Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 13 March 2004, 01:22   #1
Jennifer1203
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard 4 dagen naar school, 3 dagen weekend

Opzich kan het wel
voor mij
Voordeel: 3 dagen achter elkaar weekend kan ontspannen zijn.Als ik meestal vrijdags thuis kom, doe ik niks aan school, en zaterdag ook niet( of ik moet een hele drukke week hebben, wat laatste tijd ook zo is)
dat zijn meer de rustdagen

Nadeel: Je moet langer naar school
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2004, 01:48   #2
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik zou dan zoiezo geen 3 dagen weekend willen.
ma di naar school
woensdag bijwerken
do vr naar school
za zo weekend.

en dan gewoon van 10-16.00
(of je moet gruwlijk veel vakken hebben)

of net als de fransen, zaterdag ok naar school zodat de druk meer gespreid is
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2004, 01:49   #3
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als je straks moet werken wordt het alleen nogmaar zwaarder

dus liever 5 dagen naar school dan 5 dagen werken
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2004, 02:13   #4
Jochemmm
jocking
 
Jochemmm's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 March 2002
Locatie: EnschedeHengelo
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via ICQ naar Jochemmm Stuur een bericht via AIM naar Jochemmm
Standaard

maar 3 dagen weekend? damn, zou ik echt niet meer aankunnen

maarm, even serieus, daar waren ze toch naar aan het kijken? een 4 daagse basisschoolweek?
__________________
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
Jochemmm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2004, 09:23   #5
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb dat nu al en dat is super
van maandag tot donderdag les en dan op vrijdag al weekend hebben, vind het super

maar je kan het niet op een middelbare school invoeren, er zijn teveel vakken (tot nu toe) en die moeten in een bepaald aantal uren ingedeeld worden
dus of je zit elke dag van 8.30 to 16.30 op school en hebt 4 dagen les, of je begint later en bent eerder klaar maar heb je 5 dagen les
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2004, 11:09   #6
supergirl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben 4 dagen in de week vrij.Ik heb drie dagen weekend en ben ook op woensdag vrij.Gewoon omdat er geen geld is voor vakken zoals gym en dat soort dingen.Ik hoor gewoon voltijd op school te zitten maar zit maar 2,5 dage op school.Het heeft zijn voor en nadelen.Nadeel is dat je die dagen die je vrij bent ook niks aan school doet.De voordelen kun je zelf wel bedenken.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2004, 20:20   #7
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je later moet werken, is dat ook meer dan vier dagen per week, en meer dan 6 uur per dag.
Je moet alle leerstof zien en tijd hebben om die te verwerken en in te oefenen, bovendien is er al vrij veel vakantie.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2004, 15:21   #8
Misette
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zou liever op maandag vrij hebben dan op vrijdag, maar ik zit toch liever van half 9 tot gemiddeld half 3 op school dan tot half 5.
Voor basisscholen lijkt het me niet echt "nodig", die kinderen hebben toch haast geen huiswerk en schoolstress.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2004, 15:56   #9
Mozzel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

we kunnen ook alleen in het weekend naar school gaan
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2004, 16:15   #10
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

met me vorige rooster van het 1e half jaar dit schooljaar had ik alle vakken op 2 dagen (ma en wo). Dat was uiterst relax. Maar dan zit je wel van 8.30 tot 20.00 op school af en toe
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2004, 11:00   #11
Explosion
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk opzich dat het best een idee is om de hogere klassen van de middelbare scholen een dag in de week geen lessen te geven en dat ze dan zelfstandig iets moeten doen. Op het hbo/uni zul je later ook regelmatig een dag of een week vrij zijn, maar dat is niet meteen vakantie of weekend En wij hadden geloof ik toen iedere dag twee 'zelfstandigwerkuren' per dag, nou in totaal is dat tien uur, dat is meer dan een hele dag, als ze dagen gewoon les geven, en eentje vrij dan maak je net zo veel schooluren. ik stem voor.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 April 2004, 21:03   #12
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De stof die behandeld moet worden, zal niet ineens minder zijn, en dus zou een extra dag weekend langere schooldagen betekenen. Dan heb je minder of geen zin/ energie / tijd meer voor huiswerk, studeren, werkstukken etc., en dus is het de vraag wat voordeliger is en of je dan wel echt meer vrij bent.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:35.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.