Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 10 July 2002, 22:13   #1
bAnAnAqUeEn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard politiek is saai

vind ik... misschien omdat ze niet genoeg moeite doen om de jongeren er iets over te leren, en zo nu ja ik vind dat dat zo is in België... ik weet niet eens wat de verschillende partijen in ons land allemaal doen en wat hun doelstellingen zijn... ik weet dat alleen van het Vlaams Blok (sorry voor de woordenschat :r ) omdat dat er van toen ik klein was ingestompt is dat dat een slechte 'stoute' partij is.....

wat vinden jullie?
  Met citaat antwoorden
Oud 10 July 2002, 22:16   #2
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

politiek trekt mij nou ook niet echt aan om het maar zwak uit te drukken
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 July 2002, 22:16   #3
bAnAnAqUeEn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by the6thgate
politiek trekt mij nou ook niet echt aan om het maar zwak uit te drukken
zwak uit te snurken zeker...
  Met citaat antwoorden
Oud 10 July 2002, 22:19   #4
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

Citaat:
Originally posted by bAnAnAqUeEn


zwak uit te snurken zeker...
naja k zal maar niet meer op je posts reageren ok?
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 July 2002, 22:20   #5
bAnAnAqUeEn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by the6thgate

naja k zal maar niet meer op je posts reageren ok?
nee pleeaaaaase pleaaaaaase dan heb ik niemand meer was niet bedoeld om met je te lachen of zo! echt niet! gewoon algemeen grapje ok dom grapje snorrysorrysnorrysorry!
  Met citaat antwoorden
Oud 10 July 2002, 22:22   #6
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

k, k vergeef t je
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 July 2002, 22:22   #7
bAnAnAqUeEn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by the6thgate
k, k vergeef t je
oefff danku
  Met citaat antwoorden
Oud 10 July 2002, 23:55   #8
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind politiek helemaal niet saai. Het is zo belangrijk politiek dat je er niet eens iets over geleerd hoeft te worden om er interesse voor te tonen. Iedereen is het altijd nergens mee eens, maar waar ze dan op stemmen weten ze niet, want dat doen ze niet. Dat de jongeren niets geleerd wordt over politiek vind ik wel erg kort door de bocht. In 4 HAVO en 4 VWO wordt bij het vak maatschappijleer een module gegeven over politieke besluitvorming. Interesse is een breed begrip maar ergens interesse in tonen is iets simpels.

Racing Bartander
  Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2002, 07:59   #9
bAnAnAqUeEn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by MasterB
Ik vind politiek helemaal niet saai. Het is zo belangrijk politiek dat je er niet eens iets over geleerd hoeft te worden om er interesse voor te tonen. Iedereen is het altijd nergens mee eens, maar waar ze dan op stemmen weten ze niet, want dat doen ze niet. Dat de jongeren niets geleerd wordt over politiek vind ik wel erg kort door de bocht. In 4 HAVO en 4 VWO wordt bij het vak maatschappijleer een module gegeven over politieke besluitvorming. Interesse is een breed begrip maar ergens interesse in tonen is iets simpels.

Racing Bartander
maar dat is in NEDERLAND he in België is dat niet hoor, tenzij in de les Nederlands ff wat partijen misschien de naam van de eerste minister... wij krijgen geen maatschappijleeer hoor..
  Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2002, 08:30   #10
Hertog_Joost
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind het tegenwoordig wel vrij interessant hoor. Goed, soms zit er iets tussen waarvan je denkt "goh, zeik nou niet, beslis nou gewoon", maar de meeste dingen vind ik wel interessant...
  Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2002, 09:49   #11
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

politiek is geen ruk aan.. vooral niet met dit kabinet...

af en toe gebeurt er eens wat.. en dan is het leuk, maar normaal niet
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2002, 13:09   #12
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bAnAnAqUeEn


maar dat is in NEDERLAND he in België is dat niet hoor, tenzij in de les Nederlands ff wat partijen misschien de naam van de eerste minister... wij krijgen geen maatschappijleeer hoor..
Ok dat wist ik natuurlijk niet, maar ik geef je dus wel het voorbeeld van Nederland nu kan ik ook een beetje oordelen over België

Racing Bartander
  Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2002, 16:54   #13
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind het wel belangrijk om een beetje op de hoogte te blijven van de politiek, vooral als je stemrecht hebt, voor minderjarigen dus minder.
Als je moet stemmen, is het toch belangrijk te weten waar welke partij voor staat, zodat je gericht kan stemmen en achteraf niet hoeft te zeggen dat je verkeerd gestemd hebt.
Ik kan momenteel ook niet meer volgen met de Belgische situatie, maar binnenkort zoek ik wel wat programma's op van de verschillende partijen.

Ik vind het ook dom dat veel mensen stemmen voor een partij waarvan ze maar één programmapunt kennen, of alleen voor een persoon omdat die zijn mening durft te zeggen of zo vriendelijk is.
Goed geïnformeerd zijn is nodig om gericht te kunnen stemmen.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2002, 22:47   #14
QQQ
krrraak
 
QQQ's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 June 2002
Locatie: Mijdrecht
Berichten: 1.122
Standaard

Citaat:
Originally posted by Aardbei
politiek is geen ruk aan.. vooral niet met dit kabinet...

af en toe gebeurt er eens wat.. en dan is het leuk, maar normaal niet
Welk kabinet
QQQ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 July 2002, 13:11   #15
ChristinaMilian
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Hertog_Joost
Ik vind het tegenwoordig wel vrij interessant hoor. Goed, soms zit er iets tussen waarvan je denkt "goh, zeik nou niet, beslis nou gewoon", maar de meeste dingen vind ik wel interessant...
*denkt even na en sluit zich hierbij aan*
  Met citaat antwoorden
Oud 14 July 2002, 16:02   #16
Jolie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Politiek is leukleukleuk!! jullie hebben allemaal geen idee van saaiheid Politiek is gewoon boeiend
  Met citaat antwoorden
Oud 15 July 2002, 09:33   #17
GeldMaker
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind de meeste mensen saai. Ik ben het met je eens; politiek is saai en slaperig, dus is het TIJD OM ZE WAKKER TE SCHUDDEN. Vecht zelf................
  Met citaat antwoorden
Oud 16 July 2002, 12:19   #18
Jolie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Je kan wel zeggen politiek is saai, maar dat komt ook omdat je, je er niet een beetje in verdiept, het is echt een stuk leuker als je er een beetje meer over weet dan alleen een paar fractievoorzittertjes van verschillende partijen....
Zoek gewoon ook eens op waar nou elke partij voor staat blabla...hou een beetje van die dingen in de gaten dat maakt het gewoon een stuk leuker

Politiek wordt altijd een beetje gezien als 6 van die poppetjes die met elkaar discussieren over 1 of ander onboeiend onderwerp...das fout
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:41.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.