Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Liefde & Relaties
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Liefde & Relaties Laat je liefdesgevoelens de vrije loop!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 13 September 2015, 01:31   #1
Jackey
Lid
 
Geregistreerd op: 13 September 2015
Berichten: 1
Standaard 3 jaar relatie

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, dit is ook mijn eerste post maar ik zit in de war en hoop dat jullie mij konden helpen.

Ik ben nu 3 jaar samen met mijn vriendin, maar ik heb haar ouders nooit gesproken of gezien, mijn vriendin wou ook niet zo vroeg. We waren bij begin van relatie beide 16 jaar , nu 19 jaar. Dus werd ook tijd om haar ouders eens te spreken of zien. De redenen dat mijn vriendin niet wou is dat haar ouders zeer maar ook echt zeer streng op gebied van relatiegebied. Ze was bang dat ze mij afwees. 3 weken geleden had ik haar ouders voor eerst gesproken, tegen mijn gezicht waren ze lief. Tot ik die dag naar huis ging, zij haar ma dat ze mij niet mag , ze vond me lelijk en klein( ben niet van de grootste , 1.68m ) dus natuurlijk wij beiden heel ongelukkig dat we dit horen tijdens een relatie van 3 jaar. Achteraf hadden haar ouders nog hele tijd gediscusieerd over hoe ik ben en was( mijn vriendin was boven maar hoorde alles ). Mijn vriendin was zo deppresief dat ze zelf begon te twijfelen aan deze relatie omdat ze anders niet weet hoe het later verder moet tussen haar ouders en mij. Maar paar dagen later ging het weer goed tussen ons, we zijn gaan shoppen enzo. Maar later die week begon ze te zeggen dat ze heel ongelukkig was met my , redenen was , dat ze vond dat ik haar teveel controleerde , te snel boos was tijdens game, graag over seks praat, niet altijd blij buiten. Dus heb ik heel veel lieve berichten gestuurd naar haar van dat in zou veranderen voor je etc... Maar ze was zo deppresief dat ze het allemaal niet meer weet , ook het gedoe van haar ouders erbij enzo. Want haar ouders hebben sinds die dag dat ze me zagen tot 3 weken later (nu) nog steeds geen woord tegen hun eigen dochter gezegd. Naar mijn gevoel was ze altijd gelukkig met mij omdat ze er nooit over praatte ervoor. Dus wist zelf helemaal niks. Nu praat ze terug met haar vroegere beste vriendin waar ze al 2 jaar geen contact hebben. Ze hadden ruzzie toen. Maar zijn beide vergeten waarom en nu tijdens wanneer het slecht gaat tussen mij en mijn vriendin gaat het heel goed tussen hun. Ze hebben paar keer afgesproken. Veel plezier gehad enzo. Nu voel ik me gewoon heel kut. Want ze wou paar dagen geen contact hebben om te zien of ze me nog mist of nog van me hou. Ik heb hier een heel slecht gevoel over. Moest ze toch de relatie willen. Heb ik zelf niet zo gevoel mer dat alles terug normaal zou zijn of dat ik evenveel hou van haar als vroeger. Mijn gevoel voor haar is ook verminderd maar ik mis haar en zie haar wel nog graag. Moest het uit zijn is mijn hart ook totaal gebroken en weet ik ook niet wat ik moet doen.

Wat vinden jullie? ik weet niet hoe ik me voel. Wil soms dood. Doet heel veel pijn van binnen...:/ dankje voor te lezen en reageren alvast!
Jackey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 September 2015, 14:49   #2
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

Dat je geen zin hebt om je ouders aan elke scharrel voor te stellen begrijp ik, maar dat dit pas na 3 jaar gebeurt vind ik persoonlijk erg vreemd, en ik begrijp dan ook niet zo goed waarom je daar niet eerder over aan de bel hebt getrokken.

Verder destilleer ik uit jouw verhaal het beeld van een meisje met een zwakke wil dat gemakkelijk wordt beïnvloed door erg manipulatieve ouders.
Manipulatie die overduidelijk succesvol is aangaande de rest van je verhaal.
Het lijkt wel een beetje op wat ik zelf ooit heb meegemaakt.
Die ouders straffen haar in feite nu door niet tegen haar te praten, haar te negeren, voor een gemiddeld mens de meest wrede sociale straf die er is.
Ze is hardstikke bang voor ze.
Tegelijkertijd wil ze haar ouders niet kwijt, dus zoekt ze naar redenen om hun en indirect haar eigen door hen beïnvloede gedrag te vergoeilijken, met als gevolg dat jullie complete relatie nu onder een electronenmicroscoop ligt, om zo van miniscule probleempjes halsmisdaden te maken.
Dergelijke situaties kun je zo goed als niet winnen.
Ik verloor het in ieder geval destijds.
Die ouders maken er een keuzemoment van, jij of zij.
En bijna altijd zullen ze voor de ouders kiezen.

Ik heb destijds geprobeerd om het meisje in kwestie de feiten zoals ik ze zag ( zwakke wil en gemanipuleerd door de ouders) voor ogen te houden.
Dat werkte eerder tegen mij dan voor mij.

Ook gaf ik telkens aan dat ik aan alle eisen tegemoet wilde komen zolang ik haar maar niet kwijtraakte. Hielp ook niet.

Ik heb zelfs nog contact met de ouders zelf gezocht met de vraag tot een open en eerlijke dialoog. Werkte ook niet.

Je staat nu een beetje op een keuzemoment.
Je houdt nog van haar en wilt eigenlijk niet zomaar een relatie van 3 jaar weggooien, tegelijkertijd is het gevoel wel verminderd, en voel je je gekwetst omdat ze je zo voor je gevoel zo laat vallen.

Het is aan jou wat je kiest.

Als je er voor wilt vechten moet je er volledig voor gaan, en niets achter de hand houden qua reserves en alles proberen, zowel met haar als met haar ouders en iedereen die ook maar enige invloed op haar heeft ( waaronder die vriendin). Maar dit zal sowieso een litteken achterlaten op jullie relatie.

Of je geeft het op en laat het gaan. Dat is klote, maar als iemand na een relatie van 3 jaar nog steeds niet voor je wilt vechten, en in 3 weken opeens totaal van mening lijkt te veranderen over jullie relatie, dan moet je jezelf de eerlijke vraag stellen: Is iemand met zo'n zwakke wil wel de moeite om voor te vechten?
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 September 2015, 21:30   #3
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

Jij hebt er nog zin in TD...
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 September 2015, 00:22   #4
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

Iemand moet het doen
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2015, 20:47   #5
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

The force is strong with you...
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2015, 22:51   #6
jordi1996
Lid
 
Geregistreerd op: 27 October 2015
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chitesel Bekijk Bericht
Jij hebt er nog zin in TD...
Het is toch juist goed dat iemand zo goed er op reageert? Ik sluit me juist volledig bij hem aan, darkness, want ik kan me onwijs goed inleven in de situatie van de topic-opener en vind het echt een heel goed advies.
jordi1996 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2015, 22:52   #7
jordi1996
Lid
 
Geregistreerd op: 27 October 2015
Berichten: 5
Standaard

Om eerlijk te zijn kwam ik eigenlijk via google zelfs bij dit topic terecht omdat ik een zelfde soort probleem had...

ben dus even geregistreerd om dit te zeggen...
jordi1996 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 18:41.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.