Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 22 December 2003, 21:52   #1
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Schorsing Rio Ferdinand

Rio Ferdinand, verdediger van Manchester United en het Engelse nationale elftal, kreeg van de FA (ingegeven door de FIFA) 8 maanden schorsing vanwege het missen van een dopingcontrole, ondanks dat hij vlak daarna in een controle negatief testte. Dit is veel zwaarder dan spelers die wél positief getest waren. Ook kreeg een speler van Manchester City bijvoorbeeld voor het missen van een test maar een boete van 3000 euro

Dit kan toch niet? Het is begrijpelijk dat de dopingcontroles serieus genomen dienen te worden en de redenen die Ferdinand gaf voor het wegblijven rieken naar goedkope smoesjes, maar deze straf is toch echt buiten alle proporties. Het is duidelijk dat de FIFA en meneer Blatter zn macht willen laten gelden...

Deze zaak kan bovendien een interessant staartje krijgen, aangezien Man United dit wel aanvechten, desnoods voor de burgerrechter. Fergusen en co steven af op een confrontatie met de FIFA en de wereldvoetbalbond houdt er niet van als er aan zijn gezag wordt getornd en als buitenstaanders zich bemoeien met zijn wetgeving. Maar hopelijk zet Manchester wel door
  Met citaat antwoorden
Oud 22 December 2003, 21:57   #2
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Als ze naar de burgerrechter gaan wordt ManU onmiddellijk uit alle competities genomen, dus dat zie ik niet gebeuren..

Ik vind dit een erg twijfelachtig geval. De argumenten van Ferdinand vind ik erg zwak en ik ben niet geneigd hem te geloven.

Aan de andere kant kan het natuurlijk niet zo zijn dat hij 8 maanden krijgen en F de Boer, Stam en Davids, die wel positief getest zijn, met een veel mildere straf wegkomen, hoewel dat in Italie was. Ook het geval van die speler van ManCity die onder ongeveer gelijke omstandigheden nauwelijks gestraft werd (bij mij overigens niet bekend) slaat natuurlijk nergens op in vergelijking hiermee.

Riekt naar willekeur.

Maar ik pleit iig voor uniforme Europese/ wereldwijde straffen.. En niet dat de een die in Italie betrapt is na een maand of 4 weer kan voetballen, terwijl een speler in Engeland die de controle heeft gemist het dubbele aan zijn broek krijgt.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2003, 09:30   #3
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Rio is een goede speler, en ik zou net als man utd deze straf aanvechten. Voor t missen van een dopingtest en deze alsnog later doen dmv bijvoorbeeld een betere controle (haar) waarbij dan wordt aangetoond dat hij niet gebruikt heeft, zou ik eerder een straf van 2 a 3 wedstrijden op zetten. Zo laat je net zo goed zien dat men zich gewoon aan de regels hoort te houden
  Met citaat antwoorden
Oud 25 December 2003, 22:03   #4
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Originally posted by Tyskie
Als ze naar de burgerrechter gaan wordt ManU onmiddellijk uit alle competities genomen, dus dat zie ik niet gebeuren..

Ik vind dit een erg twijfelachtig geval. De argumenten van Ferdinand vind ik erg zwak en ik ben niet geneigd hem te geloven.

Aan de andere kant kan het natuurlijk niet zo zijn dat hij 8 maanden krijgen en F de Boer, Stam en Davids, die wel positief getest zijn, met een veel mildere straf wegkomen, hoewel dat in Italie was. Ook het geval van die speler van ManCity die onder ongeveer gelijke omstandigheden nauwelijks gestraft werd (bij mij overigens niet bekend) slaat natuurlijk nergens op in vergelijking hiermee.

Riekt naar willekeur.

Maar ik pleit iig voor uniforme Europese/ wereldwijde straffen.. En niet dat de een die in Italie betrapt is na een maand of 4 weer kan voetballen, terwijl een speler in Engeland die de controle heeft gemist het dubbele aan zijn broek krijgt.
Eens.
Consequent handelen in dit verhaal is weer ver te zoeken.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 December 2003, 12:00   #5
mosselman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ferdinand verdiend zeker wel een straf.....maar cker niet dezelfde straf als wanneer hij doping had gebruikt en betrapt was
  Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2003, 22:24   #6
frank peters
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Schorsing Rio Ferdinand

blatter moet zich er niet mee bemoeien dit is n zaak voor de FA er gaan zoveel geruchten omtrent die zaak de echte waarheid kom je toch niet te weten hoe en wat er precies is gebeurt ik hoop voor hem dat ie die 8 maanden goed door komt en als t minder word is t meegenomen al met al we gaan de strijd aan zonder hem en dat moet ook lukken en weer gewoon kampioen worden
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 21:23.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.