is toch te zot voor woorden om politieke betrekkingen te stoppen met een land waarin een paar tekeningetjes in een krant staan. Dit geeft voor mij aan dat die mensen daar nog een heeeel eidn achter lopen
Ja, dat is ook zo, ze lopen wat vrijheid van meningsuiting betreft een heel eind achter. In een land als bijvoorbeeld Saoedi-Arabië kent men weinig vrijheid van meningsuiting. Het is een land met voor 99% moslims. Ze zijn het niet gewend dat mensen zo openlijk hun mening uiten. En ze pikken het dus echt niet dat er gespot wordt met onze profeet. Tja, eigenlijk moet je er gewoon schijt aan hebben. En in de Koran staat niets over haat zaaing, wat nu wel weer gebeurd. Helaas.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2006, 22:54   #10
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
en nu moet ik denken aan Salman Rushdie en zijn Duivelsverzen.
Nou als je ziet wat voor ongein daar allemaal uitgevroten wordt met moorden in naam van de islam, zou dat best wel eens door de duivel kunnen zijn opgelegd ja
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2006, 09:46   #11
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Spotten met een godsdienst of recht op vrije meningsuiting?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrizlybeer
Kijk dat is het m nou juist, ik laat mij geen dingen verbieden door watvoor godsdienst dan ook. Als zij mohammed niet op papier willen hebben, dan tekenen ze die gast lekker niet, maar dat is voor mij geen reden om het wel te doen. Ik weiger gewoon mij dingen door een godsdienst te laten verbieden.
precies

Verder kan je het de mensen in die landen niet kwalijk nemen dat ze zo reageren, die leven nog in de middeleeuwen, de meeste weten niet eens waar het over gaat en het woord vrijheid is hun vreemd. Wat ik echter wel een kwalijke zaak vind is dat regeringen een excuus gaan eisen van de Deense premier, wij europeanen en andere westerlingen moeten hier gewoon bikkelhard op reageren met een handelsboycot tegenover die landen. Draai de geldkranen maar dicht en maak ze economisch kapot, we zullen wel zien wie de langste adem heeft, Islamisme of het kapitalisme. jammerlijk genoeg hebben de meeste landen niet het lef om dat te zeggen vanwege de olie

En daarom is het ook zo belangrijk om afhankelijk te worden van die vervloekte olie. Daar moet echt alles op alles worden gezet om niet meer van dit soort zieke landen afhankelijk te zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2006, 09:50   #12
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Boze moslims bestormen Deense ambassade Jakarta

Uitgegeven: 3 februari 2006 07:14
Laatst gewijzigd: 3 februari 2006 09:38

JAKARTA - Ongeveer driehonderd militante moslims hebben vrijdag huisgehouden in de lobby van een gebouw in Jakarta, waarin de Deense ambassade zetelt. Het protest was gericht tegen de publicatie van spotprenten van de profeet Mohammed in een Deense krant. Deze affaire is uitgemond in een ongeleide woede tegen Denemarken en intussen meer landen.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2006, 09:56   #13
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Zo zie je maar weer dat ze zelf keer op keer bewijzen dat ze niet serieus genomen dienen te worden.

Zeg nou zelf, wat zegt er nu meer over de islam...

Een paar tekeningetjes over mohammed, of het feit dat er dagelijks weer een paar Islamietjes zichzelf opblazen en zo onschuldige mede moslims de dood in jagen.

We zouden ons als westerse wereld eigenlijk gewoon niet meer met ze in moeten laten. Laat ze lekker in hun eigen vet gaar koken.
__________________
six is afraid of seven. because 7 8 9
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2006, 13:46   #14
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: Spotten met een godsdienst of recht op vrije meningsuiting?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
precies

Verder kan je het de mensen in die landen niet kwalijk nemen dat ze zo reageren, die leven nog in de middeleeuwen, de meeste weten niet eens waar het over gaat en het woord vrijheid is hun vreemd. Wat ik echter wel een kwalijke zaak vind is dat regeringen een excuus gaan eisen van de Deense premier, wij europeanen en andere westerlingen moeten hier gewoon bikkelhard op reageren met een handelsboycot tegenover die landen. Draai de geldkranen maar dicht en maak ze economisch kapot, we zullen wel zien wie de langste adem heeft, Islamisme of het kapitalisme. jammerlijk genoeg hebben de meeste landen niet het lef om dat te zeggen vanwege de olie

En daarom is het ook zo belangrijk om afhankelijk te worden van die vervloekte olie. Daar moet echt alles op alles worden gezet om niet meer van dit soort zieke landen afhankelijk te zijn.
Het onteren van Mohammed is geen probleem, dat moet kunnen. Maar het onteren van een vlag is toch wel het toppunt van belediging! Want dat ligt zo gevoelig. Snap je nu je hypocrisie?
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2006, 13:50   #15
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard





Need I say more?
__________________
six is afraid of seven. because 7 8 9
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2006, 15:48   #16
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sander0201
We zouden ons als westerse wereld eigenlijk gewoon niet meer met ze in moeten laten. Laat ze lekker in hun eigen vet gaar koken.
Dat zou de westerse wereld nooit doen. We zijn te afhankelijk van de olie die daar in de grond zit.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2006, 16:36   #17
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sander0201
<plaatjes>
Need I say more?
ik heb nooit zo het bedreigende in het verbranden van vlaggen gezien. Wat moet ik daar precies in zien, wat is hier de etiquette in?
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2006, 21:48   #18
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
De VS veroordelen de Deense cartoons
vr 03/02/06 - De Deense premier Anders Fogh Rasmussen heeft in Kopenhagen getracht de gemoederen te sussen, maar biedt geen excuses aan. Hij zegt dat zijn land niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor cartoons in een onafhankelijke Deense krant.

De Verenigde Staten hebben de kant gekozen van de protesterende moslims in de zaak van de spotprenten over de profeet Mohammed.

Een woordvoerder van Buitenlandse Zaken zei dat de cartoons die zes maanden geleden gepubliceerd werden, "inderdaad beledigend zijn voor moslims".

"We erkennen en respecteren allemaal de vrijheid van expressie en van de pers, maar dat moet gekoppeld worden aan verantwoordelijkheid. Aanzetten tot religieuze of ethnische haat op deze manier is niet aanvaardbaar", zo zei hij.

De woordvoerder wilde niet zeggen waarom de VS zich uitspraken over een zaak waarin ze duidelijk niet betrokken zijn. De stellingname kan in elk geval het slechte imago van de VS in de islamitische wereld helpen verbeteren.

Straw noemt de publicatie verkeerd

De Britse minister van Buitenlandse Zaken Jack Straw (foto) vindt dat de Europese pers de moslims beledigt door de spotprenten over Mohammed steeds opnieuw te publiceren.

Straw noemt dat onnodig, gevoelloos, onbeleefd en zei dat het verkeerd was.

VN-secretaris-generaal Kofi Annan is ongerust over de escalatie.

Hij zegt dat de pers respect moet hebben voor de godsdiensten.
Bron.
Alsof de Amerikanen zelf zo heilig zijn. Gewoon een venijnige politieke zet als je het mij vraagt.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2006, 10:39   #19
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dit is totaal misplaatst deze hele discutie hier rond.
er zou daar zelfs nooit discutie mogen over zijn.

wij leven naar onze wetten en normen, zijn naar hun geloof en hun dikke teen.

als het bij ons is toegestaan om hierover een prent te maken ( wat persvrijheid ook inhoud ) dan hebben zij daar er niet over te mekkeren. hun mening uiten oke. maar er zo een heisa rond maken? get a life.

als je hiervoor al zo een ruzie moet maken. wat zou het dan zijn moesten we er een online filmpje van maken , gaan ze dan microsoft , apple , mac , en de hele wereld verbranden.. of gaan ze met een vliegtuig bill gate's zijn vila bestormen..
komaan zeg.
dit kan gewoon niet meer.
dit volkje wil ons bang maken en doen en daar slachen ze jamer genoeg nog in ook.

maar ik kan maar 1 ding zeggen zoals hier boven al gezegd geweest is .
laat ze suderen in hun eigen vet. en het koelt wel weer.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2006, 12:19   #20
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foetsy
ik heb nooit zo het bedreigende in het verbranden van vlaggen gezien. Wat moet ik daar precies in zien, wat is hier de etiquette in?
Verbranden is ook geen probleem, zolang je er maar niet je voeten aan afveegd

Zonder gekheid; ik snap de reacties uit die landen wel, zoals hierboven al gezegd zijn ze daar helemaal niets gewend. Excuses aanbieden zie ik echter ook geen heil in, waarom zou je als dat voor onze begrippen allemaal gewoon doodnormaal is?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2006, 21:55   #21
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

http://www.planet.nl/planet/show/id=...9351/sc=ebd905


vormen van zuiver verraad aan de westerse wereld, maar dat zelfs de Verenigde Staten hier op een laffe manier zijn handen vanaf trekt en voor goede relaties met tirannen kiest ipv het vrije woord, is gewoon verachtelijk

Let op mijn woorden dat de politieke islam (als de opvolger van het communisme) de nieuwe vijand wordt van de vrije westerse wereld. En we staan er slecht voor met leiders die het nu al in hun broek doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2006, 22:54   #22
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Verbranden is ook geen probleem, zolang je er maar niet je voeten aan afveegd
Nee steek liever de ambassades maar in de brand...


Idioten
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2006, 11:08   #23
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nu op cnn, menigten die ambassades in brand steken, brandweerwagens jatten, hristenen martelen. I kan wel begrijpen dat ze boos zijn, maar op dit moment gaan ze te ver. Ik zou nu mijn beweiligingsmensen bij de ambassade met scher p laten schieten, op iedereen die binnen 20 meter van het gebouw komt. Druipen ze vanzelf wel af, of we zijn van heel veel problemen af. Want alleen maar toekijken hoe onze vrije meningsuiting onderdrukt wordt is neit normaal
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2006, 11:27   #24
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
http://www.planet.nl/planet/show/id=...9351/sc=ebd905


vormen van zuiver verraad aan de westerse wereld, maar dat zelfs de Verenigde Staten hier op een laffe manier zijn handen vanaf trekt en voor goede relaties met tirannen kiest ipv het vrije woord, is gewoon verachtelijk

Let op mijn woorden dat de politieke islam (als de opvolger van het communisme) de nieuwe vijand wordt van de vrije westerse wereld. En we staan er slecht voor met leiders die het nu al in hun broek doen.
Ach ach ach, dat is wat wij onszelf hebben wijsgemaakt, PFP. Wij kiezen voor onze vrijheid en democratie en wij staan daar achter. Dat betekend dus niet dat wij daarom ook bepalen wat andere landen moeten vinden. Het communisme in beginsel was helemaal zo slecht nog niet, alleen werd het verkeerd uitgevoerd. Het hoeft helemaal geen bedreiging te vormen richting de westerse wereld. Mensen in Rusland en China wisten gewoon niet beter en velen weten in die landen nu nog niet beter, zij willen die vrijheden helemaal niet. Wie zijn wij dan om hen die op te dringen? Waarom zouden zíj moeten denken als wíj, en waarom zouden wij hun denkwijze en handelswijze meteen tot vijand moeten bombarderen?

En waar hebben we het hier over, mensen die beledigd zijn vanwege een spotprent? Als jij al beledigd zou zijn vanwege een deurmat dan mag jij mij uitleggen waarom deze mensen niet beledigd zouden mogen zijn. Oh ja, omdat jij geen islamiet bent waarschijnlijk...
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2006, 14:32   #25
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Je beweert allemaal dingen die ik nooit heb gezegd

-Waar zeg ik dat ze zich niet beledigd mogen voelen of demonstreren
-Waar zeg ik dat ik denk dat ze uberhaupt met vrijheden om kunnen gaan, sterker nog daar ben ik vanaf gestapt en ben voor het isoleren van de Islamitische wereld

De conservatief islamitische denkwijze is de vernietiging van alles dat niet Islamitisch is, de westerse wereld in het bijzonder, en dat maakt hun automatisch tot de vijand

en de evrgelijking met het communisme is idd niet juist, ik had nazisme moeten zeggen

Laatst aangepast door PFP : 5 February 2006 om 15:24
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2006, 16:24   #26
Endless
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Vind het toch geweldig hoe erg mensen zulke dingen ( spotprent en reacties ) kunnen opblazen.
ZUllen we als eerste gaan kijken naar de vrijheid van meningsuiting.... Er wordt vrolijk rond gegooid met zinnen als 'Ik vind het kunnen want tis vrijheid van meningsuiting' Wisten jullie ook dat je met je vrijheid van meningsuiting niet een ander mag beledigen enof kwetsen ? En aan de andere kant van dit verhaal heb je de mensen die t goedkeuren dat er boos ( soms met geweld ) gereageerd wordt ( Of het stiekem denken ). Eerlijk gezegd vind ik beide dom maar het lijkt bijna dat deze 2 type mensen elkaar in evenwicht houden
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2006, 17:38   #27
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Endless
Vind het toch geweldig hoe erg mensen zulke dingen ( spotprent en reacties ) kunnen opblazen.
ZUllen we als eerste gaan kijken naar de vrijheid van meningsuiting.... Er wordt vrolijk rond gegooid met zinnen als 'Ik vind het kunnen want tis vrijheid van meningsuiting' Wisten jullie ook dat je met je vrijheid van meningsuiting niet een ander mag beledigen enof kwetsen ? En aan de andere kant van dit verhaal heb je de mensen die t goedkeuren dat er boos ( soms met geweld ) gereageerd wordt ( Of het stiekem denken ). Eerlijk gezegd vind ik beide dom maar het lijkt bijna dat deze 2 type mensen elkaar in evenwicht houden
als je mensen niet mag kwetsen met je mening is het niet echt meer vrijheid van meningsuiting of wel?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2006, 17:41   #28
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Verbranden is ook geen probleem, zolang je er maar niet je voeten aan afveegd
Wat zit iedereen nou over het verbranden van die vlag door te zeiken, ik zei dat alleen om even te laten zien wat die idioten doen als iets ze niet zint. Dat ze over een vlag heen lopen moeten zij weten, het gaat mij om de manier waarop, om de woede die er aan vast zit. Is toch nergens goed voor.

edit: kijk hier kan ik me dus wel druk om maken


http://dynamic.cnn.com/apps/tp/video...26-%26-%26-%26
de dwaze idioten
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2006, 23:38   #29
Endless
Guest
 
Berichten: n/a
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ancalagon
als je mensen niet mag kwetsen met je mening is het niet echt meer vrijheid van meningsuiting of wel?
maybe moet je een keer een wetboek openslaan en ff lezen.... vrijheid van meningsuiting houdt eig in dat je kritiek op iets mag hebben ( als je het niet eens bent met een beslissing ) Snap je het nog niet dan meot je ff art. 7 van de grondwet lezen.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2006, 00:43   #30
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

vrijheid van meningsuiting staat in de wet en houdt in dat je altijd en overal je mening kenbaar mag maken. maar ergens anders in de wet staan weer dingen beschreven die de vrijheid kunnen beperken, bijvoorbeeld de strafbare feiten belediging en laster. ook mag de vrijheid van meningsuiting worden beperkt in het belang van bijvoorbeeld de nationale veiligheid.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2006, 17:04   #31
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Endless
maybe moet je een keer een wetboek openslaan en ff lezen.... vrijheid van meningsuiting houdt eig in dat je kritiek op iets mag hebben ( als je het niet eens bent met een beslissing ) Snap je het nog niet dan meot je ff art. 7 van de grondwet lezen.
Wat ik bedoel te zeggen is dat vrijheid van meningsuiting een vrij zinloos gegeven is, als je het gelijk aan banden legt.
Je hebt ongetwijfeld gelijk dat het zo in het wetboek staat, maar ik vrees dat ik die toch niet zal openslaan op korte termijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2006, 18:23   #32
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Kerk en politiek (macht) zijn in dat soort landen nog heel diep met elkaar verbonden, is daar zelfs bijna hetzelfde. Waar we juist in het Westen een duidelijk scheiding hebben gemaakt.

Het is een trieste constatering dat mensen zo radicaal zijn dat ze geen kritiek kunnen verdragen. Helemaal als als deze 'kritiek' zich uit een in de vorm van spotprenten. Deze spotprenten zijn weinig schokkend, en dragen dezelfde lading als duizende spotprenten over bijvoorbeeld Bush, Blair, en het (rijke) Westen.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2006, 18:31   #33
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Overigens vind ik alle excuses zwak..
Durf ook te staan waarvoor je staat. Waar hebben we het over. Tekeningen met politieke lading die in het kort een (spottende) mening weergeven.

Enige vorm van humor en zelfkritiek/reflectie zou het in dat soort laden niet slecht doen.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2006, 19:12   #34
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo tank
Enige vorm van humor en zelfkritiek/reflectie zou het in dat soort laden niet slecht doen.
Ik hoorde daarnet met een moslimse schrijfster op de radio en die zij krak 'tzelfde.

Gek eigenlijk hoe één publicatie zoveel reactie kan uitlokken. Het ergste vind ik dan nog dat men zo gaat veralgemenen. De moslims in Vlaanderen (Europa) dat ze allemaal over één kam worden geschoren, maar wat ze nu doen is eigenlijk nog tienduizend keer erger. Een paar cartoons in een Deense krant lokken zoveel haat tegen het westen uit. Wie gaat er nu generaliseren?

Citaat:
Cartoonprotest eist al vijf mensenlevens
ma 06/02/06 - Het protest tegen de spotprenten van de profeet Mohammed heeft nu al aan vijf mensen het leven gekost. De demonstraties nemen steeds gewelddadigere vormen aan.

In Afghanistan schoot de politie drie betogers dood toen een politiekantoor werd aangevallen. In Somalië kwam een jongen van veertien om, ook al bij een confrontatie met de politie.

In Libanon en Syrië werd gisteren al de Deense ambassade in brand gestoken. In de Libanese hoofdstad Beiroet kwam daarbij één man om het leven die uit een brandend gebouw sprong.

Ook in Turkije zou een eerste dodelijk slachtoffer zijn gevallen: een Italiaanse priester werd er na de mis neergeschoten. Het motief van de dader is niet duidelijk, maar mogelijk is er een link met de woede rond de Mohammed-cartoons.

Volgens het islamitische geloof mag de profeet Mohammed niet worden afgebeeld. Toen de Deense krant Jyllands-Posten enkele spotprenten van de profeet publiceerde, was het hek dan ook van de dam.

Andere kranten namen sindsdien de spotprenten over, als symbool van de persvrijheid. Dat ontlokte al heel wat protest onder gelovige moslims.

Van anti-Deens naar antiwesters protest

In de Iraanse hoofdstad Teheran hebben zowat 200 betogers met stenen en molotovcocktails gegooid naar de Oostenrijkse ambassade. De betogers schreeuwden leuzen tegen Europa. Oostenrijk is momenteel Europees voorzitter.

n Gaza bekogelden betogers een kantoor van de Europese Unie met stenen.

In de Afghaanse stad Kaboul werd een Amerikaanse legerbasis het mikpunt van de protesten. Ook in Indonesië is een Amerikaans consulaat belaagd. Dat wijst erop dat de woede hier en daar uitdijt van anti-Deens naar antiwesters.

Ook in Egypte, Irak, India en Thailand kwam het tot demonstraties.

Denen moeten moslimlanden mijden

Intussen hebben twaalf Deense reisorganisaties alle reizen voor de komende twee weken afgelast naar Egypte, Tunesië en Marokko.

De Deense regering raadt alle Denen af om nog naar het Midden-Oosten te reizen. Ze heeft een lijst van vijftien landen opgesteld die de Denen maar beter kunnen mijden.

De spotprenten van de profeet Mohammed werpen ook een schaduw op het Deense bedrijfsleven. Vandaag zijn de aandelenkoersen op de beurs van Kopenhagen gedaald.

De Deense regering probeert diplomatieke steun te vinden bij andere Europese landen, maar er is teleurstelling over de voorzichtige houding van de EU.

Deense moslimorganisaties willen samen met de krant Jyllands-Posten een gemeenschappelijke verklaring opstellen om de gemoederen in het Midden-Oosten te bedaren.
Bron.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2006, 22:57   #35
meis
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Een stukje gekopieerd vanuit een ander forum, zo goed verwoord dat ik het zelf niet beter kan. Het gaat hier niet enkel om die cartoontjes, het zit een pak dieper dan dat..



read and learn..








Hoe grappig, de meeste naïeve kindertjes hebben hier weer totaal niet door dat het niet zozeer over die tekeninkjes gaat. Maar wel over hoe wij, Westerse wereld, tegen over oa. hun doen de laatste jaren.

Wat hebben we nog nodig om een nieuwe oorlog te beginnen? We hebben alvast:

o. Fanatisme (Zelfmoord commando's illustreren dit)
o. Organisatie (Hammas, ondermeer. Maar er zijn er nog wel enkele. Gewoon een beetje afwachten tot ze er nog beter in worden en "in zien" dat ze ons en niet elkaar moeten afmaken)
o. Wapens (Iran. Maar wapens "komen" met oorlog. Niet enkel andersom. En wees niet zo naïef de denken dat er géén wetenschappers zullen willen meewerken om deftige wapens voor hun te bedenken en ontwikkelen. En wees al helemaal niet zo naïef te denken dat wij hun maar mogelijk, ook al zouden we het zo graag willen, hierin kunnen stoppen)
o. Verdrukking door ons (Een redelijk gegronde reden. En eigenlijk is het ook gewoon zo)
o. Een door bijzonder veel Islamieten gedeelde haat tegenover ons (kijk maar naar de beelden. En het zal er door onze huidige wereld leiders niet echt op beteren de komende jaren. Ah-nee, die zitten het vuur enkel maar aan te wakkeren)
o. Gedurende de geschiedenis van de mensheid is er ongeveer om de 50 jaar altijd een grote oorlog geweest (We zijn er al eventjes over, maar we zullen dat wel goedmaken in aantal slachtoffers. Vrees niet)
o. Vult U maar aan . . .

Er is al met heel wat minder middelen en redenen zowel een Eerste als een Tweede wereld oorlog begonnen. Twee werelden die elkaar niet willen en niet zullen begrijpen, botsen tegenwoordig ernstiger en ernstiger.

Stel dat het tot zo'n oorlog komt, hebben we daarna het opkomende Azië. Dat zal zich tegoed doen aan onze door oorlog platgebrande economie. Twee honden vechten om een been, wat hebben wij nadat onze economie leeggebloed is?

Net zoals hoe Amerika ons is "komen redden" na de Tweede Wereldoorlog, zou het wel eens goed Azië kunnen zijn deze keer. Hebbe wij Europeanen daar dan niets uit geleerd?

Dus wat doen wij? Wij zetten apen zoals Bush, die nb. nog meer geld in het militaire wapen stoppen als vorige jaren, aan het stuur van onze Westerse wereld.

Europa als het Risk speelbord van meneer Bush.

Ik voorspel dit al enkele jaren. Het komt, gewoon, uit.

Bekijk jullie nu toch eens. Er gebeurt iets, en bijna alle forum kinderen staan al bijna aan het front. Om ter luidste aan het roepen hoe slecht Moestafa wel niet is. Alsof dat van enig belang is.

Jullie kinderen zullen moeten vechten en velen van jullie zullen afgemaakt worden als varkens, als we zo blijven verder doen.

Bende imbecielen. Echt achterlijk zijn de meeste van jullie. Het is werkelijk bespottelijk. Ik speek erop. En kom me maar als deserteur afmaken wanneer jullie zo ver zijn dat de oorlog begonnen is. Met mijn trots in mijn onschuldige handen, zal ik terecht staan.

Vecht U maar, voor wereldleiders als Bush en co. Ik .. niet.

ps. En wie dacht dat we ze gewoon konden platbranden met een groot wapen ofzo: dat voordeel hebben zij, als fanatieken, eerder dan wij of .. jullie (want 'ik' distantieer mezelf). Gade ze in uw eigen stad afmaken met een watersofbom ofzo? Gekke Amerikaan-denker? Als ze het kunnen, zullen zij dat doen. En dat zullen ze ooit kunnen.

Of gade massaal kinderen van arme Amerikaanse gezinnen sturen? En wat als die arme sukkelaars op zijn? Uw eigen kinderen misschien? Hoe dat wilde niet?! En hebde al es nagedacht over uw energie-voorziening? Welken olie? Russische olie? Oh mah die gaat lekker duur worden dan joh!

Onze Westerse maatschappij is helemaal niet meer klaar voor oorlog, wij zijn watjes. Het punt dat ik hier maak is: zij niet. Velen van hen willen en zullen heel ver gaan. Wij niet. Ik bedoel .. dat "army of hardcore"-type volkje is met één zelfmoordaanslag opgeruimt hoor.

Mijn mening: We hebben met Europa gekozen voor vrede. Als we willen "winnen", moeten we daar kei hard mee verder gaan. Een grote oorlog, eender welke, verliest de Westerse wereld.

We moeten ons dus distantieeren van het door oorlog gedreven en dusdanig politiek gestuurde Amerika. Wij, zijn intelligenter dan Amerika. Wij deden alle grote ontdekkingen (op Amerikaanse boden, omdat onze politiekers zo achterlijk zijn om Wetenschappers niet deftig te belonen en ze zo hier te houden -- wat van hun op zichzelf natuurlijk niet erg intelligent is). Wij moeten leren dat slechte voorbeeld, Amerika, los te laten. Volledig los.

De Islam-wereld gaat morgen nog het gezwets van Amerika op ons steken. Zij hebben dit begonnen, met hun belachelijke Terroristenhaat die ze zelf voeden a.d.v hun eigen onderdrukken van die wereld. Laat ze het zelf uitvechten met de Islam.





....






Inderdaad. Al die dingen hebben veel te maken met perspectief. Wij snappen hun perspectief niet. Wij horen dan ook geen oordeel erover te vellen. Dat doen we wel. Dus zijn zij kwaad op ons. Lijkt me logisch, zouden wij ook zijn. Zelfs in ons (zogenaamde vrijere -- dat geloven we toch zo graag, hoe schattig van ons) perspectief.

ps. De werkelijkheid is dat we erg waarschijnlijk zelf helemaal niet "vrijer", "beter af", "eender wat" .. zijn. We dragen allemaal een bril die helemaal niet alles doorlaat. Vooral wat we willen zien, zien we.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2006, 23:11   #36
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat een grote onzin, we moeten amerika loslaten en de islamitische wereld gaan paaien zodat ze ons niet aanvallen? Wat een absurde redenatie en over mijn lijk. Deze tekst is een opsomming van emotionele regels aan elkaar geplakt door een moralistische lafaard die liever voor het pad van angst en hielenlikken kiest dan voor het pad van vrijheid en principes.

En uiteindelijk is het weer de schuld van Bush en de joodse lobby die de zielige islamieten onderdrukken .

Van mij mogen de vijandigheden tegen regimes en mensen die dit geweld (in)direct steunen worden gestart, in de vorm van economische, militaire en diplomatieke sancties

Laatst aangepast door PFP : 6 February 2006 om 23:15
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2006, 12:43   #37
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meis
Een stukje gekopieerd vanuit een ander forum, zo goed verwoord dat ik het zelf niet beter kan. Het gaat hier niet enkel om die cartoontjes, het zit een pak dieper dan dat..
De toon waarmee deze zogenaamd geniale man zijn mening verkondigt, bevalt me al niet. Inhoudelijk is hij ook totaal niet serieus te nemen. Hij heeft TV gekeken en alles dat hij heeft gehoord op één berg gegooid. En nu denkt ie dat de hele Islamitische wereld klaarstaat om een nieuwe wereldoorlog te ontketenen. Wat een zeldzame bullshit zeg.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2006, 13:12   #38
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

kansloos dat je vanwege een paar tekeningen die een paar maanden terug in de krant stonden, in een land paar 1000 km verderop, gaat rellen. Zowizo, kansloos om te gaan rellen. En helemaal kansloos als je dat doet om op te komen voor je geloof. We leven niet meer in de middeleeuwen zeg...
Tja, hun waarschijnlijk wel.
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2006, 20:42   #39
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meis

Inderdaad. Al die dingen hebben veel te maken met perspectief. Wij snappen hun perspectief niet. Wij horen dan ook geen oordeel erover te vellen. Dat doen we wel. Dus zijn zij kwaad op ons. Lijkt me logisch, zouden wij ook zijn. Zelfs in ons (zogenaamde vrijere -- dat geloven we toch zo graag, hoe schattig van ons) perspectief.

ps. De werkelijkheid is dat we erg waarschijnlijk zelf helemaal niet "vrijer", "beter af", "eender wat" .. zijn. We dragen allemaal een bril die helemaal niet alles doorlaat. Vooral wat we willen zien, zien we.
Ach, je hoeft geen genie te zijn om te zien dat het hier om meer gaat dan alleen die spotprenten. Echter wordt zo'n massale uitbarsting van (blind) geweld tegen alles wat Westers wel heel makkelijk in de schoenen van het Westen geschoven.

Over die oorlog begin ik niet eens, zowel de kans dat die er op komt, als de kans dat het Westen deze zou verliezen.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2006, 06:58   #40
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Onze knuffelextremist moet natuurlijk ook weer deze kans aangrijpen om nog eens te benadrukken hoe zeer hij de islam veroordeeld.




Citaat:
Doodsbedreigingen Wilders om spotprenten

Tweede-Kamerlid Geert Wilders heeft afgelopen weekeinde zo'n veertig doodsbedreigingen gekregen per e-mail, omdat hij de omstreden Deense spotprenten van de profeet Mohammed op zijn website heeft geplaatst. Ook hebben radicale moslims flyers verspreid, waarin ze Wilders oproepen de cartoons van zijn website te halen.

Meteen nadat Wilders de spotprenten afgelopen woensdag op zijn site zette, stroomden de reacties binnen. Aanvankelijk waren de meeste reacties positief, hoewel er volgens Wilders ook toen al enkele bedreigingen tussen. Maar de laatste paar dagen namen de bedreigingen opeens snel toe.

Doodsbedreigingen Wilders
'Het loopt uit de hand,' zei Wilders in een reactie. Het onafhankelijk Kamerlid wordt al lange tijd zwaar beveiligd wegens herhaalde bedreigingen aan zijn adres, maar hij zei zoiets nog niet eerder te hebben meegemaakt.

Radicaal
Ook de door radicale moslims verspreide pamfletten beschouwt Wilders als 'verkapte' bedreigingen. De flyers werden afgelopen weekeinde uitgedeeld door aanhangers van de radicale moslimorganisatie Hizb ut Tahrir. De Algemene Inlichtingen en veiligheidsdienst (AIVD) houdt deze organisatie al langer in de gaten.

Dat gebeurde onder andere op de Beverwijkse Bazaar en trams in Den Haag en op een beurs in het Rotterdamse Ahoy. Ook kregen huizen in het Amsterdamse stadsdeel Geuzenveld-Slotermeer een pamflet in de brievenbus.

Aangifte
Wilders gaat aangifte doen van de bedreigingen. Hij is niet van plan de cartoons van zijn website te halen. 'Dan zou ik precies doen wat ze willen en dan zou ik geen knip voor mijn neus waard zijn,' zei hij.
bron: www.elsevier.nl
  Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2006, 15:19   #41
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
Onze knuffelextremist moet natuurlijk ook weer deze kans aangrijpen om nog eens te benadrukken hoe zeer hij de islam veroordeeld.
Iemand moet het kennelijk doen, want regeringsleiders zwijgen er alleen maar over in de angst om voor racist uitgemaakt te worden
  Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2006, 18:08   #42
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Iemand moet het kennelijk doen, want regeringsleiders zwijgen er alleen maar over in de angst om voor racist uitgemaakt te worden
Haha kom op zeg, vind jij dat dan een goeie actie van meneer Wilders?
  Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2006, 18:21   #43
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Wilders is gewoon een aandachtsgeile rukker..
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2006, 19:17   #44
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Haha kom op zeg, vind jij dat dan een goeie actie van meneer Wilders?
waarom niet?

Voor Wilders zijn eigen veiligheid is het misschien onverstandig, maar het ontmaskeren van het extremistische islamitische gezwel in onze samenleving is een stap vooruit op de vernietiging daarvan
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2006, 01:21   #45
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Voor Wilders zijn eigen veiligheid is het misschien onverstandig, maar het ontmaskeren van het extremistische islamitische gezwel in onze samenleving is een stap vooruit op de vernietiging daarvan
Alsof het plaatsen van die spotprenten hieraan bijdraagt het zorgt er eerder voor dat er meer van dit soort fundamentalisten onstaan dan dat het helpt aan de verdelging hiervan.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2006, 13:04   #46
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Tis net alsof ik Hitler hoor praten over de joden..
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2006, 22:31   #47
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Tis net alsof ik Hitler hoor praten over de joden..
mwah ik vind dit toch een zeer ander geval, Hitler probeerde de joden echt zwart te maken en in het geval van deze cartoons was dat het toch echt niet.
Dan snap ik dus ook best wel dat sommige moslims kwaad zijn over deze cartoons, maar dan kun je toch ook als supporter van een voetbalclub (als voorbeeld) je kwaad maken als je clubbie even in het zwarte daglicht gezet wordt.
Tuurlijk is sport niet te vergelijken met een godsdienst, maar moet je kijken hoe men lacht om de grap van "the pope smokes dope", dan is dit toch niet veel anders dan dit en die katholieken die vatten dit toch ook niet op als zware belediging en slopen alles en iedereen in hun demonstraties.
Dat je kwaad bent en het wilt uiten oke, maar de manier waarop dit gebeurt zou je toch bijna zeggen dat ze geen geloof hebben maar alles aanpakken om rellen uit te lokken.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2006, 00:48   #48
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

http://www.nu.nl/news/672221/10/Prot...video%29.html#

zogenaamde demonstratie om die nep profeet
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2006, 10:01   #49
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
http://www.nu.nl/news/672221/10/Prot...video%29.html#

zogenaamde demonstratie om die nep profeet
Dan noemen ze het een rustige demonstratie, en als niemand kijkt snel een ruit kapot trappen
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2006, 18:13   #50
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Waarom wordt ik toch moe van die lui die stellig iets beweren en dan denken dat het daarom ook zo is
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 06:17.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.