Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Seksualiteit
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Seksualiteit Hier kun je terecht met al je vragen en ervaringen op het gebied van sex en alles wat daar mee te maken heeft.

Gesloten onderwerp
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 3 January 2010, 16:56   #151
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Haha,
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline  
Oud 3 January 2010, 16:58   #152
Kimm!~~
.
 
Kimm!~~'s Avatar
 
Geregistreerd op: 31 December 2009
Berichten: 1.466
Standaard

Ik kan het ook beter weg laten halen klopt!
Maar ik doe het niet!
Laat mij dan lekker dom en eigenwijs zijn...
Tis niet jullie probleem toch maar die van mij?
Kimm!~~ is offline  
Oud 3 January 2010, 17:01   #153
ash-hôôle
Super Lid
 
ash-hôôle's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2005
Berichten: 15.694
Standaard

Ik wens je veel succes en sterkte dan.

Slotje.
__________________
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline  
Oud 3 January 2010, 17:07   #154
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Kimm!~~ Bekijk Bericht
Zelfs na die 18 jaar vindt ik dat ik verantwoordelijk blijf...
T blijft voor altijd mijn kindje.
En ook al is dat lang, tis en blijft me kindje!
En als mijn vriendinnen mij daarom laten zitten hoef ik er ook geen vrienden mee te zijn
Maar ik heb zelf ook 2 vriendinnen die nu allebij een kindje hebben van 1 a 1,5..
En verder heb ik meer vrienden ( aangezien mij mij school richting) en die boeit het echt niet dat ik een kind krijg hoor!
EN ook al is het zo dat ze me allemaal laten vallen...
Uiteindelijk moet je alles toch alleen doen!
En ik heb het er voor over!
Zo lang je ik vind met dt schrijft ben jij niet klaar voor een kind.
En de hoeveelheid hyves vrienden die je hebt garandeert niet dat je je kind goed opvoedt.
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 3 January 2010, 17:09   #155
ash-hôôle
Super Lid
 
ash-hôôle's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2005
Berichten: 15.694
Standaard

Volgens mij heeft ze het nu wel door hoor

Zo niet, dan gaat ze het ook nooit door krijgen.
__________________
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline  
Oud 3 January 2010, 17:15   #156
Kimm!~~
.
 
Kimm!~~'s Avatar
 
Geregistreerd op: 31 December 2009
Berichten: 1.466
Standaard

wat heeft hyves ermee te maken?
Kimm!~~ is offline  
Oud 3 January 2010, 17:21   #157
Kimm!~~
.
 
Kimm!~~'s Avatar
 
Geregistreerd op: 31 December 2009
Berichten: 1.466
Standaard

Klopt.
Kimm!~~ is offline  
Oud 3 January 2010, 17:35   #158
Vollemaan
Lid
 
Geregistreerd op: 6 December 2008
Berichten: 644
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
Nee dat kan niet, praktisch 100% van alle tiener moeders mislukken in de maatschappij. Ze nemen zich voor om naar school te blijven gaan maar uiteindelijk stoppen ze daar toch mee omdat de combinatie kind + kassameisje bij de AH toch beter is. Ergo ze vergooien hun leven, doen tot hun 67e het werk dat ieder kind van 15 als bijbaan kan doen, en staan dus extreem laag op de socio economische ladder.
Dat de moeder dat zichzelf aan doet is tot daar aan toe, maar dit reflecteerd dus ook op het kind. Dit wordt opgevoed met laag morele standaarden en zal dus in het zelfde kansloze milieu blijven als zijn of haar ouders.

Bullshit. Mijn zus had van jongs af aan een vader die haar in de steek heeft gelaten door zijn drugs en financiele beperkingen. Die waren er al voordat mijn moeder uberhaubt zwanger werd. Mijn moeder was erg jong toen ze haar kreeg. Nu heeft mijn moeder mij, mijn zus, en nog een 4 jarig kind. Een goed inkomen en een goed opgevoed kind die ze met liefde heeft opgevoed vanaf het moment dat het meisje werd geboren. Mijn moeder heeft haar school met plezier en succes afgerond. En dat alles zonder dat mijn zus een vader had, of mijn moeder een vriend.

Ja joh je moeder doet het met liefde voor de eerste 6 weken, daarna is de lol er echt wel af. En wil je dat je kind wordt opgevoed door iemand anders? Kindje lief ziet oma straks meer als moeder, dat trek jij dan weer niet en krijg je het verhaal zoals ik hierboven al beschreef.

Mijn zus had een zeer goede band met mijn inmiddels overleden oma. Het is waar dat ze mijn oma vaker zag als andere kleinkinderen, maar om nou direkt te zeggen dat ze werd opgevoed door iemand anders dan mijn moeder is niet zo.

Jij hebt oprecht de illusie dat dat vriendje van je voor altijd bij je blijft


Kortom, ik vind je een dom eigenwijs wicht dat geen idee heeft wat voor consequentie deze beslissing heeft. Je kan de verantwoordelijkheid van een kind niet aan, je kan niet voor jezelf zorgen, je kan geen rationele beslissingen maken. Dus doe alsjeblieft je kind dit onrecht niet aan.

Niets op te zeggen behalve dat ik weet dat sommige meiden wel degelijk de verantwoordelijkheid aan kunnen.

Het zullen er vast niet veel zijn, maar ze zijn er wel degelijk. En met deze instelling komt Kim er wel. Ze zal het zeker moeilijk krijgen, slapeloze nachten, prestaties van school die minder worden. Maar zelfs zonder haar vriend kan het haar nog lukken.

@ Henkus: Je hebt gelijk. De discussie is toch wel interessant.

Ik begin echter wel te vermoeden dat Kim grote bullshit praat. Ik kan me niet voorstellen dat ik als zwangere moeder mijn toevlucht zoek op een forum als deze, en dan helemaal niet blijf na de opmerkingen van sommige mensen hier.
Als mijn vermoeden onjuist is mijn excuses. Heb gewoon een hekel aan aandachtzoeksters. Ze weten zoiezo al dat ze met het onderwerp 'ik ben een tienermoeder' aandacht krijgen.

Is dit het geval Kim?

Zo niet wens ik je veel sterkte met alles in de toekomst. Je zult het nodig hebben.
Vollemaan is offline  
Oud 3 January 2010, 17:44   #159
Vlinder
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door LC
SNEEK -
Onder Friese tieners is het een ‘hype' om een kindje te krijgen, waarschuwen jonge moeders in Sneek. ,,Ze laten zich zwanger maken om er bij te horen.”
Een baby als pop om leuk aan te kleden, mee te tutten en als een gezellig kameraadje. Ze hebben dan ‘iets van zichzelf'. Over serieuze consequenties als onderdak, opvoeding en financiën denken de jongeren niet na.
Moest ik aan denken ineens
 
Oud 3 January 2010, 17:46   #160
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Kimm!~~ Bekijk Bericht
Tis niet jullie probleem toch maar die van mij?
Als dat waar zou zijn zouden we ons er niet zo mee bemoeien, maar het is ook het probleem van een kind als jij het geboren laat worden.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 3 January 2010, 17:51   #161
Vollemaan
Lid
 
Geregistreerd op: 6 December 2008
Berichten: 644
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Vlinder Bekijk Bericht
Moest ik aan denken ineens
Wtf
Vollemaan is offline  
Oud 3 January 2010, 18:11   #162
Kimm!~~
.
 
Kimm!~~'s Avatar
 
Geregistreerd op: 31 December 2009
Berichten: 1.466
Standaard

Respecteer het gewoon oke?
Want dit onderwerp is ondertussen wel zo uitgewijkt van de reden waarom ik hier kwam..
Ik kwam niet met de vraag moet ik het houden of niet?
Kimm!~~ is offline  
Oud 3 January 2010, 18:28   #163
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Maraska Bekijk Bericht
Bullshit. Mijn zus had van jongs af aan een vader die haar in de steek heeft gelaten door zijn drugs en financiele beperkingen. Die waren er al voordat mijn moeder uberhaubt zwanger werd. Mijn moeder was erg jong toen ze haar kreeg. Nu heeft mijn moeder mij, mijn zus, en nog een 4 jarig kind. Een goed inkomen en een goed opgevoed kind die ze met liefde heeft opgevoed vanaf het moment dat het meisje werd geboren. Mijn moeder heeft haar school met plezier en succes afgerond. En dat alles zonder dat mijn zus een vader had, of mijn moeder een vriend.
Uitzondering bevestigd de regel.
Ik doe momenteel keuze co schap sociale geneeskunde en doe nu een onderzoek bij maatschappelijk werk en jeugdzorg.
80% van de klanten zijn tienermoeders of kinderen van tienermoeders. Dat percentage is redelijk overeenkomstig met andere regios en dat houd in dat bijna 90% van al die tienermoeder(kinderen) bekend zijn bij maatschappelijkwerk dan wel jeugdzorg.

Citaat:
Origineel gepost door Maraska Bekijk Bericht
Mijn zus had een zeer goede band met mijn inmiddels overleden oma. Het is waar dat ze mijn oma vaker zag dan andere kleinkinderen, maar om nou direkt te zeggen dat ze werd opgevoed door iemand anders dan mijn moeder is niet zo.
ok

Citaat:
Origineel gepost door Maraska Bekijk Bericht
Niets op te zeggen behalve dat ik weet dat sommige meiden wel degelijk de verantwoordelijkheid aan kunnen.

Het zullen er vast niet veel zijn, maar ze zijn er wel degelijk. En met deze instelling komt Kim er wel. Ze zal het zeker moeilijk krijgen, slapeloze nachten, prestaties van school die minder worden. Maar zelfs zonder haar vriend kan het haar nog lukken.
Ja een klein percentage zal het wel trekken, met de nadruk op klein. Maar om nou te zeggen dat het bevordelijk is voor de ontwikkeling van de moeder betwijfel ik ten zeerste. Je moet op je 16e nog kind zijn zonder dat soort zorgen, je moet kunnen uitgaan, genieten van het studenten leven etc. Anders wordt je zo'n bekrompen kind dat geen jeugd heeft gehad en waar het hele leven aan voorbij gaat.

Veder zeg je net dat het er niet veel zijn die het lukt om op die leeftijd een kind op te voeden. Daarentegen zeg je wel heel stellig dat onze vriendin Kim het wel gaat halen met haar instelling.
Wat is dat nou weer voor een kansloze conclusie, iedere tienermoeder huppelkut zegt dat het háár wel lukt en dat ze het allemaal heeft doordacht enz enz. En dat is volgens jou de instelling waarmee het je wel lukt om zo'n medelijden wekkend kind mee op te voeden. Lijkt me een beetje tegenstrijdig niet waar?
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 3 January 2010, 18:30   #164
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Oh ja en Mariska als je op individuele stukjes wil reageren doe dat dan op de manier waarop ik net deed bij jouw post. Als je namelijk in een quote gaat zitten kutten dan is daar niet zo makkelijk op te reageren.
Bij voorbaat dank
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 3 January 2010, 18:32   #165
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Kimm!~~ Bekijk Bericht
Respecteer het gewoon oke?
Want dit onderwerp is ondertussen wel zo uitgewijkt van de reden waarom ik hier kwam..
Ik kwam niet met de vraag moet ik het houden of niet?
De rest van deze discussie vloeit direct voort uit het onderwerp waarmee jij dit topic hebt geopend; namelijk jouw onvermogen om rationele beslissingen te maken.
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 3 January 2010, 18:54   #166
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

waarom is haar beslissing om het te houden een reactie op haar onvermogen?
Chitesel is offline  
Oud 3 January 2010, 18:59   #167
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chitesel Bekijk Bericht
waarom is haar beslissing om het te houden een reactie op haar onvermogen?
Als ze rationele beslissingen zou maken zou het al eerder weg hebben laten halen, en als het dan toch zou houden had ze het direct aan dat jochie moeten vertellen dat de vader zou zijn.
Dat noem ik geen rationele beslissingen.
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 3 January 2010, 21:05   #168
Deegbal
Visitor Message Moderator
 
Deegbal's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 September 2008
Locatie: Grunn, mien jong!
Berichten: 17.275
Standaard

Ik vind het gewoon sneu voor het kind.
__________________
Luxus ductus a curiu crato.
Deegbal is offline  
Oud 3 January 2010, 21:14   #169
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Deegbal Bekijk Bericht
Ik vind het gewoon sneu voor het kind.
Ik vind het gewoon sneu voor iedereen.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 3 January 2010, 22:30   #170
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Henkus Bekijk Bericht
welke van de 2?
en met deze reactie denk ik 3

Laatst aangepast door Chitesel : 3 January 2010 om 22:40
Chitesel is offline  
Oud 3 January 2010, 22:37   #171
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chitesel Bekijk Bericht
en met deze reactie denk ik 3
wtf?
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 3 January 2010, 22:40   #172
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
wtf?
gewoon zoals het er staat, alleen die emoticon fuckt het
Chitesel is offline  
Oud 3 January 2010, 22:44   #173
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Zoals het er staat kan het op tienduizend manieren geïnterpreteerd worden, dus leg uit.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 3 January 2010, 23:08   #174
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

ik antwoord op iemand's reactie. Zijn reactie quote ik en daar antwoord ik op. Met een ondertoon die bedoelt is richting diegene niet richting mijzelf.

shaffy?
Chitesel is offline  
Oud 4 January 2010, 20:27   #175
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Nee natuurlijk niet, je zit er alleen 18 jaar aan vast en de gedachte dat je het kind eigenlijk niet wilde is best fijn.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline  
Oud 4 January 2010, 20:29   #176
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Mr. Macphisto Bekijk Bericht
Nee natuurlijk niet, je zit er alleen 18 jaar aan vast en de gedachte dat je het kind eigenlijk niet wilde is best fijn.
Ik kan me niet herinneren dat er ergens staat dat ze het kind niet wilt. Ik denk wel degelijk dat ze het wel wilt, anders zou ze al lang abortus gedaan hebben.
Chitesel is offline  
Oud 4 January 2010, 20:31   #177
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Dat zegt ze nu, omdat ze 16(?) jaar is en waarschijnlijk een IQ van een appel heeft.
Een kind met een kind, denk ik is na man. En ja, een abortus is te laat maar als je het mij vraagt maakte ze wel heel verkeerde keuzes en dat is niet bepaald een goede start voor dat kind.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline  
Oud 4 January 2010, 20:33   #178
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chitesel Bekijk Bericht
Het is me toch wat hoor, abortus.
Het is helemaal niks, vergeleken met 18 jaar geld en tijd kwijtzijn aan een kind dat je echt niet 18 jaar lang leuk en aardig gaat vinden.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 4 January 2010, 20:39   #179
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Soms moet ik gewoon helemaal zelf weten wanneer ik ergens respect voor heb, ipv. maar als standaardhouding respect voor alles te hebben.

Zij kiest er voor op een leeftijd waar dat dom is.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 4 January 2010, 20:46   #180
Deegbal
Visitor Message Moderator
 
Deegbal's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 September 2008
Locatie: Grunn, mien jong!
Berichten: 17.275
Standaard

Kindje blij betwijfel ik.
__________________
Luxus ductus a curiu crato.
Deegbal is offline  
Oud 4 January 2010, 20:50   #181
Deegbal
Visitor Message Moderator
 
Deegbal's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 September 2008
Locatie: Grunn, mien jong!
Berichten: 17.275
Standaard

Chitesel, kom op man. Iedereen weet dat het uiterst onverstandig is om op die leeftijd een kind te nemen. Zowel voor de zwangere persoon, als voor het kind, als voor de vriend van de zwangere persoon.
__________________
Luxus ductus a curiu crato.
Deegbal is offline  
Oud 4 January 2010, 20:51   #182
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chitesel Bekijk Bericht
En wie ben jij om dat als dom te bestempelen?
Ik ben iemand die geen hol met haar te maken heeft. Ik denk dat ik het dan behoorlijk objectief kan beoordelen.

Citaat:
Origineel gepost door Chitesel Bekijk Bericht
Ze neemt haar verantwoordelijkheid (op een manier waar sommige tegen zijn) waar ze eerder die al nam om sex te hebben.
Onzin van de bovenste plank. Een kind in een kansloze situatie geboren laten worden is niet verantwoordelijkheid nemen, maar eerder die verzaken.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 5 January 2010, 19:55   #183
Vlinder
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Oke andere vraag aan Kim; wat heb je dat kindje nu te bieden dan?
 
Oud 29 January 2010, 15:38   #184
superbboy
Lid
 
superbboy's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 December 2009
Berichten: 31
Standaard

Kimm ik wens je veel sterkte en alles.
Als ik een meisje zou zijn dan zou ik het ook houden (ga me geen homo noemen a.u.b. ik leef mee en ben geen übermacho zoals sommige mense) want het is in mijn ogen al een mens. Het is gewoon oneerlijk om een kind zijn leven af te nemen. Het heeft al een onderbewustzijn, dus een ziel (Ja ik ben christelijk als je er wat mee hebt houd dan maar je grote smoel). Je verdient het om je recht te spreken over je eigen kind. En ik hoop dat jij en je vriend er uit komen en je ouders en zijn ouders ook. Zo te horen ben je een tof meisje dat goed bij haar eigen mening blijft. Veel suc6 en veel geluk.

De groeten
superbboy is offline  
Oud 29 January 2010, 17:25   #185
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door superbboy Bekijk Bericht
(ga me geen homo noemen a.u.b. ik leef mee en ben geen übermacho zoals sommige mense)
Homo.
Als je niks had gezegd had ik geen enkele reden gehad om je homo te noemen, maar dit is gewoon erom vragen.
Citaat:
Origineel gepost door superbboy Bekijk Bericht
want het is in mijn ogen al een mens.
Dieren zijn dus ook mensen als je die redenering volgt. Jij bent ook vegetariër neem ik aan?
Citaat:
Origineel gepost door superbboy Bekijk Bericht
Het heeft al een onderbewustzijn, dus een ziel
Oja? Bewijs? Wat is 'onderbewustzijn' überhaupt?
Citaat:
Origineel gepost door superbboy Bekijk Bericht
(Ja ik ben christelijk als je er wat mee hebt houd dan maar je grote smoel).
Ojee, deze hele reactie is nutteloos, je bent christen en dus waarschijnlijk niet in staat tot logisch nadenken. Jammer, jammer.
Citaat:
Origineel gepost door superbboy Bekijk Bericht
Zo te horen ben je een tof meisje dat goed bij haar eigen mening blijft.
Tja, wat er goed is aan die eigenschap kan echt alleen een christen zien denk ik.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 29 January 2010, 17:46   #186
Deegbal
Visitor Message Moderator
 
Deegbal's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 September 2008
Locatie: Grunn, mien jong!
Berichten: 17.275
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
je bent christen en dus waarschijnlijk niet in staat tot logisch nadenken.
Flikker toch op joh, dat slaat helemaal nergens op.
__________________
Luxus ductus a curiu crato.
Deegbal is offline  
Oud 29 January 2010, 18:24   #187
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Alleen het fundament van alle religie al:
Je gelooft in iets waarvan je het bestaan niet kan aantonen.
Sorry hoor, maar de logica gaat er van uit dat iets er pas is als je het bestaan er van kan aantonen.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 29 January 2010, 18:59   #188
Deegbal
Visitor Message Moderator
 
Deegbal's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 September 2008
Locatie: Grunn, mien jong!
Berichten: 17.275
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Alleen het fundament van alle religie al:
Je gelooft in iets waarvan je het bestaan niet kan aantonen.
Da's meestal zo met geloven, hè?

Citaat:
geloof
1)een hypothese over een onwaarneembare situatie;2)een mate van geloofwaardigheid die toegekend wordt aan een onzeker feit
Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Sorry hoor, maar de logica gaat er van uit dat iets er pas is als je het bestaan er van kan aantonen.
En daarom zijn religieuzen meteen niet in staat logisch na te denken? Puur omdat er mensen zijn die wel denken dat er iets meer is dan alleen wat wij weten, zijn deze mensen niet in staat om logisch na te denken? Er is nog niet bewezen of er wel of niet een God is, en daarom kun je ook niet zeggen dat mensen die denken/geloven dat er wél een God is, niet logisch kunnen nadenken. Geloof kan bijdeweg ook gebasseerd zijn op ervaringen, gevoelens, of intuïtie, en dus niet alleen op nadenken.
__________________
Luxus ductus a curiu crato.
Deegbal is offline  
Oud 29 January 2010, 19:11   #189
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Deegbal Bekijk Bericht
Da's meestal zo met geloven, hè?
Dat zeg ik toch.
Citaat:
Origineel gepost door Deegbal Bekijk Bericht
En daarom zijn religieuzen meteen niet in staat logisch na te denken? Puur omdat er mensen zijn die wel denken dat er iets meer is dan alleen wat wij weten, zijn deze mensen niet in staat om logisch na te denken? Er is nog niet bewezen of er wel of niet een God is, en daarom kun je ook niet zeggen dat mensen die denken/geloven dat er wél een God is, niet logisch kunnen nadenken. Geloof kan bijdeweg ook gebasseerd zijn op ervaringen, gevoelens, of intuïtie, en dus niet alleen op nadenken.
Ik zeg ook niet dat ze niet logisch na kunnen denken omdat ze in god geloven, alleen dat de meeste mensen die in god geloven niet logisch kunnen nadenken.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 29 January 2010, 19:55   #190
Deegbal
Visitor Message Moderator
 
Deegbal's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 September 2008
Locatie: Grunn, mien jong!
Berichten: 17.275
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
alleen dat de meeste mensen die in god geloven niet logisch kunnen nadenken.
En waar is dit op gebasseerd?
__________________
Luxus ductus a curiu crato.
Deegbal is offline  
Oud 29 January 2010, 20:05   #191
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Ongeveer al mijn discussies met gelovigen en ongeveer alle discussies met gelovigen die ik ooit bekeken/beluisterd heb.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 29 January 2010, 21:51   #192
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Wanneer komt er dan weer een emo-topic?
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline  
Gesloten onderwerp


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 21:46.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.