Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 2 November 2005, 21:18   #1
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard harthandelingen

Liefhebben en bepaalde dingen koesteren doe je met je hart, maar verkrachtingen, moorden en andere misdaden zijn dat ook zgn. ingevingen van het hart, of zit er meer achter?

Is het een proces dat grotendeels plaatsvindt in de hersenen of heeft het ook te maken met gevoelens?
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2005, 21:21   #2
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

gevoelens vinden toch ook plaats in de hersenen, het hart heeft een symbolische betekenis op gevoelsgebied lijkt me
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2005, 21:23   #3
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

t zijn meestal dingen die gebeuren naar aanleiding van een geestesziekte of andere psyschische stoornissen.

Overigens ben ik van mening dat alles van uit je geest (hersenen) komt. Dit is immers het meest krachtige orgaan in je lichaam die al je emoties bestuurt.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2005, 22:08   #4
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

ik geloof niet dat het hart of het gevoel iets op zichzelfstaands is. (is dat nederlands )

ik geloof echter wel dat je een onderscheid kunt maken tussen cognitie en emotie. dan kan je verstand toch een miljoen keer zeggen dat je niet verliefd moet worden op een bepaald persoon, je gevoel doet het toch/de emoties zijn er wel

of als je niet lekker in je vel zit om een of andere reden, maar je hebt het te druk (of wat) om het te uiten, maar het zit je wel hoog ("je zit ermee in je maag"). probeer dan maar eens 'naar je buik te gaan' (je op je gevoel in je buik te concentreren). see what happens

nog een voorbeeld, anorexia patienten weten donders goed wat normaal en gezond eten is, maar ze doen het niet. en waarom niet, dat is een psychische kwestie die heel veel met het gevoel te maken zal hebben.
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2005, 22:25   #5
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

psy·che (de ~)
1 de zetel van de bewustzijnsverschijnselen => geest
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2005, 15:01   #6
ImaginaryDreams
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik dat het een gevoels questie is,, Als je je verstand gebruikt snap je denk ik wel waar je mee bezig bent en wat je aanricht...
  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2005, 17:57   #7
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Verkrachtingen meestal bij de psychisch minder in orde mensen, om het zo maar even te zeggen. Als bij sommige mensen bepaalde drangen wat sterker zijn dan bij de gemiddelde persoon, en bepaalde remmingen wat minder (of helemaal verdwenen)...
Andere misdaden worden toch vaak uit noodzaak gedaan (waarbij die noodzaak een noodzaak voor de dader was).
Al zou ik dit eerder bij een psychiater of een criminoloog laten
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2005, 09:58   #8
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

de hersenen (en bij de mannen de ballen) is het enige lichaamsdeel dat kan denken. Gevoelens worden gecreeerd in de hersenen. Dus alles wat er met je geestes toestand gebeurt, heeft met je hersenen te maken. Een moment van haat, lust, jalousie, ... Zijn allemaal gevoelsn die in je hesenen gecreeerd worden. Dus jij hebt met je vraag sowieso gelijk. Het heeft vaak met gevoelns te maken, maar die worden sowieso in hersenen opgewekt
  Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2005, 11:19   #9
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foetsy
Verkrachtingen meestal bij de psychisch minder in orde mensen, om het zo maar even te zeggen. Als bij sommige mensen bepaalde drangen wat sterker zijn dan bij de gemiddelde persoon, en bepaalde remmingen wat minder (of helemaal verdwenen)...
Andere misdaden worden toch vaak uit noodzaak gedaan (waarbij die noodzaak een noodzaak voor de dader was).
Al zou ik dit eerder bij een psychiater of een criminoloog laten
Volgens mij verlangt iedereen naar dezelfde drang, maar is er zich niet altijd van bewust. Tenzij je je er niet van bewust wilt zijn.

Met andere woorden, iedereen is er misschien wel instaat.

Ik denk dat dit al een bepaalde term gekregen heeft.
__________________
De beste van de heeeeeeeele wereld !
koekje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:07.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.