Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 5 June 2005, 11:05   #1
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Question Trouwen

Mocht jij later trouwen, wil jij dan voor de kerk trouwen? Waarom wel of waarom niet?
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 12:03   #2
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik wil wel voor de kerk trouwen. Simpelweg omdat ik Christelijk ben opgevoed. Ik doe er verder niet veel mee, verder. Toch spreekt voor de kerk trouwen tot de verbeelding op de één of andere manier
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 12:13   #3
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

ik niet. ik ben absoluut niet gelovig. de kerk speelt geen enkele rol in mijn leven, dus waarom zou ik de kerk dan een plaatsje geven op mijn trouwdag?
en ja, er zullen wellicht een aantal mensen dat erg vinden, maar zoiets moet de keuze zijn van het koppel, niet van de familie.
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 12:15   #4
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Denkt de wederhelft van het koppel daar ook zo over? Wat doe je wanneer je met een man trouwt die wel voor de kerk wilt trouwen?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 12:19   #5
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Denkt de wederhelft van het koppel daar ook zo over? Wat doe je wanneer je met een man trouwt die wel voor de kerk wilt trouwen?
idd, dat is de vraag he. momenteel heb ik geen wederhelft. de persoon op wie 'k verliefd ben, mijn ex dus, had volgens mijn ook niet voor de kerk willen trouwen.
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 12:22   #6
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Hoewel ik gedoopt ben en mijn communie heb gedaan heb ik absoluut niets meer met de kerk. Daar trouwen hoeft van mij dus niet zo, tenzij de wederhelft daar anders over denkt (volgens mij niet).

Voorlopig nog helemaal niet zo'n behoefte aan trouwen, maar misschien komt dat later nog...

(past dit topic niet beter in the lounge ofzo?)
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 12:23   #7
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie

(past dit topic niet beter in the lounge ofzo?)
kweenie, vond dat er wel over gediscussieerd kon worden. bart beslist maar
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 12:28   #8
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Denkt de wederhelft van het koppel daar ook zo over? Wat doe je wanneer je met een man trouwt die wel voor de kerk wilt trouwen?
Ik denk dat je wel op een persoon valt, ook voor zijn principes en opvattingen, en als jij een absolute tegenstander van de kerk bent, zou hij dan een totale voorstander zijn?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 12:29   #9
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Hij mag hier wel blijven staan omdat ik de discussie wel interessant vind wat je doet wanneer je bruid(egom) nu wel in de kerk wilt trouwen? Of wat te doen wanneer er sprake is van 2 geloven? Is dat een reden om dan niet te trouwen? Of drijf je je zin door? Kun je trouwens voor 2 kerken trouwen? (moskee )
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 12:29   #10
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
Ik denk dat je wel op een persoon valt, ook voor zijn principes en opvattingen, en als jij een absolute tegenstander van de kerk bent, zou hij dan een totale voorstander zijn?
daar kan ik wel deels in meegaan. ik denk niet dat ik verliefd zou worden op iemand die elke zondag naar de kerk gaat...
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 12:31   #11
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
daar kan ik wel deels in meegaan. ik denk niet dat ik verliefd zou worden op iemand die elke zondag naar de kerk gaat...
Pfff, lekker belangrijk toch? Ik ken best aantrekkelijke mensen waarachter je helemaal geen geloof zou zoeken die echt regelmatig naar de kerk gaan. Geloof interesseert mij niet, maar het zou me ook een zorg zijn wat andere mensen vinden..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 12:39   #12
eniT
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ben niet echt gelovig, dus ga ook niet voor de kerk trouwen. Zou het gewoon wat smerig vinden. Ik kom er nooit en dan zou ik er toch willen trouwen.... niet dus
tenzij m'n man er echt op staat, dan wel.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 12:39   #13
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ik denk dat jij daar wel anders over denkt als je zondag vroeg je bed uit moet (zonder sex natuurlijk, want dat is pas voor na het huwelijk), omdat mevrouw naar de kerk wilt.
Dit is natuurlijk wat geridiculiseerd, maar ik zou echt geen relatie kunnen hebben met iemand die behoorlijk gelovig is en dat ook praktiseert.
Als ze af en toe zou bidden of een enkele keer richting kerk, daar zou ik best in mee kunnen gaan, maar meer? Denk t niet, of ze moet wel enorm bijzonder zijn.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 12:42   #14
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Sex alleen na het huwelijk zou ik ook niet trekken, nee Maar voor de rest heb ik er dan geen moeite mee. Achja, principe's alleen wanneer ze uitkomen
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 12:45   #15
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Sex alleen na het huwelijk zou ik ook niet trekken, nee Maar voor de rest heb ik er dan geen moeite mee. Achja, principe's alleen wanneer ze uitkomen
Maar als zij elke zondag vroeg haar bed uitwilt om naar de Kerk te gaan? En dat voor de rest van je leven?
Nu sta jij volgens mij al genoeg zondagen vroeg op om naar jouw Kerk met voorganger Huub te gaan, maar toch.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 13:13   #16
prinskoekje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Trouwen?

Dat duurt in mijn geval waarschijnlijk nog heel lang, dus eigenlijk nog nooit over nagedacht.

En als het dan zo ver is, mag zij waarschijnlijk kiezen, omdat ik denk dat meisjes dat belangrijker vinden dan jongens , niet?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 13:44   #17
Joeltja
just myself
 
Joeltja's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 October 2004
Locatie: Lunteren
Berichten: 632
Standaard

als ik ga trouwen ben ik wel zeker van plan om ook voor de kerk te gaan trouwen...

ik geloof, en ik ga dus ook wel een btje op naar iemand die bij mij past, ook qua geloof en opvattingen, dus waarschijnlijk wil mijn wederhelft dan ook wel voor de kerk trouwen
__________________
If you could be everything you want to be...
Would you complain that it came to you to easy?
Joeltja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 15:33   #18
mathalaylias
Lid
 
Geregistreerd op: 23 March 2005
Berichten: 79
Standaard

ik weet da nie, ik ben katholiek opgevoed, maar echt geloven doe ik niet. maar of ik daarom niet voor de kerk trouw, dat weet ik niet. dat zal afhangen van die wederhelft denk ik. ik denk wel dat ik van een bepaalt deel van de familie wel commentaar zou krijgen moest ik het niet doen,omdat dat volgens hen zo hoort. maar daar trek ik mij niets van aan. om mij voor een andere geloofinstantie in het echt te laten verbinden, dat zal wederom afhangen van mijn wederhelft. geloven doe ik toch niet zo rap dus moest ze daar geen probleem van maken dan zou ik dat misschien wel doen. In twee kerken trouwen daar zou ik ook geen probleem van maken, ik denk alleen dat die kerken dat niet zouden zien zitten.
mathalaylias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 15:49   #19
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

als mijn vriendin voor de kerk zou willen trouwen zoekt ze maar een andere partner..
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 15:54   #20
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
als mijn vriendin voor de kerk zou willen trouwen zoekt ze maar een andere partner..
nu wil ik amber ff horen
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 16:02   #21
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

voor zover ik weet wil ze niet trouwen voor de kerk
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 16:08   #22
mathalaylias
Lid
 
Geregistreerd op: 23 March 2005
Berichten: 79
Standaard

dan hebde chans en als ze da nu wel wil wa dan?
mathalaylias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 16:24   #23
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Maar als zij elke zondag vroeg haar bed uitwilt om naar de Kerk te gaan? En dat voor de rest van je leven?
Nu sta jij volgens mij al genoeg zondagen vroeg op om naar jouw Kerk met voorganger Huub te gaan, maar toch.

Haha ideaal toch, je vriendin naar de Kerk, jij naar de voetbal

Bijna hetzelfde ook
Zij zingt psalmen, jij liedjes over het wijf van van der vaart
Zij drinkt wijn en eet brood, jij bier en kroketten

Alleen zij komt savonds niet op de tv, das het verschil
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 16:38   #24
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

's middags bij de EO misschien... maar het probleem zit hem dan in de zomer- en winterstop
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 18:06   #25
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Niet voor de kerk, wel voor de moske (). Ik wil iig wel trouwen volgens de Islamitische wet. Geloof speelt gewoon een heel belangrijke rol in mijn leven, dus ook bij mijn trouwdag.
Mijn wederhelft heeft daar ook geen problemen mee. En waarom zou je? Als je geliefde zoiets erg belangrijk vindt, waarom zou je diegene zoiets dan niet gunnen?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 19:06   #26
mathalaylias
Lid
 
Geregistreerd op: 23 March 2005
Berichten: 79
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Niet voor de kerk, wel voor de moske (). Ik wil iig wel trouwen volgens de Islamitische wet. Geloof speelt gewoon een heel belangrijke rol in mijn leven, dus ook bij mijn trouwdag.
Mijn wederhelft heeft daar ook geen problemen mee. En waarom zou je? Als je geliefde zoiets erg belangrijk vindt, waarom zou je diegene zoiets dan niet gunnen?
ik denk da ook
ge gaat toch nie breken met u lief omdat zij gelovig is en gij nie. Als ge hem/haar graag ziet dan maakte daar toch geen probleem van of wel?
als je alletwee een andere godsdienst belijd dan zou het eventueel nog een probleem kunnen zijn, en dan noch zoude da kunnen oplossen of nie soms, da zou toch geen barriere mogen vormen.

Laatst aangepast door mathalaylias : 5 June 2005 om 19:28
mathalaylias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 19:19   #27
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Toch spreekt voor de kerk trouwen tot de verbeelding op de één of andere manier
Dat is omdat het veel officiëler en groter lijkt dan gewoon voor de wet trouwen. Denk ik.

Nu... ik denk niet dat ik voor de kerk ga trouwen, omwille van dezelfde reden als bootje hierboven al ergens vermeldde: als je dan toch niet gelooft in een God, waarom zou je dan wel voor de kerk trouwen?

Hangt dit niet een beetje samen met de andere christelijke tradities die ook door de maatschappij overgenomen zijn? Niet-christenen vieren ook kerstmis, hoewel dat de dag is waarop de christelijke leider geboren is. 't Is een traditie en dat krijg je er niet zo gemakkelijk uit.

Moest mijn partner absoluut voor de kerk willen trouwen, dan zou er toch wel een serieus over gesproken worden en mss vinden we op die manier wel een mogelijkheid om beiden toch een beetje onze zin te krijgen.
Maar daar moet je eerst een partner voor hebben.


@mathalaylias: zou je het op Nederlands kunnen houden, ajb?
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 20:44   #28
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saduf
Trouwen doe je voor jezelf, en niet voor een kerk.
Misschien is voor iemand trouwen voor de kerk wel een onderdeel van het trouwen voor zichzelf..
  Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 20:46   #29
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zou best wel in een kerk willen trouwen. Gewoon omdat ik kerken altijd wel interesant gevonden heb, verder niets hoor. Voor mijn geloof zou ik eigenlijk alleen in een Gemeentehuis mogen trouwen.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 22:04   #30
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Maar als zij elke zondag vroeg haar bed uitwilt om naar de Kerk te gaan? En dat voor de rest van je leven?
Nu sta jij volgens mij al genoeg zondagen vroeg op om naar jouw Kerk met voorganger Huub te gaan, maar toch.
Ja, als ik zo'n vrouw krijg dan wil ik graag alle noordelijke clubs in de eredivisie en alle uitwedstrijden op zondagmiddag half 1.

Alles goed en wel, dat moet ze zelf weten als ik maar door kan slapen. Iedere gek zijn gebrek. Ik ga ook niet zaterdagavond thuisblijven om zondagmorgen fit te wezen, dus daar moet zij dan weer mee leren leven. Als zondagmorgen naar de kerk gaan alles is..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2005, 22:08   #31
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Niet voor de kerk, wel voor de moske (). Ik wil iig wel trouwen volgens de Islamitische wet. Geloof speelt gewoon een heel belangrijke rol in mijn leven, dus ook bij mijn trouwdag.
Mijn wederhelft heeft daar ook geen problemen mee. En waarom zou je? Als je geliefde zoiets erg belangrijk vindt, waarom zou je diegene zoiets dan niet gunnen?
Maar wat nu wanneer jou geliefde geen geloof heeft en er niet op zit te wachten? Waarom moet hij zich dan aan jou aanpassen en pas jij je niet aan hem aan?

Alles goed en wel, ik doel dan met name op het feit dat eej jongen zich zou moeten bekeren tot de Islam. En niemand maakt mij wijs dat jongens dat geheel vrijwillig doen.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2005, 14:39   #32
luie-donder
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eniT
ik ben niet echt gelovig, dus ga ook niet voor de kerk trouwen. Zou het gewoon wat smerig vinden. Ik kom er nooit en dan zou ik er toch willen trouwen.... niet dus
tenzij m'n man er echt op staat, dan wel.
Smerig?

Waarom is dat smerig?
  Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2005, 16:28   #33
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Als ik ga trouwen, dan ga ik zeker niet in de kerk trouwen. Ik ben er niet mee opgevoed en heb ik niets mee. Als mijn partner het heel graag zou willen, dan zou ik wel bereid zijn om het wel te doen, omdat het voor hem dan waarschijnlijk zwaarder zou wegen dan voor mij.
Als ouders/familie van mij of van mijn partner zou willen dat ik in de kerk ga trouwen (en partner ook niet), dan zou ik het niet doen.
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2005, 18:33   #34
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Ik weet het niet ... heb er eigenlijk nooit over nagedacht ...

Betekend het eigenlijk iets?
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2005, 13:15   #35
Asmooh
Ik wel, Jij ook?
 
Asmooh's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Delft
Berichten: 214
Stuur een bericht via ICQ naar Asmooh
Standaard Re: Trouwen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
Mocht jij later trouwen, wil jij dan voor de kerk trouwen? Waarom wel of waarom niet?
Ik ben Christelijk, en doe er heel veel mee (sign)

Trouwen in een Christelijk Gereformeerde kerk
__________________
[url=http://www.yoforum.nl]YO! Forum[/url]
Asmooh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2005, 13:17   #36
Asmooh
Ik wel, Jij ook?
 
Asmooh's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Delft
Berichten: 214
Stuur een bericht via ICQ naar Asmooh
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
daar kan ik wel deels in meegaan. ik denk niet dat ik verliefd zou worden op iemand die elke zondag naar de kerk gaat...
en ik zou geen vriendin willen die niet naar de kerk gaat
__________________
[url=http://www.yoforum.nl]YO! Forum[/url]
Asmooh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2005, 17:17   #37
ViveLaFète
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik wil niet trouwen
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2005, 00:36   #38
hegje
boooooooooooooooooooring
 
hegje's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 May 2003
Locatie: almeloooooo
Berichten: 1.098
Stuur een bericht via MSN naar hegje
Standaard

mij maakt het niet uit, ik laat mn toekomstige vrouw kiezen, als zij graag in de kerk wil trouwen dan vind ik dat best

Laatst aangepast door thali : 10 June 2005 om 16:07
hegje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2005, 18:43   #39
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Maar wat nu wanneer jou geliefde geen geloof heeft en er niet op zit te wachten? Waarom moet hij zich dan aan jou aanpassen en pas jij je niet aan hem aan?

Alles goed en wel, ik doel dan met name op het feit dat eej jongen zich zou moeten bekeren tot de Islam. En niemand maakt mij wijs dat jongens dat geheel vrijwillig doen.
Omdat het voor diegene meestal niet veel uit maakt of we dan wel of niet voor de Islam zouden trouwen. En omdat het voor mijzelf wel heel veel betekent, lijkt me het niet meer dan logisch dat we wel voor de Islam trouwen.

Waarom zou iemand niet vrijwillig zich bekeren tot de Islam? Dat is werkelijk het domste dat ik ooit heb gehoord. Wat zijn je argumenten? De Islam is absoluut een mooi geloof, helaas vaak negatief in het nieuws. Maar wanneer iemand zich er echt in zou verdiepen zou ik me eigenlijk niet kunnen voorstellen dat je je niet tot de Islam zou willen bekeren.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2005, 18:52   #40
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Je spreekt jezelf tegen. Enerzijds geef je aan dat het voor jezelf enorm veel betekend (begrijpelijk), maar anderzijds geef je aan dat het helemaal niet zo'n enorme stap is voor een jongen.

Je hoort mij niet zeggen dat de Islam een vreselijke godsdienst is, maar ik zie geen enkele reden voor een jongen uit Nederland om zich te bekeren tot de islam.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2005, 18:56   #41
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Waar spreek ik mezelf tegen? Leg eens uit..
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2005, 19:01   #42
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Dat leg ik toch erachter uit?

Enerzijds zeg je dat het geloof voor jouzelf veel inhoudt en belangrijk is. En anderzijds zeg je dat het voor die jongen die zich dan zou moeten bekeren niet belangrijk is.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2005, 19:14   #43
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Áls ik ga trouwen, dan absoluut niet voor de kerk.
Ik ben absoluut niet gelovig - integendeel - en zie dan ook geen enkele reden om dat te doen.
Ik vind het eigenlijk zelfs aardig hypocriet om dat wel te doen omdat het bijvoorbeeld zo'n prachtige belevenis is: ik bedoel, het stáát ergens voor. Ik vind dat net zoiets als een (jezus)kruisje als ketting dragen, alleen omdat je het mooi vind, terwijl je dus niet gelovig bent. Dat symbool staat nou eenmaal ergens voor en dat moet je naar mijn mening wel respecteren.

Ook als mijn vriend wel voor de kerk zou willen trouwen doe ik het niet. Dan zou ik mezelf verloochenen. Maar de kans dat iemand die dat graag wil met mij wil trouwen lijkt me nihil.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2005, 19:17   #44
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Hoezo, Anke? Ik ken genoeg mensen zoals ikzelf die welliswaar Christelijk zijn opgevoed, verder niet veel met hun geloof doen maar toch wel graag voor de kerk willen trouwen. Maargoed, das dan wel in deze regio (+ Brabant) waar veel mensen nog enigzins kerkelijk opgevoed worden.

Maar in dat geval zou je op je strepen staan dus?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2005, 19:30   #45
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Hoezo, Anke? Ik ken genoeg mensen zoals ikzelf die welliswaar Christelijk zijn opgevoed, verder niet veel met hun geloof doen maar toch wel graag voor de kerk willen trouwen. Maargoed, das dan wel in deze regio (+ Brabant) waar veel mensen nog enigzins kerkelijk opgevoed worden.

Maar in dat geval zou je op je strepen staan dus?
Dat verschil in regio heb ik ook opgemerkt idd . Merk ik goed aan mijn familie daar.
Ik acht de kans sowieso heel erg klein dat ik wil trouwen eigenlijk, ik zie de meerwaarde daar niet zo van , maar misschien dat ik daar over een aantal jaar wel anders over denk. Ik zeg eigenlijk nooit ergens 'nooit' tegen, maar voor de kerk trouwen... niemand krijgt me zo gek denk ik.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2005, 20:20   #46
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saduf
@ admin/mod, waarom is mijn post verwijderd?
Omdat het vrij offtopic was en zulke reacties momenteel vrij riskant zijn. Voor verdere uitleg verwijs ik je door naar pm.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2005, 20:33   #47
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggi
Ook als mijn vriend wel voor de kerk zou willen trouwen doe ik het niet. Dan zou ik mezelf verloochenen. Maar de kans dat iemand die dat graag wil met mij wil trouwen lijkt me nihil.
juist, misschien wel offtopic, maar het zelfde wat jij hier aanhaalt gebeurt in een andere setting ook nog veel, mensen die niet geloven, maar die bijvoorbeeld bij een kerkdienst van begrafenis, trouwerij, of enige andere dienst in de kerk dan wel naar voren gaan om de hosti aan te nemen .. like wtf
durf dan ook gewoon nee te zeggen.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2005, 00:36   #48
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

In principe is dat voor kerkelijke begrippen gewoon normaal een hosti te halen als je de comunnie hebt gedaan. Op zich niks vreemds wanneer je dan niet naar de kerk gaat, hoor! Dat staat daar in principe 'los' van.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2005, 01:59   #49
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Hoewel ik mijn communie heb gedaan ga ik dus niet voor de hosties naar voren, ook al ben ik dan de enige. Nu kom ik niet al te vaak in de kerk (vandaag helaas voor het eerst in jaren weer ), maar ik denk dat het voor veel mensen (althans in deze regio) het gewoonte is.. Bijna iedereen hier heeft zijn Heilige Communie gedaan en is gevormd (ik -bewust- niet) en gaan dus een hosti halen. Ook al hebben ze zelf op zich niets met meer het geloof.

@ Karima. Ik denk niet dat het zo gemakkelijk zou liggen... Persoonlijk heb ik er bewust voor gekozen om afstand te doen van het Katholieke geloof, omdat ik niet geloof. Nu kan de Islam best een mooi geloof zijn, maar ik zou het een erg groot offer vinden om mijn principes opzij te zetten om Islamitisch te kunnen trouwen.
Voor jou betekent je geloof veel, maar voor mij betekent het ook veel dat ik bewust er voor heb gekozen om geen geloof aan te hangen. Het is dus zeker niet zo dat het niet veel betekent om tot de Islam te bekeren.

Maar de kans dat ik met jou trouw is toch te verwaarlozen.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2005, 09:14   #50
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
juist, misschien wel offtopic, maar het zelfde wat jij hier aanhaalt gebeurt in een andere setting ook nog veel, mensen die niet geloven, maar die bijvoorbeeld bij een kerkdienst van begrafenis, trouwerij, of enige andere dienst in de kerk dan wel naar voren gaan om de hosti aan te nemen .. like wtf
durf dan ook gewoon nee te zeggen.
Inderdaad, daar sluit ik me helemaal bij aan.
Bart: maar Tijn bedoelt denk ik ook juist mensen die dus géén communie hebben gedaan (én niet geloven) en dan toch die hosti accepteren bij een begrafenis oid.
Mijn ex-vriend deed dat op mijn opa's begrafenis (ik dus niet). Ik heb er toen niks van gezegd omdat ik vanzelfsprekend andere dingen aan mijn hoofd had, maar ik vind dat eigenlijk getuigen van een gebrek aan ruggegraat: iets doen omdat 'het hoort', omdat 'iedereen het doet', zonder dat je erachter staat.

Beetje offtopic idd maargoed.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:30.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.