Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 11 February 2003, 15:37   #1
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard geweld in computer games

het is meerdere malen in de krant geweest: een eigenaar van een speelgoed winkel heeft alle games en consoles met alle bijbehorende componenten verbannen uit zijn winkel.

hij was ziek van al het nutteloze geweld.

zijn neefje van 7 zit soms uren lang achter de computer en zegt geen woord terug. hij speelt computer spelletjes waarin je mensen moet overrijden voor punten (carmagedon)
-------------------------------------------------------------------------


wat vinden jullie hiervan?

zijn jullie voor of tegen geweld in games?? (+ argumentatie plz)
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2003, 15:45   #2
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 18 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

voor want dat brengt tenminste een beetje actie in de spellen waardoor t niet zo saai is

en van ie winkelier, hij zal dan nie zo'n grote omzet hebben dan
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2003, 15:48   #3
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Nou weet je...ik denk dan dat er misgien een minmum leeftijd moet komen net als wat je bij videobanden ziet..dat mensen weten voor welke leeftijd het spel eigenlijk is.

Want mijn oppaskindje van 5 vind Red Alert en CS gewoon helemaal fantastisch maar ik snap die vader niet dat hij het ooit in zijn hoofd haalde om dat spel voor zijn zoon te kopen
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2003, 15:55   #4
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het ligt er aan wat voren spel het is, als je carmagadon doet zie je dat het nep is, maar deer hunter is al een stuk echter en das dan ook geen spel voor mij, te echt, net zoals doom en unreal, dat is gewoon nep en dat merk je ook
het is wel een goede mogelijkheid om je agressie kwijt te raken, spreek met iemand die niet mag af om een potje te matten online, das altijd beter dan het zinloze geweld wat er op nu is
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2003, 15:56   #5
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

geweld in computerspellen als oorzaak van geweld in de echte wereld, is gewoon weer een lam excuus van bepaalde instanties om een reden te vinden voor het echte geweld.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2003, 16:35   #6
Chesta
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light
geweld in computerspellen als oorzaak van geweld in de echte wereld, is gewoon weer een lam excuus van bepaalde instanties om een reden te vinden voor het echte geweld.
Hmm, nee het is soms 1 van de oorzaken, maar meestal versterkt het inderdaad alleen maar wat er al is... verder vind ik het los staan van de stelling: ik vind idd dat er een leeftijdsgrens moet komen. Dan zie ik mijn kleine broertje zoiets spelen en dan heb ik zoiets van het is overdreven.

Verder vind ik wel dat mensen als Nightwolf () zelf mogen weten wat ermee te doen, als dat hun uitlaat.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2003, 16:37   #7
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Chesta


Hmm, nee het is soms 1 van de oorzaken, maar meestal versterkt het inderdaad alleen maar wat er al is...

bestaand voorbeeldscenario?
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2003, 16:53   #8
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light



bestaand voorbeeldscenario?
die jongen in Duitsland..
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2003, 16:54   #9
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by annestacia
die jongen in Duitsland..
ik wil geen berichten uit de media maar psychologisch/medisch rapport..bij voorbaat dank
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2003, 17:16   #10
Chesta
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


ik wil geen berichten uit de media maar psychologisch/medisch rapport..bij voorbaat dank
Zijn zat onderzoeken gedaan. Nee ik kan ze niet bij naam noemen, jij het tegendeel wel dan?

Heeft het niet net zoveel invloed als de t.v. heeft?
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2003, 17:24   #11
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Chesta


Zijn zat onderzoeken gedaan. Nee ik kan ze niet bij naam noemen, jij het tegendeel wel dan?

Heeft het niet net zoveel invloed als de t.v. heeft?
nope, maar een computerspel is onschuldig zolang het tegendeel bewezen is

waarom ik dit zeg is niet zomaar...in de krant zijn namelijk al veel vaker tegenstrijdige berichten gekomen... Dat komt vaak odmat er eenzijdige belichting is of niet een formele conclusie die zo gegeven is in het rapport, waardoor het anders lijkt dan het is, en/of er zijn tegenstrijdige onderzoeksresultaten
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2003, 17:36   #12
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb zelf geen ervaring, maar wat ik zo hoor, lijkt me een minimumleeftijd geen slecht idee.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2003, 17:59   #13
Chesta
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


nope, maar een computerspel is onschuldig zolang het tegendeel bewezen is

waarom ik dit zeg is niet zomaar...in de krant zijn namelijk al veel vaker tegenstrijdige berichten gekomen... Dat komt vaak odmat er eenzijdige belichting is of niet een formele conclusie die zo gegeven is in het rapport, waardoor het anders lijkt dan het is, en/of er zijn tegenstrijdige onderzoeksresultaten
Had je van roken ook kunnen zeggen... Toch jammer dat er al zoveel verpest was voordat het tegendeel bewezen werd...
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2003, 18:11   #14
Clauw
Lid
 
Geregistreerd op: 20 October 2002
Berichten: 780
Standaard

de ouders of opvoeders kunnen toch zelf bepalen of ze willen dat hun kinderen zulke spelletjes speelt? Als niet willen dat hun kind zulke spelletjes speelt, geef je zo'n spel niet en als hij/zij het van iemand anders krijgt , niet laten spelen etc. maar dan kunnen ze nog naar vriendjes om het daar te spelen dus dan zou een leeftijdsgrens wel handig zijn. en ook net als op tv laten zien waarom dat zo is..geweld..etc.
Clauw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2003, 18:13   #15
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 18 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

op Carmageddon was er een leeftijdsgrens van 18 jaar geloof ik.....nou die verkochten ze ook echt aan mensen onder de 18
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2003, 18:18   #16
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Chesta


Had je van roken ook kunnen zeggen... Toch jammer dat er al zoveel verpest was voordat het tegendeel bewezen werd...
ja soms blijkt het op lange termijn erge gevolgen te hebben, maar moeten we dan maar alles zo erg inperken totdat bewezen is dat het niet zo is? Dat valt mij bij in het straatje 'schuldig totdat het tegendeel bewezen is' wat bij mij niet odor de beugel kan...
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2003, 18:21   #17
Chesta
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


ja soms blijkt het op lange termijn erge gevolgen te hebben, maar moeten we dan maar alles zo erg inperken totdat bewezen is dat het niet zo is? Dat valt mij bij in het straatje 'schuldig totdat het tegendeel bewezen is' wat bij mij niet odor de beugel kan...
Nee, maar goed, gebeurt hetzelfde niet nu met Irak

Schuldig tot het tegendeel bewezen is...
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2003, 18:36   #18
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Chesta


Schuldig tot het tegendeel bewezen is...
deels, maar dat is een andere discussie (dus niet specifiek ingaan op irak menschen, dan gaat ie dicht)
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2003, 18:40   #19
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri
ik heb zelf geen ervaring, maar wat ik zo hoor, lijkt me een minimumleeftijd geen slecht idee.
die staat er al op

maar de EU wilt nu net zoals de kijkwijzer het groot op alle spellen vermelden


en dat van die jongen uit duitsland

zo heb je wel meer van dat soort gevallen. in amerika op de "collimbine" high school gebeurde ook zoiets.

die jongen speelde counter strike en nu hebben mensen valve (de makkers van counter strike) aangeklaagd.


dit vind ik dus echt BS een gezond iemand kan realiteid van een spel onderscheiden. anders is er echt wat mis met diegene.

er spelen duizende mensen counter strike/ en of geweldaderige games.


wat vinden jullie dan van de game: postal 2 hij is nog niet uit maar je krijgt punten om hommo's neer te schieten. kan een kat als geluids demper op je wapen zetten.

kan dat wel??
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2003, 18:42   #20
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by aarsch


wat vinden jullie dan van de game: postal 2 hij is nog niet uit maar je krijgt punten om hommo's neer te schieten. kan een kat als geluids demper op je wapen zetten.

kan dat wel??

van die homo's niet....dat is pure discriminatie, van die kat wel, leuk idee
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2003, 19:33   #21
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Leeftijd moet echt op gecontroleerd worden,
net als bij films, maar dan ook echt.

HEt zal namelijk vast wel invloed hebben net zoals tv.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2003, 20:41   #22
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by A-Man
Leeftijd moet echt op gecontroleerd worden,
net als bij films, maar dan ook echt.

HEt zal namelijk vast wel invloed hebben net zoals tv.
ja het heeft wel degelijk invloed maar om het dan te gaan verbieden ofzow dan zouden ze ook muziek en boeken moet verbieden die hebben ook veel invloed
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2003, 23:53   #23
BWM
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Boeken hebben minder invloed dan computerspelletjes op kleine kindertjes (ik kan het zien bij mijn broertje)


Muziek, tsja, dat maakt ze meestal niet uit, zolang zij naar **insert vage boy/girlband here** kunnen luisteren is het toch goed...
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2003, 14:02   #24
lief-heksje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

niet echt voor,maar ook niet tegen. voor mij kan het maar niet voor kinderen onder de tien bv.
net zoals die ook niet naar gewelddadige films moeten kijken...
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2003, 16:13   #25
urban-tiger
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

maar bijv rainbow six, ja dat is groot en deels schieten, van TERRORISTEN ja, en je leert er mee samen werken met andere mense (je team genote) En Unreal Tournament ect. daar heb je ook bijv Capture the Flag of domination, da's allemaal strategie (behalve dan deathmatch en team deathmatch). C&C reeks, ook allemaal strategie. En kindere die jong zijn (tot zon 12 jaar) moete nie van dat soort spelle spele (shoot-m-ups dan). En als het aan komt van het tast de hersen aan ect. dan moge ze ook eigelijk geen kinder progamma's meer uitbrenge met een pratende autotje of miertje, konijntje, want dan denke de kindere dat alle auto's ect ook echt kunne prate
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2003, 16:38   #26
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het vermoorden van mensen en het praten van een miertje is natuurlijk een verschil.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2003, 16:41   #27
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by urban-tiger
maar bijv rainbow six, ja dat is groot en deels schieten, van TERRORISTEN ja, en je leert er mee samen werken met andere mense (je team genote) En Unreal Tournament ect. daar heb je ook bijv Capture the Flag of domination, da's allemaal strategie (behalve dan deathmatch en team deathmatch). C&C reeks, ook allemaal strategie. En kindere die jong zijn (tot zon 12 jaar) moete nie van dat soort spelle spele (shoot-m-ups dan). En als het aan komt van het tast de hersen aan ect. dan moge ze ook eigelijk geen kinder progamma's meer uitbrenge met een pratende autotje of miertje, konijntje, want dan denke de kindere dat alle auto's ect ook echt kunne prate
rainbow six is op boeken gebasseerd

en unreal tournament/ deathmatch bevat ook wel strategie hoor.

en of die tekenfilms waarin auto's praten is idd ook wazig. als ik nu door de straat loop en als ik dan 2 kleine kindjes ruzie zie hebben gaan ze echt letterlijk dragon ball Z dingen nadoen (athans poging tot )
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2003, 17:44   #28
urban-tiger
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by aarsch


als ik nu door de straat loop en als ik dan 2 kleine kindjes ruzie zie hebben gaan ze echt letterlijk dragon ball Z dingen nadoen (athans poging tot )
ok ja das ook raar, maar ze doen martial arts, dus dbz is een motivatie om erop te gaan
  Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2003, 20:29   #29
drbreznjev
Lid
 
Geregistreerd op: 28 November 2002
Berichten: 16
Post Geweld en Games

Ik reageer me juist af tijdens het spelen van een computerspel. Neem bijvoorbeeld, GTA3.. Een omstreden spel, om de agressie, maar ik wordt er jusit rustiger van. In plaats van de straat op en agressie richten op bv een bushokje, achter mijn pc mensen doodrijden. Tja, het is maar hoe je het bekijkt.. Games en TV lijken in dat opzicht veel op elkaar. Ook TV wordt bekritiseerd om het geweld. Maar ik word juist blij, relatief gezien, na het kijken van bv We were Soldiers.
drbreznjev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2003, 21:14   #30
Assasin
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by aarsch


rainbow six is op boeken gebasseerd

Rainbow Six is maar op 1 boek gebaseerd en dan nog heel losjes.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2003, 23:41   #31
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

tja...tis ergens wel fout, dat geweld in spellen, maja...de pest is dat de een hier gevoeliger voor is om t op te nemen dan de ander, echt leeftijdsgebonden kun je dit niet maken, al zal je iemnd van 8 natuurlijk makkelijker kunnen beinvloeden dan iemand van bijvoorbeeld 12
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2003, 12:44   #32
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wat heb je liever mensen die achter de computer mensen doden.
of mensen die op straat rond hangen en zich gaan vervelen.

laatst ging ik met wat vrienden chille op het trappetje bij een gemeente huis met wat chips zijn we aangehouden door de politie omdat we aan het ongewenst rondhangen en dat zou tot vandalisme leiden
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2003, 19:11   #33
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Bird Of Prey
tja...tis ergens wel fout, dat geweld in spellen, maja...de pest is dat de een hier gevoeliger voor is om t op te nemen dan de ander, echt leeftijdsgebonden kun je dit niet maken, al zal je iemnd van 8 natuurlijk makkelijker kunnen beinvloeden dan iemand van bijvoorbeeld 12
Dat hou je altijd met het instellen van elke (leeftijds)grens.
Toch moet het er wel komen om de rede die je zei.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2003, 20:38   #34
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by A-Man


Dat hou je altijd met het instellen van elke (leeftijds)grens.
Toch moet het er wel komen om de rede die je zei.
die kinderen kunnen aan spelen komen zonder te kopen ze hebben internet of kennen mensen met i-net die het voor ze downloaden en branden
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2003, 22:52   #35
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

Ik ben voor gewelddadige spelletjes. Alleen moet er wel een grens op worden ingesteld! Al kan dit natuurlijk niet worden gecontroleerd of de persoon het niet doorverkoopt, of schenkt aan een "minderjarige".

Het veroorzaken van real geweld door zulke conputers games vind IK onzin. Tuurlijk zullen ze (zoals chesta al zei) wel een invloed erop hebben. Maar gewelddadigheid in real life komt door je leefomgeveing en hoe je bent opgevoed. Het zit zelfs in je genen! Allemaal kleine dingen die eraan mee helpen dat real life geweld er is. Computer gamen vind ik spelen alleen een kleine rol als je al aanleg hebt voor agresievitijd of een andere vorm van dit soort geweld.
Als je "netjes" en/of "beschaafd" bent opgevoed zullen deze gamen je niet of nauwlijks beinvloeden. Ik zie mezelf als een voorbeeld. Ik speel die games nu al 8-10 jaar en heb al heel wat bloed zien vloeien in die games. Ik ben er zeker niet agresiever op geworden, ik ben meer een stil type. Een mondje heb ik wel maar dat komt door me leefomgeving waar ik in terecht ben gekomen nadat ik naar de MBO ben gegaan en de vrienden waarmee ik toen omging.
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2003, 14:25   #36
Freak775
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ligt eraan.
in oorlogsspellen of spellen als tomb raider en dergelijke mag het voor mij.
maar je hebt nu ook bijvoorbeeld hooligan-spellen, welles op tv gezien bij rtl-boulevard, dat vind ik niet kunnen. slaat gewoon nergens op.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2003, 21:28   #37
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

ik ben voor , ik zpeel zelf niet zoveel games , maar een minimumleeftijd , tjaa
zit ook op alcohol , en ik kreeg op mijn tiende al wodka mee bij de buurtsuper , en echt , bij free record shop verkopen ze ook videobanden van boven de zestien aan ventjes van 12.
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 March 2003, 22:58   #38
Soundwave
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: geweld in computer games

Citaat:
Originally posted by aarsch
het is meerdere malen in de krant geweest: een eigenaar van een speelgoed winkel heeft alle games en consoles met alle bijbehorende componenten verbannen uit zijn winkel.

hij was ziek van al het nutteloze geweld.

zijn neefje van 7 zit soms uren lang achter de computer en zegt geen woord terug. hij speelt computer spelletjes waarin je mensen moet overrijden voor punten (carmagedon)
-------------------------------------------------------------------------


wat vinden jullie hiervan?

zijn jullie voor of tegen geweld in games?? (+ argumentatie plz)
Maar als hij games verkoopt, waarom let hij gewoon niet op het Leeftijds cattegorie?
  Met citaat antwoorden
Oud 8 March 2003, 23:01   #39
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: geweld in computer games

Citaat:
Originally posted by Soundwave


Maar als hij games verkoopt, waarom let hij gewoon niet op het Leeftijds cattegorie?
dat is een hele goede

jammer dat we niet corresponderen met de desbetreffende persoon
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 20:26.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.