Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 17 January 2003, 09:52   #1
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Van der Vaart

Dreigt Ajax zijn beste speler kwijt te raken?

Citaat:
Van der Vaart: 'Ajax zet mij voor gek'

17-1-2003

Rafael van der Vaart voelt zich vernedert door de directie van Ajax, directeur Arie van Eijden in het bijzonder. 'Ik voelde me voor gek gezet, hij maakt van mij een geldwolf', aldus het diep gekrenkte supertalent vanuit Portugal, waar de Amsterdammers momenteel hun trainingskamp hebben opgeslagen.

De negentienjarige Rafael van der Vaart onderhandelt momenteel met de landskampioen over een nieuw contract. Arie van Eijden maakte daarover enkele opmerkingen tijdens de nieuwjaarsreceptie van de Amsterdamse club.

In zijn nieuwjaarstoespraak gaf Van Eijden Van der Vaart en diens zaakwaarnemer er flink van langs. 'Natuurlijk moet het zo zijn dat als de status van zo'n speler hoger is geworden, je als club de verplichting hebt je nek uit te steken', aldus de directeur. 'De agent van deze speler vindt echter dat hij het dubbele moet verdienen van het tot nu toe hoogste salaris bij Ajax. Ook wil de agent een aanzienlijk verminderde afkoopsom in het contract van de speler hebben dan nu het geval is. Begrijpt u het nog? Ik soms niet meer!'

Zonder naam en toenaam te noemen, was duidelijk dat Van Eijden op Van der Vaart en zijn zaakwaarnemer Søren Lerby doelde. 'Die opmerking van Van Eijden voelde als een vernedering', reageert de middenvelder in het AD. 'Vergeleken met anderen verdien ik te weinig, maar dat ik het dubbele zou eisen is absolute onzin. Hij maakt van mij een geldwolf, terwijl hij net als ik niet eens bij de onderhandelingen aanwezig is geweest.'

Rafael van der Vaart liet in het kerstnummer van VI nog maar eens weten graag nog minimaal twee jaar in Amsterdam te blijven spelen - mits hij er naar zijn zin genoeg zou kunnen verdienen. 'Die intentie is er nog steeds, maar dat het op deze manier allemaal een stuk moeilijker wordt is duidelijk.'
Ik zou zeggen: doe die jongen een goede aanbieding, want hij is goud waard voor de club. En bovendien levert hij dan tegen de tijd (over jaartje of 2 ofzo) nog eens een aardig X-bedrag op ook. Nu dreigt Ajax dezelfde fout te maken als na de succesperiode onder Van Gaal: alle talenten en betere jonge spelers vertrekken voor niets of weinig geld naar het buitenland. Zou dat toch zonde zijn dat de Nederlandse competitie een speler als v/d Vaart kwijt raakt vanwege dit soort matige onderhandelings probleempjes. Of vinden jullie dat Van der Vaart niet moet zeuren, gewoon het contract dat hem wordt aangeboden ondertekenen of anders opzouten?
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2003, 09:59   #2
JoY_RFJK
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

die bestuursleden motten niet zeiken... ze verdienen vaker meer dan de spelers, en voeren zelf geen reet uit met hun parttime-baantje... ( hierbij bedoel ik voorral Jos Vaessen van Vitesse )
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2003, 10:52   #3
Superjood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Van der Vaart

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
Dreigt Ajax zijn beste speler kwijt te raken?



Ik zou zeggen: doe die jongen een goede aanbieding, want hij is goud waard voor de club. En bovendien levert hij dan tegen de tijd (over jaartje of 2 ofzo) nog eens een aardig X-bedrag op ook. Nu dreigt Ajax dezelfde fout te maken als na de succesperiode onder Van Gaal: alle talenten en betere jonge spelers vertrekken voor niets of weinig geld naar het buitenland. Zou dat toch zonde zijn dat de Nederlandse competitie een speler als v/d Vaart kwijt raakt vanwege dit soort matige onderhandelings probleempjes. Of vinden jullie dat Van der Vaart niet moet zeuren, gewoon het contract dat hem wordt aangeboden ondertekenen of anders opzouten?
kijk je weet nooit wat er gezegd wordt tijdens zo een bespreking. ik heb vernomen dat zijn zaakwaarnemer het dubbele salaris eiste van de tot nu toe best betaalde ajacied. dat zou irreeel zijn. maar wat ze zeggen over 19 jaar en goed loon. tuurlijk verdient gemiddeld meer dan de gemiddelde 19-jarige. maar om het 250.000 te geven, terwijl hij een van de beste spelers is. das kwalijk. je moet iemand beoordelen op kwaliteiten en niet op leeftijd. als je dat doet, is ie zo weg natuurlijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2003, 10:59   #4
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ik vind het maar een lage actie van meneer van der E. Zo ga je met geen enkele speler om en al zeker niet met de speler die doorslaggevend is voor de succes van je club. Dit hoort bij de onderhandelingen, van der Vaart verdient met zijn prestaties een topsalaris en mag dus flink wat eisen. Dan is het aan Ajax om een tegenbod te doen om uiteindelijk tot een reeel salaris voor deze topper te komen. Zo lijkt het alsof Ajax van der Vaart liever kwijt dat rijk is... En dat zou een verlies voor de nederlandse competitie zijn..
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2003, 14:06   #5
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

beide partijen zijn fout.. Arie met het naar buiten brengen. En vdV + Lerby over de veel te hoge looneis.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2003, 14:56   #6
MarkNMGN
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Laat die v/d Vaart maar lekker naar Spanje gaan
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2003, 21:36   #7
annegarn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja ik kan me niet voorstellen dat van der vaart zoveel vraagt
want het komt neer op zo'n 3 000 000 euro per jaar.

en van der vaart schijnt nu zo'n 750 000 euro te verdienen
ook niet misselijk voor iemand van 19 jaar...

en ik vind het niet het type dat voor het geld voetbald...
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2003, 22:15   #8
Yimme
Guest
 
Berichten: n/a
Red face

Citaat:
Originally posted by MarkNMGN
Laat die v/d Vaart maar lekker naar Spanje gaan
nou nee dat dacht ik nou juist niet!
Rafael van der Vaart is een ontzettende belangrijke speler voor Ajax en voor ik zou het zonde vinden als hij naar Spanje zou gaan. Dus ik vind dat ze gewoon Rafaels contract moeten verbeteren en er voor zorgen dat ie in NL blijft!!!!
Je moet het vooral zo bekijken: Wat haalt Ajax nog als Rafael van der Vaart er niet is! Waarschijnlijk niet niks maar wel minder!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2003, 09:48   #9
MarkNMGN
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Yimme
nou nee dat dacht ik nou juist niet!
Rafael van der Vaart is een ontzettende belangrijke speler voor Ajax en voor ik zou het zonde vinden als hij naar Spanje zou gaan. Dus ik vind dat ze gewoon Rafaels contract moeten verbeteren en er voor zorgen dat ie in NL blijft!!!!
Je moet het vooral zo bekijken: Wat haalt Ajax nog als Rafael van der Vaart er niet is! Waarschijnlijk niet niks maar wel minder!!!
Ja dat is toch juist goed
  Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2003, 17:29   #10
F_asd
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Yimme
nou nee dat dacht ik nou juist niet!
Rafael van der Vaart is een ontzettende belangrijke speler voor Ajax en voor ik zou het zonde vinden als hij naar Spanje zou gaan. Dus ik vind dat ze gewoon Rafaels contract moeten verbeteren en er voor zorgen dat ie in NL blijft!!!!
Je moet het vooral zo bekijken: Wat haalt Ajax nog als Rafael van der Vaart er niet is! Waarschijnlijk niet niks maar wel minder!!!
kijk zun avatar idioot
  Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2003, 19:59   #11
Yimme
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by ClawFingeR
kijk zun avatar idioot
ja wistikveel die avatar had ie toen nog niet.
En ik dacht gewoon dat het een een of andere kneus was die niks van voetbal afwist!!! zo nu jij weer
  Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2003, 20:00   #12
MarkNMGN
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Yimme

ja wistikveel die avatar had ie toen nog niet.
En ik dacht gewoon dat het een een of andere kneus was die niks van voetbal afwist!!! zo nu jij weer
houd je bek ff dicht jong.. ik had die avater al 3maanden ofzow.. nu heb k een andere btw.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2003, 15:36   #13
Yimme
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by MarkNMGN

houd je bek ff dicht jong.. ik had die avater al 3maanden ofzow.. nu heb k een andere btw.
nou ik kon 'm in ieder geval niet zien! je had 'm gewoon niet
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2003, 16:34   #14
MarkNMGN
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Yimme

nou ik kon 'm in ieder geval niet zien! je had 'm gewoon niet
Ja okej dan heb ik hem niet he... zal ik toch zelf wel weten pleur op
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2003, 16:36   #15
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Standaard

Citaat:
Location: Den Haag rulez!

En dan voor AJAX zijn
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2003, 17:40   #16
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Originally posted by Nickchance



En dan voor AJAX zijn
beter dan in amsterdam wonen en voor psv zijn
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 11:12.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.