Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Bekijk resultaten enquête: moet er meer politie op straat komen??
Ja, beter voor de veiligheid 1 25,00%
Zo is het goed 1 25,00%
Nee, MINDER POLITIE 0 0%
F*ck de Politie, Ik ben Zelf Crimi! 2 50,00%
Stemmers: 4. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 13 March 2002, 12:44   #1
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard Meer blauw op straat

moet er meer politie op straat komen??
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2002, 16:05   #2
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

ehm...ja als het gaat om de veiligheid, nee als het gaat om het verkeer, was dus mschien wel zo handig geweest als je een 'weet ik niet' of 'anders, namelijk...' erbij gezet had
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2002, 20:27   #3
Freaky Maus
Banned
 
Geregistreerd op: 26 November 2001
Berichten: 61
Standaard

Wat heb je aan meer politie op straat?? Ze doen toch weinig...
Freaky Maus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2002, 08:03   #4
Total Eclipse
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Meer blauw op straat????


Misschien wel.
Meer blauw, minder stillen.


Ik ben benieuwd of meer blauw op straat de veiligheid verhoogd. Doorgaans wekt de autoritaire houding van de agentjes een heleboel agressie op en werken agenten als de rode lap voor de doldwaze stier. Averechts dus....


Bovendien mag er naar mijn mening wat rechtvaardiger worden gestraft.
Heel Nederland maakt zich druk om het cellentekort voor de zogenaamde bolletjesslikkers, maar hier in Apeldoorn houden ze iemand bijna twee weken vast voor openbare geweldpleging.
Natuurlijk moet ook dat bestraft worden, maar het is een beetje krom te weten dat er doorgaans op een normale uitgaansavond zo'n 20 jongeren worden opgepakt voor openbare geweldpleging en er vanaf komen met een transactie van 250,-
Hetzelfde geldt voor de term poging tot doodslag.
Wanneer is iets poging tot doodslag????

Een steen richting het hoofd van iemand gooien schijnt wel poging tot doodslag te zijn, ondanks dat het 'doelwit' geen aangifte heeft gedaan. Aan de andere kant hoeft het neersteken van iemand niet bestraft te worden, omdat het slachtoffer geen aangifte heeft gedaan.


In principe denk ik dat het goed is dat er politie rondloopt op straat, vooral oudere mensen krijgen hierdoor een veiliger gevoel.
Het is een mooi gegeven dat er altijd een partij is die totaal onpartijdig is. In dat opzicht is de politie natuurlijk een mooi iets.
Nadelend feit is dat de politie niet altijd onpartijdig is en er onzettend veel vooroordelen ontstaan.


De politie moet veel consequenter optreden en rechtvaardiger straffen.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2002, 15:28   #5
ROX
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Mjah, er moet wel meer blauw op straat vind ik...Kijk ik rij zelf natuurlijk ook wel es door Rood maar dat kan je dan maar beter een boete voor krijgen dan dat er onwijs veel geweld en zo blijft. Zeker in het uitgaansleven moet er meer politie komen vind ik....
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2002, 18:51   #6
m@_rk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Meer blauw op straat????

ik krijg alleen van die stomme bekeuringen.
als de politie nouw je beste vriend was...ja dan wel.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2002, 19:02   #7
forza_blondjes
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard -

nee man, ik kan snachts niet eens eve relax staan pisse in een steegje
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2002, 15:31   #8
Michell€
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind het ook dat er meer politie op straat moeten hebben, dat is beter voor de veiligheid.......
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2002, 15:36   #9
xearo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ligt er aan waarvoor, als er meer blauw op straat komt dan zijn het meestal parkeerwachters, of vwntjes met een rollerbank, je hebt er dus niks aan. maar als het om veiligheid gaat,dan is het wel goed
  Met citaat antwoorden
Oud 22 July 2002, 21:36   #10
Saraatje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tja, ... Wat een vraag ... Ik vind dat als het om de veiligheid van de mensen gaat, dan mag er meer blauw op straat. Maar voor bekeuringen, enz ... Neen, dat liever niet ...

Veel liefs, Saraatje.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 July 2002, 21:53   #11
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

savonds bij het uitgaan idd wat meer blauw, alleen over dag vinnik het wel genoeg.... loopt meestal allemaal prima hier in de buurt en in haarlem meestal ook wel.
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 July 2002, 21:55   #12
Saraatje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Daar heb je ook weer gelijk in

Veel liefs, Saraatje.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 July 2002, 22:27   #13
Jolie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Agenten moeten op een andere manier ingezet worden, op een effectievere manier.
Nu is het voor een groot deel meer bureauwerk dan echt het opsporen en voorkomen van misdadigers/misdrijven.

Ik vind het wel goed als agenten wat meer op straat lopen, afgelopen Donderdag bijvoorbeeld merkte ik dat er veel blauw op straat was hier in Hengelo, de politie waarschuwde ook mensen voor tasjesdieven...ik denk dat dit opzich erg goed is voorkomen is tenslotte beter dan genezen
  Met citaat antwoorden
Oud 22 July 2002, 22:50   #14
Saraatje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Daar heb je dan ook weeral gelijk in Tja ... agenten zijn er niet altijd om de mensen te kloten, maar ook om te helpen. Dat denk ik altijd maar

Veel liefs, Saraatje.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2002, 09:56   #15
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nou, ik zou meer blauw op straat niet erg vinden, is goed voor de veiligheid. En als ze criminelen afschrikken, is het goed he.
Ook in het verkeer ben ik voorstander: het verkeersreglement is er om nageleefd te worden. En als iemand te hard rijdt, moet die een fikse boete krijgen, om te voorkomen dat die te hard blijft rijden.
Nu rijden taxidiensten en vertegenwoordigers enzo constant te hard, maar ze worden maar 1 of 2 keer per jaar geflitst, en die boete is lager dan het verlies dat ze zouden maken door niet te snel te rijden.
Dus ja...zo is het niet echt veilig he?
  Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2002, 10:09   #16
-neo-
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ze komen alleen op straat omdat ze binnen niet mogen roken/eten,in vleuten(vlak bij utregt),ALS er al eentje loopt,gaat ie wel achter de kinderen aan die belletje lellen,maar fout geparkeerde auto's en verkeersovertredingen laat ie lekker gaan,vlak n=bij maarssen zijn ze swinters af en toe actief,dan checken ze je lampen(want dan hoeven ze verder nix te doen,alleen maar zitten en bekuring uitdelen als iemand zonder licht langskomt)dus:WEG MET DIE LOSERS!!!!get a life
  Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2002, 10:47   #17
Saraatje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Mijn ma stond een keer fout geparkeerd en toen ze terugkwam, wat zat er onder de ruitenwissers ? Een stomme bekeuring !!!!! Voor gewoon eventjes de bank in te gaan om geld van haar rekening af te halen. Jezus !!!! Voor zoiets mogen voor mij de agenten afgeschaft worden, maar voor de veiligheid dus absoluut niet
  Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2002, 12:26   #18
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Saraatje
Mijn ma stond een keer fout geparkeerd en toen ze terugkwam, wat zat er onder de ruitenwissers ? Een stomme bekeuring
En zo hoort het ook...
Moet ze zich maar juist parkeren, al is het maar voor even naar de bank te gaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2002, 12:35   #19
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Meer blauw op straat voor de veiligheid dat lijkt mij het proberen waard, want waar het nu naartoe gaat met kleine criminaliteit das echt niet normaal. Vernieling en mishandeling zijn aan de orde van de dag, dus denk ik dat meer blauw daar wel wat aan kan doen.

Het is trouwens niet zo dat agenten puur achter het bureau zitten omdat ze lui zijn, maar omdat het nou eenmaal moet al die formulieren. Bij de simpelste inbraak moet een protocol gevolgd worden en moeten er talloze formulieren ingevuld worden.

Er is hier wel eens gezegd dat ze afgeschaft moeten worden voor bekeuringen en bonnetjes schrijven. WAAROM?!?!?! Wat voor chaos wil jij in dit land dan wel niet hebben. Auto's midden op de weg, snelheden van 120 door de stad, het gaat dan gigantisch fout naar mijn mening.


Racing Bartander

p.s. er zijn duidelijke maatstaven voor wat doodslag is en wat nou moord, maar dat is niet van toepassing in deze discussie
  Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2002, 16:22   #20
-neo-
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

geen juut die achter een crimineel aan gaat,sla een bejaarde neer voor het jutenbureau en er gebeurt nix(teminste:als je in vleuten of maarssen woont)
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 11:35.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.