Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 23 January 2003, 16:20   #51
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Precies maar ze moeten toch wat hebben om m op te pakken. Bovendien is dat nu al geloof ik boven de 50%....
zit al boven de 60%
  Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2003, 19:50   #52
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Arie-Kanarie



Ik ben er ook niet bang voor, maar erger me wel aan die gasten
Heerlijk, dat generaliseren
  Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2003, 20:00   #53
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Citaat:
Originally posted by Jolie
VVD
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2003, 20:02   #54
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Citaat:
Originally posted by tyskie


Oh jawel... Anders kan ik niet verklaren waarom jij vindt dat een extreem rijke niet een paar percentages meer belasting kan en hoeft te betalen om tig gezinnen boven de grens van het bestaansminimum te trekken... Dat soort problemen zie je gewoon niet als je in een dergelijk beschermend VVD-gezin opgroeit.
wrom stemden er in mei 2002 dan 1,6 miljoen mensen op de LPF (nota bene (exteem?) rechts)? waren heus nie allemaal rijke luitjes en hoge piefen van multinationals e.d hoor...
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2003, 20:04   #55
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Citaat:
Originally posted by tyskie
Juist ZEKER als je bedenkt dat er nog steeds een groot aantal gezinnen zijn die onder het bestaansminimum moeten leven.. in Nederland en daarbuiten. Dan vind ik het van grote a-socialiteit getuigen als die extreem rijken niet wat meer kunnen missen...
so? de mensen die nu rijk zijn hebben zich er ook ooit voor uit de naad moeten werken?!
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2003, 20:45   #56
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Originally posted by Bird Of Prey


wrom stemden er in mei 2002 dan 1,6 miljoen mensen op de LPF (nota bene (exteem?) rechts)? waren heus nie allemaal rijke luitjes en hoge piefen van multinationals e.d hoor...
Omdat Fortuyn iets nieuws was... en nieuwe dingen wil je uitproberen (om dan later te zien dat ze enorm tegen vallen)

En extreem rijken hebben zich lang niet altijd daar voor uit de naad hoeven te werken... Een beetje minder egocentrische visie op de wereld kan nooit kwaad...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2003, 21:26   #57
Arie-Kanarie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Heerlijk, dat generaliseren
ja lekker he?

Heerlijk als je weer eens naar school loopt en er 3 marokkanen op je afkomen om een "sigaretje" te vragen en je gelijk aan je mouwen beetpakken.
Fijn om te horen dat als je nichtje die samen met een vriendin 's nachts als ze van het station lopen worden lastiggevallen door een groep somaliers.
Jah joh gezellig als een vriend van je met een mes op ze keel krijgt en ze telefoon en portemonnee moet afgeven.

Ook vind ik het prachtig om die turkse cultuur te zien. Zit je op een zaterdagmiddag thuis, hoor je ineens een hele hoop op getoeter. Kijk je uit je raam, zie je een stuk of 20 auto's allemaal toeteren en turkse vlaggen uit hun ramen hangen. Dan gaan we gezellig op de hoek van de straat een bruiloft vieren met turkse muziek die gelukkig niet te hard staat.

zo kan ik nog wel tien voorbeelden geven die ik de afgelopen drie jaar zelf heb meegemaakt.
en kom nou niet aanzetten met "de Nederlanders doen het net zo goed"
want hoeveel procent van de criminaliteit werdt in 2001(?) in Rotterdam door allochtonen gepleegd? was dat niet 97%?

Waar ik woon komen er met de dag meer schotelantennes bij in de flats naast mij en 1 grote teringzooi wordt er gemaakt.
om het maar ff in jou woorden te zeggen het VERPAUPERD hier als de pest

Lang leve de multikul!
  Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2003, 22:42   #58
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Arie-Kanarie


ja lekker he?

Heerlijk als je weer eens naar school loopt en er 3 marokkanen op je afkomen om een "sigaretje" te vragen en je gelijk aan je mouwen beetpakken.
Fijn om te horen dat als je nichtje die samen met een vriendin 's nachts als ze van het station lopen worden lastiggevallen door een groep somaliers.
Jah joh gezellig als een vriend van je met een mes op ze keel krijgt en ze telefoon en portemonnee moet afgeven.

Ook vind ik het prachtig om die turkse cultuur te zien. Zit je op een zaterdagmiddag thuis, hoor je ineens een hele hoop op getoeter. Kijk je uit je raam, zie je een stuk of 20 auto's allemaal toeteren en turkse vlaggen uit hun ramen hangen. Dan gaan we gezellig op de hoek van de straat een bruiloft vieren met turkse muziek die gelukkig niet te hard staat.

zo kan ik nog wel tien voorbeelden geven die ik de afgelopen drie jaar zelf heb meegemaakt.
en kom nou niet aanzetten met "de Nederlanders doen het net zo goed"
want hoeveel procent van de criminaliteit werdt in 2001(?) in Rotterdam door allochtonen gepleegd? was dat niet 97%?

Waar ik woon komen er met de dag meer schotelantennes bij in de flats naast mij en 1 grote teringzooi wordt er gemaakt.
om het maar ff in jou woorden te zeggen het VERPAUPERD hier als de pest

Lang leve de multikul!
Ik vraag me af waar je die cijfers van jou vandaan haalt. Die zou ik dan wel eens in willen zien Daarnaast dat een handjevol marokkanen jou lastig valt moeten ze maar gelijk allemaal t land uit? Nou fijn is dat; uiteindelijk heb je (of iig je pa en opa) ze hier wel naar toe gehaald zo'n 40-50 jaar trug, dan moet je ook maar de concequenties aanvaarden. Okay ik ga ook niet ontkennen dat Marokkanen/Turken de ontschuldigsten van Nederland zijn, maar onthoud wel dat ook Nederlands veel ontucht plegen hoor. Daarnaast kun je verwachten met de wat lager opgeleide mensen dat deze soms een probleemgroep kunnen vormen. Maar ik vind dit echt geen reden omdat een bepaalde groep zich misdraagt, er maar van allemaal te gaan zeggen dat ze slecht zijn. Daarnaast wordt dit ook nog eens allemaal aangedikt door de media. Heb jij ooit in de krant zien staan dat een Nederlandse crimineel een misdaad heeft gepleegt? Nou ik niet! Maar ik zie het er wel nadrukkelijk bij staan als het bijvoorbeeld een Turk of Marokkaan is ofzow. Oftewel: mensen gaan er veel scherper op letten als een buitenlander zoiets doet, zodat ze vervolgens kunnen roepen van: zie je wel al die kutallochtonen zijn hetzelfde, schop ze maar het land uit. Maar zo werkt het niet he?

Mijn conclusie: Hitler past imo het beste bij jouw manier van denken
  Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2003, 22:47   #59
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic


ik ben blij dat zoveel mensen hier links stemmen. Je bent tenslotte student!
ja nu wel, over 8 jaar zit je met de gebakken peren
  Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2003, 22:48   #60
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by RickClan
Mijn conclusie: Hitler past imo het beste bij jouw manier van denken
lijst 18
  Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2003, 22:59   #61
Arie-Kanarie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by RickClan
Ik vraag me af waar je die cijfers van jou vandaan haalt. Die zou ik dan wel eens in willen zien

Negenennegentig procent van de in 2001 gearresteerde straatrovers in Rotterdam, waren van buitenlandse komaf. Slechts in één procent betrof het een autochtone Nederlander.

Vorig jaar waren er 1166 aangiften van straatroof. De politie hield 223 verdachten aan. Ongeveer 45% van de verdachten is van Antilliaanse afkomst, 38% komt uit Marokko. Een 16% heeft zijn wortels in Turkije dan wel Oost-Europese landen, 1% is van Nederlandse komaf.

De politie erkent weinig vat te hebben op straatrovers.


Het stond op nu.nl maar die pagina doet het helaas niet meer

hoor mij met me 97% het is zelfs 99...
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2003, 05:09   #62
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Arie-Kanarie



Negenennegentig procent van de in 2001 gearresteerde straatrovers in Rotterdam, waren van buitenlandse komaf. Slechts in één procent betrof het een autochtone Nederlander.

Vorig jaar waren er 1166 aangiften van straatroof. De politie hield 223 verdachten aan. Ongeveer 45% van de verdachten is van Antilliaanse afkomst, 38% komt uit Marokko. Een 16% heeft zijn wortels in Turkije dan wel Oost-Europese landen, 1% is van Nederlandse komaf.

De politie erkent weinig vat te hebben op straatrovers.


Het stond op nu.nl maar die pagina doet het helaas niet meer

hoor mij met me 97% het is zelfs 99...
nou waar heb jij die o zo geloofwaardige cijfers dan vandaan dan wil ik ze ook wel eens inzien. Ik bedoel: iedereen kan wel zeggen dat ie t van nu.nl heeft.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2003, 11:19   #63
Arie-Kanarie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

je gelooft het niet?

het heb ff geduurt met zoeken tot ik een betrouwbare bron had gevonden maar alsjeblieft

http://nu.nl/news.jsp?n=20896&c=10
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2003, 11:40   #64
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

als ie nou nog tegenargumenten heeft...
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2003, 15:10   #65
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Citaat:
Originally posted by RickClan
nou waar heb jij die o zo geloofwaardige cijfers dan vandaan dan wil ik ze ook wel eens inzien. Ik bedoel: iedereen kan wel zeggen dat ie t van nu.nl heeft.
zo vaak merk ik dat mensen die NIET in de randstad zelf wonen het allemaal maar onzin vinden. onder het geval ach het valt tog best allemaal wel mee met die mensen en met die criminelen en echt niet al die buitenlanders zijn zo en zo erg is het allemaal niet.


ZO erg is het helaas wel cijfers bewijzen het, echter als je in de grote steden woont merk je het ook wie woont er bijvoorbeeld in een groter gemeente in de randstad en kan mij zeggen dat ie niemand in zijn nabije omgeving kent die in het jaar 2002 is :
- overvallen
- met geweld iets van hem is gestolen
- verkracht
- betrokken geweest in een bedreiging en of vechtpartij

mensen die in de stad onder een brug wonenen en of minder dan 1.2 vrienden hebben wil ik niet horen om een extra randvoorwaarde te scheppen.




Alleen al de kinderen / mensen die ik van mijn scouting ken zijn allemaal al een keer voor gaas gegaan ik kan niemand binnen de club opnoemen die niet in aanraking is gekomen met 1 van die 4 punten. ook ikzelf ben in 2002 in totaal wel 6 keer met 1 van de punten in aanraking gekomen heb hier zelfs een keer voor mijn zelfverdediging voor de rechter moeten verschijnen.


* frustratie *
het was dus wel zo dat 2 gasten op een scooter MIJ en het meisje wat met mij mee fietste vanwege veiligheid staande hielden en snode plannen hadden. waarop ik me verdedigde (zonder wapens of zo) en waarop hun verloren en waarop IK bijna veroordeeld werd door de rechtbank met hun linkse bral praar.

de vraag van de rechtercommisaris :
- letterlijke quote-
Had je dan je niet eerst jezelf kunnen laten slaan of dat ze echt dat meisje haddan aangerand?

had je ze toen je een paar klappen had uitgedeeld niet kunnen verzoeken alsnog weg te rijden

de mooiste:
had je niet het meisje bij die 2 jongens kunnen laten en zelf hulp gaan halen bij de politie.



frustratie ten top DAAROM stemde zoveel mensen zeker in Rotterdam op fortuyn omdat ie nu eindelijk eens korte metten wilde maken met dit soort belachelijke gang van zaken. Mijn oma moet zonder 3x beroofd te worden van centraal station naar Rhoon kunnen met de metro! en daar kan geen linkse partij voor zorgen ook de SP niet

(althans niet met hun programma)
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2003, 15:28   #66
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik snap de frustratie goed, Koelkast/Wesley, ondanks het feit dat ik maar in het Oosten des Landsch woon En ook snap ik dat als je in de steden woont waar de problemen het grootst zijn, je er anders tegen aan kijkt. Maar het is een utopie om te denken dat bijvoorbeeld de VVD of een andere rechtste partij dat wél zo 1,2,3 kan veranderen. Misschien hebben ze wat hardere maatregelen, maar ook dan duurt het denk ik nog wel even voordat de situatie drastisch verbeterd. Ik ben dan ook erg benieuwd of Pim Fortuyn, na mooie worden, dit ook echt in daden had omgezet als die nog geleefd had. En in hoeverre hij het wel had aan kunnen pakken. Want misschien is het wat makkelijk van die problemen links de schuld te geven.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2003, 23:13   #67
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik woon midden in de randstad en ik vind dat het voor een groot deel van af hangt
a) hoe je je opstelt en
b) in hoeverre je het gevaar opzoekt
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2003, 23:47   #68
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast

* frustratie *
het was dus wel zo dat 2 gasten op een scooter MIJ en het meisje wat met mij mee fietste vanwege veiligheid staande hielden en snode plannen hadden. waarop ik me verdedigde (zonder wapens of zo) en waarop hun verloren en waarop IK bijna veroordeeld werd door de rechtbank met hun linkse bral praar.

de vraag van de rechtercommisaris :
- letterlijke quote-
Had je dan je niet eerst jezelf kunnen laten slaan of dat ze echt dat meisje haddan aangerand?

had je ze toen je een paar klappen had uitgedeeld niet kunnen verzoeken alsnog weg te rijden

de mooiste:
had je niet het meisje bij die 2 jongens kunnen laten en zelf hulp gaan halen bij de politie.
Ten eerste.. 'linkse bral praar' --> ik kan niet exact er uit halen wat het betekent maar het klinkt vrij negatief en ik vind het nogal een verwerpelijk vooroordeel.
Dit terzijde.

Ten tweede, in het nederlandse strafrecht moet een OvJ cq r.c. deze vragen stellen ivm culpa in causa en de proportionaliteits- en subsidariteitsvraagstukken.
Deze behelsen de vraag of je jezelf niet in de problemen hebt gebracht en of er geen andere manier om te handelen was (hulp halen, vluchten).
De manier waarop deze vragen gesteld worden komen bij de onwetende leek vaak vreemd en onlogisch over, maar het tegendeel is waar. Werden deze punten niet meegenomen in de beoordeling, dan zou er iets flink mis zijn in het nederlandse (straf)recht. Als jij namelijk had kunnen vluchten en je had ze tot moes gemept dan was je fout geweest. Dit is om te voorkomen dan mensen ten onrechte maar geweld plegen. Het feit dat je niet bent veroordeeld bewijst dan ook dat je terecht hebt gehandeld en het feit dat je terecht hebt gehandeld bewijst dat er weinig mis is met het nederlandse recht.

Wat je punt betreft dat het buiten de randstad (waar ik woon) en in bepaalde buurten in de randstad minder ernstig zal overkomen als in de randstad ga ik ten dele met je mee, maar het heeft ook te maken met je eigen opstelling en het opzoeken van gevaar. Maar natuurlijk kun je sommige dingen niet ontlopen... En dan heb je in de randstad een grotere kans om in aanraking te komen met een van de vier punten van Koelkast dan in een gat als waar ik woon...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2003, 00:07   #69
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast
de vraag van de rechtercommisaris :
- letterlijke quote-

de mooiste:
had je niet het meisje bij die 2 jongens kunnen laten en zelf hulp gaan halen bij de politie.
zo heej dat vind ik echt schandalig! wat een trieste uitspraak van die gast
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2003, 05:05   #70
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Originally posted by Nightwolf


zo heej dat vind ik echt schandalig! wat een trieste uitspraak van die gast
Heb ik het net geprobeerd uit te leggen...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2003, 10:33   #71
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
ik woon midden in de randstad en ik vind dat het voor een groot deel van af hangt
a) hoe je je opstelt en
b) in hoeverre je het gevaar opzoekt
a) als ze je insuiten kun je niet anders dan verdedigen, dunkt me
b) met de trein of metro gaan om ergens te komen, lijkt me toch iets wat normaal moet kunnen
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2003, 13:52   #72
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

En tóch ga ik het hier opnemen voor de buitenlandse bevolking . Ikzelf kom uit de meest criminele stad van Nederland (voor Groningen en Rotterdam), waar jaarlijks veel overvallen, kleine criminaliteit gepleegd worden. En, inderdaad, 9 van de 10 keer dat je zo'n verhaal hoort is het van allochtone mensen. Om gek van te worden. Maar dat is nog niet eens alles. We hebben ook nog een drugsprobleem van hier tot Tokio. Via de Euregiobahn (de internationale treinverbinding tussen station Heerlen en Aachen Hauptbahnhof) komen dagelijks honderden verslaafden en dealers de stad binnen, omdat er zoveel en zo goedkoop drugs te krijgen valt. Het gevolg is dat in vrijwel elke portiek in Heerlen-Centrum wel een verslaafde ligt, en het je niet goed wordt van de stank en de overlast. Laatst zaten we met mijn gezin te eten in de stad, toen het Booch-festival was, en langs ons tafeltje liepen aan een stuk door verslaafden en ander onguur volk. Lekker smakelijk eten!

En tóch, toch vind ik het veel te ver gaan om dan maar alle buitenlanders terug naar hun land te sturen. Ik zou de eerste zijn om te zeggen dat zíj hier te gast zijn, en dus zich wel wat meer zouden mogen inzetten om in harmonie met ons te leven. Zeker wanneer je weet wat voor naam je hebt.
Blijft staan dat je het ook van hun kant moet bekijken. De meesten leven onder het bestaansminimum. De meesten hebben vrijwel geen toekomst. Zijn slecht geïntegreerd (niet alleen hun schuld!) en vervallen dan in dat milieu. Dat is onze regering zelf schuld! En dan kun je wel met die 3 voorbeelden komen van mensen die je kent die wél geïntegreerd zijn, maar dat is wel erg kortzichtig.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2003, 13:59   #73
Diz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb afgelopen woensdag op de SP gestemd en wel op Jan Marijnissen!!
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2003, 18:26   #74
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Citaat:
Originally posted by tyskie


Heb ik het net geprobeerd uit te leggen...
mooie uitleg maar ja,

JA ikhad weg kunnen lopen en dat meisje alleen kunnen laten. want nee ze vielen mij niet direct aan ze vielen het meisje aan wat met mij mee fietste.

Dus JA ik werd er op aangekeken en voor veroordeeld dat ik die gasten tot moes heb geslagen omdat ik had kunnen weggaan om zodoende een confrontatie uit de weg te gaan.

Over wat er dan met dat meisje was gebeurt hoeven ze niet na te denken want dat is nu eenmaal niet gebeurt niet bewezen. je krijgt letterlijk te horen dat ze misschien alleen maar wilde weten van haar waar ze zo een jas gekocht had en niets kwaads in de zin hadden.

Sorry voor zo een rechtssysteem pas ik dat hoeft van mij allemaal niet meer dan. Dan maar op mijn manier
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2003, 00:52   #75
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

Citaat:
Originally posted by tyskie


Heb ik het net geprobeerd uit te leggen...
was een samenvatting van wat jij zei
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2003, 14:34   #76
Arie-Kanarie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik wacht nogsteeds op een repley van Ricklan.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2003, 18:10   #77
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Citaat:
Originally posted by Arie-Kanarie
Ik wacht nogsteeds op een repley van Ricklan.
Het is stillll aan de linkse overkant
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2003, 18:19   #78
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Arie-Kanarie
Ik wacht nogsteeds op een repley van Ricklan.
tis rickclan niet ricklan. Btw ik had al op pagina 1 gereplied
  Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2003, 18:31   #79
xlizzx
Lid
 
xlizzx's Avatar
 
Geregistreerd op: 10 July 2002
Locatie: veldhoven
Berichten: 2.314
Stuur een bericht via MSN naar xlizzx
Standaard

papa en mama alle 2 vvd
__________________
Krissje is mn aller lekkerste en liefste meisje :love:
xlizzx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2003, 20:00   #80
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by RickClan
tis rickclan niet ricklan. Btw ik had al op pagina 1 gereplied
Je bent dus uitgeluld?

Want je gaat niet meer in op de inhoudelijke reactie van Arie Kenarie en Koelkast op die post die je bedoelt..
  Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2003, 20:01   #81
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

jp
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2003, 20:09   #82
Jolie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by RickClan
tis rickclan niet ricklan. Btw ik had al op pagina 1 gereplied
dat lijkt me een correcte conclusie
  Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2003, 20:10   #83
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur


Je bent dus uitgeluld?

Want je gaat niet meer in op de inhoudelijke reactie van Arie Kenarie en Koelkast op die post die je bedoelt..
typerende groen links en sp actie ./flame

Ze brullen van de daken om bewijzen en claimen dat het allemaal niet waar is. Je komt aan met keiharde bewijzen en dan houden ze zich stil. op confrontatie praten ze er om heen en komen ze met dingen die er helemaal niet over gaan om stiekum het onderwerp te verplaatsen

koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2003, 21:02   #84
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast


typerende groen links en sp actie ./flame

Ze brullen van de daken om bewijzen en claimen dat het allemaal niet waar is. Je komt aan met keiharde bewijzen en dan houden ze zich stil. op confrontatie praten ze er om heen en komen ze met dingen die er helemaal niet over gaan om stiekum het onderwerp te verplaatsen

Sorry hoor maar ik vidn het behoorlijk zielig dat je alle sp/gl mensen maar over 1 kam gaat strijken. Ik had eigenlijk wel beter verwacht van iemand die zich errug intelligent voelt met zijn o zo hoge opleiding.

Daarnaast die cijfers die geloof ik niet. Waarschijnlijk heeft nu.nl wat belangrijke details achtergehouden (waar de media dikwijls errug goed in is).
  Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2003, 21:10   #85
Jolie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Sorry hoor maar ik vidn het behoorlijk zielig dat je alle sp/gl mensen maar over 1 kam gaat strijken.
Uit jouw mond klinkt deze opmerking werkelijk grappig! Wat gebeurt er namelijk als je zegt dat je VVD stemt, gelijk komt men met de vraag : "Dus jij vind dat de armen nog armer moeten worden en de rijken nog rijker?". Zo ook jij... dat noem ik een vorm van over één kam strijken.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2003, 23:31   #86
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik wordt langzamerhand echt misselijk van die links/rechts-discussie. Ondanks het feit dat ik het niet met 'rechts' een ben respecteer ik nog wel steeds mensen die er dan toch op stemmen. Ik begrijp, ik heb er zelf aan meegedaan, maar de discussie die hier zo langzaamaan aan het ontstaan is heb ik geen zin meer in . Er worden met zogenaamde bronnen gestrooid waaruit zou blijken dat 99(!) van de misdaden door allochtonen gepleegd wordt, en ze DUS het land uitmoeten. Beste Arie_kanarie. Als dat écht waar is dat getal. Ga dan eens na. Om hoeveel misdaden gaat het? Vast niet om een half miljoen (laten we er voor het gemak vanuitgaan dat de helft van de Rotterdamse bevolking dat is Ik kom in de buurt denk ik ). Neen, waarschijnlijk om zo'n 10000 gevallen. Dat wil dus zeggen dan dat 490.000 allochtonen géén misdaden plegen.
Toegegeven ik zal er wel helemaal naast zitten met mijn getallen, maar ik vroeg me zomaar af of je daar wel eens bij had stilgestaan. Buiten het feit dat ik denk dat zo'n 60 tot 70% van alle misdrijven in Nederland door buitenlanders gepleegd worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2003, 07:33   #87
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast


typerende groen links en sp actie ./flame

Ze brullen van de daken om bewijzen en claimen dat het allemaal niet waar is. Je komt aan met keiharde bewijzen en dan houden ze zich stil. op confrontatie praten ze er om heen en komen ze met dingen die er helemaal niet over gaan om stiekum het onderwerp te verplaatsen

weet je
dat is beter dan zoals de vvd
alle schuld op de ''dommen'' en ''allochtonen'' te schuiven
beter een relschopper dan een achterbakse hypocriet
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2003, 09:03   #88
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Citaat:
Originally posted by RickClan
Sorry hoor maar ik vidn het behoorlijk zielig dat je alle sp/gl mensen maar over 1 kam gaat strijken. Ik had eigenlijk wel beter verwacht van iemand die zich errug intelligent voelt met zijn o zo hoge opleiding.

Daarnaast die cijfers die geloof ik niet. Waarschijnlijk heeft nu.nl wat belangrijke details achtergehouden (waar de media dikwijls errug goed in is).

Ik zet er express nog bij ./flame met een devil smyle. omdat ik weet dat het zo een reactie oproept maar ergens is het wel zo de algemeende denk / strategie berust wel richting deze kant.

Mooi vind je je reactie en zoals Jolie meteen al neerzet, als iemand VVD stemt vinden ze wel meteen dat de armen nog armer moeten worden wat precies gelijk is aan mijn flame echter ik zet meen het niet voor een volle 100% terwijl reacties over mensen die VVD stemmen altijd wel 100% gemeend zijn.


Geweldige rossemuler actie weer wat betreft die cijfer.
- eerst brullen dat het niet waar is en om bewijs zeuren
- bewijs word keihard geleverd
- wel dan zal het bewijs wel vervalst zijn door bla bla
- Wat wil je dan dat de koningin het voor je voorleest eer je het voor waarheid aanneemd? damn het is gewoon zo !
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2003, 10:47   #90
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast


mooie uitleg maar ja,

JA ikhad weg kunnen lopen en dat meisje alleen kunnen laten. want nee ze vielen mij niet direct aan ze vielen het meisje aan wat met mij mee fietste.

Dus JA ik werd er op aangekeken en voor veroordeeld dat ik die gasten tot moes heb geslagen omdat ik had kunnen weggaan om zodoende een confrontatie uit de weg te gaan.

Over wat er dan met dat meisje was gebeurt hoeven ze niet na te denken want dat is nu eenmaal niet gebeurt niet bewezen. je krijgt letterlijk te horen dat ze misschien alleen maar wilde weten van haar waar ze zo een jas gekocht had en niets kwaads in de zin hadden.

Sorry voor zo een rechtssysteem pas ik dat hoeft van mij allemaal niet meer dan. Dan maar op mijn manier
Oke, nog wat nadere uitleg geboden.
Noodweer gaat om een 'noodzakelijke verdediging tegen een aanranding van eigen of andermans lijf eerbaarheid of goed'. In jouw geval lijkt het mij dat het ging om een noodzakelijke verdediging, aangezien ze jou (of van het meisje) bedreigden of je goederen (portemonnee, mobiel etc) probeerden te jatten. Dus was een noodzakelijke verdediging geboden denk ik (al ken ik de precieze feiten niet). Ik neem dus aan dat er een directe bedreiging was, zij moesten dan nog uitzoeken.. Als ze dus alleen wilden weten waar ze die jas gekocht hadden en dus niets kwaads in de zin hadden was er dus geen directe bedreiging.
De rechterlijke macht MOET dat dus uitzoeken, anders krijg je een totaal willekeurig rechtssysteem.
Dan kun je iemand om niets tot moes slaan, bij de rechtbank om noodweer roepen en vrijgesproken worden. Nee, natuurlijk niet, de rechterlijke macht heeft de plicht uit te zoeken of je niet had kunnen wegrennen, of je niet op een andere (minder harde) manier had kunnen zorgen dat je de problemen uit de weg ging.

En jij bent toch vrijgesproken? Dan is er toch niets mis met het rechtssysteem? Hadden ze je moeten veroordelen dan? Dan zou je niet voor ons rechtssysteem passen?

Maar ik vrees dat dit net zo'n discussie gaat worden als met die AH-mennekes.. Iedereen met juridische achtergrond ziet dat ze fout waren... Een aantal mensen zonder juridische achtergrond zien dat niet in. Als de kranten dan zouden beschrijven waarom die mensen worden opgepakt met de juridsiche redenen, dan zou dat al heel wat ophef schelen...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2003, 10:55   #91
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast

Mooi vind je je reactie en zoals Jolie meteen al neerzet, als iemand VVD stemt vinden ze wel meteen dat de armen nog armer moeten worden wat precies gelijk is aan mijn flame echter ik zet meen het niet voor een volle 100% terwijl reacties over mensen die VVD stemmen altijd wel 100% gemeend zijn.
Dat is ook een gevolg van het VVD-beleid.. Ook dat kun je niet ontkennen, net zo min ik als 'linkse anarchist' dat zal ontkennen dat het criminaliteitsgehalte onder allochtonen veel te hoog is. Maar komt dat omdat ze buitenlanders zijn? Of komt dat door een al een halve eeuw falend integratiebeleid? Ik denk dat iedereen het er mee eens zal zijn dat het tweede de waarschijnlijke reden is. Zo ook de mening van alle politieke partijen. Alleen hebben rechtse partijen wat dat betreft een andere mening dan linkse partijen. Volkomen normaal. Wat die standpunten zijn zal iedereen mens wel weten denk ik, aangezien dit onderwerp tot in den treure is behandeld tijdens de verkiezingscampagnes...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2003, 11:17   #92
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Pagina 38:
Citaat:
Deze auteurs komen dus niet tot een fijnmazige
onderverdeling. Hoogstens durven
ze te zeggen dat het in de helft van de
gevallen (51%) om kleurlingen gaat, in 22%
om Noord-Afrikanen, in 17% om blanken
en in 10% van de gevallen om overige
daders.
Pagina 39:

Pagina 40:

Pagina 49:



Zomaar wat gegevens uit het rapport

Die eerste 2 plaatjes zijn niet van rotterdam, maar wel van 2 andere grote steden, waarbij je kunt zien dat een groot deel van de straatrovers daar Nederlands is en het mij dus stug lijkt dat in rotterdam dan maar 1% nederlands is.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2003, 12:24   #93
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Citaat:
Originally posted by RickClan

Pagina 38:
Pagina 39:

Pagina 40:

Pagina 49:



Zomaar wat gegevens uit het rapport

Die eerste 2 plaatjes zijn niet van rotterdam, maar wel van 2 andere grote steden, waarbij je kunt zien dat een groot deel van de straatrovers daar Nederlands is en het mij dus stug lijkt dat in rotterdam dan maar 1% nederlands is.
zie jaartal van die verdeling wij spraken hier over de cijfers van 2002 niet van 1998
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2003, 14:04   #94
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast


zie jaartal van die verdeling wij spraken hier over de cijfers van 2002 niet van 1998
dan alsnog lijkt me een verandering van 28% naar 1% wel erg overdreven. Daarnaast waarom voeg je dan dit rapport aan je post toe, terwijl er geneens cijfers instaan van 2002
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2003, 14:34   #95
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Blank betekent nog niet per definitie autochtoon.....

Zowiezo zijn de begrippen allochtoon en autochtoon vrij ruim, wat wordt er allemaal onder gerekend, ook tweede en derde generatie? Dat wil ook nog wel eens verschillen per onderzoek.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2003, 18:09   #96
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Citaat:
Originally posted by RickClan
dan alsnog lijkt me een verandering van 28% naar 1% wel erg overdreven. Daarnaast waarom voeg je dan dit rapport aan je post toe, terwijl er geneens cijfers instaan van 2002

die staan er naar mijn weten wel in maar op me werk ga ik niet een 160 pages dik pdf zitten doorlezen. en ik hoor je ook niet over de andere bronnen
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2003, 19:46   #97
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast



die staan er naar mijn weten wel in maar op me werk ga ik niet een 160 pages dik pdf zitten doorlezen. en ik hoor je ook niet over de andere bronnen
echt zo'n vvd actie
zolang er geen tegenbewijzen geleverd worden is het waar
net het VS rechtssysteem
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2003, 20:00   #98
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic


echt zo'n vvd actie
zolang er geen tegenbewijzen geleverd worden is het waar
net het VS rechtssysteem
tot nu toe is er alleen maar volop bewijs voor hoor diverse officieele bronnen op internet bevsetigen de 99% onderzoeken.

helaas ik heb beatrix aan de telefoon gehad ze wilde niet komen posten dat het waar is hoeveel meer bewijs willen we.

Meneer rosemuler beweerde net als halsema nu dat er in de randstad geen wijken bestaan waar je in de nacht niet veilig meer over straat kunt. Ask anyone in de grote steden of dat echt zo is...

het bewijs is er alleen het toegeven dat het zo is schijnt erg moeilijk te zijn want jah als we zeggen dat het zo is de feiten vertellen zijn we direct een extreem rechtse rassist
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2003, 20:08   #99
Arie-Kanarie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hier hebben we weer zo'n mooi voorbeeld van iets wat meerdere malen per dag gebeurd in Rotterdam

http://www.opsporingverzocht.nl/zake..._afpersing.asp

Laatst aangepast door Arie-Kanarie : 27 January 2003 om 20:13
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2003, 22:31   #100
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik denk dat veel rechtse mensen gewoon mietjes zijn
dat ze niet zonder problemen over straat kunnen
dat zou ook wel eens waar kunnen zijn
en [VVD-STYLE]bewijs maar dat het niet zo is [/VVD-STYLE]
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 02:19.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.