Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Gesloten onderwerp
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 3 May 2004, 00:18   #1
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard Houden jullie van jezelf?

Mijn moeder zegt "Je kunt pas van anderen houden, als je van jezelf kan houden"


nu ben ik daarbij een beetje in de war... want volgens mij moet je eerst leren om van andere te houden, voordat je van jezelf kunt houden?

dat is ook stukken makkelijker


ook bij bijvoorbeeld van het plegen van zelfmoord... mensen die zelfmoord willen plegen, maar dit toch niet doen, doen het niet uit liefde voor hun familie/liefde i.p.v. hunzelf.. ?


jullie visie?
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline  
Oud 3 May 2004, 00:56   #2
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Ik snap in 1e instantie niet hoe je van jezelf kunt houden. Maar ik denk eigenlijk niet dat ik van mezelf houd. Nog nooit over nagedacht eigenlijk.

Ik denk altijd eerst aan anderen en dan pas aan mezelf bij de meeste dingen. Dus nee, ik houd denk ik niet van mezelf...
LexS is offline  
Oud 3 May 2004, 01:13   #3
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dit heb ik al op dmf gepost, hele discussie blabla, maar zal m hier ook even posten

--
Ik heb nog iedere keer tranen in mijn ogen gekregen toen mensen vroegen of ik van mezelf hield.

Ik begin steeds meer om mezelf te geven, en van mezelf te houden.. Steeds meer onafhankelijk van de levens van anderen.. Steeds meer waarde voor mijn eigen leven, en leven voor mezelf en niet om anderen blij te maken..

Maar echt ECHT houden van mezelf doe ik nog niet. ik geef om mezelf, en dat wordt vanzelf omgezet in houden van. wanneer je maar genoeg met jezelf praat en luisterd naar wat je zelf wil.
--

En houden van zit van binnen en niet van buiten! En dus dat hoef je niet naar buiten te brengen naar anderen, want als je van jezelf houd straal je dat al uit en ben je zeer aangenaam gezelschap omdat je liefde uitstraalt

Ik hou wel een beetje van mezelf. Het maakt me niet uit hoe ik eruit zie, ik wil er natuurlijk op mijn best uitzien, maar als iemand een vervelende opmerking daarover maakt, kan het me wel erg raken (maar dat komt omdat ik me nog teveel aantrek van anderen).
Maar het gevoel van houden van jezelf, is als je in de spiegel kijkt, dat je jezelf lief en mooi vind, en dat je houd van het persoontje dat je bent. Net als je van iemand anders kan houden. Dat je jezelf een knuffel geeft als je dat nodig hebt, dat je jezelf moed inspreekt wanneer het niet zo lekker gaat, en dat je jezelf kan troosten. Dat je altijd iemand naast je hebt. Dat je naar jezelf kunt luisteren, wat je diep van binnen nodig hebt, en wat je eigenlijk wilt. en dan ook naar die behoeften durven luisteren

Ik zal een stukje quoten uiteen boek over van jezelf houden

QUOTE
Als ik het heb over van jezelf houden, bedoel ik iets heel anders dan ijdelheid of arrogantie. Dat is geen liefde. Dat is angst. Ik bedoel dat je jezelf enorm respecteert en waardeert als het grote wonder dat je bent. Ieder van ons is echt geweldig. We zijn goddelijke, grootse uitdrukkingen van het leven en dat mogen we best beseffen. Als dat lukt, lijkt het alsof we volmaakt zijn afgestemd op het universum. Alles begint te stromen. Laten we dus niet alleen van onze naaste houden, maar ook van onszelf, en we moeten met dit laatste beginnen.


Dus ook dat je niet bang bent van de dingen die minder aan je zijn, maar die accepteerd en een deel van jezelf zijn.
-----



maar iid,. pas als je liefde aan jezelf kan geven, dan kan je dat op een juiste manier aan anderen geven.
 
Oud 3 May 2004, 09:34   #4
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Heb ik het laatst ook met iemand over gehad ja..

Ik denk dat van jezelf houden een beetje teveel gezegd is, ik denk eerder dat het wel handig is dat je een beetje lekker in je vel zit en tevreden bent over jezelf, om liefde aan anderen te kunnen geven.

Toch overheerst bij mij het idee ook wel dat het ook juist andersom kan zijn, dat er iemand anders is die je waardeert om wie je bent, waardoor je met meer vertrouwen over jezelf denkt, en lekkerder in je vel gaat zitten.
 
Oud 3 May 2004, 11:18   #5
Marijk.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk dat het wel belangrijker is om eerst van jezelf te houden!
Want hoe kan iemand anders je waarderen als jij jezelf niet een kan wardeeren. Ik ben ook niet altijd blij met mezelf maar daar moet je aan werken, je bent nooit perfect en je leert elke dag weer.
He electriciti hoe komt het dat je zo aan jezelf twijfeld? Of heb getwijfeld?
 
Oud 3 May 2004, 11:31   #6
MarvinV
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik denk dat je aan jezelf gaat twijfelen door bepaalde gebeurtenissen in je leven. sommige gebeurtenissen of personen kunnen er voor zorgen dat je zeer ernstig aan jezelf en ook aan de wereld gaat twijfelen.

Op zulke momenten is het fijn om mensen om je heen te hebben die je nog wel kunt vertrouwen ook al lijkt dat moeilijk naar die bepaalde gebeurtenissen.

Daarom denk ik ook dat andere mensen je er goed bij kunnen helpen om van jezelf te houden. door bijvoorbeeld complimentjes te geven of een luisterend en begrijpend oor te hebben.

het is dus een wederzijds effect jij houd van hen, zij houden van jou, jij leert van jezelf houden en dat leren zij ook want zij voelen zich goed omdat ze iemand helpen...
 
Oud 3 May 2004, 11:36   #7
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Ik weet niet of ik van mezelf houdt, vind het een beetje vreemde uitdrukking. Van jezelf houden.

Ik ben tevreden met mezelf.

Er zijn wat puntjes waarvan ik zelf weet dat ze beter kunnen.
Maar ik ben wie ik ben en als een ander daar problemen mee heeft is dat zijn probleem. Ik ben niet van plan om me aan te gaan passen aan andere mensen.

Maar ik ben het er wel mee eens, dat je eerst tevreden moet zijn met jezelf. Want dan pas kun je helemaal positief in een relatie staan.
__________________
six is afraid of seven. because 7 8 9
Sander is offline  
Oud 8 May 2004, 18:16   #8
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Houden jullie van jezelf?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FunFair

ook bij bijvoorbeeld van het plegen van zelfmoord... mensen die zelfmoord willen plegen, maar dit toch niet doen, doen het niet uit liefde voor hun familie/liefde i.p.v. hunzelf.. ?
En pas als ze van zichzelf houden en zichzelf accepteren zullen ze ophouden erover te denken, eerder niet. Dus eigenlijk kun je dan wel zeggen dat je eerst van jezelf moet houden.
 
Oud 9 May 2004, 10:32   #9
lieve colafles
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind het een interessant onderwerp.. mij is altijd geleerd dat houden van jezelf aanmoedigt te houden van anderen..

Ik hou van mezelf.. dat mag stom klinken. Maar ik heb rust met mezelf en ik ben mijn eigen vriendin. Ben goed zo als ik ben en vind het fijn om te leven zoals ik ben..
ik vind het ook fijn om dingen in mijn eentje te doen omdat ik me toch wel vermaak.

ik kan daardoor wel veel meer houden van mezelf dan toen ik die rust nog niet had.. Ik kan mensen echt bewonderen zonder ze ehct te kennen.. een soort liefde geven die je niet kan geven als je jezelf die liefde niet kan geven.

De wereld begint toch bij jezelf..
 
Oud 10 May 2004, 17:37   #10
Roxx
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nee hoor, ik niet
 
Oud 11 May 2004, 17:00   #11
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik hou men liefde wel voor andere mensen
 
Oud 11 May 2004, 20:04   #12
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je van jezelf kan houden ben je denk ik heel erg arogant en egoïstisch...
 
Oud 11 May 2004, 20:31   #13
Senseless
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tuurlijk hou ik niet van mezelf
 
Oud 11 May 2004, 20:44   #14
lieve colafles
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Als je van jezelf kan houden ben je denk ik heel erg arogant en egoïstisch...

ik wil mezelf nou niet omschrijven als arrogant en egoistisch
 
Oud 11 May 2004, 21:18   #15
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lieve colafles
ik wil mezelf nou niet omschrijven als arrogant en egoistisch
*laat gemene opmerking maar achterwege*



Ik houd volgens mij (nog) niet van mezelf
ik heb geen idee hoe wat of waarom ik zo denk... ik weet alleen dat ik het makkelijker.. en ook leuker vind om van anderen te houden
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline  
Oud 11 May 2004, 22:26   #16
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Als je van jezelf kan houden ben je denk ik heel erg arogant en egoïstisch...
Waarom? Jij hebt dus maar een hekel aan jezelf ofzo Dat is toch ook raar?
Ik vind het redelijk normaal dat je van jezelf houdt. Arrogantie en egoïsme zijn een extreme vorm van hoge eigendunk en verwaandheid tov anderen. Dat heeft in beginsel niks te maken met liefde voor jezelf.
 
Oud 11 May 2004, 22:48   #17
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Als je van jezelf kan houden ben je denk ik heel erg arogant en egoïstisch...
Arrogantie en egoïsme komt eerder voort uit onzekerheid van de persoon dan dat ze zoveel van zichzelf houden.

Ik hou wel van mezelf, ben niet helemaal tevreden over mezelf maar dat zijn dingen die ik zelf kan veranderen Innerlijk gezien vind ik mezelf zo ondertussen wel goed, nu wil ik alleen dat mijn uiterlijk daar wat meer bij komt, zodat ik totaal van mezelf houd.

Toch ben ik het er wel mee eens dat je eerst van je zelf moet leren houden. Het lijkt me moeilijk om jezelf aan iemand te geven als je niet om jezelf geeft.

*citeert* Loving someone else is always so much easier
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline  
Oud 11 May 2004, 22:54   #18
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

Van jezelf houden is een vorm van ijdelheid en heeft mi niets te maken met egoisme..
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline  
Oud 11 May 2004, 23:07   #19
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Ik denk dat van jezelf houden heel gezond is. Arrogantie en egoïsme is meer dat je jezelf beter vind dan anderen en jezelf boven andere mensen plaatsen.
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline  
Oud 12 May 2004, 00:48   #20
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackMystery
ik hou men liefde wel voor andere mensen
Ik vrees dat ik me wéér bij jou moet aansluiten
Impressions is offline  
Oud 12 May 2004, 06:56   #21
ViveLaFète
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nee ik houd eigenlijk totaal niet van mezelf , er zijn zelfs
veel momenten waar ik echt van haat tegenover mezelf kan
spreken.
 
Oud 12 May 2004, 08:36   #22
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sanne1811
Ik denk dat van jezelf houden heel gezond is. Arrogantie en egoïsme is meer dat je jezelf beter vind dan anderen en jezelf boven andere mensen plaatsen.
Ik vraag me af wat jij dan bedoelt met van jezelf houden.. Ik bedoel zo over het algemeen ben ik wel tevreden met mezelf enzo, maar om nou te zeggen dat ik van mezelf houd mm
 
Oud 12 May 2004, 17:29   #23
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Ik ben ik en of ik nou van mezelf hou of niet, ik moet met mij m'n hele leven door. Heb er vrede mee gekregen.

maar ik weet niet wat houden van is. Heb nog nooit van mezelf gehouden of ik houd altijd al van me. Ik heb gevoelens over andere maar niet over mezelf.
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 12 May 2004, 19:54   #24
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hmmm...maar zelfliefde is toch jezelf verheven... En iets verheven is iets beter vinden, als je van iets houd, is het belangrijker, dus is het egoistme, en het is arogant jezelf te verheven...
 
Oud 12 May 2004, 20:15   #25
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Hmmm...maar zelfliefde is toch jezelf verheven... En iets verheven is iets beter vinden, als je van iets houd, is het belangrijker, dus is het egoistme, en het is arogant jezelf te verheven...
Ik weet niet wat jij er voor vage redenaties op na houdt, maar liefde is dit:
Citaat:
lief·de (de ~ (v.), ~n/~s)
1 sterke genegenheid voor een persoon of zaak => min, minne
2 genegenheid van personen tegenover elkaar, gebaseerd op seksuele aantrekkingskracht
Staat redelijk haaks op jouw verhaal.
 
Oud 12 May 2004, 20:18   #26
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Hmmm...maar zelfliefde is toch jezelf verheven... En iets verheven is iets beter vinden, als je van iets houd, is het belangrijker, dus is het egoistme, en het is arogant jezelf te verheven...
Maar dan zou je dus ook nooit van iemand anders kunnen houden omdat je diegene dan boven jou verheft, qua liefde
 
Oud 12 May 2004, 20:20   #27
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Liefde in lettelijke woordelijke zin is dat ja, maar liefde in gevoel toch niet, Not-Know?

Iemand boven jezelf verheven is niet erg...
 
Oud 12 May 2004, 20:25   #28
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Liefde in lettelijke woordelijke zin is dat ja, maar liefde in gevoel toch niet, Not-Know?

Iemand boven jezelf verheven is niet erg...
Er staat nergens dat je iemand verheft boven jou omdat je er liefde voor toont oid.
Liefde is een persoonlijk gevoel waarbij het evenwel mogelijk is om iemand boven jou te verheffen, maar waarbij het niet een regel is die voor iedereen geldt.
Daarom haal ik er de defenitie van liefde bij. Dit is een alles omvattend en universele vertaling voor liefde. Wat jij hierboven als redenatie aangaf is voor mij onbekend. Ik zal niet iemand verheffen wegens de liefde.
 
Oud 12 May 2004, 20:27   #29
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hmm...zou niet weten wat er anders ingevult moet worden met liefde.
 
Oud 12 May 2004, 21:16   #30
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Hmm...zou niet weten wat er anders ingevult moet worden met liefde.
Je kan ook liefde voor iemand voelen omdat je er onderdanig aan bent..

Hoeveel mensen voelen wel geen liefde voor een popster? Nou en de mensen die verheffen zich echt niet boven die ster..

Het is echt totaal niet waar wat je er nu weer uitkraamt..
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline  
Oud 13 May 2004, 16:38   #31
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Je begrijpt me niet verkeert, je steld jezelf niet te boven iemand als je van die gene houdt, eerder ben je onderdanig lijkt me,...
 
Oud 13 May 2004, 17:05   #32
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Van mezelf houden is denk k een groot woord. Maar ik geef wel om mezelf.

Ik weet van mezelf wanneer ik met dingen moet stoppen omdat ik er anders kapot aan ga.. ik weet van mezelf wat verstandig is om te doen en wat juist niet. Ik ken mezelf en ik weet wat ik wil en waar ik voor sta.

Soms houd ik ook wel van mezelf, soms vind ik mezelf echt een domme d00s als ik weer eens een actie heb die eigenlijk verkeerd uitpakt..

Maar ik sta nu wel veel positiever in het leven dan vroeger Ik kan veel meer hebben en ben beter opgewassen tegen bepaalde dingen. En over de dingen die fout gaan, daar kom ik wel weer overheen .. alleen moet ik mezelf daar de tijd voor geven en geduld opbrengen (Wat ik wel moeilijk vind).

Maar uiteindeljk komt alles wel weer op zijn pootjes terecht
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline  
Oud 13 May 2004, 21:03   #33
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Je begrijpt me niet verkeert, je steld jezelf niet te boven iemand als je van die gene houdt, eerder ben je onderdanig lijkt me,...
Oke. Klinkt redelijk. Maar om nou te vergelijken met een andere quote van je:

Citaat:
Hmmm...maar zelfliefde is toch jezelf verheven... En iets verheven is iets beter vinden, als je van iets houd, is het belangrijker, dus is het egoistme, en het is arogant jezelf te verheven...
Als je dan van jezelf houdt verhef je jezelf dus opeens wel? Kan je dan uitleggen hoe je aan het grote verschil tussen beide komt?
In mijn optiek is er wel verschil tussen liefde voor een ander en voor jezelf, maar echt niet zo groot.
 
Oud 14 May 2004, 17:22   #34
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je van iets houdt, verheef je het, bijv. ik hou van iemand, dan vind ik dus die beter dan wat dan ook, logies. Maar als je van jezelf houd, verhef je jezelf boven alles en vind je jezelf beter...

Maar volgens mij hou ik andere iedeën op houden van na.
 
Oud 14 May 2004, 17:24   #35
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Als je van iets houdt, verheef je het, bijv. ik hou van iemand, dan vind ik dus die beter dan wat dan ook, logies. Maar als je van jezelf houd, verhef je jezelf boven alles en vind je jezelf beter...

Maar volgens mij hou ik andere iedeën op houden van na.
Maar om liefde te kunnen geven moet je toch eerst weten wat het is? Dat is ons punt een beetje, voordat je liefde kan geven, moet je eerst van jezelf houden om te weten wat het is
 
Oud 14 May 2004, 18:34   #36
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Als je van iets houdt, verheef je het, bijv. ik hou van iemand, dan vind ik dus die beter dan wat dan ook, logies. Maar als je van jezelf houd, verhef je jezelf boven alles en vind je jezelf beter...

Maar volgens mij hou ik andere iedeën op houden van na.
Ik denk het ook ja! Als ik verliefd ben op iemand is diegene me meer waard dan mijzelf.
Maar... ben ik verliefd op mijzelf Dacht et niet! Liefde is niet bepaald gelijk aan verliefd op. Hiermee maak jij denk ik een fout....
 
Oud 14 May 2004, 20:08   #37
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nou...ik bedoelde geen verlieft op, je kunt ook van iemand houden zonder er verlieft op te zijn (denk maar niet dat ik verlieft ben op mijn beste vrienden, never, en toch hou ik van ze),
 
Oud 14 May 2004, 20:14   #38
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Nou...ik bedoelde geen verlieft op, je kunt ook van iemand houden zonder er verlieft op te zijn (denk maar niet dat ik verlieft ben op mijn beste vrienden, never, en toch hou ik van ze),
Ofcourse... ik hou ook van mn vrienden. Maar ik verhef ze dus niet boven mijzelf. Zelfde als ik met mijzelf doe dus...
 
Oud 14 May 2004, 20:15   #39
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Nou...ik bedoelde geen verlieft op, je kunt ook van iemand houden zonder er verlieft op te zijn (denk maar niet dat ik verlieft ben op mijn beste vrienden, never, en toch hou ik van ze),
maar je kunt toch wel van je vriendinnen houden zonder ze boven anderen te verheffen, dus kun je toch ook van jezelf houden zonder jezelf boven anderen te verheffen?

Ik hou trouwens helemaal niet zoveel van mezelf. Soms kan ik wel tevreden zijn, maar meestal niet.
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline  
Oud 14 May 2004, 22:31   #40
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

ik hoor van anderen vaak wat ze in mij waarderen, en ik geloof ook wel dat het belangrijk is om in het reine te zijn met jezelf, OOK met je slechte eigenschappen, zodat je die rust naar anderen kan uitstralen. Maar of dat nou echt met liefde te maken heeft, weet ik niet. Ik denk wel dat je jezelf veel meer aan de ander 'weggeeft' als je niet een bepaalde mate van zelfwaardering hebt. ALs je geen zelfwaardering hebt, vorm je je naar datgene waar je van houdt, want dat is voor jou veel meer dan wat jij bent. En dan is jouw liefde veel destructiever voor jezelf natuurlijk, want diegene vindt het niet altijd even interessant om steeds in een spiegel te kijken, dus als je die persoon dan kwijt bent, ben je jezelf ook kwijt. In die zin zou je wel kunnen stellen dat je dus zonder een bepaalde mate van zelfwaardering niet op een goede manier je liefde naar anderen kunt uiten.

Ben ik te volgen?
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline  
Oud 20 June 2004, 10:30   #41
Shad0w
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik hou niet van mezelf.. of njah.. ik accepteer mezelf niet. Daar moet ik mee beginnen. Maar ik hou wel van andere, die mij wel accepteren.
 
Oud 20 June 2004, 13:44   #42
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

oud.
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline  
Gesloten onderwerp


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 07:29.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.