Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Gesloten onderwerp
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 3,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 14 June 2007, 14:56   #601
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Waarom accepteren mensen het niet als iemand gelooft in een God die machtig is, zo machtig en goed dat hij zelfs de mensen die niet in hem geloven het leven geeft.. Daar moeten we dankbaar voor zijn en dan moeten we niet meteen Hem helemaal af lopen zeiken en doen alsof mensen die in hem geloven een ziekte hebben.. of een dwangneurose.. Ik weet heel goed wat een dwangneurose is.. daar heeft mijn broertje nl last van, maar ik vind niet dat je dat kan vergelijken met het geloof in God.

Wat ik ook een beetje jammer vind is dat mensen hier grapjes maken over gelovigen, en dat als wij iets fout zeggen of doen of als extremistische gelovigen wat fout doen dat ze dan meteen alle gelovigen maar over één kam scheren, en daarmee bedoel ik dus da tniet iedere gelovige zo is. Sommige vatten de bijbel verkeerd op en ik vind ook niet dat je die mensen echt tot de gelovigen mag voegen. Want de mensen die echt geloven die doen zulke dingen niet..

Ik ben er trots op dat er zoveel mensen zijn die in God geloven, hebben jullie niet naar eo-jongerendag gekeken op tv.. allemaal gelovige jongernen.. (allemaal jongeren met een dwangneuros volgens jullie..) Als je zoveel mensen bij elkaar ziet die God aanbidden dan snap ik niet dat er nog steeds mensen zijn die niet kunnen/willen geloven dat hij bestaat..
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 14 June 2007, 15:02   #602
ash-hôôle
Super Lid
 
ash-hôôle's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2005
Berichten: 15.694
Standaard

ik geloof.
ash-hôôle is offline  
Oud 14 June 2007, 15:24   #603
BroodjeBeton
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Adam en eva zijn sprookjesfiguren en antwoord op de vraag van kip en ei is er niet, maar wat ik wel aannemelijk vind klinken is dat de bacterien eerst een sperma cel en een ei in zich hadden en dan bij paring kozen wat ze zouden worden, maar er was iets wat me even ontschoten is zal het weer keer opzoeken, maar het bleek makkelijker te zijn dat er 1 ei was en miljarden spermacellen zodoende konden ze elkaar makkelijker vinden of was de kans dat het ei gevonden zou worden groter.
-tuurlijk en jezus is ook een sprookjes figuur
-bacterien en sperma ben jij wel helemaal goed bij je hoofd man
-waarom heeft de russische geheime dienst jou nog niet gevonden
 
Oud 14 June 2007, 15:40   #604
drunken_munkey
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Daar moeten we dankbaar voor zijn en dan moeten we niet meteen Hem helemaal af lopen zeiken en doen alsof mensen die in hem geloven een ziekte hebben.. of een dwangneurose.. Ik weet heel goed wat een dwangneurose is.. daar heeft mijn broertje nl last van, maar ik vind niet dat je dat kan vergelijken met het geloof in God.
Niet om lullig te doen, maar dan vind ik die god wel erg goed voor ongelovige. Want hij geeft jou gezin die fanatiek geloven zoveel problemen met een dochter die onzeker is en zichzelf snijd en ook al een broertje met een dwangneurose, terwijl ik als100% atheist op elk vlak gelukkig ben. Wat een goede man is die god zeg...
 
Oud 14 June 2007, 15:54   #605
BroodjeBeton
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door drunken_munkey Bekijk Bericht
Niet om lullig te doen, maar dan vind ik die god wel erg goed voor ongelovige. Want hij geeft jou gezin die fanatiek geloven zoveel problemen met een dochter die onzeker is en zichzelf snijd en ook al een broertje met een dwangneurose, terwijl ik als100% atheist op elk vlak gelukkig ben. Wat een goede man is die god zeg...
en wat dacht je van het hoge incest percentage onder die cristelijk orthodoxen, heefd god dat ook zo gewild?

ik zie de benaming god gewoon aan voor het menselijk brein of anders het Lot, wat dan ook. Maar niet als een menselijke gestalte.
 
Oud 14 June 2007, 17:06   #606
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door BroodjeBeton Bekijk Bericht
en wat dacht je van het hoge incest percentage onder die cristelijk orthodoxen, heefd god dat ook zo gewild?

ik zie de benaming god gewoon aan voor het menselijk brein of anders het Lot, wat dan ook. Maar niet als een menselijke gestalte.
eerst even je quote dat jezus een sprookjes figuur zou zijn:
Ikzelf geloof niet, maar het is wetenschappelijk bewezen dat Jezus heeft bestaan. + het feit dat Jezus in die streek en doodnormale naam was en is.

Anyway, Polen het meest gelovige land van allemaal en de hoogste criminaliteitsgehalte van europa.
 
Oud 15 June 2007, 15:19   #607
Apollo
Lid
 
Geregistreerd op: 2 June 2007
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door drunken_munkey Bekijk Bericht
Niet om lullig te doen, maar dan vind ik die god wel erg goed voor ongelovige. Want hij geeft jou gezin die fanatiek geloven zoveel problemen met een dochter die onzeker is en zichzelf snijd en ook al een broertje met een dwangneurose, terwijl ik als100% atheist op elk vlak gelukkig ben. Wat een goede man is die god zeg...
Dat je niet in god gelooft zecht nog niet dat hij er niet voor je is.
Waarom denk je anders dat niet gelovige ook gelovig worden?

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
eerst even je quote dat jezus een sprookjes figuur zou zijn:
Ikzelf geloof niet, maar het is wetenschappelijk bewezen dat Jezus heeft bestaan. + het feit dat Jezus in die streek en doodnormale naam was en is.

Anyway, Polen het meest gelovige land van allemaal en de hoogste criminaliteitsgehalte van europa.
In de bijbel staat dat Jezus is opgestegen naar de hemel, dus als je zo nodig onderzoek wilt doen zul je wss indd geen lichaam vinden als je het zo bekijkt

Als iemand gelovig is zecht dat nog niet dat hij ook goed geloofd, er zijn ook in nederland genoeg gelovigen die officieel niet gelovig zijn

Laatst aangepast door Apollo : 15 June 2007 om 15:22
Apollo is offline  
Oud 15 June 2007, 15:31   #608
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Apollo Bekijk Bericht
Dat je niet in god gelooft zecht nog niet dat hij er niet voor je is.
Waarom denk je anders dat niet gelovige ook gelovig worden?
Wat betekend het dan dat gelovigen ongelovig worden?
Citaat:
Origineel gepost door Apollo Bekijk Bericht
In de bijbel staat dat Jezus is opgestegen naar de hemel, dus als je zo nodig onderzoek wilt doen zul je wss indd geen lichaam vinden als je het zo bekijkt
Necrofielen 100%
Pakspul is offline  
Oud 15 June 2007, 19:03   #609
drunken_munkey
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Apollo Bekijk Bericht
Dat je niet in god gelooft zecht nog niet dat hij er niet voor je is.
Waarom denk je anders dat niet gelovige ook gelovig worden?
Jouw tekstbegrip is echt lachwekkend....
 
Oud 15 June 2007, 19:43   #610
BroodjeBeton
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
eerst even je quote dat jezus een sprookjes figuur zou zijn.
dat was sarcastisch ido!!
 
Oud 15 June 2007, 19:44   #611
BroodjeBeton
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ey leh, krijg jij geen tekstbegrip op school?? kleuter.
jullie moeten allemaal eens een keer bijles nemen dit kan zo echt niet langer
 
Oud 16 June 2007, 13:28   #612
Apollo
Lid
 
Geregistreerd op: 2 June 2007
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Wat betekend het dan dat gelovigen ongelovig worden?
Mensen die als gelovige geboren worden omdat hun ouders dat ook zijn en vervolgens god hun leven niet in laten waardoor ze denken dat hij er niet is.

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Necrofielen 100%
Wtf, waar slaat dat op?

Laatst aangepast door Apollo : 16 June 2007 om 13:32
Apollo is offline  
Oud 16 June 2007, 13:33   #613
Apollo
Lid
 
Geregistreerd op: 2 June 2007
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door drunken_munkey Bekijk Bericht
Jouw tekstbegrip is echt lachwekkend....
De enigste rede dat jij dat zou vinden is omdat jij zelf geen textbegrip hebt
Er is niks lachwekkends aan.
Apollo is offline  
Oud 16 June 2007, 21:29   #614
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Apollo Bekijk Bericht
Mensen die als gelovige geboren worden omdat hun ouders dat ook zijn en vervolgens god hun leven niet in laten waardoor ze denken dat hij er niet is.
Je bent niet gelovig omdat je ouders gelovig zijn.
ge·lo·vig (bn.)
1 vast en innig gelovend in een god of goden <=> ongelovig
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 17 June 2007, 20:37   #615
Apollo
Lid
 
Geregistreerd op: 2 June 2007
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Je bent niet gelovig omdat je ouders gelovig zijn.
ge·lo·vig (bn.)
1 vast en innig gelovend in een god of goden <=> ongelovig
I'm srry,
dat vat k niet helemaal.
mischien nog een x proberen in het nederlands?
Apollo is offline  
Oud 17 June 2007, 22:26   #616
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Apollo Bekijk Bericht
I'm srry,
dat vat k niet helemaal.
mischien nog een x proberen in het nederlands?
Jij eerst.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline  
Oud 17 June 2007, 23:32   #617
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Apollo Bekijk Bericht
I'm srry,
dat vat k niet helemaal.
mischien nog een x proberen in het nederlands?
Dat was een citaat uit de Vandale.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 18 June 2007, 15:33   #618
Apollo
Lid
 
Geregistreerd op: 2 June 2007
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Jij eerst.
haha

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Dat was een citaat uit de Vandale.
oke o_O
*vat t nogsteeds niet helemaal *
Apollo is offline  
Oud 18 June 2007, 15:55   #619
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Geez, man, onder welke steen leef jij.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 18 June 2007, 16:15   #620
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Geez, man, onder welke steen leef jij.
Onder de gelovigehippie steen, daar leeft een hele beschaving gewoon geheel ingesloten en willen niks van de buitenwereld weten en aanbidden een of andere god.

gewoon in hun waan laten anders worden ze boos en blazen ze zichzelf op
Pakspul is offline  
Oud 18 June 2007, 18:30   #621
jojo 12
Lid
 
Geregistreerd op: 24 May 2006
Berichten: 40
Standaard

Ik denk altijd : Als God zou bestaan, een almachtige heerser waar men bij terecht kan en hulp kan zoeken... waarom zorgt die God er dan niet voor dat er geen ongelukken gebeuren in de wereld, waarom zorgt hij niet voor elke dag mooi weer, of waarom voorkomt hij niet dat twee landen oorlog voeren en elkaar bloedig en genadeloos afknallen? Zou dat niet de taak van god zijn, om dat te voorkomen?
jojo 12 is offline  
Oud 18 June 2007, 19:54   #622
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Uhu, en dan geven de gelovigen een antwoord dat alleen maar hun tevreden stelt maar waar eigenlijk geen bal van klopt. Maar hé zolang jij er maar geen last van hebt.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 19 June 2007, 17:38   #623
Apollo
Lid
 
Geregistreerd op: 2 June 2007
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door jojo 12 Bekijk Bericht
Ik denk altijd : Als God zou bestaan, een almachtige heerser waar men bij terecht kan en hulp kan zoeken... waarom zorgt die God er dan niet voor dat er geen ongelukken gebeuren in de wereld, waarom zorgt hij niet voor elke dag mooi weer, of waarom voorkomt hij niet dat twee landen oorlog voeren en elkaar bloedig en genadeloos afknallen? Zou dat niet de taak van god zijn, om dat te voorkomen?

Er is ook nog de duivel 'het kwaad'.
Die/Dat werkt god tegen in zijn werk en zorgt voor de ongelukken enzo

Je kan zeggen dat dat nergens op slaat ofzo, maar op deze aarde is alles grijs. zoals het spreekwoord zecht.
niks is zwart of wit.

Laatst aangepast door Apollo : 19 June 2007 om 17:43
Apollo is offline  
Oud 19 June 2007, 17:57   #624
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Ja maar gelovigen noemen 'god' altijd 'almachig' en 'eeuwig'. Als ie echt almachtig zou zijn was de duivel er niet.

Mensen geloven niet in god omdat de duivel hun tegen houd right? Er zijn minder mensen die in god geloven dan die wel in god geloven. Is de duivel dan niet machtiger dan god?

En er zijn een heleboel oorlogen en er is een heleboel geweld. Veel meer dan dat er 'wonderen' zijn. Is de duivel dan niet machtiger dan god?
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 20 June 2007, 17:26   #625
Apollo
Lid
 
Geregistreerd op: 2 June 2007
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Ja maar gelovigen noemen 'god' altijd 'almachig' en 'eeuwig'. Als ie echt almachtig zou zijn was de duivel er niet.

Mensen geloven niet in god omdat de duivel hun tegen houd right? Er zijn minder mensen die in god geloven dan die wel in god geloven. Is de duivel dan niet machtiger dan god?

En er zijn een heleboel oorlogen en er is een heleboel geweld. Veel meer dan dat er 'wonderen' zijn. Is de duivel dan niet machtiger dan god?
jah, daar blijf je tegenaan lopen indd.
Maar de duivel is blijkbaar ook heel sterk, en als het is zoals ik erin geloof (niet een persoon of god maar gewoon 'het kwaad') valt er weinig aan uit te roeien ofzo

mensen geloven niet in god omdat ze het simpelweg niet 'geloven', het is immers andersom: er zijn heeel veel mensen die wel geloven zonder sterke bewijzen. wat ook de rede is dat er veel mensen niet geloven.
De duivel kan er natuurlijk een rol in hebben maar ik zie hem niet als oorzaak.

En als je goed oplet is er in elk klein dingetje meer goed dan slecht, ook al lijken de grote dingen meer slecht dan goed te zijn.
Het licht er natuurlijk aan hoe je dr zelf naar kijkt maar ik zie overal goed in.

Doeg,.
Apollo is offline  
Oud 20 June 2007, 22:37   #626
BroodjeBeton
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard |:(

Citaat:
Origineel gepost door Sander Bekijk Bericht
Ik denk niet dat het geloof bedacht is om mensen in bedwang te houden, maar oorspronkelijk is het geloof ontstaan als een soort van mannier om dingen te verklaren die wij niet begrijpen.

Hoe zijn wij hier op aarde gekomen is bijvoorbeeld zo'n vraag.
Ik bedoel, ik weet dat ik een product ben van mijn vader en moeder. Maar eens moet toch de eerste mens zijn ontstaan.
En wat is er nu een betere verklaring voor het ontstaan van de mens dan dat er iets of iemand was die de eerste mens heeft gemaakt.

Tot een paar eeuwen geleden was deze verklaring volkomen logisch. Totdat wetenschappers bewijzen begonnen te vinden dat wij langzamerhand naar onze huidige vorm ge-evolueerd zijn. Vandaar dat ook een heleboel mensen de bijbel nu niet letterlijk meer nemen.
oorspronkelijk wel ja later niet meer.
product haha laat me niet lachen wel een miskoop zeg haha;wat een kut dienst haha iets of iemand haha jesus man ey vroeger ook niet man vroeger had iedereen een ander geloof man en in de tijd dat men bewijzen begon te vinden waren ze nog allemaal star naar hun geloof.
 
Oud 21 June 2007, 18:36   #627
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door BroodjeBeton Bekijk Bericht
ey leh, krijg jij geen tekstbegrip op school?? kleuter.
jullie moeten allemaal eens een keer bijles nemen dit kan zo echt niet langer
gast... doe normaal man... ik zit al een jaar of 7 niet meer op school... maar als je iets doms roept waar je niet over nadenkt, dan krijg je dat soort reacties... kleuter
 
Oud 22 June 2007, 16:40   #628
BroodjeBeton
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
gast... doe normaal man... ik zit al een jaar of 7 niet meer op school... maar als je iets doms roept waar je niet over nadenkt, dan krijg je dat soort reacties... kleuter
denk dan na..
 
Oud 24 June 2007, 17:09   #629
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Dit gaat nergens meer over, dus conclusie van dit topic:

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
ik wil juist bekeerd worden tot een geloof
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline  
Oud 25 June 2007, 17:47   #630
gejhotten
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ben zelf wel gelovig. en heb God vaak genoeg zelf ervaart, dat mag voor een ongelovige raar klinken, maar toch is het zo...
 
Oud 25 June 2007, 17:52   #631
gejhotten
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Citaat:
Tot een paar eeuwen geleden was deze verklaring volkomen logisch. Totdat wetenschappers bewijzen begonnen te vinden dat wij langzamerhand naar onze huidige vorm ge-evolueerd zijn. Vandaar dat ook een heleboel mensen de bijbel nu niet letterlijk meer nemen.
er zijn ook heel veel wetenschappers die dat hebben onderzocht en erachter zijn gekomen dat het niet klopt, maar daar hoor je de mensen dan weer niet over....

ik zelf neem de bijbel letterlijk.
 
Oud 25 June 2007, 18:04   #632
BroodjeBeton
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
er zijn ook heel veel wetenschappers die dat hebben onderzocht en erachter zijn gekomen dat het niet klopt, maar daar hoor je de mensen dan weer niet over....

ik zelf neem de bijbel letterlijk.
waarschijnlijk namen zij de bijbel,
ook te letterlijk
en kwamen ze net zo overtuigend over..
 
Oud 25 June 2007, 18:16   #633
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

God heeft de wereld gemaakt, alles, tot elke grasspriet en steen. Waarom heeft hij dan 'het kwaad' gemaakt? Waarom heeft hij zoveel dingen gemaakt die het onmogelijk maken om in hem te geloven? Waarom heeft hij mensen zo gemaakt dat ze 'zondigen' en dat ze 'het licht niet zien' ? Volgens mij is 'de schepping' aardig mislukt.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 25 June 2007, 18:50   #634
gejhotten
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

zo denk jij er over. de schepping was perfect tot dat "het kwaad" er bij kwam...

read the bible
 
Oud 25 June 2007, 18:50   #635
gejhotten
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation

Citaat:
Origineel gepost door BroodjeBeton Bekijk Bericht
waarschijnlijk namen zij de bijbel,
ook te letterlijk
en kwamen ze net zo overtuigend over..
het is ook door ongelovige wetenschappers gedaan

de Bijbel kun je niet te letterlijk nemen...
 
Oud 25 June 2007, 19:29   #636
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
zo denk jij er over. de schepping was perfect tot dat "het kwaad" er bij kwam...
Dan was god slecht bezig, wie laat er nou zomaar zijn 'perfecte schepping' verpesten door een fout van hemzelf? (God heeft alles gemaakt dus ook het kwaad)
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 25 June 2007, 19:44   #637
gejhotten
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Dan was god slecht bezig, wie laat er nou zomaar zijn 'perfecte schepping' verpesten door een fout van hemzelf? (God heeft alles gemaakt dus ook het kwaad)
klopt God heeft ook het kwaad gemaakt. En hij heeft de mens een vrije wil gegeven. als de mens dat niet had dan waren we net een stel robotten... dus als het kwaad niet de wereld in was gekomen hadden we niet geweten wat het was, en hadden we dus niet kunnen kiezen.

er is dus geen enkele fout gemaakt.

God wil dat we zelf de keuze voor Hem maken, dat kunnen we alleen op het moment dat we met het goede en het kwade te maken hebben gehad.
 
Oud 25 June 2007, 19:44   #638
gejhotten
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dus dat God slecht bezig was klopt niet
 
Oud 25 June 2007, 23:03   #639
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Yeah right, alles zou perfect kunnen zijn maar omdat god het zo wil laat ie ons oorlog voeren en elkaar afslachten terwijl hij dat zou kunnen veranderen (hij is almachtig, non?)
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 26 June 2007, 08:20   #640
gejhotten
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

je snapt het domweg niet he?
als God ons geen vrije wil had gegeven waren we net voorgeprogrammeerde robotten...

God wil juist dat we zelf voor Hem kiezen. God wil niet dat we oorlog voeren en elkaar afslachten. Maar God wil wel dat we zelf voor Hem kiezen.
 
Oud 26 June 2007, 10:53   #641
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Ok dus hij is meer van: ja zoek het zelf maar uit en vermoord elkaar ik sta er allemaal boven en lach in mijn vuistje.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 26 June 2007, 11:18   #642
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
ik zelf neem de bijbel letterlijk.
Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
de Bijbel kun je niet te letterlijk nemen...
Zo kom je lekker overtuigend over
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 26 June 2007, 12:37   #643
gejhotten
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
Zo kom je lekker overtuigend over
dat bedoel ik op een andere manier...

je moet het juist helemaal letterlijk nemen, te letterlijk kan niet.
dus klopt het wel
 
Oud 26 June 2007, 12:38   #644
gejhotten
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Ok dus hij is meer van: ja zoek het zelf maar uit en vermoord elkaar ik sta er allemaal boven en lach in mijn vuistje.
nee. jij wilt het gewoon echt niet snappen he?
lees mijn vorige antwoorden nog maar eens door. als je het dan niet begrijpt kan ik je niet helpen want dat wil je het niet begrijpen
 
Oud 26 June 2007, 12:46   #645
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Volgens jou wil ie dat we 'kiezen voor hem'. Hij had ook gewoon 'het waad' kunnen weghalen zodat iedereen in hem zou kunnen geloven. (en hij had ff moeten zorgen dat er niet zoveel bewijzen zouden zijn voor een andere theorie over hoe de wereld is ontstaan )
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 26 June 2007, 12:48   #646
gejhotten
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Volgens jou wil ie dat we 'kiezen voor hem'. Hij had ook gewoon 'het waad' kunnen weghalen zodat iedereen in hem zou kunnen geloven. (en hij had ff moeten zorgen dat er niet zoveel bewijzen zouden zijn voor een andere theorie over hoe de wereld is ontstaan )
ik heb op "het weghalen van het kwaad" al eens eerder gereageerd en ben nu niet meer van plan om dat te herhalen. dan kun je niet geloven dan is het robot gedrag.

theorieën.... sommige mensen willen domweg niet voor God kiezen, dus gaan ze maar wat anders verzinnen....
 
Oud 26 June 2007, 13:23   #647
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
theorieën.... sommige mensen willen domweg niet voor God kiezen, dus gaan ze maar wat anders verzinnen....
Of sommige mensen willen gewoon niet accepteren dat de aarde en alles erop is onstaan in 5 miljard jaar en gaan daarom maar andere dingen verzinnen.
Pakspul is offline  
Oud 26 June 2007, 13:49   #648
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Of sommige mensen willen niet accepteren dat, dat wat ze geloven vroeger (100 jaar geleden) mischien een verklaring was voor een hoop maar nu niet meer, omdat er betere concrete bewijzen en verklaringen zijn. En willen niet accepteren dat hun geloof achterhaald is.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 26 June 2007, 13:56   #649
gejhotten
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het geloof bestaat al duizenden jaren hoor
 
Oud 26 June 2007, 13:56   #650
gejhotten
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

betere/concrete bewijzen?? echt niet!
 
Gesloten onderwerp

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 09:29.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.