Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > School
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 6 October 2004, 17:47   #1
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard BNP & energy verbruik Europa

Hier zoek ik wat info over voor een practische opdracht ( ) Onderzoeks vraag is: "Als het inkomen van een land stijgt, stijgt dan ook het energy verbruik?"
Ik ben te lui en jullie vervelen je (ik niet, ik ga tv kijken ) 2 vliegen in 1 klap
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2004, 17:59   #2
Stephan123
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik denk zelf dat het energieverbruik gelijk blijft ongeveer
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2004, 18:34   #3
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stephan123
ik denk zelf dat het energieverbruik gelijk blijft ongeveer
WoW.. hier kan ik een werkstuk mee maken.
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2004, 18:36   #4
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Kijk eens in de grote bosatlas, veel energie verbruik duidt op grotere industrie en meer welvarende huishoudens etc etc etc
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2004, 19:16   #5
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Kijk eens in de grote bosatlas, veel energie verbruik duidt op grotere industrie en meer welvarende huishoudens etc etc etc
Moet ik nu wat gaan doen?
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2004, 19:39   #6
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flater
Moet ik nu wat gaan doen?
Ik vrees dat je dat niet kunt, omdat je te dom bent... helaas
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2004, 15:34   #7
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

als er meer geld in het laadtje komt, kunnen we meer luxe permitteren. het komt niet op 1 tv'tje. meerdere apparatuur --> meer energieverbruik. uitbreiding kost geld, maar als het geld ervoor is, waarom dan niet besteden...
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2004, 19:07   #8
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

Ben `t zelf maar gaan doen *al klaar is*, aan jullie heb je ook niks

BNP-groei
De ontwikkelingen in het Nederlandse energieverbruik kunnen worden toegerekend aan verschillende factoren, zoals economische groei en energiebesparing. We kunnen, als het gaat om de ontwikkelingen in het energieverbruik, een verdelen van maken in 14 verschillende factoren, waarvan het BNP er bovenuit schiet (zie figuur onder aan de blz.). De gemiddelde economische groei over de periode 1990-2001 was 2,7 à 2,8 % per jaar. Economische groei leidt tot meer productie en consumptie van goederen en diensten en daarmee tot een stijging van het energieverbruik.
Als de energie-intensiteit, het energieverbruik per eenheid BNP, tussen 1990 en 2001 constant was gebleven, zou door de groei van het BNP het Nederlandse energieverbruik gestegen zijn met bijna 1000 PJ. In de figuur wordt dit aangegeven bij de factor 'BNP-groei'. De werkelijke verandering van het energieverbruik is veel lager (394 PJ). Dit betekent dat de energie-intensiteit van de Nederlandse economie is gedaald. (bron:www.energie.nl)

Dus het is wel gestegen, maar niet rechtevenredig omdat we zijn gaan besparen.

Besparings- en structuureffecten binnen sectoren
De investeringen in energiezuinig verbruik is ook goed te zien. Het gasverbruik per huishouden daalt bijvoorbeeld door betere isolatie van woningen. Dit soort energiebesparende maatregelen bij eindverbruikers heeft in de periode 1990-2001 geleid tot een lagere vraag naar elektriciteit en warmte. Deze maatregelen hebben daarmee een verlagend effect gehad op het energieverbruik. Dit wordt in de figuur aangegeven bij de factor 'Besparing finaal'.

Eindconclusie (Heeft het energie verbruik een link met het BNP?)
Het antwoord is JA, maar niet rechtevenredig. Het Bruto Nationaal Product is gestegen, het inkomen per inwoner van ons land is gegroeid en we kunnen meer uitgeven aan luxe artikelen en dit doen we maar al te graag. Ons land is voller geworden, de bevolkingsdichtheid is groter en daarmee is ook de vraag naar producten gestegen en daarmee weer de vraag naar energie. Het is alleen niet zo hard gestegen als we niet hadden geïnvesteerd in energie zuinige technologie.

Het werkstuk is zelf wat groter, maar ik zal jullie niet vermoeien
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:22.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.