Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Bekijk resultaten enquête: Heb je al eens zelfverminking gedaan
Ja en doe het nog altijd 16 29,09%
heb het ooit gedaan, dat is dan ook weer achter de rug 13 23,64%
wow, dat zou ik nooit doen 26 47,27%
Stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 8 February 2004, 14:47   #51
Desert Rose
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by BlackMystery
op welke dingen reageer je je dan zo af?
wat gebruik je als vervangingsmiddel om het verlangen naar de mutulatie te vergeten?
Bij ons bij PMT (Psycho Motorische Therapie) hangt een mega boksbal..Wanneer ik last van woede-aanvallen heb mag ik daar altijd me op afreageren...
Maarja, dat is ook maar 1 uur per week...Voor de rest reageer ik mijn woede af op mezelf en op de muur...

Wat heel veel helpt is veel bezig blijven...Want als je je eenzaam voelt of je verveelt, dan neig je meer naar automutileren...
Ik heb nu een duidelijk dagritme en daarom gaat het met mijn automutilatie nu beter, want toen ik een jaar thuis zat was het veel erger...
  Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2004, 15:06   #52
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Citaat:
Originally posted by Desert Rose


Wat heel veel helpt is veel bezig blijven...Want als je je eenzaam voelt of je verveelt, dan neig je meer naar automutileren...
Ik heb nu een duidelijk dagritme en daarom gaat het met mijn automutilatie nu beter, want toen ik een jaar thuis zat was het veel erger...
Mwah helpt bij mij juist helemaal niets, t komt toch wel weer terug als je niks doet. En als k bezig ben heb k dat meestal ook wel, t gevoel gaat pas weg als ik t doe. En dat gevoel heb k nu al weken
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2004, 15:08   #53
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Citaat:
Originally posted by BlackMystery
dus je moest van je ouders naar een psycholoog
heb je daar niets inspraak in gehad?
Nou nee, k moest al toen wou ik niet. Toen zeiden ze als je t nog 1x doet ga je wel. En ja die keer kwam natuurlijk wel :S
Maar ja, ben dr geen fuck mee opgeschoten ofzo
Voel me nog steeds kut, alleen merkt niemand dat meer.
Helaas, mischien wel...
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2004, 15:29   #54
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Desert Rose
Bij ons bij PMT (Psycho Motorische Therapie) hangt een mega boksbal..Wanneer ik last van woede-aanvallen heb mag ik daar altijd me op afreageren...
Maarja, dat is ook maar 1 uur per week...Voor de rest reageer ik mijn woede af op mezelf en op de muur...

Wat heel veel helpt is veel bezig blijven...Want als je je eenzaam voelt of je verveelt, dan neig je meer naar automutileren...
Ik heb nu een duidelijk dagritme en daarom gaat het met mijn automutilatie nu beter, want toen ik een jaar thuis zat was het veel erger...
deels heb je wel gelijk van dat bezig blijven
maar vroeger zat ik zo diep in de put
dat het niet uitmaakte wat ik deed
als ik ergens met vrienden op cafe zat (die paar vrienden die ik nog overhield teminste)
dan gingen men gedachten er toch zoizo naar uit
kon ik me niet concentreren op de gesprekken
en wist ik zelden waar het over ging
  Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2004, 15:31   #55
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anouk
Nou nee, k moest al toen wou ik niet. Toen zeiden ze als je t nog 1x doet ga je wel. En ja die keer kwam natuurlijk wel :S
Maar ja, ben dr geen fuck mee opgeschoten ofzo
Voel me nog steeds kut, alleen merkt niemand dat meer.
Helaas, mischien wel...
mij hebben ze ook proberen te dwingen
ben niet geweest
moest zelfs van men school
of ik mocht niet meer op die school zitten
dus tjah, dat jaar vloog ik buiten
maar denk dat psychologie en psychiatrie niet helpen als je zelf niet wil "genezen"
waarom helaas dat niemand het merkt?
omdat je je zo alleen maar eenzamer voelt, en meer en meer het gevoel krijgt dat niemand je begrijpt?
  Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2004, 16:14   #56
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

K zit nogal raar in elkaar, aan de ene kant vertel ik het ana niemand omdat ze me alleen maar meer pijn doen als ze mn gevoel kennen. Aan de andere kant wil ik er met mensen over praten, en ga k me alleen maar slechter voelen als bepaalde mensen niet zien dat k me klote voel. Aan die vriendin heb k heel veel, maar ze heeft weinig tijd, en dr vriend is overspannen en ze lijkt t niet door te hebben. En zelf wil k ook niet beginnen van k voel me echt slecht ofzo. Dus eigenlijk wel een beetje helaas dat ze t niet merken omdat ik t er zo met niemand over kan hebben.
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2004, 19:45   #57
ReGeNBooG
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik doe het op mijn voeten zodat niemand het merkt en dus niemand het weet
  Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2004, 20:42   #58
Shanna89
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Op je voeten? Hmm je bent de eerste waar ik dat van hoor
  Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2004, 21:00   #59
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by ReGeNBooG
ik doe het op mijn voeten zodat niemand het merkt en dus niemand het weet
gaan zwemmen?
je gaat me niet zeggen dat je het dan niet ziet
  Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2004, 21:01   #60
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Shanna89
Op je voeten? Hmm je bent de eerste waar ik dat van hoor
de plaatsen hangen van persoon tot persoon af
terwijl de ene het op de polsen doet, doet de andere het op benen of zelfs tot op hun borsten of zelfs gezicht
waarom zou voeten zo raar zijn?
  Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2004, 21:04   #61
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anouk
K zit nogal raar in elkaar, aan de ene kant vertel ik het ana niemand omdat ze me alleen maar meer pijn doen als ze mn gevoel kennen. Aan de andere kant wil ik er met mensen over praten, en ga k me alleen maar slechter voelen als bepaalde mensen niet zien dat k me klote voel. Aan die vriendin heb k heel veel, maar ze heeft weinig tijd, en dr vriend is overspannen en ze lijkt t niet door te hebben. En zelf wil k ook niet beginnen van k voel me echt slecht ofzo. Dus eigenlijk wel een beetje helaas dat ze t niet merken omdat ik t er zo met niemand over kan hebben.
je zegt het tegen niemand (of pak niet veel mensen) maar je wilt dat ze het zien
vraag ik me af of je denkt dat het dan zo hard te zien is aan je dat je in de put zit?
schaad het je sociaal leven dan?
ps sorry als de vragen te persoonlijk zijn hoef je ze niet te beantwoorde
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 16:17   #62
ReGeNBooG
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by BlackMystery
gaan zwemmen?
je gaat me niet zeggen dat je het dan niet ziet
niemand heeft er ooit wat van gezegd
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 16:47   #63
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Citaat:
Originally posted by BlackMystery
je zegt het tegen niemand (of pak niet veel mensen) maar je wilt dat ze het zien
vraag ik me af of je denkt dat het dan zo hard te zien is aan je dat je in de put zit?
schaad het je sociaal leven dan?
ps sorry als de vragen te persoonlijk zijn hoef je ze niet te beantwoorde
Tis denk k wel goed om dr (anoniem) over te praten...
Ehm ja, ik wil dat mensen het zien, en ook weer niet. Bij heel sommige mensen (echt weinig) heb ik nl. het gevoel dat ik mijn verhaal kwijt kan/wil. En die mensen zien het dus ook niet, en vind mezelf niet echt belangrijk genoeg om eropaf te gaan en t toch te vertellen gezien t meestel ouderen zijn (leraren bijv.)
Ze zullen ook wel denken, wat moet ik daarmee etc.

K weet t niet, maak het mezelf mischien nog wel t moeilijkst. Maar na bijna 3 jaar zou ik zo graag willen dat t eens over is!
Dat ik niet meer raar ben door snijden en me altijd klote voelen
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 17:13   #64
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by ReGeNBooG
ik doe het op mijn voeten zodat niemand het merkt en dus niemand het weet
Voeten of enkels? Want ik deed het vroeger op mijn enkels. Ik had aan een paar mensen gevraagd om mij ermee te helpen, maar ik wist,wanneer ik het opnieuw zou doen, en ze zouden het zien, dat ze teleurgesteld zouden zijn... Dan liever op plaatsen waar ze het niet zagen.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 17:18   #65
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb mijn vuist een keer tegen de muur geslagen, moet ik nu opgenomen worden?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 17:23   #66
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
Ik heb mijn vuist een keer tegen de muur geslagen, moet ik nu opgenomen worden?
Ach jochie toch, ik denk dat je aan de diazepam moet, ik heb dat vroeger namelijk ook een keer gehad, maar dan met mn hoofd, ik liep zomaar tegen de muur aan. Toen ben ik onder dag behandeling bij de psychiater geweest, en kreeg ik een helmpje
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 17:28   #67
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Originally posted by BlackMystery
ik wil niet grof zijn he
ik vind het allemaal puur aandachttrekkerij dit soort topics
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 17:48   #68
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als diegene die er zo cynisch tegenaankijken of er grapjes over gaan maken eens gewoon niet meer reageren op dit topic! :kwaadst:

zo'n topics kunnen veel steun zijn voor mensen, een uitlaatklep!

laat je onzin in de bar!
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 18:09   #69
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by psychobunny
Voeten of enkels? Want ik deed het vroeger op mijn enkels. Ik had aan een paar mensen gevraagd om mij ermee te helpen, maar ik wist,wanneer ik het opnieuw zou doen, en ze zouden het zien, dat ze teleurgesteld zouden zijn... Dan liever op plaatsen waar ze het niet zagen.
ik heb ook weleens enkels gedaan vroeger omdat het makkelijker te verbergen was..
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 18:14   #70
Annuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb een vriend die heel veel meemaakt en het nu ook begint te doen. Hij heeft dit vertelt en erbij gezet sorry ik zal het nooit meer doen maar toch vind ik het doodeng. Ik weet niet wat ik er mee aan moet..
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 18:17   #71
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by electricity
als diegene die er zo cynisch tegenaankijken of er grapjes over gaan maken eens gewoon niet meer reageren op dit topic! :kwaadst:

zo'n topics kunnen veel steun zijn voor mensen, een uitlaatklep!

laat je onzin in de bar!
en ik ben van mening..dat als je dit toch als uitlaat klep beziet.. je wellicht ook de tegenargumenten moet kunnen begrijpen van 'andere' mensen..die niet krassen/snijden....
en vooral ook moeten kunnen incasseren, desnoods je verweren.. en niet simpel in de doofpot stoppen..

als je dan toch inderdaad met dergelijke topics komt of reageert... onderbouw dan ook waarom je het doet... en grondig... en niet met vage omschrijvingen of lulverhaaltjes...

voor de een s het wellicht krassen, voor de ander is het de fles..of een shotje...
maar kritiek op hetgeen je fout doet moet je kunnen dragen .. .(en fuck degene die mij nu gaan vertellen dat het niet fout is als je het doet.., want je hebt gewoon zwaar psychische hulp nodig als je er serieus genot/voldoening in vind om je zelf te verminken :kwaaist: )
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 20:04   #72
IndigoFlow
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nou, wat ik ervan begrijp is dat je jezelf iets aandoet om iets te voelen..wat je anders niet voelt, om volgens mij jezelf een straf op te leggen of volgens mij om jezelf nog nét effe niet dood te schieten maar jezelf laten zien dat je niet van je houdt?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 20:20   #73
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by IndigoFlow
Nou, wat ik ervan begrijp is dat je jezelf iets aandoet om iets te voelen..wat je anders niet voelt, om volgens mij jezelf een straf op te leggen of volgens mij om jezelf nog nét effe niet dood te schieten maar jezelf laten zien dat je niet van je houdt?
lichamelijke pijn is dragelijker dan geestelijke, en als je jezelf pijn doet als je van binnen heel veel pijn hebt dan scheelt dat..

en dex, er komen van die mensen zeiken en ADB opmerkingen maken, dan dnek ik: zeg dan niks.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 20:50   #74
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anouk
Tis denk k wel goed om dr (anoniem) over te praten...
Ehm ja, ik wil dat mensen het zien, en ook weer niet. Bij heel sommige mensen (echt weinig) heb ik nl. het gevoel dat ik mijn verhaal kwijt kan/wil. En die mensen zien het dus ook niet, en vind mezelf niet echt belangrijk genoeg om eropaf te gaan en t toch te vertellen gezien t meestel ouderen zijn (leraren bijv.)
Ze zullen ook wel denken, wat moet ik daarmee etc.

K weet t niet, maak het mezelf mischien nog wel t moeilijkst. Maar na bijna 3 jaar zou ik zo graag willen dat t eens over is!
Dat ik niet meer raar ben door snijden en me altijd klote voelen
leerkrachten heb ik nu niet al te goei ervaringen mee zoizo
maar kan zijn dat in jouw school dat anders ligt
en zo'n problemen zijn wel belangrijk
ik zie niet veel andere problemen die belangrijker zouden zijn eigenlijk
automutulatie enzo is nu niet echt niets te noemen
en je bent niet raar erdoor
'spijtig' genoeg zijn er veel mensen die zich zo voelen...
trouwens je hoeft niet met meerdere personen te praten
misschien wel gewoon met iemand die je zeer goed vertrouwt, die kan ook al een hele steun zijn
wat ik gewoon wil zeggen, zo'n dingen zijn natuurlijk niet makkelijk om over te praten, je bent 'niet normaal'
dat gevoel had ik toch allesinds
overal een buitebeentje, nergens op zen plaats
maar zo'n dingen kunnen toch niet eeuwig duren he?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 20:53   #75
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Annuh
Ik heb een vriend die heel veel meemaakt en het nu ook begint te doen. Hij heeft dit vertelt en erbij gezet sorry ik zal het nooit meer doen maar toch vind ik het doodeng. Ik weet niet wat ik er mee aan moet..
gewoon proberen zo veel mogelijk te steunen
er gewoon zijn kan al veel doen
meestal hebben die persoon ook snel het gevoel dat ze iemand gaan verliezen en dat ze alleen zijn (ok dit is natuurlijk niet voor iedreen)
probeer er rustig met hem over te praten
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 20:57   #76
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
en ik ben van mening..dat als je dit toch als uitlaat klep beziet.. je wellicht ook de tegenargumenten moet kunnen begrijpen van 'andere' mensen..die niet krassen/snijden....
en vooral ook moeten kunnen incasseren, desnoods je verweren.. en niet simpel in de doofpot stoppen..

als je dan toch inderdaad met dergelijke topics komt of reageert... onderbouw dan ook waarom je het doet... en grondig... en niet met vage omschrijvingen of lulverhaaltjes...

voor de een s het wellicht krassen, voor de ander is het de fles..of een shotje...
maar kritiek op hetgeen je fout doet moet je kunnen dragen .. .(en fuck degene die mij nu gaan vertellen dat het niet fout is als je het doet.., want je hebt gewoon zwaar psychische hulp nodig als je er serieus genot/voldoening in vind om je zelf te verminken :kwaaist: )
en dan moet jij begrijpen dat ik zeg
gij hebt geen kloten idee over wat dat gij spreekt
alleen al als ik dit lees
voor jouw zijn het verhaaltjes, vage omschrijvingen
voor veel mensen is het dagelijkse realiteit
zwaar psychische hulp?
als je een klas neemt van rond de twintig leerlingen zijn er twee doe zonder dat jij het weet het doen
allemaal in de zware psychiatrische hulp steken?
heb je je ooit al zo slecht gevoeld dat je jezelf aan flarden snijd en het toch beter voelt omdat je van die opgekropte woede, angst, ... vanaf bent
of wil je misschien zeggen dat iedreen met psychische problemen aandachttrekkers zijn?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 20:57   #77
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by IndigoFlow
Nou, wat ik ervan begrijp is dat je jezelf iets aandoet om iets te voelen..wat je anders niet voelt, om volgens mij jezelf een straf op te leggen of volgens mij om jezelf nog nét effe niet dood te schieten maar jezelf laten zien dat je niet van je houdt?
de reden is voor iedereen wat anders
voor veel zal dit idd passen
maar lang niet voor iedereen
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 21:27   #78
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by BlackMystery
heb je je ooit al zo slecht gevoeld dat je jezelf aan flarden snijd en het toch beter voelt omdat je van die opgekropte woede, angst, ... vanaf bent
of wil je misschien zeggen dat iedreen met psychische problemen aandachttrekkers zijn?
ik heb geleerd met mijn problemen anders om te gaan en vooral ook te accepteren...als het mij licht gezegd niet meezit zoek ik andere uitwegen,...zelfverminking of levensberoving zal dan het laatste zijn waar ik aan denk.
en overigens zeg ik niet dat iedereen met psychische problemen aandachtstrekkers zijn... ik zeg dat de gene die hier hun betoog houden in dit topic, ook de keerzijde moeten zien... en niet enkel zich moeten verontschuldigen voor hetgeen zij doen....

overigens BM, zal ik jou nooit kunnen overtuigen... want je bent stellig overtuigd van je gelijk, al zal je het maar op je eigen ervaringen moeten relateren...


@elec, ADB commentaar is natuurlijk ook uit den boze, maar soms moet je natuurlijk ook leren relativeren.., het is niet gek dat de soms sarcastische opmerkingen die hier geplaatst worden er zijn. als je als outsider op een dergelijk forum zou kijken, en je zou enkel al over de problemen hier lezen dan ga je jezelf afvragen wat de schaalbaarheid is in vergelijking met de échte wereld..
(natuurlijk zal het wellicht een kromme vergelijking worden, omdat een dergelijk forum; zoals je aangeeft, als uitlaatklep wordt gebruikt....)
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 21:51   #79
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
ik heb geleerd met mijn problemen anders om te gaan en vooral ook te accepteren...als het mij licht gezegd niet meezit zoek ik andere uitwegen,...zelfverminking of levensberoving zal dan het laatste zijn waar ik aan denk.
en overigens zeg ik niet dat iedereen met psychische problemen aandachtstrekkers zijn... ik zeg dat de gene die hier hun betoog houden in dit topic, ook de keerzijde moeten zien... en niet enkel zich moeten verontschuldigen voor hetgeen zij doen....

overigens BM, zal ik jou nooit kunnen overtuigen... want je bent stellig overtuigd van je gelijk, al zal je het maar op je eigen ervaringen moeten relateren...


@elec, ADB commentaar is natuurlijk ook uit den boze, maar soms moet je natuurlijk ook leren relativeren.., het is niet gek dat de soms sarcastische opmerkingen die hier geplaatst worden er zijn. als je als outsider op een dergelijk forum zou kijken, en je zou enkel al over de problemen hier lezen dan ga je jezelf afvragen wat de schaalbaarheid is in vergelijking met de échte wereld..
(natuurlijk zal het wellicht een kromme vergelijking worden, omdat een dergelijk forum; zoals je aangeeft, als uitlaatklep wordt gebruikt....)
Ik heb het ook geleerd
ik doe het al meer dan een jaar niet
maar ik weet nog wel hoe eenzaam ik me voelde toen ik het wel deed
ik heb zelfs lange tijd niet geweten dat anderen het nog deden
laat staan zoveel
ik heb nergens gezegt dat het een goed ding is?
niemand beweert dat?
het is verkeerd
het is niet de juiste oplossing, dat weet zelfs diegene die het doet wel ergens diep van binnen
maar de neiging is er
het laatste wat mensen die met zulke problemen zitten nodig hebben is mensen die op hun neerkijken

voor de rest sta ik open voor commentaar
ik dacht toch niet zo overdreven te hebben gereageerd?
misschien met wel iets te veel beeldspraak maar kom

voor de rest wil ik nog even zeggen
dat dit niet echt de subtielste plaats is om scheve opmerkingen of kleinerende opmerkingen over iemand te maken
natuurlijk vinden sommige kindjes dit leuk maar kom
doe dat van mij overal anders
niet op psychologie
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 21:58   #80
Setragasj
mycodenameis:edman
 
Setragasj's Avatar
 
Geregistreerd op: 22 July 2003
Berichten: 7.207
Stuur een bericht via MSN naar Setragasj
Standaard

ik ga niet in dit topic meelullen, want ik vind het persoonlijk allemaal een beetje ziek in de zin van.. ziek in je hoofd.

want vertel mij nou eerlijk. je gaat me niet vertellen dat als je je van binnen kut voelt en je maakt ff wat krassen op je lichaam en je voelt je dan kut van buiten, dat dat kutte van binnen dan opeens weg is?
dat slaat toch nergens op?
misschien dat het bij sommige helpt, maar die moeten dan maar eens goed gaan nadenken
__________________
Handtekening die je kunt laten weergeven onder iedere reactie.
Setragasj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 22:00   #81
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Instructio4
ik ga niet in dit topic meelullen, want ik vind het persoonlijk allemaal een beetje ziek in de zin van.. ziek in je hoofd.

want vertel mij nou eerlijk. je gaat me niet vertellen dat als je je van binnen kut voelt en je maakt ff wat krassen op je lichaam en je voelt je dan kut van buiten, dat dat kutte van binnen dan opeens weg is?
dat slaat toch nergens op?
misschien dat het bij sommige helpt, maar die moeten dan maar eens goed gaan nadenken
dat gevoel van binnen is er nogsteeds
tis moeilijk uit te leggen, je meot het zelf hebben meegemaakt.
maar als het allemaal tot de top gaat, moet je het kwijt, en als je jezelf dan pijn doet helpt dat. ja klinkt stom kan het ook niet goed uitleggen..
dan gaat het daarna weer beter.. dan heb je even die woede/verdriet geuit en dan kan je weer verder.
sommige mensen schreeuwen of slaan iemand in elkaar, anderen doen zichzelf pijn..

ik heb zelf ook, wanneer het even neit goed gaat, dan kan ik niks zeggen, dan wil ik wel, maar dan komt er geen woord uit mijn mond.. gelukkig al weer 2 weken geleden voor de laatste keer
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 22:07   #82
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by BlackMystery
voor de rest sta ik open voor commentaar
ik dacht toch niet zo overdreven te hebben gereageerd?
misschien met wel iets te veel beeldspraak maar kom
ik vind dat je nu stellig, en veelal vooral meer beheerst hebt gereageerd op hetgeen ik te zeggen had

en over wat je zegt.. het komt niet zozeer over als overdreven reacties..., maar meer indringende reacties. steeds zie ik terugkeren dat je steevast je blijft beroepen op dat 'wij' niet zouden zien...waar er mensen om je heen zijn die automutileren, en daarbij eigenlijk met hoofdzaak; zelfs begrip voor zouden moeten hebben voor degene die dat doen..

correct me if im wrong; ook ik sta open voor commentaar
maar laten we het netjes houden, en zoals je zegt, niet met tergende opmerkingen gaan gooien
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 22:08   #83
Setragasj
mycodenameis:edman
 
Setragasj's Avatar
 
Geregistreerd op: 22 July 2003
Berichten: 7.207
Stuur een bericht via MSN naar Setragasj
Standaard

Citaat:
Originally posted by electricity
dat gevoel van binnen is er nogsteeds
tis moeilijk uit te leggen, je meot het zelf hebben meegemaakt.
maar als het allemaal tot de top gaat, moet je het kwijt, en als je jezelf dan pijn doet helpt dat. ja klinkt stom kan het ook niet goed uitleggen..
dan gaat het daarna weer beter.. dan heb je even die woede/verdriet geuit en dan kan je weer verder.
sommige mensen schreeuwen of slaan iemand in elkaar, anderen doen zichzelf pijn..

ik heb zelf ook, wanneer het even neit goed gaat, dan kan ik niks zeggen, dan wil ik wel, maar dan komt er geen woord uit mijn mond.. gelukkig al weer 2 weken geleden voor de laatste keer
ja maar ik snap niet dat het op een pijnlijke manier moet.
ik voel me ook meer dan de helft van mn tijd kut.
maar ik ga mezelf niet zitten te verminken.
wat ik doe om mijn pijn te verwerken is door muziek te maken. en agressie kwijt te raken door keihard mn drumstel kapot te rammen. door muziek te maken vergeet ik mijn pijn en ik maak er nog iets moois van voor anderen die er weer naar kunnen luisteren.
want luisteren naar mooie muziek die je echt raakt is ook mooi. en dan is het ook mooi om te geven aan anderen die jouw muziek mooi vinden.
dat is hetgene wat mij een goed gevoel geeft en de pijn in mij doet vergeten.

ik denk dat ik een beetje offtopic ga, maar probeer ook te begrijpen dat jezelf verminken niet de weg is.
het zal niet voor iedereen aangelegd zijn om muziek te maken, maar er is zeker weten wel iets anders om je aan vast te houden.
zoals je vriend of vriendin, waar je je fijn bij voelt en die ook je pijn kan doet verdrijven. ook al is het alleen maar dat ene moment dat diegene je een kusje geeft ofzo. het gaat om die kleine dingetjes.

en ik zit nu echt.. vaag te typen. maar zo voel ik het.
__________________
Handtekening die je kunt laten weergeven onder iedere reactie.
Setragasj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 22:11   #84
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Instructio4
.
zoals je vriend of vriendin, waar je je fijn bij voelt en die ook je pijn kan doet verdrijven. ook al is het alleen maar dat ene moment dat diegene je een kusje geeft ofzo. het gaat om die kleine dingetjes.
goh echt. dat is al reden nummer 1 waarom ik ooit in deze dip ben geraakt *gebrek aan*

en sommige mensen kunnen hun frustratie/verdriet niet op die manier kwijt.. is ook een kunnen hoor! er zijn veel mensen die het opkroppen..
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 22:13   #85
Setragasj
mycodenameis:edman
 
Setragasj's Avatar
 
Geregistreerd op: 22 July 2003
Berichten: 7.207
Stuur een bericht via MSN naar Setragasj
Standaard

Citaat:
Originally posted by electricity
goh echt. dat is al reden nummer 1 waarom ik ooit in deze dip ben geraakt *gebrek aan*

en sommige mensen kunnen hun frustratie/verdriet niet op die manier kwijt.. is ook een kunnen hoor! er zijn veel mensen die het opkroppen..
neej maar iedereen heeft vast wel iets waar die goed in is.
voetballen ofzo. weet ik veel.

en dat is ook mijn reden nummer 1 al..... fucking heel erg veel jaren.
maar dat vind ik nog geen reden om mezelf te verminken
__________________
Handtekening die je kunt laten weergeven onder iedere reactie.
Setragasj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 22:15   #86
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Instructio4
neej maar iedereen heeft vast wel iets waar die goed in is.
voetballen ofzo. weet ik veel.

en dat is ook mijn reden nummer 1 al..... fucking heel erg veel jaren.
maar dat vind ik nog geen reden om mezelf te verminken
het gaat ook niet direct om verminken.. tis al dat je pijn hebt.. het hoeft nieteens echt snijden ofzo te zijn he..
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 22:16   #87
Setragasj
mycodenameis:edman
 
Setragasj's Avatar
 
Geregistreerd op: 22 July 2003
Berichten: 7.207
Stuur een bericht via MSN naar Setragasj
Standaard

Citaat:
Originally posted by electricity
het gaat ook niet direct om verminken.. tis al dat je pijn hebt.. het hoeft nieteens echt snijden ofzo te zijn he..
jah ok, ik ram mezelf ook wel eens tegen mn kop omdat ik iets stoms doe, maar dit topic gaat volgens mij echt over écht verminken van jezelf..
__________________
Handtekening die je kunt laten weergeven onder iedere reactie.
Setragasj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 22:19   #88
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

instructio zegt hier eigenlijk wat ik denk...
er zijn toch gerust wel creatievere manieren om je onrust op een gezonde manier te verwerken?
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 22:21   #89
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
instructio zegt hier eigenlijk wat ik denk...
er zijn toch gerust wel creatievere manieren om je onrust op een gezonde manier te verwerken?
die zijn er ook.
je meot het alleen kunnen

als ik bijvoorbeeld boos ben dan krop ik alles op, en gaat het van binnen zitten vreten. ik kan dan niks zeggen, alleen maar voor me uitstaren en met mijn handen wringen, en daarna huilen..
heb wel geleerd om meteen te zeggen als ik boos ben, maar doordat je jezelf geestelijk niet helemaal onder controle hebt, kan je het lichamelijk ook niet goed uiten.

want als je geestelijk goed in mekaar zit, dan kanje de hele wereld aan.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 22:41   #90
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by electricity


want als je geestelijk goed in mekaar zit, dan kanje de hele wereld aan.
onzin iedereen is te breken.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 22:42   #91
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by electricity

want als je geestelijk goed in mekaar zit, dan kanje de hele wereld aan.
zo voel ik mij eigenlijk wel, het is alleen de wereld die niet altijd even lekker meewerkt...ik bedoel, ook ik (en iedereen vast wel) heeft zo zijn kopzorgen...
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 22:46   #92
Setragasj
mycodenameis:edman
 
Setragasj's Avatar
 
Geregistreerd op: 22 July 2003
Berichten: 7.207
Stuur een bericht via MSN naar Setragasj
Standaard

Ik vind dat ik genoeg heb gezegd in dit topic over hoe ik er over denk.
wel zal ik reageren op quotes op instructio
__________________
Handtekening die je kunt laten weergeven onder iedere reactie.
Setragasj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2004, 09:45   #93
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
ik vind dat je nu stellig, en veelal vooral meer beheerst hebt gereageerd op hetgeen ik te zeggen had

en over wat je zegt.. het komt niet zozeer over als overdreven reacties..., maar meer indringende reacties. steeds zie ik terugkeren dat je steevast je blijft beroepen op dat 'wij' niet zouden zien...waar er mensen om je heen zijn die automutileren, en daarbij eigenlijk met hoofdzaak; zelfs begrip voor zouden moeten hebben voor degene die dat doen..

correct me if im wrong; ook ik sta open voor commentaar
maar laten we het netjes houden, en zoals je zegt, niet met tergende opmerkingen gaan gooien
ik zeg niet dat niemand het verstaat
maar snap je
ik vind zo van die dingen als is neuspeuteren ook automutuleren zeer onzinnige reacties
en als je wil zeggen dat ik respect voor die reacties moet opbrengen neen bedankt
maar als men netjes er over kan praten, al snapt men het niet goed dan, wil ik zelfs gewoon uitleg geven
  Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2004, 09:47   #94
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Instructio4
ik ga niet in dit topic meelullen, want ik vind het persoonlijk allemaal een beetje ziek in de zin van.. ziek in je hoofd.

want vertel mij nou eerlijk. je gaat me niet vertellen dat als je je van binnen kut voelt en je maakt ff wat krassen op je lichaam en je voelt je dan kut van buiten, dat dat kutte van binnen dan opeens weg is?
dat slaat toch nergens op?
misschien dat het bij sommige helpt, maar die moeten dan maar eens goed gaan nadenken
het is niet weg
dat zeker niet
maar het is een manier om het tijdelijk te verdringen
zoals je zei, de ene heeft drugs, de andere zuipt zicht te pletter en weer anderen doen dit
ieder heeft zo zijn manier wel om het al is het maar tijdelijk te verdringen
en voor veel is dat even goud waard

ps: sorry te laat al gezien dat zowat hetzelfde al geantwoord was
  Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2004, 13:54   #95
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

U hebt gezocht op automutulatie:

Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies.
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2004, 14:16   #96
Misette
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb wel eens als ik heel boos was, of heel verdrietig, in mn enkels gesneden met een stanley mesje.. En daarna voelde ik me altijd veel beter.. Maar op een gegeven moment hield ik dr mee op..
  Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2004, 14:35   #97
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Mensen die het niet doen, en nooit gedaan hebben zullen nooit snappen wat iemand ertoe zet om het te doen. Ik weet ook niet wat me ertoe zet om het te doen, en waarom de een het wel doet en de ander niet.
Maar als je t nooit gedaan hebt zul je t nooit snappen omdat je het gevoel niet kent dat je krijgt als je t wel doet.
En dat kan niemand uitleggen denk ik...
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2004, 18:23   #98
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anouk
Mensen die het niet doen, en nooit gedaan hebben zullen nooit snappen wat iemand ertoe zet om het te doen. Ik weet ook niet wat me ertoe zet om het te doen, en waarom de een het wel doet en de ander niet.
Maar als je t nooit gedaan hebt zul je t nooit snappen omdat je het gevoel niet kent dat je krijgt als je t wel doet.
En dat kan niemand uitleggen denk ik...
Totaal waar. Het is niet iets dat je kan uitleggen, het is niet iets dat je kan begrijpen. Zelf heb ik geen idee waarom ik het doe/deed, k weet alleen dat het gevoel erna jammer genoeg wel goed is... in tegenstelling tot anderen die zich schuldig voelen, voel ik een uurtje later meestal een stuk beter. Dat maakt het stoppen zo moeilijk...
  Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2004, 18:29   #99
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Citaat:
Originally posted by psychobunny
Totaal waar. Het is niet iets dat je kan uitleggen, het is niet iets dat je kan begrijpen. Zelf heb ik geen idee waarom ik het doe/deed, k weet alleen dat het gevoel erna jammer genoeg wel goed is... in tegenstelling tot anderen die zich schuldig voelen, voel ik een uurtje later meestal een stuk beter. Dat maakt het stoppen zo moeilijk...
Exactly, na een tijd doen voel je je niet schuldig meer maar voelt t alleen maar goed. Stoppen moet lukken maar is verdomt moeilijk de laatste tijd. Denk echt steeds mwah 1xtje nog, t gevoel is zo goed! T moet lukken, ah nog 1x najah ik zie wel
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2004, 18:36   #100
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anouk
Exactly, na een tijd doen voel je je niet schuldig meer maar voelt t alleen maar goed. Stoppen moet lukken maar is verdomt moeilijk de laatste tijd. Denk echt steeds mwah 1xtje nog, t gevoel is zo goed! T moet lukken, ah nog 1x najah ik zie wel
en 1 keer, wordt nog een keer,en nog een keer, en nog een keer... Ben nu ongeveer 6 maand gestopt, met 2 keer dat ik hervallen ben, maar ik zit nog elke dag met het idee in mn hoofd van, wat als ik het nog 1 x zou doen, zo 1 laatste keertje
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:32.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.