Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Klaag Corner
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Klaag Corner Erger je je ergens aan ? Klaag er op los !

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 5 January 2005, 13:03   #1
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard onzekerheid

hoi,

ik weet niet of dit tot deze categorie hoort, maar ik vermoed van wel.

het gaat nl over mezelf, t'is vrij ingewikkeld,..sinds reeds interesseer ik me in kosmologie ,astronomie...het is iets dat volgens mij nogal van groot belang is voor de waarheid van ons bestaan te kunnen verklaren, maar daar gaat het ook niet om, het gaat erom dat ik sinds ik dit allemaal las, t'is te zeggen ...
ik las onlangs een boek van stephen hawking, ik vond het vrij mmoeilijk, tenzij het aan mij ligt...in dat boek hebben ze het over van alles rond verschillende theorien en zwarte gaten e.d.
wat me infeite dwars zit , is dat ik daar continu aan zit te denken..in eender welke situatie,...en op den duur kan je zeggen dat ik er zelf van begin te flippe, op het punt dat ik zou vergeten wat ik hier doe..wat ik ben...wat ik moet doen...dit is allemaal zo onrealistisch , maar toch is het zo,( ik heb het daar over al deze theorien...)

opdit moment , voel ik me goed.voor de eenvoudige reden dat het me goed doet om erover te praten..en ik zit uireraard ook
met de hoop dat andere mensen me hier in kunnen helpen.....
koekje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2005, 13:35   #2
aefax
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: onzekerheid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekje
[b]hoi,

ik weet niet of dit topic tot deze categorie behoort, maar ik vermoed van wel. Het gaat nl over mezelf, maar 't is vrij ingewikkeld.

sinds kort ben ik geïnteresseerd in kosmologie ,astronomie... het is iets dat volgens mij nogal van groot belang is om de reden (?) van ons bestaan te kunnen verklaren. Maar in feite gaat het daar ook niet om, het gaat erom dat ik sinds ik dit allemaal las, 't is te zeggen...
ik las onlangs een boek van stephen hawking, ik vond het vrij moeilijk, maar dat kan ook aan mij liggen. in dat boek hebben ze het over verschillende theorien en zwarte gaten e.d.

wat me in feite dwars zit, is dat ik daar continu aan zit te denken. je zou kunnen zeggen dat ik er zelfs van begin te flippe en op het punt sta dat ik zou vergeten wat ik hier doe, wat ik ben, wat ik moet doen...dit is allemaal zo onrealistisch, maar toch is het zo (ik heb het daar over al deze theorien...)

op dit moment voel ik me goed, om de eenvoudige reden dat het me goed doet om erover te praten..en ik zit uireraard ook
met de hoop dat andere mensen me hier in kunnen helpen.....
ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet veel van begrijp en wat je probleem precies is... je hebt die theorieën niet goed begrepen? je maakt je ergens zorgen om? wat is er allemaal zo onrealistisch? je voelt je slecht na het lezen van al deze theorieën? waar wil je mee geholpen worden?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2005, 15:02   #3
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard uhu

piep


wij gaan nog eens dikke vrienden worden denk ik als we zo voort doen...toch ?....

maar dus zoals ik zei kan ik het moeilijk verwoorden...t'is lastig om uitteleggen...

infeite denk ik dat ik moeilijk mijn gedachten kan verwoorden...
nochtans zeggen de meeste van wel..Maar dus blijkbaar is het niet altijd waar...
koekje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2005, 16:35   #4
aefax
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

joh voel je niet zo aangevallen, ik heb heel je tekst gelezen en ik zeg gewoon dat ik er niet echt aan uitkan, je vraagt of er misschien mensen zijn die je hier in kunnen helpen, maar als ik niet goed begrijp waar jij precies mee zit is het help-gedeelte nogal vrij moeilijk lijkt me...
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2005, 18:24   #5
Jamiel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hey wat leuk, ik snap precies wat jij bedoeld...

vragen die je jezelf stelt, zoals : " waarom zien wij er zo uit ? hoe kan dit zo werken ? " " hoe is de manier waarop wij leven, echt leven ? " " zijn er nog andere manieren van leven ? "

is inderdaad moeilijk uit te leggen, maar kan er wel inkomen

mja hulp... ik denk gewoon dat het zo moest zijn en dat, zolang je leuke dingen meemaakt, of vervelende dingen, dat het echte gebeurtenissen zijn.

Misschien denken we wel dat zelfs buiten deze hele wereld, melkwegstelsel, het oneindige universum, nog iets anders is dan leven... misschien wel " leven " maar dat het daar anders wordt beleefd... bla moeilijk uit te leggen man
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2005, 20:18   #6
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Thumbs up

hoi;

kijk eens aan, en ik ben niet duidelijk genoeg ?


wel bedankt dat je op mijn vraag antwoorde, of of toch trachtte te antwoorden...maar dus je hebt het helemaal door,...

het feit dat de universum e.d. zo van al die dingens inhoudt;. lijkt me toch dik ongeloofwaardig... wat jij daar zegt ivm die gebeurtenissen , daar heb ik ook wel eens aangedacht, dat het zo is..maar dus ik kan dat gedacht niet uit mijn hoofd krijgen...

voor mij zijn we er, en zijn we nutteloos;...en ik wil er bij wijze van spreken niet zijn , omdat ik dan niets ben in deze universum...ik weet niet of je dit begrijpt.....t'is vrij ingewikkeld...

wat dat ander leven in onze melkweg betreft, dat is oogstwaarschijnlijk wel een feit dat in de toekomst wel genoeg bewezen zal worden, maar dit is nog een ander verhaal....
koekje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 18:43.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.