Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Gesloten onderwerp
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 4 May 2003, 20:31   #1
Forza_vitess
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Zelfmoord topic #100

zo veel mensen die hier geweest zijn en hebben gezegd dat ze zelfmoord wille plegen, dat ze het geprobeerd hebbe enz enz

ik ben benieuwd hoeveel van die mensen het nou echt gedaan hebben. Ik heb het gevoel dat mense et niet serieus neme, en het maar een beetje hier neer zette, zodat ze beetje aandacht krijgen. Ik vind dit echt fout. Ik bedoel, volges mij zijn er best wat mense die helemaal genoeg van die verhaaltjes hebbe... Maar wat nou als er iemand is die het ECHT wil doen, en dan afgebekt wordt omdat iedereen er zo moe van wordt. pleegt ie echt zelfmoord. Is ie dood omdat mensen hem niet seriues name terwijl ze hem juist WEL seriues hadde moete nemen. Met andere woorden kom alsjeblieft alleen met zulke topics als je echt seriues bent, en echt helemaal niemand hebt waar je het er mee over kan hebben
 
Oud 4 May 2003, 20:35   #2
joeyB
Ere lid
 
joeyB's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 May 2003
Locatie: Arnhem
Berichten: 1.478
Stuur een bericht via MSN naar joeyB
Standaard

ja nee vind ik ook

helemaal mee eens!!
joeyB is offline  
Oud 4 May 2003, 21:17   #3
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

t zelfde geldt eigenlijk voor auto-mutilatie min of meer,

maar ik zal hier verder geen opmerkingen over maken, want ik besef wel dat t voor sommigen echt een probleem is, ...voor die personen raad ik overigens aan professionele hulp te zoeken..
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline  
Oud 4 May 2003, 21:20   #4
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Zelfmoord topic #100

Citaat:
Originally posted by Forza_vitess
ik ben benieuwd hoeveel van die mensen het nou echt gedaan hebben.
verwacht je antwoord van diegenen?

iig, vaak is het een screeuw op hulp (of aandacht) evenzo voor automutilatie (vind ik...volgens mij neigt het naar een feit toe eigenlijk, maargoed...)

niks nieuws te melden dus
 
Oud 4 May 2003, 22:58   #5
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

ik ben het met je eens forza.... je kan n hoop zeggen, zeker op inet

maar mensen die het echt doen of willen, die kunnen echt wel bij mensen van het forum aankloppen hoor. Als ze iets posten vind ik, dan weten ze dat er mogelijk kutopmerkingen worden gemaakt. Je kan beter persoonlijk contact zoeken...
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline  
Oud 7 May 2003, 14:31   #6
Snoes
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als het een schreeuw is om aandacht zou er beter ook naar omgekeken worden want anders wordt het menens. Alle mensen die een topic hebben gestart over zelfmoord worden hier precies afgebroken. Ok, het is wel waar dat de helft zevert en zo, ma ze hebbe wel steun nodig, en waarom doen ze dat op een forum vol onbekende mensen, niet omdat ze zielig zijn hoor!! Ze zijn bang en beschaamd, als ze ook hier negatieve oordelen krijgen gaan ze verder gaan. Eigenlijk moet je hier op het forum zegge dat ze naar professionele hulp moeten zoeken, want hier gaan ze dat niet vinden
 
Oud 7 May 2003, 14:49   #7
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Met snoes eens.
 
Oud 8 May 2003, 10:19   #8
Narya
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik snap eigenlijk nog altijd niet dat mensen hier posten over zelfmoord e.d.
Hier schiet je er niets mee op. Of ze wensen je sterkte of ze kraken je af maar een oplossing krijg je hier niet. Dus... mjah

eh
ik weet eigenlijk niet meer wat ik wou zeggen
 
Oud 8 May 2003, 10:38   #9
meiske
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

alsof je hier komt te weten wie ut echt heb gedaan, jahhhh me geest gaat ff zegge dak dood ben op forum
 
Oud 8 May 2003, 10:40   #10
Narya
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by meiske
alsof je hier komt te weten wie ut echt heb gedaan, jahhhh me geest gaat ff zegge dak dood ben op forum

IK HEB ZELFMOORD GEPLEEGD

of he wacht nee dat kan niet... *knijp in mijn wang* nee hoor ik leef nog

correctie:

IK HEB GEEN ZELFMOORD GEPLEEGD!!!

 
Oud 8 May 2003, 11:01   #11
meiske
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nee daarom je kan wel zeggen hoeveel zouden het hier die ut zeiden nou gedaan hebben dat kan je denk bijna niet te weten komen of vrienden of ouders moeten het hier ff op ut forum zegge

1 doen ze dat toch bijna niet

2 zal de helft toch wel zeggen dat het niet waar is omdat ze het niet geloven
 
Oud 8 May 2003, 14:03   #12
urban-tiger
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb al vaak geprobeerd zelfmoord te doen, maar iets hielde meer telkens tege, wat dat weet ik nie.. maar ik ben daar wel blij om.. nu (1,5 jaar later) ben ik een heel ander persoon...
 
Oud 8 May 2003, 14:40   #13
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by urban-tiger
ik heb al vaak geprobeerd zelfmoord te doen, maar iets hielde meer telkens tege, wat dat weet ik nie.. maar ik ben daar wel blij om.. nu (1,5 jaar later) ben ik een heel ander persoon...
Dat is niet proberen zelfmoord te plegen, want je maakt zelf de beslissing dat je het eigenlijk niet wil.

Proberen is van een gebouw afspringen en het overleven...
 
Oud 8 May 2003, 18:03   #14
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

nou ja ik denk dat de meeste mensen die hier zeggen dat ze zelfmoord willen plegen omdat bladiebladiebla... een beetje interressant/aandacht willen. Ik denk dat omdat het soms de meest loze redenen zijn die er gegeven worden en ik toch wel vind dat de topic starters wel relatief jong zijn en je dan nog zoooon lang (leuk) leven voor je hebt, en ik vind dat je dan nog niet genoeg levenservaring hebben om te oordelen dat je leven zo totaal kut is dat je maar zelfmoord pleegt.

Nou ja zoals gewoonlijk zal mn post wel weer nergens op slaam maar goed
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 8 May 2003, 18:33   #15
EternalShadow
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Chrizlybeer
nou ja ik denk dat de meeste mensen die hier zeggen dat ze zelfmoord willen plegen omdat bladiebladiebla... een beetje interressant/aandacht willen. Ik denk dat omdat het soms de meest loze redenen zijn die er gegeven worden en ik toch wel vind dat de topic starters wel relatief jong zijn en je dan nog zoooon lang (leuk) leven voor je hebt, en ik vind dat je dan nog niet genoeg levenservaring hebben om te oordelen dat je leven zo totaal kut is dat je maar zelfmoord pleegt.

Nou ja zoals gewoonlijk zal mn post wel weer nergens op slaam maar goed
het slaat wel ergens op maar ben het er gewoon niet mee eens , nou ja sommige gedeelten dan...

zelfmoord is een uitweg voor de lafaards, maar als dat betekend dat ik moet kiezen tussen sterven als een lafaard of een leeg leven leiden...

reserveer een plekje in de hel voor me,
 
Oud 9 May 2003, 17:39   #16
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Narya
ik snap eigenlijk nog altijd niet dat mensen hier posten over zelfmoord e.d.
Hier schiet je er niets mee op. Of ze wensen je sterkte of ze kraken je af maar een oplossing krijg je hier niet. Dus... mjah

eh
ik weet eigenlijk niet meer wat ik wou zeggen
nou ik denk dat het mensen wel helpt doordat ze het hier van zich af kunnen schrijven.. of zoiets

ik weet ut, meestal als iemand erover praat dan ziet hij/zij toch wel in dat het echt niet goed is, maar wat als je nou echt depressief bent en je wilt er over praten en je wordt heir compleet afgezeken.. dan kan dus de spreekwoordelijke druppel zijn dan
 
Oud 10 May 2003, 00:03   #17
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Originally posted by Snoes
Als het een schreeuw is om aandacht zou er beter ook naar omgekeken worden want anders wordt het menens. Alle mensen die een topic hebben gestart over zelfmoord worden hier precies afgebroken. Ok, het is wel waar dat de helft zevert en zo, ma ze hebbe wel steun nodig, en waarom doen ze dat op een forum vol onbekende mensen, niet omdat ze zielig zijn hoor!! Ze zijn bang en beschaamd, als ze ook hier negatieve oordelen krijgen gaan ze verder. Eigenlijk moet je hier op het forum zegge dat ze naar professionele hulp moeten zoeken, want hier gaan ze dat niet vinden
is dat onze taak, om hen te vertellen dat ze professionele hulp nodig hebben? die stap moeten ze zelf nemen. En als ze willen praten, prima, maar posten is publiekelijk en publiek kan je 'maken' of 'kraken'. Hoe belachelijk het hier ook klinkt, zo is het wel en als je echt iets kwijt wil moet je t persoonlijk doen vind ik. Niet grootscheeps een thread openen met 'kijk mij eens ik wil zelfmoord plegen, en nu wil ik dat iedereen roept dat ik hulp nodig heb, en zielig ben en dat het leven mooi is...'
daag

Van mij mag iedereen die ergens ontzettend mee zit, zodanig dat hij/zij het niet meer ziet zitten, me toevoegen op msn, dan ben ik echt niet lullig, en kan ik hen echt wel helpen, dan luister ik, geef ik advies, ik heb er genoeg over gelezen/gehoord/van dichtbij meegemaakt waardoor ik weet waarover ik praat, maar ik vind niet dat je zoiets en plein public moet doen. Gewoon not done. Je confronteert anderen trouwens ook ongrevraagd met de dood op een negatieve manier, vind ik ook nie goed, net als zelfmoordenaars dus die van gebouwen springen
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline  
Oud 10 May 2003, 15:58   #18
Forza_vitess
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by FiZz


Dat is niet proberen zelfmoord te plegen, want je maakt zelf de beslissing dat je het eigenlijk niet wil.

Proberen is van een gebouw afspringen en het overleven...



helemaal mee eens.
 
Oud 11 May 2003, 13:33   #19
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by 0Vera
is dat onze taak, om hen te vertellen dat ze professionele hulp nodig hebben? die stap moeten ze zelf nemen. En als ze willen praten, prima, maar posten is publiekelijk en publiek kan je 'maken' of 'kraken'. Hoe belachelijk het hier ook klinkt, zo is het wel en als je echt iets kwijt wil moet je t persoonlijk doen vind ik. Niet grootscheeps een thread openen met 'kijk mij eens ik wil zelfmoord plegen, en nu wil ik dat iedereen roept dat ik hulp nodig heb, en zielig ben en dat het leven mooi is...'
daag
K ben hier niet helemaal mee eens eig.
Tuurlijk moeten ze de stap zelf zetten als naar professionele hulp, maar alsof dat zo makkelijk is altijd.
Jah voor iemand die alles helder ziet en normaal gesproken sowieso nergens echte problemen mee heeft of van maakt, voor zo'n persoon is het niet moeilijk.
Maar als je nou echt depressief bent, en dat door veel dingen komen wat je denk ik niet moet onderschatten. (maar dat weet je zelf denk ook) en je hebt niet echt iemand waar je terecht kan.
Wat moet je dan doen? door alleen die post van jouw OP dit forum, weten andere mensen dat ze jouw aan msn kunnen toevoegen.
Hoe hadden ze dat dan geweten zonder op forum te kijken?
En wat nou grootscheeps eigenlijk?
dit is toch in het psych forum, met topic's met een subjectnaam erboven. Ik bedoel je hoeft het niet te lezen, je hoeft er niet eens te komen als je het niet boeid enzo toch?
en als je het toch niet boeid of interesseert of dom vind, waarom lees je het dan of post je uberhaupt. Ik bedoel dat is toch allemaal wel beetje dubbelzinnig.
Ik bedoel ik weet dat er een groot verschil is tussen naja "echte" problemen en "de rest" zal ik het maar noemen.
Maar depressief zijn is ook een "echt" probleem vind ik, en oke dit klinkt dom maar zelfs als je depressief bent omdat je goudvis het loodje heeft gelegd moet/kan je zoiets nog wel even serieus nemen in princiepe.

Citaat:

Van mij mag iedereen die ergens ontzettend mee zit, zodanig dat hij/zij het niet meer ziet zitten, me toevoegen op msn, dan ben ik echt niet lullig, en kan ik hen echt wel helpen, dan luister ik, geef ik advies, ik heb er genoeg over gelezen/gehoord/van dichtbij meegemaakt waardoor ik weet waarover ik praat, maar ik vind niet dat je zoiets en plein public moet doen. Gewoon not done. Je confronteert anderen trouwens ook ongrevraagd met de dood op een negatieve manier, vind ik ook nie goed, net als zelfmoordenaars dus die van gebouwen springen
Ik vind gewoon als je ergens mee zit dat je dat op zo'n forum als dit moet kunnen posten. Je kan het vrijblijvend lezen.
En diegene die zoiets voor de grap postenn, naja die moeten hun lol der maar uit halen dan.
En aandachtvragers/of interessant doeners, daar is dan sowieso wat mis mee dus die kunnen wel aandacht gebruiken denk ik.
Als je die niet wil geven ben je daar niet verplicht toe op zo'n forum.
Citaat:

ik weet ut, meestal als iemand erover praat dan ziet hij/zij toch wel in dat het echt niet goed is, maar wat als je nou echt depressief bent en je wilt er over praten en je wordt heir compleet afgezeken.. dan kan dus de spreekwoordelijke druppel zijn dan
Hier ben ik het ook helemaal mee eens.
Als je depressief bent zie het allemaal niet zo helder meer denk ik en dan kan je wel wat hulp gebruiken misschien.
Het blijft wel een openlijk forum, maar dan kan je nog wel met beetje normaal op reageren,
Net zo als op straat kan je misschien niet blij zijn met andermans problemen maar dan ga je toch ook niet iemand totaal afkraken.
Tenminste ik hoop niet dat er erg veel van die soort mensen zijn hier.
 
Oud 13 May 2003, 08:24   #20
darkangel112
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by FiZz


Dat is niet proberen zelfmoord te plegen, want je maakt zelf de beslissing dat je het eigenlijk niet wil.

Proberen is van een gebouw afspringen en het overleven...
niet mee eens een goeie vriend van me heeft zn polsen door gesneden en dat niet overleeft... en je ziet nu alsn og mensen die het proberen om hun pols door te snijden en die het wel overleven.. ik zie dat ook als zelfmoordpoging(diep in pols snijden)
 
Oud 13 May 2003, 08:26   #21
darkangel112
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by EternalShadow



zelfmoord is een uitweg voor de lafaards
wie ben jij om te oordelen dat dat lafaards zijn? dit soort opmerkingen kunnen mensen echt wel pijn doen.. een goeie vriend van mij was zeker geen lafaard het was een vechter maar met een onwijs moeilijk leven.. hij had proffesionele hulp enzo gehad en niets hielp.. sorry doet me wel nog steeds pijn dat hij voor die uitweg heeft gekozen.. maar ik heb hem zo hard zien vechten voor alles dat ik het geen lafaard vind..
 
Oud 13 May 2003, 09:06   #22
EternalShadow
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by darkangel112


wie ben jij om te oordelen dat dat lafaards zijn? dit soort opmerkingen kunnen mensen echt wel pijn doen.. een goeie vriend van mij was zeker geen lafaard het was een vechter maar met een onwijs moeilijk leven.. hij had proffesionele hulp enzo gehad en niets hielp.. sorry doet me wel nog steeds pijn dat hij voor die uitweg heeft gekozen.. maar ik heb hem zo hard zien vechten voor alles dat ik het geen lafaard vind..
sry niet op die manier slecht bedoeld....
ik oordeel vanuit mijn perspectief, en het kwam er misschien wat bot uit maar dat was nou net niet de bedoeling,

ik bedoelde alleen maar te zeggen dat het eigenlijk geen oplossing is, maar ging misschien net ff wat te ver.
 
Oud 13 May 2003, 10:05   #23
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

T valt me trouwens op dat bijna idereen wel een vriend/vriendin heeft die zelfmoord heeft gepleegd.......



*heeft dat niet*
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 13 May 2003, 11:21   #24
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by darkangel112


niet mee eens een goeie vriend van me heeft zn polsen door gesneden en dat niet overleeft... en je ziet nu alsn og mensen die het proberen om hun pols door te snijden en die het wel overleven.. ik zie dat ook als zelfmoordpoging(diep in pols snijden)
Als je serieus in je pols gaat snijden, en dus zover doorgaat totdat je je aders open hebt gesneden DAN is het een zelfmoord poging. Want iedereen weet wel dat je nog best wel hard moet duwen met het mesje.

Maar als je in je polsen gaat snijden en je krijgt een paar krasjes dan is dat gewoon dom. En al helemaal als ze dan ook nog eens kleding met korte mouwen aan doen....

Ik probeer alleen even te zeggen dat: Serieus nadenken om jezelf van kant te maken geen poging is. Een poging is alleen als je ook daadwerkelijk zover gaat en het overleefd.
 
Oud 13 May 2003, 11:44   #25
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Zeggen dat je zelfmoord wil plegen kan mischien ook een schreeuw om hulp zijn i.p.v. om aandacht....
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline  
Oud 14 May 2003, 18:31   #26
konus
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

helemaal mee eens
 
Oud 14 May 2003, 18:32   #27
konus
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by konus
helemaal mee eens
bij mij was het een schreeuw om hulp
maar er zijjnook mensen die het doen om aandacht te vragen
zit je met zoiets gaan dan naar een psycholoog helpt
 
Oud 14 May 2003, 19:52   #28
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Originally posted by EternalShadow


sry niet op die manier slecht bedoeld....
ik oordeel vanuit mijn perspectief, en het kwam er misschien wat bot uit maar dat was nou net niet de bedoeling,

ik bedoelde alleen maar te zeggen dat het eigenlijk geen oplossing is, maar ging misschien net ff wat te ver.
als ik de consequenties van doodgaan vergelijk met de consequenties van verderleven kies ik voor doodgaan (is utilisme, weer nieuw woordje geleerd!!). Ik ben nu niet gelukkig, en ik zie geen manier hoe dat ooit beter kan worden. Volgens mij kan het alleen maar slechter worden. Dus is doodgaan alleen maar logisch.
Maar dit ben ik maar. Ik wou alleen ff aangeven dat Zelfmoord altijd wel degelijk een reden heeft en mensen doen dit alleen maar als ze geen andere uitweg weten.
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 15 May 2003, 06:04   #29
EternalShadow
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Foetsy


als ik de consequenties van doodgaan vergelijk met de consequenties van verderleven kies ik voor doodgaan (is utilisme, weer nieuw woordje geleerd!!). Ik ben nu niet gelukkig, en ik zie geen manier hoe dat ooit beter kan worden. Volgens mij kan het alleen maar slechter worden. Dus is doodgaan alleen maar logisch.
Maar dit ben ik maar. Ik wou alleen ff aangeven dat Zelfmoord altijd wel degelijk een reden heeft en mensen doen dit alleen maar als ze geen andere uitweg weten.
je hebt gelijk, en ik probeer ook alleen mezelf maar over te halen dat het niet zo is...
 
Oud 16 May 2003, 13:53   #30
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Toch valt t me wel op dat mensen die zelfmoord wilden plegen (of dat geprobeert hebben) waaronder ikzelf nu toch wel zien dat het nu beter met ze gaat. Er is altijd een uitweg, en het zal best even duren maar een betere oplossing dan zelfmoord komt wel!
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline  
Oud 16 May 2003, 21:04   #31
sk888er
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

volgens mij de mensen die echt zelfmoord willen of wouden plegen die zetten dat hier niet neer want dat is echt niet iets om tros op te zijn. want zoals je kunt lezen heb ik best veel problemen met mijn vriendin en soms word dat zoveel dat ik zelf ook wel eens mezelf heb omgepraat om het te doen.
maar ja denk eens die ravage die je achterlaat je famie,vrienden en kenissen de moeten daarmee zitten.
denk voordat je iets onderneemt (zelfmoord bijv.) waarom dat je dat zou willen doen want ik heb mezelf er ook al eens uitgered door ineens alles door te nemen wat je in je leven bereikt (al is da soms nie veel) en kijk eens wat je allemaal nog kunt bereiken.

maar please denk er echt goed bij na.
 
Oud 17 May 2003, 00:04   #32
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Originally posted by sk888er
maar ja denk eens die ravage die je achterlaat je famie,vrienden en kenissen de moeten daarmee zitten.
denk voordat je iets onderneemt (zelfmoord bijv.) waarom dat je dat zou willen doen want ik heb mezelf er ook al eens uitgered door ineens alles door te nemen wat je in je leven bereikt (al is da soms nie veel) en kijk eens wat je allemaal nog kunt bereiken.
ik vind zelf niet dat iemand moet leven omdat ie anders anderen verdriet doet. Zo blijf je jezelf door een leven sleuren dat de moeite niet waard is.

aan de andere kant zou je ook kunnen zeggen dat zelfmoord eigenlijk niet logisch is. Je weet niet wat er is na de dood maar je bent wel verzekert van een leven hier.
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 20 May 2003, 17:54   #33
Forza_vitesse
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard -

faal je overal al in, en wil je zelfmoord plegen

faal je daar ook al in, das wel balen!!
 
Oud 20 May 2003, 19:32   #34
Linnea
athanatos
 
Linnea's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 March 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.910
Stuur een bericht via ICQ naar Linnea Stuur een bericht via AIM naar Linnea
Standaard Re: -

Citaat:
Originally posted by forza_vitesse
faal je overal al in, en wil je zelfmoord plegen

faal je daar ook al in, das wel balen!!
Deze opmerkingen mag je de volgende keer bij je houden. vind ik beetje kwetsend
__________________
She's back...!!

missed me?
Linnea is offline  
Oud 20 May 2003, 21:09   #35
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Ik denk dat mensen die hier op het forum posten en zeggen dat ze liever dood zijn dan levend, dat doen om aandacht te krijgen. Weten dat er WEL mensen naar je verhaal willen luisteren, dat is voor zo iemand ontzettend belangrijk.

Natuurlijk zijn wij gewone leden niet diegene die die mensen echt verder zouden kunnen helpen, maar we kunnen ze wel een steuntje in de rug geven. Een zinnetje als: Je kan denk ik beter echt voor professionele hulp gaan zoeken', doet zo'n persoon al een hoop. Dat zet mensen aan het denken.

Ik denk dat je zo'n persoon op de eerste plaats positief moet benaderen en niet meteen moet gaan schreeuwen van: Ow daar heb je der weer een die zichzelf van kant wil maken.

Ooit heb ik er zelf ook (meerdere malen) voor gestaan. Wat me weerhield? Ik weet het niet. Ik wou niet dat mensen verdriet om mij hadden. En wanneer ik het wel zou doen, dan wist ik dat ik zoveel mensen pijn zou doen. Dat wilde ik niet.

Trouwens, met professionele hulp bedoel ik niet het RIAGG ofzo he, want die gasten doen gewoon helemaal niks voor je, kunnen niks voor je doen, alleen je opdragen hoe jij de rest van je leven verder moet leven.

Als je het over echt professionele mensen hebt, dan heb je het over psychologen en psychiaters. Die kaatsen de bal terug. Je ziet het probleem (of de problemen) van een hele andere kant. Je hebt veel meer houvast aan dat soort mensen omdat je weet dat zij er wel altijd voor je zullen zijn.

Ik denk niet dat andere mensen kunnen gaan oordelen over jou dat je laf bent om zelfmoord te plegen. Anderen weten niet wat er met je is gebeurd in al die jaren dat je tot nu toe hebt geleefd. Natuurlijk, always look on the bright side of life.

Maar ik heb laatst toevallig nog op school een docudrama gezien over een meisje van 12, getekend voor haar leven. Door haar moeder, door de vriend van haar moeder, door haar eigen vader, door de vrienden van haar vader, door de maatschappelijk werker waar ze naartoe is gevlucht....door al deze personen is zij sexueel misbruikt. En dat kind was dus 12. Waargebeurd verhaal over een meisje uit Engeland. Dat gehuil van haar terwijl ze werd verkracht..dat ging door merg en been. De tranen sprongen me in me ogen gewoon. Wat dat kind al niet mee heeft moeten maken.

Nou sorry hoor maar als ik dat meisje was, dan had ik gewoon niks om naar uit te kijken. Hoe moet dat kind ooit in der leven iemand vinden waar ze wat mee op kan bouwen. Hoe kan die meid ooit van iemand houden (laat staan een relatie opbouwen)?

Zij heeft het niet gedaan. Maar ik denk dat wanneer ik haar was geweest, dat ik geen andere uitweg zag dan mezelf van kant te maken.

Daarom vind ik dat je niet zomaar kan oordelen over mensen dat zelfmoord plegen laf is. Je kent hun achtergrond niet. Waar haal je dan het lef vandaan om tegen hen te zeggen: Ik vind het laf van jou als je zelfmoord pleegt.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline  
Oud 22 May 2003, 19:43   #36
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Originally posted by LoeLoe
Trouwens, met professionele hulp bedoel ik niet het RIAGG ofzo he, want die gasten doen gewoon helemaal niks voor je, kunnen niks voor je doen, alleen je opdragen hoe jij de rest van je leven verder moet leven.
...
Daarom vind ik dat je niet zomaar kan oordelen over mensen dat zelfmoord plegen laf is. Je kent hun achtergrond niet. Waar haal je dan het lef vandaan om tegen hen te zeggen: Ik vind het laf van jou als je zelfmoord pleegt.
Met dat laatste ben ik het eens

dat eerste absoluut niet: ik heb een half jaar moeten wachten voor ik er in therapie kon maar het RIAGG heeft me heel goed geholpen ik was blij dat ze er waren want ik wist wel dat ik hulp nodig had maar mn ouders hielpen en luisterden niet dus was ik ten einde raad over waar ik heen moest
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline  
Oud 22 May 2003, 23:40   #37
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by 0Vera
Met dat laatste ben ik het eens

dat eerste absoluut niet: ik heb een half jaar moeten wachten voor ik er in therapie kon maar het RIAGG heeft me heel goed geholpen ik was blij dat ze er waren want ik wist wel dat ik hulp nodig had maar mn ouders hielpen en luisterden niet dus was ik ten einde raad over waar ik heen moest
Het riagg is nou niet een van de betere instellingen. Je hoort er zoveel nare verhalen over en zelfden dat het wel goed ging... bij jou wel... goed zo...!
 
Oud 23 May 2003, 11:41   #38
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Ien dan ben je een van de weinige die er wel iets goeds aan heeft gehad.

Ik heb zat verhalen over die gasten gehoord van anderen en ik heb zelf best veel ervaring met dat soort stichtingen.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline  
Oud 23 May 2003, 15:28   #39
Check_This
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat willen jullie nou? Kan jij je verplaatsen in iemand die zelfmoord wil plegen? Als je dat kan zou je misschien zelf ook zelfmoord plegen. Als je aandacht door bij het forum aan te kloppen kan dat toch, wie geeft zo'n persoon nou aandacht, wij toch of niet dan? Je hoerft toch niet op alles te posten wat binnenkomt, je kiest zelf waar je op reageert. En als je moe bent van hat onderwerp zelfmoord dan reageer je toch gewoon niet! Niet zo moeilijk doen hoor. Als mensen zelfmoord willen plegen en dat op het forum zetten en iedereen kraakt hun af zouden ze dan het niet juist doen omdat niemand naar hun wil luisteren? Tuurlijk is het iets voor de profs. Maar sommige zoeken liever de anonimiteit van het internet. Ze kunnen altijd naar een prof. gaan dat weten de meeste zelf ook wel, maar vaak durven ze niet. Het is ook niet aan ons om te beoordelen of te zeggen wat iemand wel of niet moet doen, advies geven en luisteren naar iemands probleem is toch voldoende.
Das toch met de meeste mensen met problemen, ze zoeken alleen maar iemand om hun verhaal aan kwijt te kunnen en eventueel raad te ontvangen. En zeg nou zelf is die 5min dat je post achter laat voor iemand die er misschien wel wat aan heeft niet de moeite waard en anders reageer je toch lekker niet! Kies je gewoon een ander forum.
Er zijn misschien wel mensen die er misbruik van maken maar denk dat je dat toch nooit zeker weet. Denk dat de mensen die anderen gaan afkraken eens naar zichzelf moeten kijken. Waar doen we nou moeilijk over iemand vertelt zijn probleem en wij zijn er om er op te reageren. Diegene krijgt leuke en minder leuke post. Shit happens but hey that's life! Dus met andere woorden niet zo zeuren mensen je hebt het zelf in de hand!

See ya
 
Oud 23 May 2003, 16:34   #40
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Originally posted by Check_This
*knip verhaal*
ik snap echt niet wat je hiermee wil zeggen alles wat je aansleept is al gezegd hier....

@ LoeLoe & FiZz : thnx ja ik weet dat ik geluk heb gehad, maar mijn psychologe was dus echt een schat
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline  
Oud 23 May 2003, 16:57   #41
Chatty
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Je weet nooit zeker of mensen het echt menen die zulke dingen zeggen, je kan wel zeggen van post niet zo'n kreet voor hulp naja dat je zelfmoord wil plege ofzo als je het niet serieus meent, maja dat ken je blijve zeggen over alles, iedereen kan je niet 100% vertrouwen....

(ps Tiet voor een slotjuh)
 
Oud 23 May 2003, 17:25   #42
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Citaat:
Originally posted by 0Vera
ik snap echt niet wat je hiermee wil zeggen alles wat je aansleept is al gezegd hier....

@ LoeLoe & FiZz : thnx ja ik weet dat ik geluk heb gehad, maar mijn psychologe was dus echt een schat
Een psycholoog is ook niet slecht...maar die persoon valt ook absoluut niet te vergelijken met iemand van de SPD of GGD of net wat
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline  
Oud 23 May 2003, 18:43   #43
konus
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind elf dsatr je met het riagg en psychiatres en psychologen vrij weinig op schiet ik heb zelf zoiets uit eigen ervaring dat je het zelf beter kan proeren op te lossen
 
Gesloten onderwerp


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 00:54.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.