Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

 
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 24 December 2002, 14:01   #26
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

oy ik had je reactie helemaal gemist, over "wat mijn punt zou moeten zijn"...maar het is al goed uitgelegd door eneri.
Verder heb ik ook geen zin om er echt op in te gaan, behalve dat ik me niet persoonlijk aangevallen voel, wat volgens mij ook niet de bedoeling was.

en On topic:

Onze denkwijze is beter in de zin van "wij hebben meer vrijheid in ons denken"... Zeker als je kijkt naar enekele arme moslimlanden, daar loopt meer dan 50% met een muur voor de kop die dingen zomaar aannemen uit de koran... (mja, ze worden wel enigszins gedwongen daarto )

Ik kan me niet voorstellen dat er een goede tegenhangen mening kan zijn, die ervoor staat dat grote vrijheid van denken, minder goed is, dan beperkt (moeten) denken.

De waarheid is voor die mensen dat wat geschreven staat, of door god vertolkt of...etc. Op zich wel een goed punt wat nou waarheid is. Om daar ten minste deels achter te komen, zul je toch echt zaken vanuit meerdere perspectieven moeten gaan bekijken, en dat doen die streng gelovigen niet.

Of wij er last van hebben? Ik dacht dat er iets mis was met de maatschappij, dat je stelde in het begin. Nou dit is een mooi stukkie om erbij te nemen. Mensen zijn mensen vanwege (o.a.) een hoog denkvermogen. Als je als een zombie een boek achterna gaat lopen en er geen mening over hebt, dan doe je jezelf ernstig tekort.

Als je echt een betere maatschappij wil, dan moet je niet zomaar de instelling hebben "wat die ander doet, dat maakt me niks uit", want dan zul je dit ideaal nooit halen.
  Met citaat antwoorden
 


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 22:36.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.