Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 13 June 2006, 15:48   #1
ash-hôôle
Super Lid
 
ash-hôôle's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2005
Berichten: 15.694
Standaard Moeder van vermiste kinderen Luik moet baby afstaan

Moeder vermiste meisjes Luik moet baby afstaan

Uitgegeven: 13 juni 2006 10:45
Laatst gewijzigd: 13 juni 2006 10:45

LUIK/BRUSSEL - De moeder van de twee vermiste meisjes uit Luik moet haar baby afstaan aan de sociale dienst voor jeugdhulp.

De vrouw, moeder van zes kinderen, was zaterdag naar een café gegaan met haar eenjarige zoontje Sylvain. Een man belde de politie, omdat hij vond dat de baby niet goed werd verzorgd zo vlak na de verdwijning van zijn zusjes.

De vrouw kwam vrijdagnacht om half drie uit het café om haar spelende kinderen te verzamelen. Ze ontdekte toen dat een zeven- en een tienjarige dochters waren verdwenen. Tientallen agenten hebben sindsdien vergeefs gezocht naar de meisjes Stacy en Nathalie.

Justitie zoekt naarstig naar een zedendelinquent die voorwaardelijk vrij is en de bewuste avond in hetzelfde café was als de moeder.
__________________
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2006, 16:20   #2
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Ik snap sowieso al niet dat je zulke jonge kinderen om die tijd alleen laat buitenspelen. Zonder ouderlijk toezicht. Dat is toch onderhand vragen om problemen.
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2006, 16:22   #3
ash-hôôle
Super Lid
 
ash-hôôle's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2005
Berichten: 15.694
Standaard

Maar dat er dan nog niet eerder is ingegrepen.. het lijkt me toch wel logisch dat er maatschappelijk werkers met zo'n gezin betrokken zijn.
__________________
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.

Laatst aangepast door ash-hôôle : 13 June 2006 om 16:26
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2006, 18:21   #4
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Het probleem is dat er veel te veel 'marginale' gezinnen zijn. Hier in de buurt is een sociale wijk. Mijn lagere school grensde daar aan en er waren nogal wat kinderen uit die wijk die daar naar school gingen. Ik heb genoeg gemerkt dat die kinderen heel anders opgevoed werden dan wij. Zij liepen vaak tot na tien uur 's avonds op straat tijdens de week, terwijl wij er altijd om half negen in moesten.
Het is een heel andere mentaliteit en daarom niet altijd verkeerd. Ik heb me er al vaak aan geërgerd dat wij "overbeschermd" worden, maar zij worden dan weer te weinig beschermd. De meesten zien kinderen als een hinderlijk gevolg van onveilige seks. (Let op, lang niet allemaal!)
Hoe dan ook in zulke buurten hebben gezinnen gewoon veel meer opvolging nodig.


Een kleine aanvulling bij het artikel: het gaat om twee halfzusjes. Een nieuw samengesteld gezin is sowieso al niet zo heel erg vanzelfsprekend, zeker niet met zes kinderen.
De vader (of de man bij wie de moeder op dit moment is) was om één uur al naar huis gegaan.


Een belangrijke getuige wordt momenteel verdacht. De man die sinds de verdwijning van de stiefzusjes Stacy en Nathalie spoorloos is, is tevens de vriend van de dienster in het café waar de meisjes het laatst werden gezien.

Citaat:
Verdachte gekend voor verkrachting en ontvoering

Abdellah Ait Oud, de persoon die door het parket van Luik als "verdachte" wordt aangeduid in de verdwijningszaak van de Luikse meisjes Stacy en Nathalie, heeft een gerechtelijk verleden. Hij is gekend voor feiten van verkrachting en ontvoering. Speurders van de gerechtelijke politie hebben deze voormiddag zijn appartement doorzocht.


In april 1994 werd Abdellah Ait Oud aangehouden voor de verkrachting van zijn nichtje, dat toen 14 jaar oud was. De feiten waren begonnen toen het kind 6 jaar oud was. Voor die feiten werd Ait Oud veroordeeld tot een gevangenisstraf van vijf jaar met voorwaardelijk uitstel voor één jaar. Op 7 september 1997 werd hij opgepakt voor diefstal, waarop hij weer naar de gevangenis moest.

Toen de man voorwaardelijk vrij was, werd hij op 24 april 2001 opnieuw aangehouden voor verkrachting, slagen en ontvoering. Die feiten hadden zich een maand eerder afgespeeld in Flémalle. Ait Oud had een meisje van 14 jaar, dat op wandel was met haar hond, om een inlichting gevraagd. Daarna sloeg hij haar met een steen op het hoofd en dwong hij haar in zijn wagen. Toen het slachtoffer probeerde te ontsnappen, sloeg hij haar nog eens met de steen op het hoofd, waarna hij vertrok. Hij voerde het meisje naar een veldweg in Grâce-Hollogne. Op die plaats verkrachtte hij het meisje, waarna hij haar daar achter liet.

Het parket van Luik heeft dinsdag een foto van de man verspreid. Het parket beschouwt de man nu als een verdachte in de verdwijningszaak van Stacy en Nathalie. Aan Ait Oud wordt gevraagd om zich zo snel mogelijk te melden bij een politiedienst.
(Belga 17:04)
Bron.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2006, 18:26   #5
ash-hôôle
Super Lid
 
ash-hôôle's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2005
Berichten: 15.694
Standaard

Ik denk eigenlijk niet dat hij het heeft gedaan hoor, ten eerste niet omdat het bij beider vorige gevallen om meisjes van 14 gaat en nathalie en stacy zijn veel jonger en ten tweede omdat in 2001 hij het meisje liet gaan, en de meisjes die nu vermist zijn nog steeds niet boven water zijn.
__________________
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 June 2006, 10:15   #6
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

De meisjes zijn eerder deze week vermoord teruggevonden. Het jongste is gewurgd, het meisje van 10 is ook nog eens verkracht.
Voorlopig wordt de hoofdverdachte (tevens de enige verdachte) aangehouden, maar ze hebben nog steeds geen bewijzen tegen hem.

De meisjes worden op verschillende dagen begraven.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 June 2006, 10:31   #7
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Degene die dit op zijn geweten heeft mogen ze van mij opsluiten in een cel waarvan de deur nooit meer open gaat.
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 June 2006, 10:43   #8
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Sander0201
Degene die dit op zijn geweten heeft mogen ze van mij opsluiten in een cel waarvan de deur nooit meer open gaat.
ik ben voor de doodstraf
langzaaaaaaam
en
piiiiiijnlijk
insanity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 June 2006, 11:36   #9
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Sander0201
Degene die dit op zijn geweten heeft mogen ze van mij opsluiten in een cel waarvan de deur nooit meer open gaat.
Moet het wel een mooie Afrikaanse en Aziatische cel zijn ofzo, geen hotelkamer wat ze hier een cel noemen.
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 June 2006, 22:03   #10
Watershyne
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

totally agree!
  Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2006, 10:41   #11
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door insanity
ik ben voor de doodstraf
langzaaaaaaam
en
piiiiiijnlijk
De doodstraf? Jij vindt het rechtvaardig om zomaar te zeggen van "hij is een kindermoordenaar, dus doen wij maar hetzelfde met hem?". Owkay, wat hij gedaan heeft, valt niet goed te praten, maar om hem daarom de doodstraf te geven...
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2006, 11:50   #12
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door thali
De doodstraf? Jij vindt het rechtvaardig om zomaar te zeggen van "hij is een kindermoordenaar, dus doen wij maar hetzelfde met hem?". Owkay, wat hij gedaan heeft, valt niet goed te praten, maar om hem daarom de doodstraf te geven...
ja dat vind ik gerechtvaardigd
  Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2006, 14:42   #13
Watershyne
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door thali
De doodstraf? Jij vindt het rechtvaardig om zomaar te zeggen van "hij is een kindermoordenaar, dus doen wij maar hetzelfde met hem?". Owkay, wat hij gedaan heeft, valt niet goed te praten, maar om hem daarom de doodstraf te geven...

Welke straf zou jij hem geven dan, Thali?
  Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2006, 15:36   #14
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Watershyne
Welke straf zou jij hem geven dan, Thali?
Levenslang, maar dan op een manier dat hij zeker niet meer vrijkomt en dat zijn verblijf in de gevangenis niet al te aangenaam is, want zoals je hoort hoe het daar tegenwoordig aan toegaat (en wat Dutroux allemaal eist...).
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2006, 16:42   #15
Watershyne
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ok, dan ben ik het met je eens, Thali
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 08:19.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.