Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > School
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 24 February 2016, 21:33   #1
HelpMe_
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2016
Berichten: 1
Post Hulp Bij Kiezen Van Studie!!

Hallo,

Ik ben HelpMe_ ik ben 14 jaar oud en zit in de 2e jaar middelbare school met niveau VMBO-KBL. Er werd vorige week een gesprek gehouden over welke studie ik wil doen. Ik weet wat ik wil doen ik wil namelijk ICT doen maar op de school waar ik zit is er geen ICT meer omdat er te weinig mensen waren. Dus heb ik mijn mentor gevraagd of ik Economie En Maatschappij kan doen tot 4e jaar en dat ik op het MBO ICT ga doen maar nu wou ik graag vragen of dit mogelijk is en of het verstandig is want ik weet helemaal niet meer wat ik moet doen! Ik hoor graag van jullie een reactie en bedankt voor jullie tijd alvast

Met Vriendelijke Groeten,
HelpMe_
HelpMe_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2016, 12:10   #2
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

Voor elke vorm van hoger onderwijs, of dat nu MBO,HBO of Universiteit is heb je ( voor zover ik weet) sowieso als toelatingseis een diploma nodig van de middelbare ( in jouw geval MBO ). Dat zou betekenen dat je in ieder geval het MBO met een diploma af moet ronden. Kijk op de websites van scholen in het beroepsonderwijs wat de toelatingseisen zijn tot de opleiding ICT die je in gedachten hebt, en welke profielen daar voorrang hebben/een pré zijn. Dan weet je beter wat je moet kiezen ( Via social media zoeken/in je omgeving vragen naar mensen die die opleiding doen/hebben gedaan en dan aan hen om advies vragen is ook een goed idee, zij hebben immers ook een voortraject gedaan op de middelbare).

Als je er heel erg mee zit kun je misschien ook nog overwegen om naar een andere middelbare school over te stappen die wel MBO ICT aanbiedt, om het vervolgens daar te gaan volgen. Maar dit is misschien wel een erg drastische stap.
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:58.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.