Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > The Lounge
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings!

Bekijk resultaten enquête: Wat eerst?
Eerst HBO en dan het leger? 10 55,56%
Eerst het leger en dan het HBO? 3 16,67%
Anders namelijk.........? 5 27,78%
Stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 21 January 2003, 12:43   #1
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard [nieuwe] Ik heb een Probleem/Dilemma

Hey mensen, zoals misschien sommigen van jullie nog weten of nog steeds weten wilde ik het leger in. Ik heb er heel lang over nagedacht en met verschillende mensen over gesproken. Maar ik twijvel zelf heel erg of ik wel het leger in wil of HBO te gaan doen. Want ik heb geen zin om nog HBO te gaan doen als ik 24 ben. Het leger is kwa leeftijd helemaal geen punt, tot je 35e kan je op elke functie sollicoteren die bij jou past.

Alleen in het leger kan ik ook intern een opleiding gaan volgen, maar het probleem is als ik infantrie gaan doen dat ik alleen in de avonden wat tijd heb (als ik dan geen oefening heb) om wat aan me studie te doen. Met de cavelerie (leopard 2 tanks scheuren enzo, hangen en vangen) heb je stukken meer tijd om een opleiding te gaan volgen! alleen lijkt me cavelerie of artilerie niet leuk, ben lieverd infanterist... meer uitdaging.

Het HBO duurt 3 jaar verkort voor mij (als ikhet allemaal haal). Hier heb ik veel meer sociaal leven als in het leger waar ik alleen in het weekend tijd heb voor social life.

Wat is volgens jullie het meest verstandige om te gaan doen. Eerst HBO en dan het leger of eerst het leger en dan HBO???? en ik wil er graag ook een duidelijke mening hebben, een reactie heb ik nix aan! ik kan zelf ook wel snel ff bedenken wat ik ga doen maar het is toch voor de rest van me leven een grote beslissing!
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2003, 12:59   #2
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het lijkt me vrij lastig om na je legerperiode weer te gaan leren. Als je infantrie wil gaan doen en savonds die studie, dan heb je het volgens mij best zwaar en ook nog eens een neit zo geweldige kans op slagen.

je sociale leven....sja... daar is het leger idd een niet goede plek voor (sociaal puur gezien je burgersocialiteit, want in het leger maak je genoeg vrienden )
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2003, 13:23   #3
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

anders, namelijk....

bij het leger kan je studeren, dus ook hbo, ga gewoon het leger in en ga een hbo studie doen, is lekker makkelijk, want je doet leger en een studie + je krijgt er nog betaalt ook voor
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2003, 14:36   #4
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ken een paar mensen die al een tijdje in het leger zitten en die willen niet meer terug omdat ze gewoon in dat wereldje zijn gegroeid. dus dan lijkt leren me erg lastig
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2003, 17:04   #5
xlizzx
Lid
 
xlizzx's Avatar
 
Geregistreerd op: 10 July 2002
Locatie: veldhoven
Berichten: 2.314
Stuur een bericht via MSN naar xlizzx
Standaard

Ik zou eerst je hbo op leiding doen dan heb je die diploma alvast op zak! En daarna kan je altijd nog gaan kijken of je zoiezo wel het leger in wilt.
__________________
Krissje is mn aller lekkerste en liefste meisje :love:
xlizzx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2003, 18:17   #6
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

doe dan eerst je hbo. dan heb je dat tenminste want ik denk niet dat er veel van terecht komt als je dat na het leger doet
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2003, 18:43   #7
Jolie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zou eerst vor je HBO gaan, als je slaagt heb je in ieder geval een diploma op zak, je kan dan altijd nog kijken wat je verder wilt. Bijvoorbeeld het leger in...! Je kan je dan met diploma op zak gewoon meer concentreren op je periode in het leger...beter lijkt mij.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2003, 19:29   #8
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Citaat:
Originally posted by x-lizz-x
Ik zou eerst je hbo op leiding doen dan heb je die diploma alvast op zak! En daarna kan je altijd nog gaan kijken of je zoiezo wel het leger in wilt.
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2003, 12:49   #9
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

ik krijg dit school jaar me MBO diploma, dus een diploma heb ik al, daarom zit ik meer te twijvelen omdat ik al EEN diploma heb.

en wie zijn die mensen die wat anders hebben gestemd? laat je mening aub horen want ik vind dat wel belangrijk!
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2003, 12:58   #10
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

oops ik heb fout gestemd op 'anders'...herhe sorry
  Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2003, 14:19   #11
Assasin
Guest
 
Berichten: n/a
Angry

Wat dacht je van een echte baan zoeken?
  Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2003, 16:34   #12
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

Citaat:
Originally posted by Assasin
Wat dacht je van een echte baan zoeken?
is een optie ja maar ik heb maar MBO niveau, als ik MBO en HBO niveau verdiend ook wat beter. Tuurlijk, met werken krijg je geld, altijd handig... maar als ik dan over 10-15 jaar op wil klimmen is dat beperkt door me vooropleiding die ik heb gevolgd.
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2003, 15:36   #13
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zou HBO eerst doen,
zoals je zei social life is er dan meer.
en zoals je zelf al zegt hierboven, als je hoger op wil kan je sowieso betr Hbo hebben.

Verder sluit ik me ook aan bij x-lizz-x en The6thgate
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2003, 19:07   #14
AnGeL-EyEsZ
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als ik jou was zou ik eerst HBO gaan doen, en darana leger. wie weet wil je na die 3 jaar misschien wel niet meer het leger in (dat zal wel niet maarjah ) En idd, social life heb je dara duz haast niet........? Ik zou egt eerst HBO doen
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 04:43.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.