Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Bekijk resultaten enquête: Ben je het eens met de stelling?
Ja, want.. 18 46,15%
Nee, want.. 16 41,03%
Voor een deel, want.. 5 12,82%
Ik weet het niet. 0 0%
Stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 12 March 2005, 10:52   #51
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

schrik, en tis stil.......
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2005, 12:41   #52
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

21.000. Das toch best een boel. Waren dat rokers die overleden zijn aantoonbaar aan de gevolgen van roken of mensen die overleden zijn en daarnaast ook roken?!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2005, 18:13   #53
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

21.000 lijkt me onwaarschijnlijk... Sowieso lijkt me zoiets erg moeilijk om in cijfers vast te leggen. Want roken is geen echte directe doodsoorzaak; het veroorzaakt ziekten die tot je dood kunnen lijden.

Maar goed, al met al ken(de) ik idd wel meer mensen die gestorven zijn door aandoeningen die met roken te maken hebben, dan mensen die in het verkeer gestorven zijn.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2005, 21:20   #54
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

moet je nagaan hoeveel mensen per jaar sterven aan een hartinfarct, en stel dat die roken, dan schrijven ze die toe aan de doden door roken?

dat zou cru zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2005, 22:14   #55
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nee, Roken om de reden dat je het lekker vind om te roken moet jezelf weten.
Natuurlijk moet je wel realiseren dat je straks in je lijkenkist een zwarte zoab weg naar de hemel of hel zou moeten bewandelen, of je gaat gewoon op in het niets (afhankelijk van waar je wel of niet in geloofd)


persoonlijk moet ik niets hebben van sigaretten.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2005, 19:39   #56
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Question

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
moet je nagaan hoeveel mensen per jaar sterven aan een hartinfarct, en stel dat die roken, dan schrijven ze die toe aan de doden door roken?

dat zou cru zijn.
Precies. Zoiets is simpelweg niet te bewijzen. Ik vraag me dan ook af waar die cijfers op gebasseerd zijn?!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2005, 17:20   #57
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dude waar hebben we het over
het lijkt me duidelijk dat roken slecht is en er mensen aan overlijden period.
lekker interessant of dat er 7 000 zijn of 21 000
roken maakt jezelf en mensen in je omgeving ziek. punt.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 March 2005, 14:59   #58
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

ik rook maar thuis roken ik en mn vader ook niet binnen (nuja alleen in de bijkeuken), ik vind het zelf smerig om heel de tijd in een blauw staand huis te zitten zelfs als ik bij vrienden zit rook ik buiten, ook als ik daar binnen mag roken ga ik buiten staan en als ik uit ben rook ik sowieso bijna niet dus van mij mogen ze de kroegen rookvrij maken
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2005, 18:41   #59
meis
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mm.. roken is voor sukkels, COMPLEET mee akkoord!!
de jeugd die tegenwoordig begint te roken is meer dan goed genoeg ingelicht over wat de nadelen zijn (longkanker, hoesten, stank, last voor andere mensen, kost veel, verslavend...) en toch zijn er zoveel die beginnen te roken omdat hun vrienden het ook doen en omdat ze het eens willen proberen! Sorry, maar voor mij is dat een teken van zwakte, als je het karakter zelfs niet hebt om daar nee tegen te zeggen is het al ver gekomen! Elke mens met een beetje verstand in zijn hoofdje weet dat het niet deugt..
voor het rookverbod in de horeco ben ik ook voor, oke, er zijn mensen die eraan verslaaft zijn en zich niet kunnen amuzeren als ze niet kunnen roken... Maar dat is enkel en alleen hun eigen fout (dan hadden ze maar nooit moeten beginnen roken, of gewoon eens beginnen met wat karakter te kweken of van die nicotine-plakertjes gaan halen!) ik haat het zo hard dat veel mensen hun humeur gewoon samenhangt met het aantal sigareten dat ze roken (en als ze niet mogen roken: pas op hoor, want dan zijn ze geirriteerd!)
het is trouwens niet alleen een kwestie van je eigen gezondheid, maar ook van die van je medemens.. passief meeroken is niet onschadelijk zoals veel mensen denken, lang niet zelfs! exacte cijfers heb ik niet, zoek het maar eens op hoeveel mensen er daaraan sterven, het zou jullie nog wel eens kunnen verbazen!


dus iedereen hier, denkt is eerst twee keer na voordat je u sigaret opsteekt.. het heeft echt wel veel meer nadelen! geloof mij vrij

x.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2005, 18:49   #60
meis
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

"21.000 lijkt me onwaarschijnlijk... Sowieso lijkt me zoiets erg moeilijk om in cijfers vast te leggen. Want roken is geen echte directe doodsoorzaak; het veroorzaakt ziekten die tot je dood kunnen lijden"


dit slaagt dus weer op niets! je moet eens tellen hoeveel jaren een dokter moet studeren om dat soort dingen te leren en te herkennen...
die mensen weten echt wel waar ze mee bezig zijn, en die weten goed genoeg welke ziekten door wat veroorzaakt worden... patiënten worden niet alleen fysiek onderzocht hoor, vragenlijsten en van diee zever hoort er ook allemaal bij! als er nu bijvoorbeeld iemand gestorven is omdat zijn bloedvaten compleet dichtgeslipt waren, en diee mens heeft ,buiten het feit dat hij rookte, altijd heel gezond geleeft, dan weten die dokters ook wel waar het probleem ligt hoor!

de Groeten!
  Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2005, 15:12   #61
Nevsehirli
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nee ik vind dat je geen stumper bent als je rookt...

Je kiest er zelf bewust voor, ik ben er aan begonnen toen ik me een tijdje kut voelde, en nu ben ik zwaar verslaafd...
  Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2005, 15:43   #62
fasty
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb er zelf voor gekozen
en ik ga zo vaak in mn eentje naar buiten om ff te roken
niet om stoer te doen ofzo het is gewoon lekker
en ik vis ook af en toe dan is het wel zo lkkr om er ff een op te steken
en heb je ook gelijk wat te doen
  Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2005, 21:02   #63
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

'n Site die de inkomsten enzo bijhoudt, je ziet dat die erg gedaalt zijn sinds het rookverbod!
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 March 2005, 07:32   #64
fasty
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

volgens mij zou het wel wat slechter met het "geld" van ons land gaan als iedereen in één keer stoppen
  Met citaat antwoorden
Oud 30 March 2005, 21:36   #65
Nevsehirli
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat weet ik wel 100% zeker.
Kijk de Nederlandse regering en dat zootje ministers zeggen wel dat ze sancties moeten gaan opleggen en verboden moeten invoeren, maar ik denk juist dat het een averechts effect heeft als je zulk soort 'regeltjes' gaat invoeren.
Ik bedoel iemand die wil roken, blijft wel roken hoor, ook al wordt een pakje shag 10 euro...
  Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2005, 13:44   #66
fasty
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nou 10 euro das weer wat overdreven
maar dan kan je nog altijd wel via via
iets regelen uit het buitenland
  Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2005, 17:01   #67
Nevsehirli
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fasty
nou 10 euro das weer wat overdreven
maar dan kan je nog altijd wel via via
iets regelen uit het buitenland
Gheghe, denk je dat IK dat nu niet doe ofzo

Je weet, een pakje Marlboro is in Turkije omgerekend 1,80 euro....
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2005, 22:07   #68
carlo
Lid
 
carlo's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 April 2005
Locatie: Ergens....
Berichten: 315
Standaard

Roken is echt voor sukkels vind ik! Ik scheld ze niet uit, maar je bent gewoon dom als je het doet! Je verpest je gezondheid, conditie en dergelijken. Je bent er aan verslaafd, dus als ze de prijs nu eens verhogen van de tabakswaren, wat dan? Blijf je toch tabak kopen of stop je ermee? Dat is dan wel knap, maar het lukt niet echt zo goed denk ik.
Het enige wat ik nu nog kan zeggen is: Ga niet roken, het is Dood en Dood Zonde.....
__________________
Heaven on Earth, we need it now...

Laatst aangepast door bartje518 : 9 April 2005 om 22:27
carlo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2005, 22:27   #69
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Elvenkind: ga gewoon in op zijn stelling of post niks.. Carlo, 1, hooguit 2 smilies zijn voldoende!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2005, 21:17   #70
Lady_Pari
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben het niet met de stelling eens, want...

Roken doe je niet zomaar, hier is altijd een rede voor. Bijvoorbeeld omdat je vrienden roken, rook jij mee om te laten zien dat je erbij hoort. Sommige roken omdat ze denken hier een hogere 'rang' mee te behalen. En anderen zijn begonnen met roken omdat ze niet goed in hun vel zaten, bijvoorbeeld door problemen thuis, of op school ofzo... Dus het ligt er maar net aan wat de aanleiding is geweest voor diegene om te gaan roken...

Dat laatste was de aanleiding voor mij om te roken, gelukkig kon ik makkelijk stoppen en godzijdank dat ik ben gestopt..! Ik rook ook helemaal niet meer.. zelfs niet op feesten of als mensen mij een sigaret aanbieden.. en ik hoop dit voor de rest van mijn leven vol te houden..!!

en verder, als mensen willen roken, dan accepteer ik dat gewoon, dat hun keuze en daar heb ik respect voor. maar als mensen het bewust doen om er stoer mee te doen.. Ja, dan zijn het zeker sukkels..!

Laatst aangepast door Lady_Pari : 3 May 2005 om 21:20
  Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2005, 21:47   #71
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Je spreekt jezelf toch behoorlijk tegen. Eerst beweer je dat het normaal is als je meerookt omdat je vrienden het ook doen en omdat men 'een rang wil halen', en tot slot concludeer je dat het nogal sukkelig is als je rookt om stoer te doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2005, 23:09   #72
Xero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben maar voor een deel ermee eens. Natuurlijk is het niet slim om eraan te beginnen en de meeste mensen weten dat ook wel, maar sommige situaties kan ik wel begrijpen. Het is een genotsmiddel net als alcohol. Er zijn mensen die door bepaalde minder leuke omstandigheden liever een sigaret roken dan zich kapot zuipen. Ze hebben dan behoefte aan iets waar ze zich beter door voelen en dat kan voor de één een glas bier zijn en voor de ander een sigaret.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:25.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.