Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 11 July 2002, 14:52   #1
trustfire
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard wat vinden jullie van de doodstraf??

hallo allemaal,
ik wou eens weten wat jullie van de doodstraf vinden...
ik persoonlijk vind het helemaal niks!!
diegene heeft er persoonlijk niks aan als hij de doodstraf krijgt...
het lijkt mij beter als iemand gewoon zijn hele leven wordt opsgesloten want dan denkt hij tenminste na over zun daad...
de enige die er wat aan heeft is het slachtoffer maarja of hij nou de doodstraf krijgt of levenslang zit....dat boeit niet!!

wat vinden jullie??
  Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2002, 14:56   #2
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

aan de ene kant vind ik t niet goed want iedereen verdient een nieuwe kans

aan de andere kant vind ik t wel goed omdat ze t dan zowiezo nooit meer doen en heb je d'r ook geen last meer van
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2002, 15:19   #3
Hertog_Joost
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Alleen goed als je voor de volle 100% zeker weet dat iemand de dader is. Aangezien dat practisch nooit het geval is, ben ik eigenlijk grotendeels tegen...
  Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2002, 15:21   #4
Little Angel
Watch it!
 
Little Angel's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 March 2002
Locatie: Utrecht.......
Berichten: 4.484
Standaard

Citaat:
Originally posted by Hertog_Joost
Alleen goed als je voor de volle 100% zeker weet dat iemand de dader is. Aangezien dat practisch nooit het geval is, ben ik eigenlijk grotendeels tegen...
yup
__________________
Fuck You If You Doubt Me, I'm A Piece Of Shit And I Say It Proudly.
Little Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2002, 15:22   #5
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

God dat slaat toch echt nergens op he, laat hem maar lekker zijn hele leven in een cel zitten dan denkt ie wel na over zijn daad. Kom nou toch als ie toch weet dat ie vastzit.

Economisch gezien is levenslang (echt levenslang) veel te duur, als belastingbetaler betaal je jezelf scheel aan deze mensen, wat dat betreft is de doodstraf een goede oplossing, mits deze snel wordt uitgevoerd. Het probleem bij de doodstraf is de waarheid van de gepleegde misdaad. Er zijn genoeg mensen die veroordeeld zijn tot de doodstraf en die toch echt totaal onschuldig waren.

Daarna komt het probleem welke vorm van ombrengen je gebruikt. Injectie? Elektrische stoel? Galg? Verrotting? Laten zakken op een scherpe paal? Je moet ook denken aan de menselijkheid die komt kijken bij de doodstraf.

Verder rest de vraag: is doodstraf de oplossing om criminaliteit tegen te gaan? Stel nou dat het echt niet helpt dan kom je alleen maar meer in het gedrang, want iets zwaarders dan de doodstraf kan ik niet bedenken. Volgens mij is het idee achter straf toch wel bekering, je wordt vaak weer klaargestoomd om de maatschappij in te gaan, hetgeen vaak niet lukt omdat je een stempel op je hoofd hebt.

Racing Bartander
  Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2002, 16:49   #6
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben helemaal tegen de doodstraf. Hoeveel onschuldige mensen worden zo niet gedood? In de meeste gevallen heb je nooit 100% zekerheid van wat de waarheid is. En zelfs als je er zeker van bent, ik vind dat iedereen een tweede kans verdient. Natuurlijk moet je zo iemand niet vrijuit laten gaan, maar er zijn andere oplossingen, zoals dwangarbeid en/of gevangenisstraf...

Ik vind het trouwens ook schandalig dat in grote delen van Amerika, het land dat zichzelf toch zo goed en verheven voelt, de doodstraf nog effectief wordt toegepast.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2002, 16:53   #7
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

stel dat iemand z'n 2e kans weer verpest......moet diegene dan na z'n celstraf weer een kans hebben? doodstraf krijg je alleen maar als je een moord gepleegd hebt en er is altijd kans dat diegene t dan weer voor de 3e keer doet......wil je dan dat ie t voor de 3e keer kan doen?
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2002, 16:57   #8
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by DaSuperEvy
Ik ben helemaal tegen de doodstraf. Hoeveel onschuldige mensen worden zo niet gedood? In de meeste gevallen heb je nooit 100% zekerheid van wat de waarheid is. En zelfs als je er zeker van bent, ik vind dat iedereen een tweede kans verdient. Natuurlijk moet je zo iemand niet vrijuit laten gaan, maar er zijn andere oplossingen, zoals dwangarbeid en/of gevangenisstraf...

wat een bullshit. Alsof er geen onschuldige mensen in de gevangenis zitten?? alsof er bij de zaken van de mensen die de cel in worden gegooid 100% zekerheid is. Nee. En wil jij een psycho-neurotische moordenaar die alles neersteekt/schiet wat los en vast zit een 2e kans geven?!?! Asjeblieft hoor..

En dat gezeik dat mensen gaan nadenken als ze hun hele leven in de cel zitten is ook bullshit, want als jij weet dat je je hele leven in zo'n cel blijft wegrotten ga je heus niet nadenken over wat je hebt gedaan, want je hebt er uiteindelijk toch niks meer aan. Dat nadenken gebeurd dan veel te laat, je moet nadenken vóórdat je die misdrijf begat en niet erna want dan bereik je er niks mee als je toch je hele leven in de cel zit. En ook al ging je er wel over nadenken: wat heb je er aan? helemaal NIKS.
En iemand jarenlang in de cel laten zitten is duur en kost ruimte.

Nee, ik ben voor de doodstraf.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2002, 17:33   #9
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

ik heb me welis laten vertellen dat juist de doodstraf duurder was, weet alleen niet meer waarom.....
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2002, 18:05   #10
Hertog_Joost
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by theo tank
ik heb me welis laten vertellen dat juist de doodstraf duurder was, weet alleen niet meer waarom.....
Onderzoek. Ze doen belachelijk veel onderzoek naar of de persoon ook écht schuldig is, want als iemand eenmaal dood is kun je hem niet meer vrijlaten... Niet dat dat altijd de goede conclusie tot gevolg heeft, maar er wordt iig veel meer onderzoek gedaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2002, 19:05   #11
Denden 100 piek
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Weg met de doodstraf,zo komt ie er wel erg makkelijk vanaf vind ik.
Vergiffenis komt met de jaren en niet in je laatste paar dagen
First let them rot in a cel,then see if they go to hell
  Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2002, 19:43   #12
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Direwolf
stel dat iemand z'n 2e kans weer verpest......moet diegene dan na z'n celstraf weer een kans hebben? doodstraf krijg je alleen maar als je een moord gepleegd hebt en er is altijd kans dat diegene t dan weer voor de 3e keer doet......wil je dan dat ie t voor de 3e keer kan doen?
Ik zeg toch dat ze zo iemand zeker niet moeten vrijlaten.
Maar neem nu dwangarbeid: het is een straf en nog nuttig ook.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2002, 20:23   #13
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

hmm aan de ene kant kan ik er wel mee leven, aangezien de veroordeelde vet gestraft word, maar aan de andere kant heb je natuurlijk ook het gevaar dat er onschuldige mensen ter dood veroordeeld worden.
Voor mij blijft het nog steeds een twijfelgeval, die doodstraf
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2002, 20:41   #14
Freaky Maus
Banned
 
Geregistreerd op: 26 November 2001
Berichten: 61
Standaard

Ik vind het een goede oplossing want:

Als jij iemand vermoord, moet jij ook dood. Gelijke behandeling. Voor de overige overtredingen gevangenisstraf.

En ga nou niet zeggen: dan kan hij/zij nadenken over wat hij/zijn heeft gedaan, want denken doen ze in dat stadium toch niet meer...
Freaky Maus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2002, 20:44   #15
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

mja ben ik t op zich wel mee eens want

iedereen is gelijk
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2002, 09:52   #16
-neo-
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Hertog_Joost
Alleen goed als je voor de volle 100% zeker weet dat iemand de dader is. Aangezien dat practisch nooit het geval is, ben ik eigenlijk grotendeels tegen...
inderdaad
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2002, 11:01   #17
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als ze zeker genoeg zijn en de daad ernstig genoeg is, dan ben ik voor de doodstraf....

p.s.1. niet aankomen met god dit god dat, weant dat is blaat!
p.s.2. Niet aankomen met dat is onmenselijk, want dat is nog meer blaat!
p.s.3. zie p.s.1. en p.s.2.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2002, 15:17   #18
trustfire
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tuurlijk denk je wel na over je daad als je levenslang zit....
mijn vader werkt ook in een gevangenis en je denkt echt niet de hele tijd over het eten wat je hebt gehad ofzo hoor....
die mensen moetenz helpen en niet vermoorden..
dta van adt werken vind ik behoorlijk goed en ceatief gevonden!!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2002, 15:26   #19
bAnAnAqUeEn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

belachelijk, dat vind ik persoonlijk geen oplossing, om dat het niet echt een straf is voor de persoon die de misdaad begaan heeft... je kan hem beter heel zijn leven op water en brood in een cel zetten! ik denk dat die persoon het daar veeeeeeeel moeilijker mee zal hebben!
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2002, 15:33   #20
Hertog_Joost
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dan is de volgende vraag natuurlijk: is het beter om iemand te straffen, of om geen last meer van iemand te hebben??
Imho is dat in principe nummertje twee, omdat de persoon in kwestie dan geen volgende moord meer kan begaan, maar daar komt dan het probleem uit mijn eerste post (bijna bovenaan) weer bij kijken: hoe weet je het zeker?
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2002, 15:40   #21
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

omdat zoiets word bewezen
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2002, 15:50   #22
Hertog_Joost
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja hoor, het wordt bewezen. Tuurlijk. Maar waarom al die "foutjes achteraf" dan?? Dat iemand die al geëxecuteerd is tóch niet de dader is?

En nou niet gaan lullen dat het iemand was die toch even opgeruimd moest worden, want dat is gelul, dat kunnen ze ook wel anders doen...
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2002, 16:24   #23
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

hoe vaak denk jij dat er 'foutjes' worden gemaakt?

en dat laatste zal ik echt niet gaan denken
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2002, 16:33   #24
Hertog_Joost
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoe vaak?? Nou 1 op een triljoen is al voldoende om de doodstraf niet in te voeren lijkt me. En geloof me, die limiet halen ze echt wel...
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2002, 16:35   #25
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

LOL jij overdrijft echt heel erg....zelfs 1 op 1000 (personen) is niet zo erg
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2002, 17:22   #26
Hertog_Joost
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat?? Als je 1 op 1000 executeert terwijl het onterecht is, vind jij dat "niet zo erg"?? Ehh...........
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2002, 18:01   #27
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

1 op 1000 niet erg.
Iedere persoon die zo onschuldig gedood wordt is er één te veel, en heel erg.
Het zal maar iemand uit je kennissenkring zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2002, 18:02   #28
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

oeps....was een typfoutje

1 op 10000 bedoel ik
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2002, 18:02   #29
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

Citaat:
Originally posted by DaSuperEvy
1 op 1000 niet erg.
Iedere persoon die zo onschuldig gedood wordt is er één te veel, en heel erg.
Het zal maar iemand uit je kennissenkring zijn.
vergissen is menselijk, ontken niet dat je zelf geen fouten maakt
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 July 2002, 10:07   #30
Hertog_Joost
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Natuurlijk is vergissen menselijk. Maar dat moet geen levens kosten, ook niet eentje op de gehele wereldbevolking, want dat is al véél te veel. Wat DaSuperEvy zegt, het zal maar familie of een kennis zijn..... Als je iemand opsluit kun je je fout nog enigszins herstellen, door de persoon in kwestie vrij te laten; iets dergelijks wordt toch flink lastig als 'ie geëxecuteerd is.....
  Met citaat antwoorden
Oud 13 July 2002, 10:22   #31
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

1:1000, dat nemen we voor lief, hoppa doodstraf invoeren!

[quuote]s het beter om iemand te straffen, of om geen last meer van iemand te hebben?? [/quote]

Beide! wij moeten er geen last meer van hebben (logisch), maar die dader moet natuurlijk wel gestraft worden voor de daad die hij/zij heeft begaan (ook logscih, hoe kan je zoiets nou niet inzien?)

Dus de doodstraf is gezien op individuele zaken best goed. en het moet ook live op tv worden uitgezonden, want ik wil het zien. En niet miepen dat het ziek is, want je hoeft het niet te kijken $_s
  Met citaat antwoorden
Oud 13 July 2002, 10:28   #32
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

Citaat:
Originally posted by Hertog_Joost
Natuurlijk is vergissen menselijk. Maar dat moet geen levens kosten, ook niet eentje op de gehele wereldbevolking, want dat is al véél te veel. Wat DaSuperEvy zegt, het zal maar familie of een kennis zijn..... Als je iemand opsluit kun je je fout nog enigszins herstellen, door de persoon in kwestie vrij te laten; iets dergelijks wordt toch flink lastig als 'ie geëxecuteerd is.....
natuurlijk is t erg, dat zeg ik ook niet of wel? ik zeg alleen dat mensen zoals die 'una-bomber' of hoe die gast ook word genoemd (die een flatgebouw heeft opgeblazen in Oklahoma een aantal jaren terug) t wel verdienen

Citaat:
en het moet ook live op tv worden uitgezonden, want ik wil het zien. En niet miepen dat het ziek is, want je hoeft het niet te kijken $_s
zoiets zou ik ook best wel eens willen zien
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com

Laatst aangepast door Nightwolf : 13 July 2002 om 10:31
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 July 2002, 12:12   #33
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Direwolf


natuurlijk is t erg, dat zeg ik ook niet of wel?
Citaat:
Originally posted by Direwolf
zelfs 1 op 1000 (personen) is niet zo erg
ik bedoel maar


Citaat:
Originally posted by Fade of Light
En niet miepen dat het ziek is, want je hoeft het niet te kijken $_s
dus je geeft zelf al toe dat t ziek is? want ik kan me niet voorstellen dat je t niet ziek zou vinden als zoiets wordt uitgezonden...anyway, hoe ziek t ook is, ik zou t ook wel willen zien, maar toch, je moet er wel rekening mee houden wanneer zoiets wordt uitgezonden en wie er allemaal naar zouden kunnen kijken op dat tijdstip......want als zoiets midden op de dag wordt uitgezonden en er kijken van die kindjes die snel getraumatiseerd zijn, tsjah.....dat zou ik niet echt een slim idee vinden, jij wel?
  Met citaat antwoorden
Oud 13 July 2002, 12:17   #34
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

Citaat:
Originally posted by MilkyWayz




ik bedoel maar
qua statestieken is t niet erg nee maar als je iemand verliest waar je je aan hebt gehecht (familie, vriend, etc.) dan is t wel erg
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 July 2002, 12:19   #35
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by MilkyWayz

dus je geeft zelf al toe dat t ziek is? want ik kan me niet voorstellen dat je t niet ziek zou vinden als zoiets wordt uitgezonden...anyway, hoe ziek t ook is, ik zou t ook wel willen zien, maar toch, je moet er wel rekening mee houden wanneer zoiets wordt uitgezonden en wie er allemaal naar zouden kunnen kijken op dat tijdstip......want als zoiets midden op de dag wordt uitgezonden en er kijken van die kindjes die snel getraumatiseerd zijn, tsjah.....dat zou ik niet echt een slim idee vinden, jij wel?
ik geef zelf niet toe dat het ziek is, of ik dat vind laat ik nu terzijde.....

savonds om 11:00 is mooi tijdstip, daarbij is een doodstraf tegenwoordig zonder bloed en spetters, dus die trauma's vallen wel mee
  Met citaat antwoorden
Oud 13 July 2002, 12:25   #36
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


ik geef zelf niet toe dat het ziek is, of ik dat vind laat ik nu terzijde.....

savonds om 11:00 is mooi tijdstip, daarbij is een doodstraf tegenwoordig zonder bloed en spetters, dus die trauma's vallen wel mee
mnoh......hm, okay
  Met citaat antwoorden
Oud 13 July 2002, 18:43   #37
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Direwolf


vergissen is menselijk, ontken niet dat je zelf geen fouten maakt
Tuurlijk.
Maar ik heb nog niemand gedood.

Als je iemand die een moord begaat de doodstraf wilt geven, ben je dan zoveel beter? Oog om oog, tand om tand. Daar sta ik helemaal niet achter, we leven in een beschaafde wereld in de 21ste eeuw.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 July 2002, 19:20   #38
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by DaSuperEvy

Tuurlijk.
Maar ik heb nog niemand gedood.

Als je iemand die een moord begaat de doodstraf wilt geven, ben je dan zoveel beter? Oog om oog, tand om tand. Daar sta ik helemaal niet achter, we leven in een beschaafde wereld in de 21ste eeuw.
nog niemand?

en de rest van je post is onzin, want de doodstraf gaat niet oog om oog, tand om tand, en als jij denkt dat we in een beschaafde wereld leven dan zal ik je even uit die droom helpen want dat doen we niet. (zie de hele toestand rondom alle bombardementen enzo, wat leven wij in een beschaafde wereld zeg, poeh poeh.. )
  Met citaat antwoorden
Oud 13 July 2002, 20:55   #39
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

ja idd......een beetje gelul is dat.......tis wel een beetje beschaafd hoor maar echt niet zoveel als DaSuperEvy waarschijnlijk denkt
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 August 2002, 20:05   #40
Diz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als iemand een persoon heeft vermoord of verkracht dan mag tie van mij gerust de doodstraf hebben. Waarom zou tie het niet nog een keer doen. Hier in Nederland heeft levensang vastzitten geen betekenis, na een jaar of 5 ben je er toch wel weer uit.

Dus eh, klinkt misschien een beetje grof, maar doodstraf mag van mij gewoon ingevoerd worden. Moet er wel heel duidelijk zijn dat diepersoon idd de dader is.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 August 2002, 16:35   #41
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by MilkyWayz


nog niemand?

en de rest van je post is onzin, want de doodstraf gaat niet oog om oog, tand om tand, en als jij denkt dat we in een beschaafde wereld leven dan zal ik je even uit die droom helpen want dat doen we niet. (zie de hele toestand rondom alle bombardementen enzo, wat leven wij in een beschaafde wereld zeg, poeh poeh.. )
Naja, nog niemand, en ik zal ook nooit iemand vermoorden, neem dat eens niet zo letterlijk op.
En ja, we leven misschien niet in zo'n beschaafde wereld, weet ik ook wel, maar je moet hem niet nog verder naar de zak helpen dan hij al is...
  Met citaat antwoorden
Oud 9 August 2002, 19:26   #42
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by DaSuperEvy

Naja, nog niemand, en ik zal ook nooit iemand vermoorden, neem dat eens niet zo letterlijk op.
En ja, we leven misschien niet in zo'n beschaafde wereld, weet ik ook wel, maar je moet hem niet nog verder naar de zak helpen dan hij al is...
we helpen de wereld elke dag een beetje meer de zak in (om t maar in jouw woorden uit te drukken)
en nu heb ik nog geen goede argumenten gehoord, maar ja *peace*
  Met citaat antwoorden
Oud 10 August 2002, 12:23   #43
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Bij de doodstraf komen een aantal principieele bezwaren kijken. Je neemt het leven weg van een ander mens. Wie geeft jou dat recht om te bepalen over het leven van een ander menselijk wezen ?


Daar komt bij kijken wie straf je er mee ?

De ter dood veroordeelde voelt er zelf niet zo veel van en heeft alleen de ellende om er naar toe te leven dat hij dood zal gaan. echter straf je de onschuldige nabestaanden (moeder, vader vrouw kinderen en bekenden) van de ter dood veroordeelde niet veel meer. Zij zullen treuren om het verlies van hun vader of hun zoon of dochter. Terwijl zij niets gedaan hebben.
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 August 2002, 12:26   #44
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

in geval van moord, wat denk je dan van de familie van t slachtoffer?
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 August 2002, 13:31   #45
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast

Bij de doodstraf komen een aantal principieele bezwaren kijken. Je neemt het leven weg van een ander mens. Wie geeft jou dat recht om te bepalen over het leven van een ander menselijk wezen ?


De ter dood veroordeelde voelt er zelf niet zo veel van en heeft alleen de ellende om er naar toe te leven dat hij dood zal gaan. echter straf je de onschuldige nabestaanden (moeder, vader vrouw kinderen en bekenden) van de ter dood veroordeelde niet veel meer. Zij zullen treuren om het verlies van hun vader of hun zoon of dochter. Terwijl zij niets gedaan hebben.
Wie geeft de ter dood veroordeelde het recht om iemand anders te vermoorden? Niemand. Wie geeft hem het recht om kinderen te verkrachten en te wurgen? Niemand. Heb je dáár wel aan gedacht? Er zijn wetten, en Nederland is een vrij land, maar die wetten zijn nodig om het allemaal een beetje in de hand te houden. Als iedereen zomaar de wet overtreedt wordt het gewoon een zooitje ongeregeld en dat willen we niet hebben. En om t in de hand te houden worden mensen die zich niet aan de wet houden in extreme mate gestraft, en soms zelfs met de doodstraf.


Iedereen weet dat er bepaalde straffen staan op misdaden. Als iemand een misdaad pleegt waarvoor je ter dood veroordeeld kan worden dan weet die iemand ook wel dat je dat risico loopt. Als die persoon er dan toch voor kiest om die misdaad te plegen, dan denkt die persoon toch ook niet aan zijn familie en vrienden? Waarom moeten "wij" als buitenstaanders dan wél aan de familie denken?
  Met citaat antwoorden
Oud 10 August 2002, 13:52   #46
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Citaat:
Originally posted by MilkyWayz


Wie geeft de ter dood veroordeelde het recht om iemand anders te vermoorden? Niemand. Wie geeft hem het recht om kinderen te verkrachten en te wurgen? Niemand. Heb je dáár wel aan gedacht? Er zijn wetten, en Nederland is een vrij land, maar die wetten zijn nodig om het allemaal een beetje in de hand te houden. Als iedereen zomaar de wet overtreedt wordt het gewoon een zooitje ongeregeld en dat willen we niet hebben. En om t in de hand te houden worden mensen die zich niet aan de wet houden in extreme mate gestraft, en soms zelfs met de doodstraf.
Nergens hoor je mij zeggen dat we zonder wetten of regels moeten leven. Natuurlijk kan dat niet wetten zijn nodig en orde handhaving is ook nodig en straffen kleeft hier aan vast. echter de doodstraf is een straf die niet zou moeten bestaan

Citaat:
Originally posted by MilkyWayz

Iedereen weet dat er bepaalde straffen staan op misdaden. Als iemand een misdaad pleegt waarvoor je ter dood veroordeeld kan worden dan weet die iemand ook wel dat je dat risico loopt. Als die persoon er dan toch voor kiest om die misdaad te plegen, dan denkt die persoon toch ook niet aan zijn familie en vrienden? Waarom moeten "wij" als buitenstaanders dan wél aan de familie denken?
Ook al weten mensen van te voren welke straf ze krijgen mochten ze gepakt worden na het plegen van hun misdrijf. Het brengt ze niet op andere gedachten er zijn in de staten van amerika waar WEL de doodstraf is niet minder moorden per jaar dan in staten waar NIET de doodstraf is. Als afschrik middel werkt het dus al duidelijk niet

Waarom Wij als buitenstaanders WEL aan familie en vrienden moeten denken. OMDAT als we dat NIET doen wat zijn wij dan beter dan de veroordeelde? Juist wij zouden het goede voorbeeld moeten geven. Op het moment dat wij iemand vermoorden omdat hij een moord heeft gepleegd wat maakt ONS dan BETER als hem... ?

Kleuterschool politiek hij houd geen rekening met vrienden en familie dus wij doen dat lekker ook niet. Nee zo werkt het natuurlijk niet we zouden BETER moeten weten en DOEN dan de ter dood veroordeelde zelf..
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 August 2002, 14:03   #47
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast


Nergens hoor je mij zeggen dat we zonder wetten of regels moeten leven. Natuurlijk kan dat niet wetten zijn nodig en orde handhaving is ook nodig en straffen kleeft hier aan vast. echter de doodstraf is een straf die niet zou moeten bestaan


Ook al weten mensen van te voren welke straf ze krijgen mochten ze gepakt worden na het plegen van hun misdrijf. Het brengt ze niet op andere gedachten er zijn in de staten van amerika waar WEL de doodstraf is niet minder moorden per jaar dan in staten waar NIET de doodstraf is. Als afschrik middel werkt het dus al duidelijk niet

Waarom Wij als buitenstaanders WEL aan familie en vrienden moeten denken. OMDAT als we dat NIET doen wat zijn wij dan beter dan de veroordeelde? Juist wij zouden het goede voorbeeld moeten geven. Op het moment dat wij iemand vermoorden omdat hij een moord heeft gepleegd wat maakt ONS dan BETER als hem... ?

Kleuterschool politiek hij houd geen rekening met vrienden en familie dus wij doen dat lekker ook niet. Nee zo werkt het natuurlijk niet we zouden BETER moeten weten en DOEN dan de ter dood veroordeelde zelf..
sir, yes sir.

okej, you got a point.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 08:41.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.