Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > The Lounge
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings!

Bekijk resultaten enquête: Ga je 15 februari protesteren
Ja 3 9,38%
Nee 29 90,63%
Stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 3 February 2003, 19:19   #1
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard protest

hoef er geen discussie meer over, wilde gewoon weten wie er 15 februari naar amsterdam gaat om te protesteren tegen de oorlog in Irak. Ik ga in ieder geval wel.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 19:24   #2
Helenaa
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

sorry. ik niet
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 19:24   #3
Chesta
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik weet het nog niet is geen optie...
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 19:38   #4
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dan vul je t in zodra je t wel weet..toch?
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 19:48   #5
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind een oorlog noodzakelijk en ga de hoge heren van de vn al helemaal niet in de weg lopen
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 19:57   #6
Owazeke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben ook niet echt tegen die oorlog, dus ja.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 20:38   #7
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik kom niet, ik vind het toch nutteloss, z'n protest laat een oorlog niet ophouden of beginnen en amerika gaat toch al aanvallen, dan kan nederland gewoon op de achtergrond mee doen zodat we niet tegen amerika zijn
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 21:59   #8
BWM
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoewel ik tegen deelname aan de oorlog ben ga ik NIET meeprotesteren...

Heb sinds vandaag geen OV-jaarkaart meer en Nijmegen-Amsterdam is dan toch net te ver...

Citaat:
Originally posted by Stapper
ik kom niet, ik vind het toch nutteloss, z'n protest laat een oorlog niet ophouden of beginnen en amerika gaat toch al aanvallen, dan kan nederland gewoon op de achtergrond mee doen zodat we niet tegen amerika zijn
Wat een mietengedrag
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 22:00   #9
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik niet:

1) misschien is een oorlog wel een oplossing dit keer...
2) heeft vrij weinig zin
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 22:34   #10
Hertog_Joost
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Heb wel betere dingen te doen
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 23:09   #11
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

blablabla....protesteren moet je maar doen als de oorlog er echt is en ben zelf voor die oorlog, mits ze alleen echt 'verkeerde' wapens hebben

gimme something to shoot
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 23:39   #12
Xero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

geen tijd
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2003, 09:40   #13
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Stapper
ik kom niet, ik vind het toch nutteloss, z'n protest laat een oorlog niet ophouden of beginnen en amerika gaat toch al aanvallen, dan kan nederland gewoon op de achtergrond mee doen zodat we niet tegen amerika zijn
ben jij voor of tegen Nederlandse deelname?
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2003, 09:47   #14
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het heeft volgens mij ook alleen maar zin om te protesteren tegen Nederlandse deelname,

Daar ben ik wel tegen,

Maar ik ga niet heen,
- geen tijd
- te ver weg
- heeft het zin? kweenie
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2003, 09:52   #15
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by A-Man
ben jij voor of tegen Nederlandse deelname?
het interesseerd mij niet echt, maar ik ben der wel voor, iig niet tegen, we doen niks met ons leger, alleen nu een beetje in afganistan rond lopen en we moeten de fouten van joegeslavie nog goed maken, dus waarom niet mee doen
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2003, 09:57   #16
Linnea
athanatos
 
Linnea's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 March 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.910
Stuur een bericht via ICQ naar Linnea Stuur een bericht via AIM naar Linnea
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light
ik niet:

1) misschien is een oorlog wel een oplossing dit keer...
2) heeft vrij weinig zin
kben het hier eig wel mee eens... khebh ook nee gestemd
__________________
She's back...!!

missed me?
Linnea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2003, 13:59   #17
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Stapper
ik kom niet, ik vind het toch nutteloss, z'n protest laat een oorlog niet ophouden of beginnen en amerika gaat toch al aanvallen, dan kan nederland gewoon op de achtergrond mee doen zodat we niet tegen amerika zijn
ja en daarom protesteren we maar niet? nee dat is zinnig
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2003, 14:01   #18
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ben er niet ivm een optreden, wel heb ik mijn versterker versiert met mooie anti bush plaatjes, NO WAR erop en ik heb een t-shirt aan van ''bush is a fucking idiot'', maargoed we zijn ook een hardcore band en zijn dus over het algemeen WAT MEER GEINTERESSEERD IN DE WERELD
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2003, 14:17   #19
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
we zijn ook een hardcore band en zijn dus over het algemeen WAT MEER GEINTERESSEERD IN DE WERELD
*klap klap* anderen natuurlijk niet he
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2003, 22:46   #20
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


*klap klap* anderen natuurlijk niet he
ik vind inderdaad dat veel mensen en zeker hier zich nergens voor interesseren nee. wat schiet het op als iedereen zegt ''het heeft toch geen zin''. Ik heb altijd geleerd ''niet geschoten is altijd mis'' maarja misschien ben IK fout opgevoed he!
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2003, 15:56   #21
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

gaaaaaaaaaaaap en wat een ''bewijs'' levert powell zeg!
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2003, 16:02   #22
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic


ik vind inderdaad dat veel mensen en zeker hier zich nergens voor interesseren nee.
dit is idd een prachtige conclusie uit:

Citaat:
wat schiet het op als iedereen zegt ''het heeft toch geen zin''.
unsinn, er wordt iets totaal anders mee bedoelt, dus blaat...

Citaat:
Ik heb altijd geleerd ''niet geschoten is altijd mis'' maarja misschien ben IK fout opgevoed he!
soms helpt het meer op een realist te zijn, dan je aan leuke spreekwoordjes vast te klampen
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2003, 16:21   #23
Sannuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

sorry, geen tijd, maar ik ben der wel tegen hoor daar nie van..
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2003, 18:18   #24
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


dit is idd een prachtige conclusie uit:



unsinn, er wordt iets totaal anders mee bedoelt, dus blaat...



soms helpt het meer op een realist te zijn, dan je aan leuke spreekwoordjes vast te klampen
ik noem de visie die veel mensen hier hebben niet realistisch maar eerder lui en niet geinteresseerd Dat mag maar ga dan niet zeggen dat demonstraties onzin zijn. Het laat duidelijk zien dat een volk het ergens niet mee eens is.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2003, 18:32   #25
Zolena
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Pfoeh, ik was er tegen, maar vond die aanwijzingen ook wel eng :/ Ik vraag me alleen af hoe ze die wapens onschadelijk zouden willen maken en wanneer ze beginnen met zo'n luchtaanval of er dan geen chemische stoffen of micro-organismen vrijkomen. Argh, ik weet iig niet of ik voor of tegen die oorlog ben en ga dus ook niet naar die demonstratie.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2003, 20:51   #26
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic


Dat mag maar ga dan niet zeggen dat demonstraties onzin zijn. Het laat duidelijk zien dat een volk het ergens niet mee eens is.
ik zei geen onzin, maar vrij weinig zin...wereld van verschil

daarbij is het niet 'een volk', maar een heel klein selectief groepje mensen dat ergens tegen is...ook dat is weer een wereld van verschil
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2003, 21:51   #27
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


ik zei geen onzin, maar vrij weinig zin...wereld van verschil

daarbij is het niet 'een volk', maar een heel klein selectief groepje mensen dat ergens tegen is...ook dat is weer een wereld van verschil
Hoe meer mensen des te meer effect,
en het effect is er altijd.
Komt altijd ergens op het nieuws,
en daar luisteren, kijken en lezen meer mensen naar dan er bij de demonstratie aanwezig waren.
Dat heeft weer invloed op hun mening en verandert misschien iemand van "lui" tot "actief" waardoor er misschien bij de volgende demonstratie weer meer mensen zijn.

Het heeft ook invloed op regeringsleiders die de beslissingen nemen.

Des te meer des te beter.

tenzij je voor een oorlog bent natuurlijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2003, 21:57   #28
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Zolena
Pfoeh, ik was er tegen, maar vond die aanwijzingen ook wel eng :/ Ik vraag me alleen af hoe ze die wapens onschadelijk zouden willen maken en wanneer ze beginnen met zo'n luchtaanval of er dan geen chemische stoffen of micro-organismen vrijkomen. Argh, ik weet iig niet of ik voor of tegen die oorlog ben.
... idd,
oorlog is risicovol,
geen oorlog misschien nog veel risicovoller

Daar mag je ook wel "WAT GEÏNTERESSEERDER" over nadenken. als je de wereld zo interessant vind.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2003, 21:59   #29
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by A-Man


Hoe meer mensen des te meer effect,
en het effect is er altijd.
dit is weer zo'n "als iedereen zo denkt argument" slapjes


Citaat:
Komt altijd ergens op het nieuws,
en daar luisteren, kijken en lezen meer mensen naar dan er bij de demonstratie aanwezig waren.
Dat heeft weer invloed op hun mening en verandert misschien iemand van "lui" tot "actief" waardoor er misschien bij de volgende demonstratie weer meer mensen zijn.
alleen krijg je dan achterlijk kuddegedrag, omdat als je met die mensen (die van passief naar actief zijn gegaan) in discussie gaat en je argumentjes aandraagt voor een oorlog, dan staan ze vaak met hun mond vol tandjes.... NEe daar hebben we boodschap aan...



Citaat:
Het heeft ook invloed op regeringsleiders die de beslissingen nemen.

Des te meer des te beter.

tenzij je voor een oorlog bent natuurlijk. [/B]
weinig, zeer weinig.... zeker ook nog eens in zo'n klein land...

Overigens zie je mij niet zeggen dat ik nooit zou meedoen in een protest. Maar dan is het meer voor mezelf dat ik iets geprobeerd zou hebben, dan dat ik daadwerkelijk denk iets te bereiken. En niet iedereen vindt het belangrijk om iets te doen, dus zie ik best in dat mensen het niet zinnig genoeg vinden om te gaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2003, 22:07   #30
Zolena
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by A-Man
Daar mag je ook wel "WAT GEÏNTERESSEERDER" over nadenken. als je de wereld zo interessant vind.
Hm, ik weet niet of je dit nou op mij gericht hebt. Als dat zo is begrijp ik niet waar je vandaan gehaald hebt dat ik mij hier niet voor interesseer of over na denk?
Ik heb trouwens ook nergens gezegd dat ik de wereld zo interessant vind maar ik vind de wereld interessant dus daar gaat het niet om.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2003, 22:08   #31
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


dit is weer zo'n "als iedereen zo denkt argument" slapjes




alleen krijg je dan achterlijk kuddegedrag, omdat als je met die mensen (die van passief naar actief zijn gegaan) in discussie gaat en je argumentjes aandraagt voor een oorlog, dan staan ze vaak met hun mond vol tandjes.... NEe daar hebben we boodschap aan...





weinig, zeer weinig.... zeker ook nog eens in zo'n klein land...

Overigens zie je mij niet zeggen dat ik nooit zou meedoen in een protest. Maar dan is het meer voor mezelf dat ik iets geprobeerd zou hebben, dan dat ik daadwerkelijk denk iets te bereiken. En niet iedereen vindt het belangrijk om iets te doen, dus zie ik best in dat mensen het niet zinnig genoeg vinden om te gaan.
Ik vind jouw beredenering grappig en ook niet helemaal juist.
Des te meer mensen van de situatie horen en van het protest, gaan er ook meer mensen iig een beetje over nadenken.
Ik geloof niet dat de meeste mensen die met een protest meedoen met een mond vol tanden zouden staan trouwens.
Als je aan éen protest meedoet ben jmeestal ook gemotiveerd genoeg om er goed over na te denken.

Protesteren hiervoor heeft geen zin... want we zijn een klein land...
dus we moeten maar helemaal niet protesteren?
Dan hou je het helemaal eenzijdig en kuddevormig,
(minder mensen denken er dan over na)
dus blaat

enneh je gaat zelf wel protesteren voor iets dat wel zin heeft...
Wat bereik je dan DIRECT met een (vreedzaam) protest?
geen éné malle moer.
dus blaat in het kwadraat
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2003, 22:15   #32
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by A-Man


Ik vind jouw beredenering grappig en ook niet helemaal juist.
Des te meer mensen van de situatie horen en van het protest, gaan er ook meer mensen iig een beetje over nadenken.
Ik geloof niet dat de meeste mensen die met een protest meedoen met een mond vol tanden zouden staan trouwens.
Als je aan éen protest meedoet ben jmeestal ook gemotiveerd genoeg om er goed over na te denken.
dat heet nou kuddegedrag....


Citaat:
Protesteren hiervoor heeft geen zin... want we zijn een klein land...
dus we moeten maar helemaal niet protesteren?
vrij weinig zin...of je moet protesteren moet jezelf weten, maar ik denk dat je meer vooruitang boekt als je het voor jezelf doet, dan daadwerkelijk verandering denkt te kunnen aanbrengen...

Citaat:
Dan hou je het helemaal eenzijdig en kuddevormig,
(minder mensen denken er dan over na)
dus blaat
gebruik die tv tijd voor een stukje waarin je argumenten geeft (bijvoorbeeld een stukje debat)...

krijg je tweezijdige belichting met echte argumenten, en niet eenzijdige belichting zonder argumenten waar je een selectief groepje op een weiland ziet staan... blaat? rrright

Citaat:
enneh je gaat zelf wel protesteren voor iets dat wel zin heeft...
Wat bereik je dan DIRECT met een (vreedzaam) protest?
geen éné malle moer.
dus blaat in het kwadraat [/B]
als ik ga protesteren doe ik het voor mezelf, dat IK ten minste weet dat ik mijn mening heb geprobeerd duidelijk te maken, en dat ik er stond.... en niet omdat ik ff op tv wil komen en anderen aan wil sporen om als een schaap achter me aan te lopen...blaat kwadraat? rrrright
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2003, 22:34   #33
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


dat heet nou kuddegedrag....

- dus als je met een grote groep mensen goed nadenkt over een onderwerp en je bent er gemotiveerd genoeg voor om te protesteren dan is dat kuddugedrag....
Nou dat is in iig geen slecht kuddegedrag volgens mij,.


vrij weinig zin...of je moet protesteren moet jezelf weten, maar ik denk dat je meer vooruitang boekt als je het voor jezelf doet, dan daadwerkelijk verandering denkt te kunnen aanbrengen...

Waarom heeft het dan vrij weinig zin?
Invloed van protesten is verwaarloosbaar?
heel misschien voor nederland t.o.v. dit onderwerp maar in het algemeen? d8 het niet

gebruik die tv tijd voor een stukje waarin je argumenten geeft (bijvoorbeeld een stukje debat)...

krijg je tweezijdige belichting met echte argumenten, en niet eenzijdige belichting zonder argumenten waar je een selectief groepje op een weiland ziet staan... blaat? rrright


Dat er een protest is geeft iig aan dat er nog een andere kant van het verhaal is, daar gaan mensen iig over nadenken als ze geintereseert zijn in de wereld, die gaan nadenken om het hoe en waarom en zouden dat waarschijnlijk minder snel denken aan wat kan ik doen hieraan? en sowieso ... waarom staan die leipos in dat weiland? Moet toch een rede hebben denk je dan toch.


als ik ga protesteren doe ik het voor mezelf, dat IK ten minste weet dat ik mijn mening heb geprobeerd duidelijk te maken, en dat ik er stond.... en niet omdat ik ff op tv wil komen en anderen aan wil sporen om als een schaap achter me aan te lopen...blaat kwadraat? rrrright
Ehh jah hallo,
als je enigste doel is om op tv te komen zonder een rede of doordacht standpunt jah dat is kuddegedrag dan jah,
dat is ook niet echt goed nee.
Dat bedoelde ik ook niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2003, 22:45   #34
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

sorry hoor fol ik heb meestal wel respect voor je in discussies maar ik snap echt niet dat jij vind dat protesteren vrijwel zinloos is en ''je dus maar neit mee doet''

over kuddegedrag gesporken

gewoon een mooie camouflage voor je desintresse
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2003, 22:52   #35
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Kuddegedrag is principeel dom he?
Niet nadenken en doen wat de ander doet,

Je kan er wel tactisch gebruik van maken als je weet/denkt dat jouw theorie/mening klopt om zo meer mensen achter je te krijgen en zo meer invloed uit kan oefenen.

Gebeurd in politiek heel erg.
Is het principeel oke? nee
is het handig en komt het bijna altijd voor? ja
Verander je dat zo maar? nee
Werkt het uberhaupt als iedereen goed nadenkt over de wereld etc? ... kweenie. (offtopic sorry = filosofie)
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2003, 14:02   #36
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

toch nog een discussie
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2003, 17:53   #37
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
- dus als je met een grote groep mensen goed nadenkt over een onderwerp en je bent er gemotiveerd genoeg voor om te protesteren dan is dat kuddugedrag....
Nou dat is in iig geen slecht kuddegedrag volgens mij,.
Als een grote groep mensen aansluit bij een groep mensen, omdat ze iets op tv zien.... Vaak niet eens een goede onderbouwing, behalve 'ik ben tegen oorlog'... als je dan potentiele gevaren aantoont die zich zouden voordien, indien er geen oorlog gevoerd zou worden, zouden heel veel mensen al stil vallen.

Met andere woorden: kuddegedrag zonder na te denken. Iets wat te vaak gebeurt.


Citaat:
Waarom heeft het dan vrij weinig zin?
Invloed van protesten is verwaarloosbaar?
heel misschien voor nederland t.o.v. dit onderwerp maar in het algemeen? d8 het niet
Vrij weinig zin omdat je met een protest wel aangeeft dat je tegen bent, maar je neit goed je argumenten kan aangeven. Zeker als je dan op tv komt etc (heb ik al uitgelegd)

Citaat:
Dat er een protest is geeft iig aan dat er nog een andere kant van het verhaal is, daar gaan mensen iig over nadenken als ze geintereseert zijn in de wereld, die gaan nadenken om het hoe en waarom en zouden dat waarschijnlijk minder snel denken aan wat kan ik doen hieraan? en sowieso ... waarom staan die leipos in dat weiland? Moet toch een rede hebben denk je dan toch.
bij een debat/discussie/uitleg geeft het ook aan dat er een ander kant is. Het is duidelijker, meer onderbouwd en (dunkt mij) dus meer effectiever (welke kant de kijker ook kiest)
En waarom die 'leipos' in een weiland staan....dat is dezer dagen niet meer echt nieuws waar je wakker geschud van wordt....
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2003, 17:55   #38
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
sorry hoor fol ik heb meestal wel respect voor je in discussies maar ik snap echt niet dat jij vind dat protesteren vrijwel zinloos is en ''je dus maar neit mee doet''
dus als ik een ander standpunt dan jou inneem (in dit geval dat ik denk dat protesteren weinig zin heeft) dan heb je geen 'respect' meer voor me in een discussie?

Citaat:
over kuddegedrag gesporken
deze snap ik totaal niet

Citaat:

gewoon een mooie camouflage voor je desintresse
het feit dat ik deze discussie aanga, duidt er volgens mij op dat ik me er voor niet interesseer
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2003, 18:40   #39
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

De vs maakt er een potje van en is niet te vertrouwen echter irak is ook niet te vertrouwen en irak is nog wel een gestoord genoeg land om daadwerkenlijk wapens van dit caliber te gebruiken.

zekere voor het onzekere dan maar en hop hop naar die oorlog dan maar.
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2003, 18:48   #40
drbreznjev
Lid
 
Geregistreerd op: 28 November 2002
Berichten: 16
Post Protesteren heeft geen zin

Ach, wat heeft het voor nut..

Georgie gaat gewoon afmaken wat zijn pappie is begonnen.. Desert Storm II, net een slechte B-film..

Dus, nee ik ga niet protesteren..
drbreznjev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2003, 22:05   #41
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


Als een grote groep mensen aansluit bij een groep mensen, omdat ze iets op tv zien.... Vaak niet eens een goede onderbouwing, behalve 'ik ben tegen oorlog'... als je dan potentiele gevaren aantoont die zich zouden voordien, indien er geen oorlog gevoerd zou worden, zouden heel veel mensen al stil vallen.

Met andere woorden: kuddegedrag zonder na te denken. Iets wat te vaak gebeurt.


klopt gebeurt vaak, waarschijnlijk bij de meeste mensen in een demonstratie. Maar er zitten altijd mensen bij die WEL hebben nagedacht. (weer over één kam scheren blabla gaan we weer)

Wat vind je nou? Zo'n demonstratie is kuddegedrag dus dom?
En in dit geval ook zinloos?

Waarneer wel zinvol?
Waarneer lopen er dan wel alleen maar nadenkende mensen mee? dat is toch nooit zo?
Trouwens.. je moet er dus eerst alles aan gedaan hebben om het "probleem" te begrijpen en goed beargumenteren voordat je het goed is dat je demonstreert?

Vind ik niet, jah in een perfecte wereld... maar die bestaat niet en die komt er ook nie.

Citaat:
Vrij weinig zin omdat je met een protest wel aangeeft dat je tegen bent, maar je neit goed je argumenten kan aangeven. Zeker als je dan op tv komt etc (heb ik al uitgelegd
ik heb daarover ook al mijn mening uitgelegd.. je vertelt hier niets nieuws mee.

Citaat:
bij een debat/discussie/uitleg geeft het ook aan dat er een ander kant is. Het is duidelijker, meer onderbouwd en (dunkt mij) dus meer effectiever (welke kant de kijker ook kiest)
En waarom die 'leipos' in een weiland staan....dat is dezer dagen niet meer echt nieuws waar je wakker geschud van wordt....
Jah! klopt wel! maar idd een debat/discussie komt niet op het nieuws. EN we hadden het hier over een protest.
Enneh jah dom voorbeeld oke maar je hoeft toch niet wakker geschud te worden om ergens over verder na te denken.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2003, 22:13   #42
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by A-Man

Wat vind je nou? Zo'n demonstratie is kuddegedrag dus dom?
En in dit geval ook zinloos?
Nee, het 'mensen verwerven dmv demonstratie' levert kuddegedrag op en dus niet erg waardevol...

Citaat:
Trouwens.. je moet er dus eerst alles aan gedaan hebben om het "probleem" te begrijpen en goed beargumenteren voordat je het goed is dat je demonstreert?
Ja, meelopen om mee te lopen is 'dom'...wat stelt zo'n demonstratie dan nog voor? dan al heeeeleeemaal niks meer


Citaat:
ik heb daarover ook al mijn mening uitgelegd.. je vertelt hier niets nieuws mee.
dan moet je de vraag waarop ik dat antwoordde niet stellen

Citaat:
Jah! klopt wel! maar idd een debat/discussie komt niet op het nieuws. EN we hadden het hier over een protest.
klopt, maar ik ging hier direct in op het punt 'dan komen we op tv en....etc'

Citaat:
Enneh jah voorbeeld oke maar je hoeft toch niet wakker geschud te worden om ergens over verder na te denken.
correct, was een hyperbool waarschijnlijk
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2003, 07:03   #43
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik wil wel en ouders waarschijnlijk ook, eneri heb je misschien een website waarop er wat meer over te lezen is ? (pm me)
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2003, 09:43   #44
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind het maar kuddegedrag als je je net als iedereen niet interesseer fol. DAT is pas kuddegedrag. Want volgens mij is die kudde toch echt veel groter..of niet?
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2003, 16:01   #45
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
ik vind het maar kuddegedrag als je je net als iedereen niet interesseer fol. DAT is pas kuddegedrag. Want volgens mij is die kudde toch echt veel groter..of niet?
neen, die mensen interesseren zich niet voor hetgeen omdat ze er zelf geen interesse voor hebben en niet omdat anderen er geen interesse voor hebben
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2003, 16:32   #46
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


neen, die mensen interesseren zich niet voor hetgeen omdat ze er zelf geen interesse voor hebben en niet omdat anderen er geen interesse voor hebben
en mensen die ergens wel aan meedoen doen dat omdat ze zich er wel voor interesseren. Ik zie jou punt niet helemaal. Iemand die het echt geen reet kan schelen doet toch niet mee.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2003, 16:51   #47
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic


en mensen die ergens wel aan meedoen doen dat omdat ze zich er wel voor interesseren. Ik zie jou punt niet helemaal.
Mijn punt is dat bepaalde mensen dingen doen waarvoor ze zich niet kunnen verantwoorden. In dit geval wel meelopen, maar er zelf niet lang genoeg over nagedacht hebben...



Citaat:
Iemand die het echt geen reet kan schelen doet toch niet mee.
en net was het dan nog een kuddedier ipv een eigen mening....tegenspraak
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2003, 21:44   #48
Assasin
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Als ik al ga is het om mijn steun te betuigen aan de regering inzake het beleid rond Irak.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2003, 22:10   #49
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri
toch nog een discussie
woops...
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2003, 02:55   #50
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

ik ben zaterdag toch in A'dam vanaf 12 hoe laat begint t eigenlijk?
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 17:47.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.