Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 22 December 2003, 17:08   #1
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Jeetje

*grommm* (heeft even behoefte om te kankeren) Me vriendin was even op me pc bezig en kwam toen in me mailbox (ze wou ff een foto zien) en zo doende kwam ze terecht op een pro-anorexia site... Opzich niet zo erg... Maar...ze heeft tegen school gezegt dat ik anorexia heb.....

Dat is toch niet eerlijk! Zoizo dat er verder word gekeken in me box... en dan ook nog even een link aanklikken enzo....en dan ook nog naar school toe stappen :S
  Met citaat antwoorden
Oud 22 December 2003, 17:19   #2
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Best wel klote, dat is jouw privacy.
En dan ook nog leugens gaan rondstrooien, zwak van haar.

Maarre...pro-anorexiasite? Anorexia is een serieuze ziekte he...
  Met citaat antwoorden
Oud 22 December 2003, 17:52   #3
Suepahfly
Jopjopjopjopjopjop...
 
Suepahfly's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 September 2002
Locatie: Belgie
Berichten: 3.784
Standaard

geef ze een mep, jouw vriendin is blijkbaar niet te vertrouwen
__________________
I'm THE Bomb Disposal Expert

If you see me running...try to keep up
Suepahfly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 December 2003, 20:05   #4
ashley10
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hoi ik zou zeker jouw vriendin aanspreken als ik jouw was ze moet met haar poten uit je spullen blijven en zeker wat prive is .
en als ze dingen over je vertelt en dat is nog niet eens waar ook dan zou ik ook klaar met haar zijn wat denkt ze wel niet joh
maar in ieder geval succes en hopelijk voor je gaat die periode ook weer snel voorbij
  Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2003, 09:34   #5
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Mijn vriendin bedoelde het goed... Dat staat vast want ze is hartstikke ongerust...

En tja...als je een mapje in je mail hebt staan met pro anorexia, kan ik het ook wel begrijpen, alleen ik vind het klote dat als je een plaatje mag zien dat je dan ook zo'n map in gaat :S

Maar...goed...helaas is het geen leuge wat ze tegen school heeft gezegt...Alleen waarschijnelijk gaat school er nu naar de vakantie wel achterheen zitten.

Maar...ja, ik heb al met haar gepraat...en ik kan het wel begrijpen opzich..

En anorexia is geen ziekte maar een levensstijl.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2003, 11:53   #6
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
En anorexia is geen ziekte maar een levensstijl.
Quč?
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2003, 12:27   #7
supergirl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by The6thgate
Quč?
je haalt de woorden uit me mond.....
  Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2003, 12:30   #8
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Wil niet moeilijk doen hoor, maar anorexia is toch echt wel een ziekte.
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2003, 12:46   #9
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Mijn vriendin bedoelde het goed... Dat staat vast want ze is hartstikke ongerust...

En tja...als je een mapje in je mail hebt staan met pro anorexia, kan ik het ook wel begrijpen, alleen ik vind het klote dat als je een plaatje mag zien dat je dan ook zo'n map in gaat :S

Maar...goed...helaas is het geen leuge wat ze tegen school heeft gezegt...Alleen waarschijnelijk gaat school er nu naar de vakantie wel achterheen zitten.

Maar...ja, ik heb al met haar gepraat...en ik kan het wel begrijpen opzich..

En anorexia is geen ziekte maar een levensstijl.
Ik denk ook wel dat je vriendin het goed bedoelde. Ze werd waarschijnlijk inderdaad gewoon ongerust ove je. Het is toch helemaal niet fout om ongerust te zijn over je vriendin. Dat ze in je mail aan het snuffelen geweest heeft is een andere zaak, maar ik denk dat jullie dat met z'n tweeen het best kunnen uitpraten.

Verder ben ik ook niet akkoord met je stelling dat anorexia een levensstijl is, want een levensstijl kies je. De meeste mensen (= je hebt natuurlijk ŕltijd uitzonderingen) met anorexia hebben daar duidelijk NIET voor gekozen.
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2003, 12:49   #10
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik weet niet of het een levensstijl is. Anorexia heeft duidelijk een pschychologische achtergrond, maar vast ook wel iets fysieks, dus ik weet niet goed wat ik er van moet denken.

Ik denk dat het een combinatie is van die factoren die samen onder de noemer "anorexia" vallen.

Enfin, iedereen moet natuurlijk gewoon van je privé spullen afblijven, klaar
  Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2003, 14:45   #11
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tja...ik laat haar zoizo niet meer alleen plaatjes kijken....

Enne...anorexia kies je niet voor, maar er zijn genoeg mensen gelukkig zo...Als je veel afvalt voel je je ook goed...
Zeker als je ouder(s) het ook nog aanprijzen
  Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2003, 15:23   #12
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Tja...ik laat haar zoizo niet meer alleen plaatjes kijken....

Enne...anorexia kies je niet voor, maar er zijn genoeg mensen gelukkig zo...Als je veel afvalt voel je je ook goed...
Zeker als je ouder(s) het ook nog aanprijzen
Naaah, ik zeg toch helemaal niet dat afvallen slecht is. Het moet gewoon haalbaar blijven. Van het moment dat het je lichaam schaad, moet je er mee ophouden Zolang je je lichaam er geen schade mee berokend, mag van mij alles
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2003, 15:28   #13
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Afvallen is altijd wel oke lijkt me....
  Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2003, 15:39   #14
lieve colafles
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Afvallen is altijd wel oke lijkt me....
hiermee ben ik het niet eens.
Aangezien er gevallen zijn waarin mensen overleden zijn door hun obsessie om af te vallen. Afvallen is niet altijd positief.
Omdat het kan doorslaan tot obsessie.
Obsessies zijn nooit goed.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2003, 15:43   #15
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Om precies te zijn gaan 70% van de mensen met deze obsessie er dood aan...

(Jaja...dat lesje heb ik al van me vriendin gehoord )
  Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2003, 15:49   #16
supergirl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Om precies te zijn gaan 70% van de mensen met deze obsessie er dood aan...

(Jaja...dat lesje heb ik al van me vriendin gehoord )
En jij keurt annorexia dus goed??!!!!Sorry hoor maar zoals je nu erover praat heb je duidelijk hulp nodig want je bent echt dom aan het lullen....
  Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2003, 17:52   #17
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Anorexia is echt wel een ziekte; zowel psychisch als lichamelijk.
Je zou het als een levenswijze kunnen beschouwen, omdat het extreem belangrijk is voor je, maar dat is dus een obsessie, zoals al aangehaald is.
Je hebt (denk ik) een gebrek aan zelfvertrouwen, en daarom wil je er lichamelijk perfect gaan uitzien.
Maar te veel afvallen is ongezond, je berokkent jezelf fysieke schade. Misschien voel je je nu goed, maar dat kan niet blijven duren.
Je moet proberen je psychisch probleem op te lossen.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2003, 18:17   #18
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tja...'k zie wel wat ik belangrijker vind in me leven, met een mooi lichaam (een grote kans hebben) op sterven of dood gepest worden met een lelijk lichaam.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2003, 18:21   #19
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Zo lelijk ben je vast niet, en zelfs al was het zo, dan moet je gewoon meer zelfvertrouwen hebben.
Je hebt vast andere kwaliteiten, probeer die in de verf te zetten.
En daarbij, zo vermageren maakt je echt niet mooier. Zolang je niet extreem dik bent, hoef je helemaal niet te vermageren, want dan mergel je jezelf uit en dat vindt niemand mooi.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2003, 19:44   #20
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Tja...'k zie wel wat ik belangrijker vind in me leven, met een mooi lichaam (een grote kans hebben) op sterven of dood gepest worden met een lelijk lichaam.
ik ben niet mager, en ik word niet doodgepest met mijn dikke billen

Ik ben helemaal nie mager vind ik zelf, en ik ben nog niet van plan om enige vorm van anorexia te gaan krijgen ook niet. Dan ben ik in jou ogen maar lelijk hé
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2003, 19:52   #21
Suepahfly
Jopjopjopjopjopjop...
 
Suepahfly's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 September 2002
Locatie: Belgie
Berichten: 3.784
Standaard

jij moet dringend hulp zoeken, anorexia is geen levenstijl, maar een ernstige ziekte
__________________
I'm THE Bomb Disposal Expert

If you see me running...try to keep up
Suepahfly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2003, 20:02   #22
JEANUS
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Afvallen is niet altijd goed ALs ik afval blijft er nix meer van me over.

Ik hoop dat je eruit komt Anno. Ookal ben je af en toe een apie , ik hoop dat je eruit komt. EN Mager is niet mooi , ik kan het weten , ik ben mager geweest ( omdta ik ziek was , niet door anorexia ) en ik voelde me toen vrij ehm , kut Nu ben ik nog steeds dun , maar ik zie er hartstikke gezond uit.

Ik hoop dat je weet waar je grens ligt en dat je eruit komt !!!

  Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2003, 20:23   #23
Atjeuh
Amanda
 
Atjeuh's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Den bosch
Berichten: 7.665
Stuur een bericht via MSN naar Atjeuh
Standaard

ik hoop dat je weet waar je aan begint want een vriendin van me heeft ook anorexia en loopt nu allemaal onder behandeling enzo gelukkig kwam ze er zelf achter dat het niet goed is als je maar 39 kg weegt als je zo'n 1.75 groot bent
__________________
Lowlands ja!
Atjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 10:26   #24
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

"Extreem mager" vind ik wel mooi, ik weet dat haast niemand het met me eens is, maar toch...Dan pas zie je de vormen, de ribben, de botten, alles zie je dan mooi.

Maar ik weet precies tot hoever ik ga en wanneer ik hulp zoek ... en ik overleef alles
  Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 10:28   #25
Atjeuh
Amanda
 
Atjeuh's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Den bosch
Berichten: 7.665
Stuur een bericht via MSN naar Atjeuh
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
"Extreem mager" vind ik wel mooi, ik weet dat haast niemand het met me eens is, maar toch...Dan pas zie je de vormen, de ribben, de botten, alles zie je dan mooi.

Maar ik weet precies tot hoever ik ga en wanneer ik hulp zoek ... en ik overleef alles
mooi , de bovenbenen van die vriendin van mij zijn net zo dik als mijn bovenarmen ze is niet meer vruchtbaar en is der helft van haar haren verloren dus weet waar je aan begint er is niks moois aan het is hartstikke eng
__________________
Lowlands ja!
Atjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 10:31   #26
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Atjeuh
mooi , de bovenbenen van die vriendin van mij zijn net zo dik als mijn bovenarmen ze is niet meer vruchtbaar en is der helft van haar haren verloren dus weet waar je aan begint er is niks moois aan het is hartstikke eng

Tja...ik weet dat zulke dingen moeilijk zijn om aan te zien bij een dierbaar persoon... Maar als die gene nou zo min of meer gelukkig is...Nou...ja gelukkig, je begrijpt wel wat ik bedoel.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 10:36   #27
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

En hoe ben jij van plan om zo mager te worden dan?

Want er is natuurlijk verschil tussen gewoon weinig eten en afvallen, en anorexia.
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 10:51   #28
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
"Extreem mager" vind ik wel mooi, ik weet dat haast niemand het met me eens is, maar toch...Dan pas zie je de vormen, de ribben, de botten, alles zie je dan mooi.
ik kan me er ergens wel iets bij voorstellen,zoals bij je avatar toen, als je het als soort kunst wilt beschouwen... je merkt hier alleen wel dat het maatschappelijk absoluut niet geaccepteerd wordt dat je dat mooi vindt.

en anorexia is misschien een levensstijl, maar dan absoluut een verkeerde. dan zit je gewoon zodanig met jezelf in de knoop dat je dat als enige houvast kan zien, terwijl je geen idee hebt wat je jezelf aan doet. het is slecht, klaar, er gaat niet voor niets 3 kwart van de patienten aan dood !
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 11:28   #29
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Er wijken wel meer mensen af op een foute manier wat wel word geaccepteerd... Maar goed, misschien ga ik er dood aan binnen een maand, maar voor het zelfde geld loop ik vandaag onder een auto.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 11:42   #30
Suepahfly
Jopjopjopjopjopjop...
 
Suepahfly's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 September 2002
Locatie: Belgie
Berichten: 3.784
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Er wijken wel meer mensen af op een foute manier wat wel word geaccepteerd... Maar goed, misschien ga ik er dood aan binnen een maand, maar voor het zelfde geld loop ik vandaag onder een auto.
Mischien is dat het beste dat je nu onder een auto loopt, want anders beland jij zoiezo int hospitaal en sterf je aan anorexia en dan heb je moeten lijden...
__________________
I'm THE Bomb Disposal Expert

If you see me running...try to keep up

Laatst aangepast door Suepahfly : 24 December 2003 om 11:44
Suepahfly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 12:23   #31
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Originally posted by Suepahfly
Mischien is dat het beste dat je nu onder een auto loopt, want anders beland jij zoiezo int hospitaal en sterf je aan anorexia en dan heb je moeten lijden...
Misschien is dat nét wat ze wil bereiken
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 12:30   #32
Tom1985
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Saartje18
Misschien is dat nét wat ze wil bereiken
In dat geval: *Aandachtzoekster*
  Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 12:45   #33
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik hoop voor je dat jou vriendin je gaat helpen eten heerlijk te vinden.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 13:12   #34
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Originally posted by Tom1985
In dat geval: *Aandachtzoekster*
Er bestaan mensen die er op kicken hoe ver ze tot het uiterste met iets kunnen gaan. Is algemeen geweten dat er zo'n mensen bestaan. Het kan aandachtzoeken zijn, als ze het niet meent, maar als ze het wel meent, is het gewoon een SERIEUS foute kronkel in de hersenen.

Persoonlijk vind ik het vrij ziekelijk, mensen die tot het uiterste willen gaan om te zien vanaf welk punt hun lichaam het niet meer aan kan. Annomeisje lijkt me zo iemand. Ik kan haar maar één raad meer geven >> ZOEK HULP, voor het te laat is
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 13:14   #35
Tom1985
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

In vele gevallen is het gewoon vragen om aandacht hoor. Ken zo iemand die dat enkele jaren terug ook deed
  Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 13:47   #36
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Wat doet het mij pijn om een aantal reacties (onder andere van annomeisje, waar ik me het meest aan erger) te lezen.

Wat nou anorexia is een levensstijl, je kiest er zelf voor? Totaal niet. Het komt in je hoofd terecht, die je vervolgens helemaal hersenspoelt, zodat je alleen nog maar gedachtes krijgt dat je te dik bent, dat je af moet vallen. Dat er een stem in je hoofd zit die dat de hele godganse dag tegen je zegt.

Anorexia maakt je helemaal kapot. Het maakt je gelukkig omdatj e eindelijk zo dun bent dat iedereen naar je kijkt (tuurlijk kijkt iedereen naar je, je bent net zo'n wandelend lijk!). Maar het maakt je VEEL meer ongelukkig doordat je de hele dag honger hebt, je niet meer in staat bent om WAT DAN OOK te doen, je bewegen is al veel te veel gevraagd van je lichaam. Je valt om de haverklap flauw en je maakt je hele lichaam van binnen EN van buiten kapot.

Naar aanleiding van een post in het meidenforum ben ik bij dit topic terecht gekomen en wil ik nog maar even mijn woede uiten over de belachelijke mening van iemand die beweert dat anorexia een levensstijl is, en geen ziekte.

Nou, het is dus alles behalve dat. Je kunt er niets tegen doen zonder datj e proffessionele hulp krijgt, want je houdt jezelf telkens voor dat je te dik bent. Iemand meot je een spiegel voor houden dat dat abosluut niet zo is. Maar jijzelf kan dat toaal niet omdat je er helemaal niet tot toe in staat bent.

Belachelijk dat iemand die het zelf heeft, deze uitspraken doet. Ik weet zeker dat jij je er niet altijd gelukkig onder voelt. Ik weet zeker dat het jou ook pijn doet dat je niet kan eten, omdat het niet van jezelf (of van je stem inj eh oofd) niet mag.

Ik heb zelf ook heel dicht tegen anorexia aan gehangen (misschien dan wel nooit gekotst gelukkig maar mezelf wel weken uitgehongerd) en mijn lichaam is ook naar de mallemoer. Ik heb dankzij die ziekte hartritmestoornissen waardoor het af en toe lijkt alsof ik een hartaanval krijg. Me nieren zijn helemaal naar de klote en de vraag is nog maar of ik later nog kinderen kan krijgen, ondanks dat ik gelukkig nog wel normaal ongesteld word. Maar dat wil nog niets zeggen.

Zo...dat is er uit.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 13:55   #37
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Misschien is het beter om dit te verplaatsen naar discussie forum?


Een klasgenoot van mij heeft ook annorexia gehad. Het is echt een schat van een meid, helemaal nooit aan de dikke kant geweets. Ik vond haar zelfs altijd al mager. Toen ik haar een tijdje niet gezien had en haar tegen kwam schrok ik me echt kapot. Het leek net een wandelend skelet. Ze had ook weinig haar meer, en een paar weken later hoorde ik dat ze in het ziekenhuis lag.

Door al dat overgeven was haar slokdarm ernstig aangetast, en ze kon bijna niets meer doen omdat ze zo verzwakt was.

Gelukkig ziet ze er nu weer stukken beter uit, en dat doet me echt goed om dat te zien. Ik hoop alleen maar dat de mensen die aan annorexia lijden of geleden hebben er weer bovenop komen.
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 14:20   #38
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Suepahfly
Mischien is dat het beste dat je nu onder een auto loopt, want anders beland jij zoiezo int hospitaal en sterf je aan anorexia en dan heb je moeten lijden...
Ik bedoel dat als ik niet zo dood ga zijn er altijd nog andere manieren en momenteel wil ik leven op de manier zoals nu, want zo ben ik gelukkig.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 14:32   #39
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by LoeLoe
Wat doet het mij pijn om een aantal reacties (onder andere van annomeisje, waar ik me het meest aan erger) te lezen.

Wat nou anorexia is een levensstijl, je kiest er zelf voor? Totaal niet. Het komt in je hoofd terecht, die je vervolgens helemaal hersenspoelt, zodat je alleen nog maar gedachtes krijgt dat je te dik bent, dat je af moet vallen. Dat er een stem in je hoofd zit die dat de hele godganse dag tegen je zegt.

Anorexia maakt je helemaal kapot. Het maakt je gelukkig omdatj e eindelijk zo dun bent dat iedereen naar je kijkt (tuurlijk kijkt iedereen naar je, je bent net zo'n wandelend lijk!). Maar het maakt je VEEL meer ongelukkig doordat je de hele dag honger hebt, je niet meer in staat bent om WAT DAN OOK te doen, je bewegen is al veel te veel gevraagd van je lichaam. Je valt om de haverklap flauw en je maakt je hele lichaam van binnen EN van buiten kapot.
Voor sommige levensstijlen kiest een mens niet. Er zijn wel meerdere levensstijlen waar absoluut niet voor gekozen is, maar mensen wel hebben. Je kunt het hersenspoelen noemen, je kan het ook een andere manier van denken noemen.

En inderdaad anorexia kan je gelukkig maken, als je weer lichter weegt, het geeft gewoon een kick. En de honger voel je naar een paar maanden niet meer, of een beetje, maar dat geeft ook een kick.


Citaat:
Naar aanleiding van een post in het meidenforum ben ik bij dit topic terecht gekomen en wil ik nog maar even mijn woede uiten over de belachelijke mening van iemand die beweert dat anorexia een levensstijl is, en geen ziekte.
Ik ken genoeg meisjes die daar net zo over denken als mij, en het zien als een leefstijl, maar...goed, misschien is het een zieke leefstijl.

Citaat:
Nou, het is dus alles behalve dat. Je kunt er niets tegen doen zonder datj e proffessionele hulp krijgt, want je houdt jezelf telkens voor dat je te dik bent. Iemand meot je een spiegel voor houden dat dat abosluut niet zo is. Maar jijzelf kan dat toaal niet omdat je er helemaal niet tot toe in staat bent.

Belachelijk dat iemand die het zelf heeft, deze uitspraken doet. Ik weet zeker dat jij je er niet altijd gelukkig onder voelt. Ik weet zeker dat het jou ook pijn doet dat je niet kan eten, omdat het niet van jezelf (of van je stem inj eh oofd) niet mag.
Maar geluk komt er wel als ik me doel heb berijkt...
En natuurlijk is het niet leuk dat je vrienden en familie moet voor liegen, maar het hoord bij het leven

Citaat:
Ik heb zelf ook heel dicht tegen anorexia aan gehangen (misschien dan wel nooit gekotst gelukkig maar mezelf wel weken uitgehongerd) en mijn lichaam is ook naar de mallemoer. Ik heb dankzij die ziekte hartritmestoornissen waardoor het af en toe lijkt alsof ik een hartaanval krijg. Me nieren zijn helemaal naar de klote en de vraag is nog maar of ik later nog kinderen kan krijgen, ondanks dat ik gelukkig nog wel normaal ongesteld word. Maar dat wil nog niets zeggen.

Zo...dat is er uit.
Maar dat komt toch niet door uithongering lijkt me?
  Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 14:40   #40
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Maar dat komt toch niet door uithongering lijkt me?
Kan ook door uithongering komen.
Of door dat je te weinig voedsel binnen kan houden.
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 15:26   #41
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Annomeisje kan je met niemand praten die je vertrouwt en die je kan helpen?
Je huisarts misschien, of een vertrouwenspersoon op school?

Verder vind ik dat je niet boos moet zijn op dat meisje dat gaan klikken is, waarschijnlijk is ze gewoon bezorgd om je en wilt ze je helpen.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 15:27   #42
Riddler
Lid
 
Riddler's Avatar
 
Geregistreerd op: 20 July 2002
Berichten: 6.856
Standaard

volgens mij heeft annomeisje niet helmaall in de gaten wat annorexia is ofzo
Riddler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 15:49   #43
JEANUS
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Sjeeminee.
Ik heb sowieso al een hekel aan het woord Anorexia.

Ik ben altijd ZO gepest omdat ik dun ben , ''Anorexia patient'' was standaart mijn bijnaam. En het grappige is , dat ik het meeste at van iedereen uit mijn klas. Ik heb mezelf altijd te dun gevonden , dus van Anorexia is bij mij nooit sprake geweest.

Maar ja , als je dun bent heb je meteen ''Anorexia'' ( Nu ben ik nog steeds heel dun , maar zie er wel gezond uit enzo. )

Zou je dat dan willen , Anno ? Dat iedereen je aankijkt en metee zegt '' Hej Anorexia kind!'' Dat iedereen je uitscheld voor botje , wandelend lijk en skelet ?! geloof me , en ik spreek uit ervaring , dat soort woorden hebben een deel van mijn leven kapot gemaakt , en het achtervolgd me nog elke dag. En ik HAD niet eens anorexia.

Ik kan me neit voorstellen dat je daar gelukkig van kan worden.
Ik hoop echt dat je tot inzicht komt.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 15:56   #44
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje


Maar dat komt toch niet door uithongering lijkt me?
Dat komt dus wel door uithongering, omdat ik van mezelf nooit mocht eten...en als je dat weken, maanden, misschien zelfs jaren doet. Dan krijg je onherstelbare schade aan je lichaam. En daar wil ik je voor behoeden. Want wat als je dadelijk NOOIT meer ongesteld wordt bijvoorbeeld. Dan kan je het vergeten met kinderen krijgen later hoor, want die kunnen dan echt niet meer in je baarmoeder groeien door het leed dat jij een aantal jaren terug jezelf hebt aangedaan.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 16:02   #45
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Riddler
volgens mij heeft annomeisje niet helmaall in de gaten wat annorexia is ofzo

Ik ben niet achterlijk en ik weet dat anorexia is, obsesief afvallen en erg inhokjes leven (je dagen totaal uitstippelen) en dat soort dingen.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 16:03   #46
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by LoeLoe
Dat komt dus wel door uithongering, omdat ik van mezelf nooit mocht eten...en als je dat weken, maanden, misschien zelfs jaren doet. Dan krijg je onherstelbare schade aan je lichaam. En daar wil ik je voor behoeden. Want wat als je dadelijk NOOIT meer ongesteld wordt bijvoorbeeld. Dan kan je het vergeten met kinderen krijgen later hoor, want die kunnen dan echt niet meer in je baarmoeder groeien door het leed dat jij een aantal jaren terug jezelf hebt aangedaan.
Hm...dat erg klote voor je...
  Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 16:56   #47
Riddler
Lid
 
Riddler's Avatar
 
Geregistreerd op: 20 July 2002
Berichten: 6.856
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Ik ben niet achterlijk en ik weet dat anorexia is, obsesief afvallen en erg inhokjes leven (je dagen totaal uitstippelen) en dat soort dingen.

als je weet wat het is, dan weet je waarschijnlijk ook wel wat voor lichamelijke en pshygische het kan aanrichten?
Riddler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 17:26   #48
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

anorexia is inderdaad een levensstijl, je komt er namelijk nooit meer echt vanaf. Het is alleen wel n hele zieke levensstijl en ik hoop voor je dat je het over n tijdje onder controle kunt houden.
Nu ben je duidelijk nogenit zover, omdat je gewoon ontkent dat er iets behoorlijk mis is en dat veranderd zou moeten worden.

Oh, en denk je echt dat je gelukkig wordt als je zo slank bent als je zou willen zijn? Je zal veel minder energie hebben, weinig meer kunnen doen dan in bed liggen omdat je anders doodgaat omdat je zo weinig eet. Je voelt je misschien mooi dan, en dat geeft je misschien wel wat meer zelfvertrouwen, maar het lost het probleem niet op. Als ik het goed begrijp word je gepest omdat je te dik was? Mag ik vrage hoeveel je nu weegt en hoe lang je bent?
En dan dnek je natuurlijk dat wanneer je niet meer dik bent maar n mooi figuur hebt, dat het pesten over zal gaan. Is heel logisch, zou ik ook denken. Maar het is naturlijk niet zo, omdat de werkelijke reden van het pesten NIET is dat je dik bent, maar dat je het toelaat en men behoefte heeft aan een pispaaltje.
je slaat er dan misshcien wel op(heb ik gelezen hier), maardat maakt je alleen maar zwakker. En dat zien de pesters ook in.

Wat je zou moeten doen om het pesten over te laten gaan is vertrouwen in jezelf, ookal vinden anderen je misschien niet mooi of niet aardig.
Pas wanneer je 'boven' de pesters kunt gaan staan, op hun neerkijken en zorgen dat het je niet kwetst, pas dan zal het pesten stoppen.

En je begrijpt natuurlijk ook wel dat anorexia waarschijnlijk in de toekomst zal worden aangegrepen om je te pesten, omdat ze dan maar weer iets anders hebben. Ook anorexia maakt je geestelijk zwakker. het gaat erom dat je geestelijk sterk wordt, niet lichamelijk.

Ik hoop dat je dit ook kan leren inzien.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 18:18   #49
Atjeuh
Amanda
 
Atjeuh's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Den bosch
Berichten: 7.665
Stuur een bericht via MSN naar Atjeuh
Standaard

Tering hier kan ik nu echt zo ontzettend boos om worden en hard om gaan janken omdat ik nu in zo'n soort situatie zit omdat een vriendin van mij het ook heeft
__________________
Lowlands ja!
Atjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 18:57   #50
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri
anorexia is inderdaad een levensstijl, je komt er namelijk nooit meer echt vanaf.
Neej daar heb je gelijk in. Ik ben er nu ongeveer anderhalf jaar 'vanaf' maar nog steeds voel ik me 'schuldig' als ik ook wat dan ook maar naar binnen schuif. En vooral in de vakantie (zoals nu) merk ik gewoon dat ik minder eet. Ik hoef niet naar school, dus ik hoef ook niet bang te zijn dat ik daar flauwval. Als het wel gebeurt, dan ben ik hier thuis, en hier is vrijwel altijd iemand. Jah dus het klinkt ook echt achterlijk (weet ik) maar het enige wat ik vandaag heb gehad is mijn avond-kerst-maaltijd. Klinkt ziek maar ik kon mezelf niet dwingen om nog meer te eten. Maar jah over anderhalve week ga ik weer naar school enzow en dan eet ik wel altijd 3 keer per dag hoor dus..zo'n ramp is het niet.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:33.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.