Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > The Lounge
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 24 May 2005, 19:54   #1
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard Ontslag

Sinds twee weken geleden heb ik een beetje onenigheid met m'n baas. Ik heb een keer verkeerd op het werkrooster gekeken en daardoor was ik er een donderdagavond (koopavond, dus het ging maar om 3 uurtjes) niet, en moest hij deze voor me werken (de bus van mijn huis naar de stad gaat maar 2x per uur dus ik zou pas om 8u op m'n werk kunnen zijn en dan had het geen zin meer). Nouja ik heb nu al zo'n 1000x m'n excuses aangeboden en gezegd dat ik het nog zal inhalen.

Een maand geleden heb ik vrij gevraagd voor aanstaande donderdagavond en volgende week donderdagavond, vanwege de examens, en volgende week donderdag heb ik een barbecue met een groep examenleerlingen, die ik eigenlijk gewoon niet wil missen. Gisteren stuurde hij me een sms dat ik aanstaande donderdag vrij heb, maar volgende week niet. Daarop heb ik teruggesmst dat ik een barbecue heb. Toen smste hij 'Maar zaterdag zei je nog dat je dan gewoon kon werken', terwijl ik dat helemaal niet gezegd heb. Dus ik heb dat teruggesmst, en toen stuurde hij terug 'p.s. je hebt nog steeds een 10u contract en je bent mij nog iets verschuldigd'.

Hij heeft gelijk over dat 10u-contract, maar daar hebben we toen hij mij in dienst nam (mondelinge..) afspraken over gemaakt. Zo zou ik in principe niet op de donderdagavond hoeven te werken, maar alleen als ze me nodig hebben. Ik heb dus echt maar 4x gewerkt op donderdagavond, en de hele winter heeft hij me niet ingeroosterd. En nu dit. Bovendien heb ik toen al tegen hem gezegd dat school altijd voor werk gaat, en daar was hij het toen roerend mee eens.

Zaterdag wil ik dus even een gesprek met hem, omdat ik het ten eerste geen stijl vind dat hij dit per sms vertelt. En ten tweede vind ik de manier waarop, als een soort dreigement ook niet echt kunnen. Ik begrijp z'n frustratie wel, maar hij komt z'n afspraak niet na. Ook zou ik in de zomervakantie een 32u-contract krijgen, maar ik weet niet of ik nu nog wel zo'n zin heb om 4 dagen per week te gaan werken. Ik heb dus besloten dat als hij me zaterdag niet op een normale manier te woord staat (hij is nogal een driftkikker), ik mijn ontslag ga indienen, want bij m'n oude werk ontvangen ze me met open armen

In mijn individuele arbeidsovereenkomst kan ik alleen niets vinden over opzegtermijn, etc. Weet iemand misschien of hier algemene regels voor gelden? Op de website van de ANWB (daar werk ik dus ) kan ik er ook niets over vinden. Sta ik in mijn recht als ik mijn ontslag indien?

sorrie voor het lange verhaal
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2005, 20:33   #2
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

ik denk dat je wel zit met een maand opzegtermijn

lijkt me helemaal geen leuke vent en je moet je zeker niet af laten blaffen! Hoop dat het goed komt!
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2005, 21:14   #3
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

tsja .. het is een vervelend geval. Heb iets vergelijkbaars meegemaakt. Het wordt enigszins jouw woord tegen dat van hem, en hij is de baas. Ik wens je er succes mee
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2005, 20:43   #4
fasty
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

en hoe ging het gesprek?
  Met citaat antwoorden
Oud 30 May 2005, 08:25   #5
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saduf
Net zoiets op mijn werk....

Vaak genoeg zegt m'n baas dingen waar ik anders over denk, en dat dus ook op een fatsoenlijke manier zeg. Nooit in het bijzijn van gasten. (horeca werk) laatst zei hij iets wat een directe aanval op mij was, en ik was het hier totaal niet mee eens. Heb ik m duidelijk gemaakt, zegt ie: dat was de eerste en de laatste keer dat je me tegensprak in het bijzijn van een gast. Volgende keer kun je meteen vertrekken.

Nou weet ik dat altijd loopt te ouwehoeren, maar hij was serieus, dat ik fout zat, en die idioot wilde waarschijnlijk gewoon van mijn gezeik af.
tsja als je in de zaak was, dan stond je baas vind ik wel in zijn recht. Bij mij op het werk (ook horeca) is het zo dat je tijdens werk altijd ja en amen knikt bij je meerderen. Mocht je het er niet mee eens zijn, dan hoor je in discussie te gaan na werktijd
  Met citaat antwoorden
Oud 30 May 2005, 16:03   #6
mathalaylias
Lid
 
Geregistreerd op: 23 March 2005
Berichten: 79
Standaard

heb ik zelf nog niet meegemaakt maar moesten ze dingen zeggen tegen mij, over mij die niet kloppen dan zou ik echt mijn mond niet kunnen houden. zelfs al weet ik dat het niet mag, en als er klanten bij zouden zijn.
Je baas moet toch ook respect hebben tegenover jou.
mathalaylias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 May 2005, 23:00   #7
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Opzegtermijn is idd meestal iets van een maand.
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2005, 14:50   #8
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

leven mijn 0 uren contract !
  Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2005, 16:11   #9
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Ik zou sowieso eerst het gesprek afwachten..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2005, 16:38   #10
Lampie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja, hoe is het afgelopen?

Stomme situatie waar jein bent gekomen.
Hij kan niet verwachten dat ej steeds op donderdagavond gaat werken natuurlijk, en vooral niet tijdens je examens toch.

Ben benieuwd hoe het is afgelopen.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2005, 19:03   #11
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
leven mijn 0 uren contract !
en je ziekenfonds?
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2005, 20:21   #12
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
en je ziekenfonds?
particulier, huh wat?
  Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2005, 20:22   #13
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

prutser
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2005, 20:26   #14
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
prutser
ga je centen tellen
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2005, 10:56   #15
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Het zijn mondelinge afspraken. Het staat niet op papier met jouw en zijn handtekening eronder.

Dus ik weet het niet zeker maar ik denk.. als we het echt feitelijk bekijken dat hij in zijn recht staat. Zeker omdat je een urencontract hebt.

Maar als zo'n baas keer op keer zo lomp en raar tegen mij zou doen dan wist ik het wel.

Zo'n baas heb ik ook gehad en ik heb er 2 dagen over nagedacht, hem opgebeld en mijn ontslag ingediend. En ik hoefde niet meer terug te komen godzijdank.

Ik had op dat moment een 8-urencontract maar hij heeft mij in die maand uitwerktermijn niet ingeroosterd.. de sukkel want hij heeft mwe l 32 uur uit kunnen betalen toen.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2005, 12:12   #16
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
en je ziekenfonds?
Speciaal daarom heb ik een 1-uren contract gekregen
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2005, 18:58   #17
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Hehe nou het 'gesprek' voor zover je het een gesprek kunt noemen viel mee enzo.

'Hoe zit het nou met donderd..'
'Je hebt vrij'
'Oke..maar ehm zou je voortaan niet meer dit soort dingen via de sms willen doen'
'Nee'



En later stond ik te praten met een collega van me, vertelde ie dat ze dinsdag een werkbespreking hebben gehad om te kijken hoe ze konden plannen dat ik vrij kon zijn En toen zei ie dat m'n baas me absoluut niet kwijt wil, omdat er net iemand is ontslagen en een collega van ons aan het revalideren is, want ze heeft een nieuwe heup. Voor de rest gaat iedereen, behalve ik, op vakantie Dus morgen gaat mijn nieuwe contract met handtekening eronder de deur uit
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2005, 19:37   #18
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard



wel in je contract gezet dat je ambypur verfrisser wil
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2005, 18:24   #19
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur


wel in je contract gezet dat je ambypur verfrisser wil
mn individuele arbeidsvoorwaarden zijn niet veranderd
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 04:02.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.