Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 14 June 2005, 11:14   #1
Anne2388
Guest
 
Berichten: n/a
Post Lichamelijk contact

HOii

Ik moet even iets kwijt.. Ik kan zelf heel slecht tegen lichamelijk contact. Ook al is het maar een vriendin die een arm om me heen slaat, ik voel me daar helemaal niet fijn bij. Eerder was dat nooit zo, ik voelde me er zelfs fijn bij, zoals het hoort denk ik. Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet.
Heeft iemand van jullie daar ook last van? En een idee wat ik er tegen kan doen?
Tnx!
  Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2005, 21:10   #2
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

heeft het ook een reden denk je?
  Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2005, 21:24   #3
prinskoekje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik had daar ook enorm last van. Als mijn eerste vriendin mij omhelsde vond ik het echt raar.

Nu heb ik er eigenlijk nog een beetje last van, maar toch al een stuk minder...

Waarom het komt, weet ik niet. Misschien omdat de relatie tussen mijn vader en de andere gezinsleden (incl. mij) alles behalve goed is en dat dit alles zich zo misschien uit.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 June 2005, 07:53   #4
Anne2388
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
heeft het ook een reden denk je?
Ik weet niet of het een reden heeft, ik heb wel hele nare nachtmerries gehad..(aj..ja ook soms op seksueel gebied) misschien dat dat de reden is.. zou kunnen. Maar ik wil er echt vanaf nu.. ik word er gek van..
  Met citaat antwoorden
Oud 15 June 2005, 09:44   #5
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Da's gewoon een kwestie van gewenning en jezelf proberen inprenten dat je dwaas overkomt door in paniek te slaan. (Makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het.)
Ik heb er zelfs ook nog moeite mee als iemand me plots vastneemt, maar als je optrekt met een groepje dat regelmatig elkaar knuffelt en een arm om je heen slaat o.i.d. ga je het na een tijdje gewoon normaal vinden.
Sterkte .
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 June 2005, 10:17   #6
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Misschien begin je te realiseren dat je lesbisch bent???
Ik weet het zo gauw niet hoor kan me er niet veel bij voorstellen eigelijk, maar kan dit ook het geval zijn???
  Met citaat antwoorden
Oud 15 June 2005, 10:35   #7
Anne2388
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nou euh.. dat is het duss niet! .. kval wel gwoon op jongens hoor
  Met citaat antwoorden
Oud 15 June 2005, 10:49   #8
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Je bent een puber, pubers hebben vaak last van aanrakingsangst, omdat ze zich los willen maken van hun jeugd, en kindjes worden vaak geknuffeld en gekust. Daarom zet je je hier vaak (onbewust) tegenaf als puber. Ik denk dat het gewoon een fase is, en dat het vanzelf weer overgaat.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 June 2005, 10:51   #9
Anne2388
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
Je bent een puber, pubers hebben vaak last van aanrakingsangst, omdat ze zich los willen maken van hun jeugd, en kindjes worden vaak geknuffeld en gekust. Daarom zet je je hier vaak (onbewust) tegenaf als puber. Ik denk dat het gewoon een fase is, en dat het vanzelf weer overgaat.
Oke, ik hoop dat het een fase is. Maar ik vind het wel heel vaag, want het lijkt me niet echt gewoon, ik denk niet dat iedereen het zo heeft. Ook al is het maar een arm die een vriendin om me heen slaat of een hand geven als je kennis met iemand maakt,.. brr.. vreselijk. Maar ja,.. ik ga er dan maar vanuit dat het vanzelf over gaat, al ga ik daar al bijna een jaar vanuit....
  Met citaat antwoorden
Oud 15 June 2005, 10:54   #10
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne2388
Oke, ik hoop dat het een fase is. Maar ik vind het wel heel vaag, want het lijkt me niet echt gewoon, ik denk niet dat iedereen het zo heeft. Ook al is het maar een arm die een vriendin om me heen slaat of een hand geven als je kennis met iemand maakt,.. brr.. vreselijk. Maar ja,.. ik ga er dan maar vanuit dat het vanzelf over gaat, al ga ik daar al bijna een jaar vanuit....
Je kunt altijd beter hopen dan wanhopen, misschien helpt het als je probeert je er minder op te fixeren?
  Met citaat antwoorden
Oud 15 June 2005, 10:55   #11
Anne2388
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
Je kunt altijd beter hopen dan wanhopen, misschien helpt het als je probeert je er minder op te fixeren?
Okeej.. tnx! ik zal het proberen.. je hebt wel gelijk!
wanhopen heeft idd geen zin, dat heb ik al wel gemerkt
Ga ik het nu maar eens van de positieve kant bekijken
  Met citaat antwoorden
Oud 15 June 2005, 13:55   #12
Anne2388
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prinskoekje
Ik had daar ook enorm last van. Als mijn eerste vriendin mij omhelsde vond ik het echt raar.

Nu heb ik er eigenlijk nog een beetje last van, maar toch al een stuk minder...

Waarom het komt, weet ik niet. Misschien omdat de relatie tussen mijn vader en de andere gezinsleden (incl. mij) alles behalve goed is en dat dit alles zich zo misschien uit.
er zit wel iets in.. de relaties thuis zijn niet super.. Vaak ruzies en zo, het zou kunnen dat het daar door komt.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 June 2005, 17:37   #13
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Ik hou er ook niet van als mensen aan me zitten. Mijn vriend is eigenlijk de enige bij wie ik knuffelig ben enzo. Ik denk dat dat gewoon ligt aan je persoonlijkheid.
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 June 2005, 11:08   #14
Anne2388
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

maar het is ook echt dat ik er bang voor ben als iemand me aanraakt.. niet alleen dat ik het niet fijn vind. Als er iemand achter me staat houd ik diegene in de gaten en ik kan soms goed schrikken als er opeens iemand aankomt die ik niet in de gaten had.. :S
  Met citaat antwoorden
Oud 22 June 2005, 11:37   #15
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne2388
nou euh.. dat is het duss niet! .. kval wel gwoon op jongens hoor
oke het was maar gokje hoor, wou je niet gelijk tot lesbi benoemen ofzo
  Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2005, 12:24   #16
Anne2388
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrInsane
oke het was maar gokje hoor, wou je niet gelijk tot lesbi benoemen ofzo
Keej.. verkeerd gegokt.. haha

Ik ga er vanuit dat het vanzelf overgaat.. Ik weeet toch niet wat ik eraan zou kunnen doen.
Ik heb nu vakantie..want ja ik ben geslaagd!
Als het over een half jaartje nog steeds zo is, dan ga ik misschien wel hulp vragen.

wat ik ook vaak heb, maar dat hebben misschien wel meer mensen. Dat ik heel snel rood wordt, ook al als iemand iets vraagt, zelfs bij leraren. Heel raar, dan schaam ik me doood!!! maar ik kan er toch nix tegen inbrengen, het is een reflex. En als dan iemand zegt van moet je niet rood worden! Dan word ik helemaal gek.. en rood..
  Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2005, 16:31   #17
Dimi_1
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ut enige waar ik niet tegen kan is...als man me aanrakt, zoals die nen knuffel geeft voor nen grap ofsow, ofwel op mijn rug klopt..., dan heb ik echt zin in om in zijn gezicht te slaan, knwenie wrm...gwon, ik kan niet tegen waneer man me aanraakt
  Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2005, 16:34   #18
Anne2388
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimi_1
ut enige waar ik niet tegen kan is...als man me aanrakt, zoals die nen knuffel geeft voor nen grap ofsow, ofwel op mijn rug klopt..., dan heb ik echt zin in om in zijn gezicht te slaan, knwenie wrm...gwon, ik kan niet tegen waneer man me aanraakt
Ja dat is ook vervelend, heb ik ook. Maar ik heb het ook bij een vriendin ofzo, terwijl ik hen wel 100 % vertrouw! Ik weet echt niet hoe het kan
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2005, 11:38   #19
Jamiel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind het altijd vervelend om drie kussen op de wang te geven wanneer iemand bijvoorbeeld jarig is, of wanneer iemand op bezoek komt brr
Ik zie bij meiden ook dat ze elkaar vaak knuffelen enzo, zal ik niet gauw doen. En net als Sanne, ben alleen heel close met mijn vriend
  Met citaat antwoorden
Oud 27 June 2005, 12:08   #20
Anne2388
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jamiel
Ik vind het altijd vervelend om drie kussen op de wang te geven wanneer iemand bijvoorbeeld jarig is, of wanneer iemand op bezoek komt brr
Ik zie bij meiden ook dat ze elkaar vaak knuffelen enzo, zal ik niet gauw doen. En net als Sanne, ben alleen heel close met mijn vriend
Jah dat vind ik ook niet fijn..:S.. 3 kussen geven, maar soms doe je het gewoon.. maar knuffelen houd ik nie van.. brr..
alleen met mun knuffel.. kheb (nog) geen vriend..dus daar kan ik niets over zeggen! Misschien als ik een vriend heb dat het wel beter gaat worden, dat hooop ik zooo!!
  Met citaat antwoorden
Oud 27 June 2005, 12:21   #21
Paranoize
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne2388
Jah dat vind ik ook niet fijn..:S.. 3 kussen geven, maar soms doe je het gewoon.. maar knuffelen houd ik nie van.. brr..
alleen met mun knuffel.. kheb (nog) geen vriend..dus daar kan ik niets over zeggen! Misschien als ik een vriend heb dat het wel beter gaat worden, dat hooop ik zooo!!
denk het wel hoor meid ...ik had vroeger ook weleens van dat ik een meisje niet zo gauw durf aan te raken...maar op een gegeven moment sprongen ze steeds om mij nek dus ja dan raak ik ze ook aan...had ik toen best moeite mee als er 1 om me nek hing...maar later wen je eraan
  Met citaat antwoorden
Oud 27 June 2005, 12:24   #22
Anne2388
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paranoize
denk het wel hoor meid ...ik had vroeger ook weleens van dat ik een meisje niet zo gauw durf aan te raken...maar op een gegeven moment sprongen ze steeds om mij nek dus ja dan raak ik ze ook aan...had ik toen best moeite mee als er 1 om me nek hing...maar later wen je eraan
Owkeej! Khoop het dan maar..en ga er dan maar vanuit! Soms kom je er inderdaat niet omheen omhelst te worden of wat dan ook.. duss.. ik MOET er wel aan wennen!!
  Met citaat antwoorden
Oud 29 June 2005, 17:22   #23
Chinesepinguin
Erik
 
Geregistreerd op: 26 June 2005
Locatie: Ede
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne2388
Keej.. verkeerd gegokt.. haha

Ik ga er vanuit dat het vanzelf overgaat.. Ik weeet toch niet wat ik eraan zou kunnen doen.
Ik heb nu vakantie..want ja ik ben geslaagd!
Als het over een half jaartje nog steeds zo is, dan ga ik misschien wel hulp vragen.

wat ik ook vaak heb, maar dat hebben misschien wel meer mensen. Dat ik heel snel rood wordt, ook al als iemand iets vraagt, zelfs bij leraren. Heel raar, dan schaam ik me doood!!! maar ik kan er toch nix tegen inbrengen, het is een reflex. En als dan iemand zegt van moet je niet rood worden! Dan word ik helemaal gek.. en rood..
Heej zoals dit klinkt voel je je niet echt op je gemak enzo.
Mss helpt het als je je wat minder van andere mensen aantrekt.
Ik weet het het is heel moeilijk. Ik heb ook altijd van zie ik er wel goed uit enzo en ik voel me ook snel heel ongemakkelijk. Maar je moet gewoon denken hier ben ik!! En wie er problemen mee heeft kan de pot op!
Chinesepinguin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 June 2005, 20:59   #24
Anne2388
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chinesepinguin
Heej zoals dit klinkt voel je je niet echt op je gemak enzo.
Mss helpt het als je je wat minder van andere mensen aantrekt.
Ik weet het het is heel moeilijk. Ik heb ook altijd van zie ik er wel goed uit enzo en ik voel me ook snel heel ongemakkelijk. Maar je moet gewoon denken hier ben ik!! En wie er problemen mee heeft kan de pot op!
okeej.. bedankt voor deze tip
  Met citaat antwoorden
Oud 29 June 2005, 23:35   #25
Karliene
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Oh, dat vind ik ook zo irritant.
Kennissen die zomaar een arm om je heen slaan.
Het zal wel aardig bedoeld zijn, maar van mij hoeft dat niet hoor
  Met citaat antwoorden
Oud 30 June 2005, 11:56   #26
Anne2388
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karliene
Oh, dat vind ik ook zo irritant.
Kennissen die zomaar een arm om je heen slaan.
Het zal wel aardig bedoeld zijn, maar van mij hoeft dat niet hoor
Idd..ik voel me er ook helemaal nii veilig bij, ik vertrouw ze vaak wel, maar toch. Wist ik maar waaroM ik er niet tegen kan..
Het is vaak echt vervelend, anderen doen het juist omdat zij het WEL fijn vinden en ze denken dat jij het ook wel fijn vindt..maar dat is juist helemaal niet zo! En ik ben niet zo iemand die dan zegt dat ik het niet fijn vindt..
Of een vriendin die zegt van zij kan niet tegen kietelen en dan doet ze dat juist, heel aardig bedoelt want ik schiet dan wel in de lach dus dan lijkt het leuk, maar als ik ergens een hekel aan heb.. het voelt vreemd, net of er iets niet vertrouwd voelt.. Of er iets is gebeurd waar ik me niet fijn bij voelde en bang ben dat zoiets nog een x gebeurd..
  Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2005, 16:42   #27
buzybee
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Lichamelijk contact

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne2388
HOii

Ik moet even iets kwijt.. Ik kan zelf heel slecht tegen lichamelijk contact. Ook al is het maar een vriendin die een arm om me heen slaat, ik voel me daar helemaal niet fijn bij. Eerder was dat nooit zo, ik voelde me er zelfs fijn bij, zoals het hoort denk ik. Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet.
Heeft iemand van jullie daar ook last van? En een idee wat ik er tegen kan doen?
Tnx!
Is er iets gebeurd waardoor je het verschrikkelijk vind..? en praat er eens over met een vriendin misschien kan zij je helpen en je weer laten wennen aan dat contact..

Veel succes,
Lots of love en kissZiej (als je diej wel wilt hebben )
Buzybee...
  Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2005, 18:25   #28
Anne2388
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Lichamelijk contact

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buzybee
Is er iets gebeurd waardoor je het verschrikkelijk vind..? en praat er eens over met een vriendin misschien kan zij je helpen en je weer laten wennen aan dat contact..

Veel succes,
Lots of love en kissZiej (als je diej wel wilt hebben )
Buzybee...
hoii..

Bedankt voor je reactie b
Ja er is wel iets gebeurd waardoor ik er niet zo goed tegen kan.. Ik durfde het er niet bij te vertellen, ik weet niet zo goed hoe ik het moet zeggen, maar ik kan het hier niet goed zeggen.. misschien komt het nog!! Ik heb gwoon gezegd dat ik niet wist waardoor het kwam, maar dat is helemaal niet zo! ik had het beter gelijk kunnen zeggen dat het wel een reden heeft, want er waren reacties van redenen hoe het zou kunnen komne, maar ik weet gewoon heel goed waar het aanligt,.. ik had het moeten zeggen, ik had het gelijk eerlijk moeten zeggen.. sorry!
Maar ik wilde liever niet zeggen wat dan wel de reden was.. en k kan het nog steeds niet zo goed..
echt sorry.. ik kan het gwoon nii.. ..
SOrry dat ik zo zit te zeuren.. kweet niet zo goed hoe ikd it aan moet pakken
  Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2005, 18:37   #29
buzybee
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: Lichamelijk contact

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne2388
hoii..

Bedankt voor je reactie b
Ja er is wel iets gebeurd waardoor ik er niet zo goed tegen kan.. Ik durfde het er niet bij te vertellen, ik weet niet zo goed hoe ik het moet zeggen, maar ik kan het hier niet goed zeggen.. misschien komt het nog!! Ik heb gwoon gezegd dat ik niet wist waardoor het kwam, maar dat is helemaal niet zo! ik had het beter gelijk kunnen zeggen dat het wel een reden heeft, want er waren reacties van redenen hoe het zou kunnen komne, maar ik weet gewoon heel goed waar het aanligt,.. ik had het moeten zeggen, ik had het gelijk eerlijk moeten zeggen.. sorry!
Maar ik wilde liever niet zeggen wat dan wel de reden was.. en k kan het nog steeds niet zo goed..
echt sorry.. ik kan het gwoon nii.. ..
SOrry dat ik zo zit te zeuren.. kweet niet zo goed hoe ikd it aan moet pakken
Jij kunt er toch niets aan doen..!? Maar ik denk dat ik een ideej heb.. en als at ideej klopt zou ik er met met iemadn over gaan praten een vriendin bijvoorbeeld of iemand anders diej je vertrouwd of misschien zelfs naar de politie gaan want volgens mij heb jij een serieus probleem..

Lots of love en succes en Kissziejs Buzybee
  Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2005, 19:51   #30
Anne2388
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: Re: Lichamelijk contact

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buzybee
Jij kunt er toch niets aan doen..!? Maar ik denk dat ik een ideej heb.. en als at ideej klopt zou ik er met met iemadn over gaan praten een vriendin bijvoorbeeld of iemand anders diej je vertrouwd of misschien zelfs naar de politie gaan want volgens mij heb jij een serieus probleem..

Lots of love en succes en Kissziejs Buzybee
eerlijk gezegd denk k dat jij wel goed zit ja.. dat dus. en k heb er wel met een leerlingbegeleider over gesproken, zij heeft mij adviezen gegeven. Maar k wil gwoon echt geen professionele hulp, kwil wel graag met iemand praten die net zoiets mee heeft gmaakt. Maar het is al paar jaar geleden dus ik wil niet meer naar de politie gaan,..maar het ergste vanalles, ik heb dit tegen iedereen verzwegen .. kweet niet zo goed hoe ik nu verder moet, want ik draai het steeds zo dat ze er toch niet achter komen, ik ben niet meer echt mezelf, t is een beetje een chaos in mun hoofd ofzo.. ik weet t niet..

Tnx voor je berichtje!
  Met citaat antwoorden
Oud 29 September 2005, 18:35   #31
buzybee
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Lichamelijk contact

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne2388
eerlijk gezegd denk k dat jij wel goed zit ja.. dat dus. en k heb er wel met een leerlingbegeleider over gesproken, zij heeft mij adviezen gegeven. Maar k wil gwoon echt geen professionele hulp, kwil wel graag met iemand praten die net zoiets mee heeft gmaakt. Maar het is al paar jaar geleden dus ik wil niet meer naar de politie gaan,..maar het ergste vanalles, ik heb dit tegen iedereen verzwegen .. kweet niet zo goed hoe ik nu verder moet, want ik draai het steeds zo dat ze er toch niet achter komen, ik ben niet meer echt mezelf, t is een beetje een chaos in mun hoofd ofzo.. ik weet t niet..

Tnx voor je berichtje!
Of je hulp wilt jah of neej dat is natuurlijk helemaal je eigen keus.. dat kan ik niet beslissen Maar veel succes met wat diej beslissing ook mag zijn..

Lots of love, succes en KissZiejs Buzybeej..
  Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2005, 12:39   #32
Eagle_Forest
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind een knuffel, kus of streling over de buik altijd fijn ! Zou met niet kunnen inbeelden dat ik eens zonder moet doen !
  Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2005, 13:41   #33
Anne2388
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eagle_Forest
Ik vind een knuffel, kus of streling over de buik altijd fijn ! Zou met niet kunnen inbeelden dat ik eens zonder moet doen !
Dat vond ik eerder ook altijd, maar msschien kun je vatten dat dat nu niet zo meer is..
  Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2005, 09:28   #34
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eagle_Forest
Ik vind een knuffel, kus of streling over de buik altijd fijn ! Zou met niet kunnen inbeelden dat ik eens zonder moet doen !
zij heeft ie vreselijks meegemaakt in der leven . En dan kan ik goed begrijpen dat je schrikt van elke vorm van aanraking.

Anne ik wens je veel sterkte en hopelijk kom je er ooit overheen.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2005, 13:23   #35
Anne2388
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doperwt
zij heeft ie vreselijks meegemaakt in der leven . En dan kan ik goed begrijpen dat je schrikt van elke vorm van aanraking.

Anne ik wens je veel sterkte en hopelijk kom je er ooit overheen.
thnx doperwt
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 22:07.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.