Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 12 February 2006, 18:16   #51
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Omdat alleen zij zich zo druk kunnen maken over een paar cartoontjes, en dat al een reden vinden om gebouwen plat te branden.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 February 2006, 16:38   #52
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Waarom wordt ik toch moe van die lui die stellig iets beweren en dan denken dat het daarom ook zo is
Achja, gewoon niet meer op PFP en Doperwt ingaan. Want dat die geen normale argumenten kunnen geven, daar zijn we toch al achter?
  Met citaat antwoorden
Oud 13 February 2006, 16:43   #53
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

wat een gezeik om een paar kuttekeningen zeg. Jullie moesten eens weten wat mijn nichtje tekent als ik vraag of ze mohammed wil tekenen. Dan heb ie geen eens een lul.
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 February 2006, 18:00   #54
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Achja, gewoon niet meer op PFP en Doperwt ingaan. Want dat die geen normale argumenten kunnen geven, daar zijn we toch al achter?
Moet jij zeggen met: "Ik reageer als moslima" Ik heb van jou nog nooit een post langer gezien dan 2 regels. Maar aan het recht op stompzinnigheid valt ook niet te toornen kennelijk.

En Bartje, een klassiek geval van de pot verwijt de ketel. Met droge ogen beweren dat je een hekel hebt aan mensen die hun gelijk willen halen

  Met citaat antwoorden
Oud 13 February 2006, 18:29   #55
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

over zo'n zaken hebben we meer dan genoeg bewijs dat ze er alleen zijn om keet te schoppen. winkelruiten intrappen. als je ze dan nog durft te beschermen ben je slecht bezig.

Ze roepen het over zichtzelf af.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2006, 16:46   #56
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Topic opnieuw geopend. Reacties verwijderd van PFP, Doperwt, Tyskie, K@rima! en ook van mezelf. Deze berichten droegen niet bij aan een zinvolle discussie. Aangezien het wèl belangrijk is dat deze discussie op een open manier gevoerd wordt is het topic heropend. Probeer feiten te brengen en te benadrukken wanneer je je eigen mening uit. Respecteer een andermans mening, je kan nu eenmaal van mening verschillen. Hou s.v.p. de discussie duidelijk!
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2006, 21:39   #57
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Vandaag ook weer, 1800 uur op t neude in utrecht zou er afgesproken worden om de "deense honden" een lesje te leren.
Uiteindelijk een opkomst van zeg 50/70 opgefokte marrokaantjes, die allah hakbar roepen en een engelse, ik herhaal engelse vlag verbranden. Dit gaat toch ook weer nergens over, dit heeft ook niets meer te maken met die cartoons of hun geloof, dit is gewoon om lekker te kunnen rellen. Er moet dan ook veel harder opgetreden worden tegen dit soort lui.
Dit zijn die mensen die tijdens een "vreedzame" demonstratie op de dam afgelopen weekend ook weer gaan lopen kutten, kijk dat soort mensen horen hier gewoon niet.

En ik had inmiddels ook wel gedacht dat die idioterie rond die spotprenten inmiddels wel minder zou worden, het mocht alleen niet waar zijn, die mensen zijn gewoon compleet doorgedraaid daar aan het worden.
Mooie prent stond er laatst ergens een keer in de spits of de metro: Wij zijn voor een eigen mening, als het maar de onze is
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2006, 21:55   #58
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Wat dit betreft ben ik heb bijna volledig met je eens. Jammer genoeg worden er andere religieuze mensen de dupe van wat dit soort idioten doen. Ik vind het een goede zaak dat het mogelijk is om vreedzaam tegen dit soort spotprenten te demonstreren, ook ik vraag me namelijk af of dit allemaal wel op deze manier moet (die spotpreten dus). Ik ben een voorstander van de vrijheid van meningsuiting, maar mensen zouden bij zichzelf te raden moeten gaan of het dan goed/normaal/verstandig (of wat dan ook is) is om deze vrijheid te gaan gebruiken als recht om mensen te beledigen. Ik denk niet dat dit zo zou moeten zijn.
Desalniettemin is de reactie van (een groep) Moslims natuurlijk ook belachelijk. Ik vraag mij dan ook af of dat binnen die cultuur wèl normaal is. Als wij op deze manier zouden reageren op wat dan ook, dan zouden ze ook moord en brand schreeuwen. Heel duidelijk mag iig zijn dat de in Nederland woonachtige Moslims beter zouden moeten weten (ze kennen de Nederlandse cultuur goed genoeg om te weten dat het hier niet kan en dat zij ook de kans krijgen om hun zegje te doen zonder dit soort acties). Helaas kan je doordat ook dit dan dus onder de vrijheid van meningsuiting valt er niets tegen doen.

De vrijheid van meningsuiting is dan ook een groot goed, totdat het misbruikt wordt door mensen om over en weer beledigingen uit te spreken.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2006, 14:48   #59
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Bazzemans ten eerste moet jij maar eens gaan afvragen of deze cartoons daadwerkelijk een belediging zijn. Als je dit al beledigen noemt dan kan je al die satirische programma's ook van de buis halen, kan je Youp van t Hek een spreekverbod geven en ongeveer alle cartoonisten strafrechtelijk geen vervolgen.

Paar jaar terug was er ophef toen Donner satire aan banden wilde leggen omdat Balkenende in ongeveer ieder programma werd afgeschilderd als een mongool. Toen stond bijna de hele politiek op zijn achterste benen, vrijheid van meningsuiting was dat. Idem met Theo van Gogh of de AEL, als je dat soort dingen als referentie gebruikt dan vind ik de cartoons op die schaal niet kwetsend en mensen die zich er wel door gekwetst voelen hebben kennelijk geen sterk geloof anders stond je er wel boven.

Het blijkt ook wel dat de cartoons niet beledigend zijn, want de deense rechtbank sprak de krant al eerder vrij.

Nu er opeens zo'n idiote reactie komt, moet men oppassen met vrijheid van meningsuiting. Daarbij komt de positieve discriminatie jegens de Islam weer om de hoek kijken, want als het jezus was geweest had er gelukkig geen haan naar gekraait. Het laatste heilige huisje in Nederland
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2006, 15:02   #60
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Jammer genoeg voor jou heb ik dit ook geroepen met de verhalen van Theo van Gogh. Wat betreft de satire was ik het ook niet eens met Donner. Je kunt zoiets ook niet aan banden leggen door een wet, zonder palen en perken te gaan stellen aan de vrijheid van meningsuiting en dat is iets waarop in mijn ogen niemand zit te wachten. Het gaat er dus om dat je gebruik moet maken van je puur menselijke eigenschappen redelijk denken en inlevend vermogen en dan in ziet dat je dit soort dingen misschien beter maar kan laten en je mening op een andere manier moet duidelijk maken.

Voor mij zijn die cartoons absoluut niet beledigend, daarom zou ik er dan ook absoluut geen problemen mee hebben. Ik kan me echter wel indenken dat het voor anderen misschien wèl beledigend is en dat zij (nog) niet begrijpen hoe wij er hier mee omgaan. Dit is een proces die ze wellicht nog moeten doormaken (iets wat ook enkele vooruitstrevende Moslims in Nederland al zeggen) en dat is ook iets wat je niet kan afdwingen. Als wij vinden dat wij verder in ontwikkeling zijn (dat roepen we tenminste) dan vind ik ook dat wij ons zouden moeten inleven in hun situatie, waar zij zich niet kunnen inleven in onze situatie.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2006, 15:23   #61
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Jammer genoeg voor jou heb ik dit ook geroepen met de verhalen van Theo van Gogh. Wat betreft de satire was ik het ook niet eens met Donner. Je kunt zoiets ook niet aan banden leggen door een wet, zonder palen en perken te gaan stellen aan de vrijheid van meningsuiting en dat is iets waarop in mijn ogen niemand zit te wachten. Het gaat er dus om dat je gebruik moet maken van je puur menselijke eigenschappen redelijk denken en inlevend vermogen en dan in ziet dat je dit soort dingen misschien beter maar kan laten en je mening op een andere manier moet duidelijk maken.


Het is al wel aan banden gelegd door de wet, belediging laster en smaad zijn verboden. En aangezien men de cartoons niet heeft kunnen veroordelen voor een rechtbank is het volstrekt toelaatbaar en niets onmenselijks aan. De grenzen zijn dus al gesteld in onze rechtstaat en daarbinnen moet je vrij kunnen doen wat je wilt.


Waarom zou je mening zo moeten beperken en in politiekcorrecte mallen moeten gieten als het een geloof betreft. Als men rond 1500/1600 zo had gereageerd als de meeste westerse politici nu doen, dan zaten we nog onder het juk van Rome, op geloof mag je geen kritiek hebben! Een doekje voor het bloeden is het zachte dialoog dat jij kennelijk als ideaal ziet.

En de reactie uit het midden oosten geeft bevestiging van die cartoons, dus is het ook nog waarheidsgetrouw, prachtig toch
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2006, 15:28   #62
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Het is al wel aan banden gelegd door de wet, belediging laster en smaad zijn verboden. En aangezien men de cartoons niet heeft kunnen veroordelen voor een rechtbank is het volstrekt toelaatbaar en niets onmenselijks aan. De grenzen zijn dus al gesteld in onze rechtstaat en daarbinnen moet je vrij kunnen doen wat je wilt.
Zoals je in mijn stuk op kan maken is dit ook het maximale wat je kan doen zonder de vrijheid van meningsuiting daadwerkelijk aan banden te leggen. Voor de rest is het natuurlijk kul om te stellen dat als iets voor de rechtbank niet onwettelijk te verklaren is dat het dan dus maar zonder meer allemaal geaccepteerd moet worden. Gelukkig ben ik dan ook een andere mening toegedaan dan jou.. Tuurlijk mag je op geloof wel kritiek hebben, maar je moet je daarbij wel afvragen of je daarin andere mensen moet beledigen? Zolang voor jou iets duidelijk is, moet je daar dan per sé andere mensen om beledigen? Laat iedereen toch voor zichzelf een mening creeëren..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2006, 15:30   #63
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Voor de rest is het natuurlijk kul om te stellen dat als iets voor de rechtbank niet onwettelijk te verklaren is dat het dan dus maar zonder meer allemaal geaccepteerd moet worden.
dat is wel de essentie van een rechtelijke uitspraak ja
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2006, 15:33   #64
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
dat is wel de essentie van een rechtelijke uitspraak ja
De wet kan nu eenmaal niet 100% duidelijk zijn en daarom blijft er altijd een grijs gebied waarin mensen zèlf een keuze moeten maken van wat wel en wat niet kan. Zoals jij het brengt zouden er nooit meer wetswijzigingen hoeven plaats te vinden, geen nieuwe wetten hoeven te komen en is jurisprudentie allemaal onzin?
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2006, 15:35   #65
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans


Voor mij zijn die cartoons absoluut niet beledigend, daarom zou ik er dan ook absoluut geen problemen mee hebben. Ik kan me echter wel indenken dat het voor anderen misschien wèl beledigend is en dat zij (nog) niet begrijpen hoe wij er hier mee omgaan. Dit is een proces die ze wellicht nog moeten doormaken (iets wat ook enkele vooruitstrevende Moslims in Nederland al zeggen) en dat is ook iets wat je niet kan afdwingen. Als wij vinden dat wij verder in ontwikkeling zijn (dat roepen we tenminste) dan vind ik ook dat wij ons zouden moeten inleven in hun situatie, waar zij zich niet kunnen inleven in onze situatie.
Dat moet je wel afdwingen, iig binnen de eigen landsgrenzen moet er alles aan gedaan worden om die mensen te laten integreren en als ze dat niet willen omdat ze niet zo ver ontwikkeld zijn, wat jij zegt, dan is daar het gat van de deur
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2006, 15:40   #66
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
De wet kan nu eenmaal niet 100% duidelijk zijn en daarom blijft er altijd een grijs gebied waarin mensen zèlf een keuze moeten maken van wat wel en wat niet kan. Zoals jij het brengt zouden er nooit meer wetswijzigingen hoeven plaats te vinden, geen nieuwe wetten hoeven te komen en is jurisprudentie allemaal onzin?
Ja leg anders even woorden in mijn mond. Als het volgens de rechtbank is toegestaan dan mag het gewoon, ongeacht wat jij ervan vindt, dat is toch de essentie van vrijheid van meningsuiting dat er ook meningen zijn die jou niet aanstaan. Dat iedereen zijn eigen toon mag bepalen
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2006, 15:50   #67
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Ik leg je geen woorden in de mond, ik stel je een vraag. Omdat ik uitleg wil over wat je eigenlijk wilt zeggen, in mijn ogen zeg je dat namelijk. De rechtbank bepaald niet of iets is toegestaan. De rechtbank bepaald alleen of iets volgens de wet verboden (niet toegestaan) is. Het komt dus vaak genoeg voor dat bepaalde dingen volgens de wet niet verboden zijn, maar eigenlijk gewoon niet acceptabel zijn. In mijn ogen zo ook in dit geval en wat bijvoorbeeld van Gogh deed en de belachelijke aantijgingen die Verdonk naar haar hoofd kreeg (iets wat totaal niet bijdraagt aan een fatsoenlijke discussie in een Westerse wereld).
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2006, 19:23   #68
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP

Het blijkt ook wel dat de cartoons niet beledigend zijn, want de deense rechtbank sprak de krant al eerder vrij.
Een Deense rechtbank kan de krant wel vrijspreken, maar dit geval overschreidt de Deense cq Europese grenzen...

Het hele gedoe heeft uberhaupt niets met recht te maken, maar alles met politiek, dus die discussie die jullie voeren is in dit topic niet echt relevant.


Verder is die hele hysterie in het MO in onze Europese ogen natuurlijk volstrekt idioot, maar die paar simpele tekeningen zijn eerder een druppel te noemen die de anti-westerse emmer in het MO voorlopig heeft doen overlopen.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2006, 19:37   #69
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Een Deense rechtbank kan de krant wel vrijspreken, maar dit geval overschreidt de Deense cq Europese grenzen...

Het hele gedoe heeft uberhaupt niets met recht te maken, maar alles met politiek, dus die discussie die jullie voeren is in dit topic niet echt relevant.
Dat probeer ik ook aan te geven, dat het niet ophoudt bij rechtspraak.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie

Verder is die hele hysterie in het MO in onze Europese ogen natuurlijk volstrekt idioot, maar die paar simpele tekeningen zijn eerder een druppel te noemen die de anti-westerse emmer in het MO voorlopig heeft doen overlopen.
En dat heeft dus weer met inlevend vermogen te maken..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2006, 20:38   #70
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Jammer genoeg voor jou heb ik dit ook geroepen met de verhalen van Theo van Gogh. Wat betreft de satire was ik het ook niet eens met Donner. Je kunt zoiets ook niet aan banden leggen door een wet, zonder palen en perken te gaan stellen aan de vrijheid van meningsuiting en dat is iets waarop in mijn ogen niemand zit te wachten. Het gaat er dus om dat je gebruik moet maken van je puur menselijke eigenschappen redelijk denken en inlevend vermogen en dan in ziet dat je dit soort dingen misschien beter maar kan laten en je mening op een andere manier moet duidelijk maken.

Voor mij zijn die cartoons absoluut niet beledigend, daarom zou ik er dan ook absoluut geen problemen mee hebben. Ik kan me echter wel indenken dat het voor anderen misschien wèl beledigend is en dat zij (nog) niet begrijpen hoe wij er hier mee omgaan. Dit is een proces die ze wellicht nog moeten doormaken (iets wat ook enkele vooruitstrevende Moslims in Nederland al zeggen) en dat is ook iets wat je niet kan afdwingen. Als wij vinden dat wij verder in ontwikkeling zijn (dat roepen we tenminste) dan vind ik ook dat wij ons zouden moeten inleven in hun situatie, waar zij zich niet kunnen inleven in onze situatie.
In de Islamitische wereld is er sprake van selectieve verontwaardiging, want Arabische kranten staan al jaren vol met anti-semitische cartoons die minstens zo 'beledigend' zijn en vaak nog grover. Ik vraag me dus af of het te maken heeft met zogenaamd niveau van beschaving en daarmee samenhangend acceptatie van kritiek op het geloof of iets dergelijks.
Het is denk ik meer een kwestie van lange tenen van mensen die het blijkbaar nodig hebben om te tonen dat ze zulke goede en vromige gelovigen zijn zonder te weten waar Denemarken ligt, waar het land voor staat en wat er met cartoons bedoeld wordt. Deze 'crisis' komt bepaalde regeringen in de Arabische wereld bovendien goed uit, want deze kwestie leidt ideaal de aandacht af van kritischere crises.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2006, 20:54   #71
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Want Arabische kranten staan al jaren vol met anti-semitische cartoons die minstens zo 'beledigend' zijn en vaak nog grover.
Gisteren was hierover een reportage op Netwerk, waarbij zowel een Arabist als een Duitse onderzoeker het probleem onderkenden, maar daarbij wel de duidelijke kanttekening plaatste dat dit maar bij enkele zenders voorkomt; "vol met" is dus een beetje overtrokken afgaande op deze reportage (en ik ken je goed genoeg dus je kan me niet wijs maken dat jij zoveel Islamitische TV kijkt of kranten leest als deze personen).
Schrijnender is natuurlijk wel dat er door de regeringen van dit soort landen wel totaal niet opgetreden wordt tegen dit soort anti-semitische propaganda en dat er toch een aanzienlijk deel van de bevolking wordt door beïnvloed. Ik denk dat het gevaar hem veel meer zit in de leiders binnen de Moskee die wel te pas en te onpas dit soort bullshit kunnen roepen. Daarnaast is het natuurlijk ook wel weer ergens begrijpelijk dat ze niet content zijn met de situatie Israel en Palestina (hoewel dat in onze ogen nooit in deze mate zou mogen plaatsvinden uiteraard).
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 February 2006, 14:18   #72
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Gisteren was hierover een reportage op Netwerk, waarbij zowel een Arabist als een Duitse onderzoeker het probleem onderkenden, maar daarbij wel de duidelijke kanttekening plaatste dat dit maar bij enkele zenders voorkomt; "vol met" is dus een beetje overtrokken afgaande op deze reportage (en ik ken je goed genoeg dus je kan me niet wijs maken dat jij zoveel Islamitische TV kijkt of kranten leest als deze personen).
Laatst toonden ze in een televisieprogramma enkele van die cartoons uit met name Saoedi-Arabische kranten. Die gingen dan veelal over de Holocaust. In eentje zag je Sharon en Bush in een rivier vol bloed en lijken naar beneden drijven, met de nodige hakenkruisen e.d.
Ik weet niet meer wanneer en in welk programma, dit klinkt derhalve niet erg overtuigend, maar daarin werd getoond dat het niet bepaald ongebruikelijk is in zekere Arabische kranten.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 February 2006, 16:22   #73
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Laatst toonden ze in een televisieprogramma enkele van die cartoons uit met name Saoedi-Arabische kranten. Die gingen dan veelal over de Holocaust. In eentje zag je Sharon en Bush in een rivier vol bloed en lijken naar beneden drijven, met de nodige hakenkruisen e.d.
Ik weet niet meer wanneer en in welk programma, dit klinkt derhalve niet erg overtuigend, maar daarin werd getoond dat het niet bepaald ongebruikelijk is in zekere Arabische kranten.
Niet geheel ongebruikelijk is toch heel wat anders dan "vol met antisemitische propaganda". Met dat laatste suggereer je alsof het op elke zender geregeld voorkomt. Terwijl het maar een aantal specifieke zenders zijn die dit (vaker) doen. Onacceptabel, zeker, en het is dan ook schandalig dat dáár door de MO-regeringen niet tegen opgetreden wordt.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 February 2006, 19:14   #74
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Niet geheel ongebruikelijk is toch heel wat anders dan "vol met antisemitische propaganda". Met dat laatste suggereer je alsof het op elke zender geregeld voorkomt. Terwijl het maar een aantal specifieke zenders zijn die dit (vaker) doen. Onacceptabel, zeker, en het is dan ook schandalig dat dáár door de MO-regeringen niet tegen opgetreden wordt.
Ok, mijn eerdere beeldspraak was niet echt gelukkig.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2006, 13:09   #75
Igna
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind dat er gewoon een veel te hevige reactie op die cartoons is gekomen. het is toch niet omdat moslims vinden dat allah niet afgebeeld mag worden dat wij (niet moslims) deze dan ook niet mogen afbeelden? dat zou hetzelfde zijn als dat alle niet joden ook geen varkensvlees mogen eten. natuurlijk moeten de niet moslims het geloof van de molims (en ander religies) wel respecteren. ik bedoel je mag niet zomaar omdat iemand in allah gelooft neerknallen ofzo. maar cartoons erover maken doet deze mensen toch geen kwaad? ze worden toch niet gediscrimineerd?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2006, 06:58   #76
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

http://www.elsevier.nl/nieuws/politi...sp?artnr=88768
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 00:02.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.