Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 4 November 2004, 18:21   #1
Karma-Killer
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Koninkrijk of Republiek?

Stelling: Het Koningshuis moet worden afgeschaft en Nederland moet een Republiek worden
  Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2004, 18:22   #2
Karma-Killer
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben het er in ieder geval mee eens!
Op de eerste plaats omdat ik vind dat de bestuurder van een land moet worden gekozen, die moet niet toevallig geboren worden.
Op de tweede plaats omdat het een veel te grote poppenkast is waar veel te veel geld naar toe gaat.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2004, 18:25   #3
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma-Killer
Op de tweede plaats omdat het een veel te grote poppenkast is waar veel te veel geld naar toe gaat.
Werd er in Amerika niet honderden miljoen uitgegeven voor de verkiezingen?
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2004, 18:40   #4
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma-Killer
Ik ben het er in ieder geval mee eens!
Op de eerste plaats omdat ik vind dat de bestuurder van een land moet worden gekozen, die moet niet toevallig geboren worden.
Op de tweede plaats omdat het een veel te grote poppenkast is waar veel te veel geld naar toe gaat.
Ik wil niet veel zeggen, maar de koningin heeft nagenoeg geen enkele rol in het dagelijks bestuur
Haar taak is voornamelijk seremonieel, maar zeer zeker niet bestuurlijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2004, 20:12   #5
Jochemmm
jocking
 
Jochemmm's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 March 2002
Locatie: EnschedeHengelo
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via ICQ naar Jochemmm Stuur een bericht via AIM naar Jochemmm
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma-Killer
Ik ben het er in ieder geval mee eens!
Op de eerste plaats omdat ik vind dat de bestuurder van een land moet worden gekozen, die moet niet toevallig geboren worden.
Op de tweede plaats omdat het een veel te grote poppenkast is waar veel te veel geld naar toe gaat.
Het valt wel mee hoeveel het koningshuis kost. Bovendien zou een eventuele president zeker niet minder kosten.

Trouwens, wat dacht je wat zo'n koningshuis aan PR en tourisme in het laadje brengt?
__________________
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
Jochemmm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2004, 20:47   #6
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Ik wil niet veel zeggen, maar de koningin heeft nagenoeg geen enkele rol in het dagelijks bestuur
Haar taak is voornamelijk seremonieel, maar zeer zeker niet bestuurlijk.
Dat zal je nog vies tegen vallen, ze heeft wel degelijk invloed in het aanstellen van formateurs en alle wetten moeten door haar goedgekeurd worden, weliswaar is dit laatse cermonieel maar ik vind het idee al te belachelijk voor woorden

Van mij mogen ze de functies afschaffen en 80% bezuinigen op het koningshuis
  Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2004, 20:53   #7
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Het is zo'n nonsens dat een president net zoveel kost.. Elke cent die ernaar toegaat is er trouwens één teveel. Een president neemt overigens de plaats van de Premier over, dus dat bezuinig je dan ook weer.

Verder lijkt het me wel duidelijk hoe ik over het volstrekt overbodige koningshuis denk
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2004, 21:31   #8
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Dat zal je nog vies tegen vallen, ze heeft wel degelijk invloed in het aanstellen van formateurs en alle wetten moeten door haar goedgekeurd worden, weliswaar is dit laatse cermonieel maar ik vind het idee al te belachelijk voor woorden

Van mij mogen ze de functies afschaffen en 80% bezuinigen op het koningshuis
Precies, ze ondertekent het wel, maar heeft verder totaal geen inspraak op de inhoud. Ook met de 'dagelijkse' taken mag ze zich niet eens bemoeien.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2004, 21:38   #9
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Precies, ze ondertekent het wel, maar heeft verder totaal geen inspraak op de inhoud. Ook met de 'dagelijkse' taken mag ze zich niet eens bemoeien.
En dan toch vind ik niet dat ze het recht heeft dat zo te ondertekenen
  Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2004, 21:54   #10
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Ik vind dat we het koningshuis moeten behouden. Het geeft een leuk visitekaartje aan het buitenland en ik vind het persoonlijk ook wat sjeiker ...
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2004, 22:35   #11
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

ik vind dat het koningshuis slechts een cermoniële rol moet krijgen naar zweeds model.
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2004, 23:15   #12
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik kan me echt niet druk maken om ons koningshuis. Ze hebben niks te vertellen, ik vind al die zaken eromheen wel guitig, en om de zoveel tijd zorgen ze voor een schandaal dat vervolgens breed uitgemeten wordt in de Privé en de Story, zodat ik weer wat te lezen heb bij de kapper.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2004, 23:33   #13
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb totaal geen problemen met het koningshuis, sterker nog. Ik vind het allemaal wel grappig en zie er erg naar uit dat WA koning wordt
  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2004, 00:58   #14
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Mja inhoudelijk: als ik zie hoeveel geld er word gestoken in verkiezingscampagnes, speeches, etc. dan weet ik zo net nog niet of een koningshuis wel zo duur is. Vergis je niet hoeveel geld er in een president gaat zitten. Imho denken de mensen hier daar véél te makkelijk over.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2004, 10:14   #15
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ben erg tegen het koningshuis, ik had er toevalig vorig jaar voor maatschappijleer een werkstuk over gemaakt, heeft iemand van jullie wel enig idee hoe duur dat huis is!?

ik had voor het werkstuk als bron: het klein republikeins handboek: de 100 misverstanden over de monarchie door Hans van den Berg

Citaat:
“naast het eigenlijke ‘salaris’ worden ook hoge uitkeringen gedaan om in alle ‘beroepskosten’ te voorzien. Zo krijgt de koninig(in) naast haar inkomen van 0.7 miljoen euro, ter bestrijding van personeelslasten 1,4 miljoen euro en daarnaast voor overige kosten nog eens 1,7 miljoen euro. Het staatshoofd ontvangt dus jaarlijks rechtstreeks 3,8 miljoen euro (8,5 miljoen gulden); of dat veel of weinig is valt uit 2 eenvoudige vergelijkingen op te maken: het inkomen van een minister-president bedraagt ongeveer 175.000 euro en de president van de Verenigde staten verdient 250.000 dollar (280.000 euro). Blijkbaar wordt het nodig gevonden dat de koningin 13 maal zo hoog word ingeschat aks de ‘machtigste man op aarde’ die bovendien belasting betaald en er zijn gezin van onderhoudt.
Haast onnodig hieraan toe te voegen Beatrix en Juliana met hun gezinnen gratis wonen en door ons ter beschikking gestelde en onderhouden paleizen, een kostenpost op de begroting van VROM: voor directe woonlasten ruim 7 miljoen euro + ‘functionele kosten’ (whatever that may be) ŕ 5,4 miljoen euro. In andere begrotingen vind men nog eens 11,7 miljoen euro personeelskosten voor de koningin en 2,8 miljoen voor prinses Juliana; daarbovenop nog een kleine 1 miljoen euro voor ‘materiële kosten’
Prins Claus, die natuurlijk niet mag teren op het inkomen van zijn gemalin, ontvangt in totaal 0,8 miljoen euro eveneens verdeeld over een ‘salaris’ als echtgenoot (0,3), personele kosten (0,2) en overige kosten (0,3). Zou het echtpaar wel voldoende jobs voor huispersoneel kunnen verzinnen om daartoe (gezamenlijk) beschikbare 1,6 miljoen euro op te krijgen. Dit vraagt een eenvoudig onderdaan zich misschien bezorgd af. De overige leden van de familie met staatsuitkering zijn: Willem Alexander (0,9), Juliana (1 miljoen); bernhart (0,6) en maxima die als ‘echtgenote van de kroonprins’ in 2002 al 0.733.762 euro zal ontvangen, maar dit is slechts voor 11 maanden want na 2 februari zal Haar volle salaris zal per 2003 795.000 euro bedragen.
De directe kosten uitkering aan het koninklijk Huis bedragen dus in totaal 7,9 (dit zijn welteverstaan ‘geďndexeerde’, waardevaste bedragen die jaarlijks stilzwijgend worden verhoogt). totaal generaal vindt men in de rijksbegroting 2002 aan duidelijk traceerbare kosten 39,3 miljoen euro.”
de auteur beweert dat de lonen stijgen

De Koningin € 3.879.000
De Prins van Oranje € 930.000
Prinses Máxima € 819.000
Prins Bernhard € 635.000
bron: http://www.koninklijkhuis.nl/vragen/vragen-intro.html

hier hebben we het nog over traceerbare kosten. zo hebben we ook nog: de privé jet, privé luchtmaatschappij, onderhoudt van paleizen etc. daarnaast heeft het koningshuis ook aardig wat geld geaccumuleerd in hun bijna 2 eeuwen als staatshoofd, dit doormiddel van obligaties in verschillende olie maatschappijen

ik geloof niet dat het koningshuis zoveel geld terug verdient met staatsbezoeken en Public relations. en al zou ze dat wel doen. kan een president dat niet?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2004, 10:33   #16
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind al die poespas rond het koningkluk huis wel leuk
er zijn volgens mij nog maar iets van 20 landen die een koningkrijk zijn en daar mogen we trots op zijn

balkenende heeft het toch al voor het zeggen, dus een gedeeltelijke republiek is het al

gewoon zo laten, heb je ook meer feestdagen
  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2004, 10:52   #17
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stapper
ik vind al die poespas rond het koningkluk huis wel leuk
er zijn volgens mij nog maar iets van 20 landen die een koningkrijk zijn en daar mogen we trots op zijn

balkenende heeft het toch al voor het zeggen, dus een gedeeltelijke republiek is het al

gewoon zo laten, heb je ook meer feestdagen
leuke poespas voor 39,5 miljoen mogen we trots op zijn?
iets om trots op te zijn? tjah dat is dan wel persoonlijk ik heb liever een enkele leider dan daarnaast nog een nietszeggend koningshuis wat miljoenen slurpt en nog eens tegen de 1e grondwet ingaat. ik ben er niet trots op.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2004, 12:48   #18
Karma-Killer
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

't Is dus nog erger met die kosten dan ik dacht. Ik vind de verglijking met Amerika trouwens niet terecht. Wij zijn Amerika toch niet? Dat een verkiezingscampagne daar veel geld kost dat snap ik, maar Nederland past wel 50 keer in Amerika en ik denk dat dat toch wel een enorm verschil maakt. Bovendien vind ik het belachelijk dat een koninlijke familie zoveel geld krijgt, alleen omdat ze toevallig in die familie geboren zijn. Dat je een president veel geld geeft (uiteraard minder dan 39,5 miljoen want dat slaat nergens op) dan gaat dat geld naar iemand waar de meerderheid van het land achterstaat, en waar die president ook zelf voor gewerkt heeft! Die WA is maar toevallig in die familie, als eerste, geboren en dat geeft hem het voorrecht om ons land te besturen en zoveel geld te krijgen. Dat klopt toch gewoon niet!
  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2004, 13:06   #19
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma-Killer
't Is dus nog erger met die kosten dan ik dacht. Ik vind de verglijking met Amerika trouwens niet terecht. Wij zijn Amerika toch niet? Dat een verkiezingscampagne daar veel geld kost dat snap ik, maar Nederland past wel 50 keer in Amerika en ik denk dat dat toch wel een enorm verschil maakt. Bovendien vind ik het belachelijk dat een koninlijke familie zoveel geld krijgt, alleen omdat ze toevallig in die familie geboren zijn. Dat je een president veel geld geeft (uiteraard minder dan 39,5 miljoen want dat slaat nergens op) dan gaat dat geld naar iemand waar de meerderheid van het land achterstaat, en waar die president ook zelf voor gewerkt heeft! Die WA is maar toevallig in die familie, als eerste, geboren en dat geeft hem het voorrecht om ons land te besturen en zoveel geld te krijgen. Dat klopt toch gewoon niet!
De vergelijking met Amerika is wel terecht denk ik. Dat je het van de landsgrootte moet laten afhangen telt ook zeker wel mee, maar toch lopen de kosten schrikbarend snel op. Het is bijvoorbeeld niet gezegd hoeveel mensen er zouden meedoen, US zijn er 2 prominenten, maar ja in NL kunnen dat er ook 4 zijn. De kosten voor een president zullen naar ik aanneem ook wel meestijgen naar het wereld gemiddelde, dat gebeurt bij veel posten in de overheid ook, aangezien je anders totaal de concurrentie met het bedrijfsleven niet meer aankan.
Simpelste en goedkoopste oplossing is: geldkraan naar het vorstenhuis een stukkie dichtdraaien. Daarmee zou je al tig keer meer besparen dan alleen al denken aan een president.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2004, 14:42   #20
Karma-Killer
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Voorlopig is dat misschien wel voldoende maar ik ben absoluut van mening dat Nederland een republiek moet worden!
Maar zeker in deze tijd, dat Nederland het economisch moeilijk heeft, hoe kán het dan in godsnaam dat er zoveel geld naar één familie gaat? Wat, wat hun doen, verdient zóveel geld?
  Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2004, 01:44   #21
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aarsch
leuke poespas voor 39,5 miljoen mogen we trots op zijn?
iets om trots op te zijn? tjah dat is dan wel persoonlijk ik heb liever een enkele leider dan daarnaast nog een nietszeggend koningshuis wat miljoenen slurpt en nog eens tegen de 1e grondwet ingaat. ik ben er niet trots op.
zoveel is dat nog niet, als je bedenkt dat de meeste kosten van het rijk ruimschoots in de miljarden lopen.

de koningin is niet dom, als ze iets ondertekent weet ze ook wat het is. Daarentegen twijfel ik aan de intelligentie van WA die te wensen overlaat, maar hij is juist een leuke joviale publieke figuur, en hij heeft zn intelligente echtgenote als tegenhanger
Niet dat ik zo fan van het koningshuis ben, maar het heeft sentimentele waarde, en alsnog blijft voor mij het argument overeind dat een president net zoveel geld kost. Bovendien gaat dan al ons geld naar hem alleen, nu is het nog verdeeld.
En nou komt een gevoelsmatig argument, het idee dat we een president aan het hoofd krijgen, staat me niet aan
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2004, 09:33   #22
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0Vera
zoveel is dat nog niet, als je bedenkt dat de meeste kosten van het rijk ruimschoots in de miljarden lopen.

de koningin is niet dom, als ze iets ondertekent weet ze ook wat het is. Daarentegen twijfel ik aan de intelligentie van WA die te wensen overlaat, maar hij is juist een leuke joviale publieke figuur, en hij heeft zn intelligente echtgenote als tegenhanger
Niet dat ik zo fan van het koningshuis ben, maar het heeft sentimentele waarde, en alsnog blijft voor mij het argument overeind dat een president net zoveel geld kost. Bovendien gaat dan al ons geld naar hem alleen, nu is het nog verdeeld.
En nou komt een gevoelsmatig argument, het idee dat we een president aan het hoofd krijgen, staat me niet aan
het koningshuis is dan misschien wel niet duurder dan de meeste meesten kosten van het rijk, maar het is weg gegooid geld. het koningshuis heeft totaal geen fuctie behalve het aanwijzen van de formateur en prinsjesdag.
als ik zeg dat ik tegen het koningshuis ben bedoel ik ook dat ik kijk naar een alternatief zoals bijvoordbeeld een president. die in mijn ogen precies dezelfde taken kan vervullen voor minder geld en dan wel op een democratische wijze.
ik kan niet geloven dat een president duurder is, die miljoenenzuigende verkiezings campagnes waar iedereen het over heeft komen toch niet van belastinggeld ofwel? het loon van een president is aanzienlijk laag, iemand word geen president voor het geld......
en ik had voor mijn werkstuk een enquete gehouden over hoe het nederlandse volk over het koningshuis denkt. (doel groep was 16 to 35) en ruim 70% voelde eigenlijk niets voor het koningshuis niets geen sentimetische waarde. het is dus ondemocratisch om het koningshuis te houden.

een hoop mensen zeggen dat ze liever geen president aan het hoofd hebben "stel dat zo'n eng persoon aan de macht komt" nou heel simpel dan zijn we er naar 4 jaar weer vanaf. mocht b.v. Alexander op de troon komen en stel dat hij ff de dictator gaat uithangen ben je verder vanhuis. vanwege de wet van Thorbecke: de koning(in) is onschendbaar.

Laatst aangepast door aarsch : 6 November 2004 om 09:36
  Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2004, 09:45   #23
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Ik wil niet veel zeggen, maar de koningin heeft nagenoeg geen enkele rol in het dagelijks bestuur
Haar taak is voornamelijk seremonieel, maar zeer zeker niet bestuurlijk.
mja in België dus niet. de koning moet hier nog steeds de wetten ondertekenen. dit vind ik verkeerd en het gaat zelfs in tegen de democratie. dat hij daar zit om handjes te schudden, geen probleem, maar een politieke functie moet uitgesloten worden, vind ik.
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2004, 11:49   #24
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aarsch
een hoop mensen zeggen dat ze liever geen president aan het hoofd hebben "stel dat zo'n eng persoon aan de macht komt" nou heel simpel dan zijn we er naar 4 jaar weer vanaf. mocht b.v. Alexander op de troon komen en stel dat hij ff de dictator gaat uithangen ben je verder vanhuis. vanwege de wet van Thorbecke: de koning(in) is onschendbaar.
ho! als die president echt kwaad wil zorgt ie er ook wel voor dat zijn ambtsperiode niet na vier jaar eindigt he, niet zo naief doen

en de koning(in) kan tegenwoordig echt niet meer eigen wetten maken hoor
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2004, 12:15   #25
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0Vera
ho! als die president echt kwaad wil zorgt ie er ook wel voor dat zijn ambtsperiode niet na vier jaar eindigt he, niet zo naief doen

en de koning(in) kan tegenwoordig echt niet meer eigen wetten maken hoor

maar wie stemt ooit op een president die dat zou doen


ik heb ook nooit beweert dat een koning(in) eigen wetten kan maken, die wet bestaat al.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2004, 16:15   #26
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
mja in België dus niet. de koning moet hier nog steeds de wetten ondertekenen. dit vind ik verkeerd en het gaat zelfs in tegen de democratie. dat hij daar zit om handjes te schudden, geen probleem, maar een politieke functie moet uitgesloten worden, vind ik.
toch kan hij zo goed als niet weigeren die wetten te ondertekenen
  Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2004, 19:00   #27
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

trouwens..... totaal kost het ongeveer 80 miljoen ofzo had ik gezien op tv.... wat kost dat nou per nederlander!? 5 euro per jaar! sjees hoor dat kan ik niet missen.... nee echt niet

weetje wat het koningshuis voor commercieel belang heeft.... zonder hun geen oranje, geen oranje verkopen ect..... weet je hoeveel dat de economie gaat kosten om dat te compeseren, veel teveel, daar heb ik die 5 euro PER JAAR nou nog wel voor over!!

En ik vind het prima hoe het nu gaat, er zijn toch geen problemen, loopt allemaal prima!

5 euro perjaar =
0.41 cent per maand =
is wel geteld 0.014 cent per dag.... wel ja joh

voor dat geld kan je je lampje op je bureau ff 2 seconden aan zetten per dag
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 November 2004, 12:18   #28
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheGroovMaster
trouwens..... totaal kost het ongeveer 80 miljoen ofzo had ik gezien op tv.... wat kost dat nou per nederlander!? 5 euro per jaar! sjees hoor dat kan ik niet missen.... nee echt niet

weetje wat het koningshuis voor commercieel belang heeft.... zonder hun geen oranje, geen oranje verkopen ect..... weet je hoeveel dat de economie gaat kosten om dat te compeseren, veel teveel, daar heb ik die 5 euro PER JAAR nou nog wel voor over!!

En ik vind het prima hoe het nu gaat, er zijn toch geen problemen, loopt allemaal prima!

5 euro perjaar =
0.41 cent per maand =
is wel geteld 0.014 cent per dag.... wel ja joh

voor dat geld kan je je lampje op je bureau ff 2 seconden aan zetten per dag

ja als je al die bedragen blijft delen is het wel erg klein ja


het gaat mij om het id dat er 80 miljoen naar een niet democratisch "bestuur" gaat wat totaal geen nut heeft.
als ik aan oranje denk ik niet zozeer aan koningshuis maar aan de nationale kleur. die kan toch ook vertegenwoordigd worden door een president...... het lijkt me niet dat als het koningshuis weggaat dat onze complete nederlandse identiteit weg is....
  Met citaat antwoorden
Oud 7 November 2004, 12:22   #29
Karma-Killer
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Die 5 euro per jaar besteedt ik toch wel heel veel liever aan een NUTTIG doel..we hebben zoooveel tekorten in Nederland, waarom gaat daar dan geen 80 miljoen naartoe?
  Met citaat antwoorden
Oud 11 November 2004, 17:18   #30
kreej-z
Lid
 
kreej-z's Avatar
 
Geregistreerd op: 25 September 2002
Locatie: tilburg
Berichten: 3.235
Standaard

ik ben t wel eens met het koningshuis, de traditie is leuk, het staat leuk naar buiten toe, en voor de rest is alles toch goed geregeld in Nederland wat dat betreft? Zoveel geld is t per persoon niet... waarom zouden we t koningshuis dan afschaffen? Ik vind dat t bij Nederland hoort, zonde om zo'n lange traditie te veranderen
__________________
you know that thing you get
on your face when you are
happy?
kreej-z is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:13.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.