Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 17 May 2003, 21:52   #1
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard aanslagen marokko 41 doden

Aanslagen in Marokko: 41 doden

CASABLANCA/RABAT - Bij vijf zelfmoordaanslagen in de nacht van vrijdag op zaterdag op onder meer een Spaans cultureel centrum en enkele joodse doelen in de Marokkaanse stad Casablanca zijn 41 mensen omgekomen, onder wie ongeveer tien daders. Door de explosies raakten ongeveer honderd mensen gewond.

Dat heeft een Marokkaanse regeringsfunctionaris zaterdag gemeld.

Bij het Belgische consulaat, het luxe Safir hotel en een joodse club bliezen de daders de auto waarin ze reden op. De andere doelen waren een restaurant van het Spaans cultureel centrum en een oude joodse begraafplaats. De zelfmoordenaars en de meeste slachtoffers hadden de Marokkaanse nationaliteit.

Bij de aanslag zijn ook drie Fransen, twee Spanjaarden en een Italiaan gedood.

Een Belgische woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken liet weten dat onder de slachtoffers twee politieagenten en een nachtwaker zijn, die bij het Belgische consulaat toezicht hielden.

De zegsman zei dat het niet duidelijk is of de daders van de aanslagen het daadwerkelijk op de Belgische diplomatieke missie hadden gemunt. Hij sloot niet uit dat een Amerikaanse diplomaat die in buurt van het consulaat woont, het doelwit was.

De politie heeft drie Marokkanen gearresteerd die worden verdacht van betrokkenheid bij de aanslagen. Een van hen is een vermoedelijke dader die zwaargewond is.

De verantwoordelijkheid voor de aanslagen is niet opgeëist. De Marokkaanse minister van Binnenlandse Zaken Sahel stelde dat "internationale terroristen" achter de acties zaten. Een Amerikaanse regeringsfunctionaris liet weten dat de aanslagen waarschijnlijk door leden van het terreurnetwerk al-Qaeda zijn gepleegd.

De Amerikaanse en Britse regering waarschuwden eerder deze week voor aanslagen op westerse doelen, vooral in Kenia. Bij aanslagen dinsdagavond in hoofdstad Riyad van Saudi-Arabië kwamen 34 mensen om. De terreuracties werden gepleegd in een wijk waar veel buitenlanders wonen.

In de opstandige Russische deelrepubliek Tsjetsjenië kwamen afgelopen week door twee zelfmoordaanslagen in totaal ruim zeventig mensen om het leven. Volgens de Russische autoriteiten waren opstandige Tsjetsjeense rebellen verantwoordelijk voor de aanslagen.




bron: telegraaf.nl
  Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2003, 23:22   #2
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tsja, ik moet zeggen dat er wel weer erg snel een link wordt gelegd naar Al-Qaeda. Maar op zich wel begrijpelijk. Het zou iig verklaren waarom die doelen. Maar voor de rest nog steeds niet echt veel. Maar is zien of die acties ook nog worden opgeeist
  Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2003, 23:45   #3
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het zijn gewoon weer die mongolen die extremen idioten.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2003, 15:04   #4
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

hier in nederland spelen we toch weer rustig de ver-van-mijn-bed-show
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 16:06   #5
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
het zijn gewoon weer die mongolen die extremen idioten.
inderdaad , die verpesten het voor de rest van de moslims , die krijgen door zulke lieden een slechte naam ...
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 16:23   #6
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by ik_ben_de_man


inderdaad , die verpesten het voor de rest van de moslims , die krijgen door zulke lieden een slechte naam ...
die verpesten het voor de wereldbevolking
  Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2003, 12:10   #7
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De aanslagen in Saudi-Arabië en Marokko maken maar weer eens duidelijk dat de strijd tegen terrorisme nog lang niet gewonnen is. Al-Qaeda, of andere verwante terreurgroepen, hebben dus blijkbaar nog genoeg kracht om dit soort aanslagen voor te bereiden. Er schijnt er trouwens ook nog één met vliegtuigkapingen in Saudi-Arabië verijdeld te zijn..
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:32.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.