Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 23 July 2002, 17:30   #1
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Question Is de mens van nature goed of slecht?

Nou? Dus in het prille begin van de mensheid, in het diepste van de mens, is die goed of slecht?
Ik denk goed, maar ik kan me vergissen. Misschien heb ik ook gewoon te veel vertrouwen in de mens, maar ik geloof dat elke mens van nature goed is



Ik zeker en vast
  Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2002, 17:41   #2
Linnea
athanatos
 
Linnea's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 March 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.910
Stuur een bericht via ICQ naar Linnea Stuur een bericht via AIM naar Linnea
Standaard

ieder mens word geboren met een slechte en een goede kant, bij de ontwikkeling komt een van de twee meest naar voren en dat vormd de persoon!

wat een bullshit, maar kvondt dit wel leuk klinken
__________________
She's back...!!

missed me?
Linnea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2002, 17:43   #3
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

daarom is iedereen bij z'n geboorte neutraal
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2002, 18:16   #4
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

denk zelf slecht
  Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2002, 19:55   #5
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by linnea
ieder mens word geboren met een slechte en een goede kant, bij de ontwikkeling komt een van de twee meest naar voren en dat vormd de persoon!

wat een bullshit, maar kvondt dit wel leuk klinken
Nie zeveren he, dadden tel nie.
Ge moet kiezen: goed of slecht
  Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2002, 20:04   #6
Jolie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

goed

Door invloeden van buiten wordt een mens slecht gemaakt...

en deze zin doet me zeer veel kwetsen want dit werd me eens bij de geschiedenisles gevraagd, 1e uur op maandagochtend dus ik zeg: uhh slecht...hij zegt verklaar dat eens...euh *blub* naja euh dan is ie goed... iig ik zette mezelf voor schut
  Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2002, 20:17   #7
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Jolijntjer
en deze zin doet me zeer veel kwetsen want dit werd me eens bij de geschiedenisles gevraagd, 1e uur op maandagochtend dus ik zeg: uhh slecht...hij zegt verklaar dat eens...euh *blub* naja euh dan is ie goed... iig ik zette mezelf voor schut
Naja gebeurt bij ons elke geschiedenisles wel bij iemand. Daarom zeg ik ook daar niets meer
  Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2002, 21:02   #8
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

zoals linnea al zei, we hebben 2 kanten en het is afhankelijk wat je van je ouders geerft hebt. Echt alles is ervelijk, ook goed en slecht.
Maar het ligt vooral aan hoe je bent opgevoed, in wat voor omgeving en wat voor omstandigheden.

de tiener jaren zijn de balngrijkste jaren van je hele leven, hier bepaal je je verdere leven eigenlijk.
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2002, 21:04   #9
Jolie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by DaSuperEvy

Naja gebeurt bij ons elke geschiedenisles wel bij iemand. Daarom zeg ik ook daar niets meer
om een of andere reden moet die vent aaaltijd mij hebben
  Met citaat antwoorden
Oud 26 July 2002, 17:18   #10
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De mens is gewoon 'geprogrammeerd' tot zelfbehoud van de mens persoonlijk en de mens als levensvorm. Dat kan dingen opleveren die volgens de maatschappelijke normen en waarden slecht is. En dus is de mens van nature slecht.

Goedheid, sociale eigenschappen etc. worden door de cultuur van mensen gevormd. 'Slechtheid' is natuurlijk.

Geen twijfel over mogelijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 July 2002, 19:45   #11
Brendovic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Elk mens is eigenlijk een rat. Ik bedoel iedereen wil overleven. Jij zult altijd voor je zelf kiezen. Maar tsja das toch juist goed? zo blijven de beste bestaan en gaat een ras vooruit.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2002, 15:05   #12
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by DaSuperEvy

Nie zeveren he, dadden tel nie.
Ge moet kiezen: goed of slecht
je kan niet zeggen of een mens van nature goed is of van nature slecht want dat verschilt bij iedereen en ik ben t wel met linnea eens. Je gaat je meestal toch ontwikkeling naar een goede/betere of een slechte(re) kant. en dat ligt maar totaal aan je omgeving
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2002, 15:53   #13
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

zolang de definitie van goed en slecht verschilt, kan ik hier geen antwoord op geven.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2002, 16:23   #14
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Citaat:
Originally posted by linnea
ieder mens word geboren met een slechte en een goede kant, bij de ontwikkeling komt een van de twee meest naar voren en dat vormd de persoon!

wat een bullshit, maar kvondt dit wel leuk klinken
voor dat wat jij bullshit noemt vinnik deze beredenering anders t meext een kern van waarheid hebben tot nu toe, ik ben t zeker hier mee eens
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2002, 11:14   #15
BREEZAH-BOY
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard now you know it

het zit zo , een mens is van nature goed, maar als ie wordt gepest enz, wordt ie slecht.

goed gezegd of niet 8*
  Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2002, 12:05   #16
admiral95
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

de mens heeft als natuur te overleven, als hi daarin dwars gezeten wordt word hij slecht
  Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2002, 13:44   #17
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dus als ie probeert te overleven is ie slecht? blabla blaat
  Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2002, 15:33   #18
admiral95
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als iemand mij dwarszit in het overleven, bijv je wil de laatste appel uit een boom plukken, en een ander pakt hem maar je hebt die appel nodiig om te overleven dan kik je die ander in elkaar zodat jiju de appel kan eten
  Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2002, 16:17   #19
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by admiral95
als iemand mij dwarszit in het overleven, bijv je wil de laatste appel uit een boom plukken, en een ander pakt hem maar je hebt die appel nodiig om te overleven dan kik je die ander in elkaar zodat jiju de appel kan eten
satanist!! *houdt vingers in kruisvorm richting admiral* It's the devil himself!!!!



juist ja....
  Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2002, 16:30   #20
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Citaat:
Originally posted by MilkyWayz


satanist!! *houdt vingers in kruisvorm richting admiral* It's the devil himself!!!!



juist ja....
o, hoe los jij t dan op? ga je vriendelijk aan die ander die de appel voor je neus weghaalt vragen of hij een gedeelte aan jou geeft? die ander probeert ook te overleven, dus je kan t bekijken dan volgens die ander, zeker weten van niet dat die m ook niet deelt aangezien het andere persoon ook moet overleven, dus moet je er voor vechten, en dat maakt een mens dan slecht, terwijl deze van oorsprong een goed karakter heeft
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2002, 16:34   #21
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by admiral95
als iemand mij dwarszit in het overleven, bijv je wil de laatste appel uit een boom plukken, en een ander pakt hem maar je hebt die appel nodiig om te overleven dan kik je die ander in elkaar zodat jiju de appel kan eten
dan ben je niet slecht bezig, of is het slecht om proberen te overleven? nee, dus wat jij daarvoor zegt vind ik klets
  Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2002, 16:47   #22
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Bird Of Prey


o, hoe los jij t dan op? ga je vriendelijk aan die ander die de appel voor je neus weghaalt vragen of hij een gedeelte aan jou geeft? die ander probeert ook te overleven, dus je kan t bekijken dan volgens die ander, zeker weten van niet dat die m ook niet deelt aangezien het andere persoon ook moet overleven, dus moet je er voor vechten, en dat maakt een mens dan slecht, terwijl deze van oorsprong een goed karakter heeft
hoe weet jij dat een mens van nature goed is? Misschien is de mens wel van nature slecht. Misschien ook niet, weet jij veel.
Ik vind t onzin dat je dan gelijk slecht bent.
Als ik één lolly steel ben ik dan gelijk een crimineel?
Kom op zeg, je kan mij niet wijsmaken dat je als je iemand inelkaar slaat om te overleven je gelijk slecht bent
  Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2002, 16:56   #23
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Citaat:
Originally posted by MilkyWayz


hoe weet jij dat een mens van nature goed is? Misschien is de mens wel van nature slecht. Misschien ook niet, weet jij veel.
Ik vind t onzin dat je dan gelijk slecht bent.
Als ik één lolly steel ben ik dan gelijk een crimineel?
Kom op zeg, je kan mij niet wijsmaken dat je als je iemand inelkaar slaat om te overleven je gelijk slecht bent
hhmm...je spreekt jezelf nu tegen

stelen is sowieso slecht, ook al stelt iets als een lolly stelen tegenwoordig niet veel meer voor in Nederland

en ik kan jou dus niet wijsmaken dat als je iemand in elkaar slaat je meteen slecht bent, dus die discussie ga ik dan maar niet aan, verspilde moeite als ik t toch probeer
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2002, 17:10   #24
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Bird Of Prey


hhmm...je spreekt jezelf nu tegen

stelen is sowieso slecht, ook al stelt iets als een lolly stelen tegenwoordig niet veel meer voor in Nederland

en ik kan jou dus niet wijsmaken dat als je iemand in elkaar slaat je meteen slecht bent, dus die discussie ga ik dan maar niet aan, verspilde moeite als ik t toch probeer
ik spreek mezelf niet tegen want ik had al eerder gezegd dat je niet kan zeggen of een mens van nature goed of slecht is.

en stelen vinden wij slecht omdat wij dat hebben aangeleerd. Wij hebben aangeleerd dat je mensen niet in elkaar mag slaan, wij hebben aangeleerd dat t slecht is om anderen pijn te doen. Dat hebben wij allemaal aangeleerd, dat krijgen wij aangeleerd door onze omgeving. We leven naar onze omgeving, en als jouw omgeving je heeft aangeleerd dat t slecht is om iemand te slaan of doden of whatever om te overleven dan vind jij dat slecht. En waarom vind je dat slecht? Omdat je dat van jongs af aan aangeleerd hebt gekregen.
Ik bedoel maar....
Misschien heeft Fade wel gelijk en kan je hier geen antwoord op geven omdat iedereen een andere mening heeft over wat goed is en wat slecht is.....
Tsjah..
  Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2002, 18:24   #25
X_cistenZ
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by MilkyWayz


ik spreek mezelf niet tegen want ik had al eerder gezegd dat je niet kan zeggen of een mens van nature goed of slecht is.

en stelen vinden wij slecht omdat wij dat hebben aangeleerd. Wij hebben aangeleerd dat je mensen niet in elkaar mag slaan, wij hebben aangeleerd dat t slecht is om anderen pijn te doen. Dat hebben wij allemaal aangeleerd, dat krijgen wij aangeleerd door onze omgeving. We leven naar onze omgeving, en als jouw omgeving je heeft aangeleerd dat t slecht is om iemand te slaan of doden of whatever om te overleven dan vind jij dat slecht. En waarom vind je dat slecht? Omdat je dat van jongs af aan aangeleerd hebt gekregen.
Ik bedoel maar....
Misschien heeft Fade wel gelijk en kan je hier geen antwoord op geven omdat iedereen een andere mening heeft over wat goed is en wat slecht is.....
Tsjah..
Psies.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 July 2002, 17:48   #26
admiral95
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by MilkyWayz


satanist!! *houdt vingers in kruisvorm richting admiral* It's the devil himself!!!!



juist ja....
kut geval dat ej ebnt, met je stanist, ga een ander ergens van beschuldigen waarvan je niet weet wie of wat hij is, ik geef aleen voorbeelden die ik op website tegen kwam, ik bedacht het niet, zoek maar eens met google op overleven, dan kom je op engelse website daar stond deze tekst
  Met citaat antwoorden
Oud 30 July 2002, 17:51   #27
admiral95
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by MilkyWayz


hoe weet jij dat een mens van nature goed is? Misschien is de mens wel van nature slecht. Misschien ook niet, weet jij veel.
Ik vind t onzin dat je dan gelijk slecht bent.
Als ik één lolly steel ben ik dan gelijk een crimineel?
Kom op zeg, je kan mij niet wijsmaken dat je als je iemand inelkaar slaat om te overleven je gelijk slecht bent
het is niet goed om te stele, het is niet goed, om een mede mens in elkaar te slaan dat zijn gewoon feiten, aleen wil het doel nog wel eens het middel heilligen
  Met citaat antwoorden
Oud 30 July 2002, 18:16   #28
Brendovic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

En hoe zei Darwin dit ooit?
  Met citaat antwoorden
Oud 30 July 2002, 18:27   #29
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Brendovic
En hoe zei Darwin dit ooit?
Geen idee
  Met citaat antwoorden
Oud 30 July 2002, 18:30   #30
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by admiral95


het is niet goed om te stele, het is niet goed, om een mede mens in elkaar te slaan dat zijn gewoon feiten, aleen wil het doel nog wel eens het middel heilligen
jij vindt het niet goed omdat je dat hebt geleerd. Het staat in de wet. Het is onze omgeving. WIj gaan ons gedragen naar onze omgeving en daarom vinden wij het niet goed omdat wij dat van jongs af aan hebben aangeleerd.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 July 2002, 18:31   #31
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by MilkyWayz
jij vindt het niet goed omdat je dat hebt geleerd. Het staat in de wet. Het is onze omgeving. WIj gaan ons gedragen naar onze omgeving en daarom vinden wij het niet goed omdat wij dat van jongs af aan hebben aangeleerd.
Ja, dat is gewoon een kwestie van de druk van de maatschappij en wat sociaal wel of niet aanvaard is
  Met citaat antwoorden
Oud 31 July 2002, 00:38   #32
AngelHeart
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoi daar!

Ik geloof niet dat de mens van nature persé slecht is, of alleen maar goed. Ik denk dat we allemaal van beiden evenveel hebben, en als het gebeurt dat de slechte of goede kant erg naar voren komt, dan denk ik dat dat eerder te maken heeft met de omgeving in waar je opgroeit. Dus bijvoorbeeld wat voor ouders je hebt (erg liefhebbende ouders of ouders die je totaal geen aandacht geven), of welke soorten vrienden/ vriendinnen je mee omgaat. Dat soort dingetjes, snap je...?

Toedeloetie!
  Met citaat antwoorden
Oud 24 August 2002, 13:23   #33
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk dat de mens in principe neutraal wordt geboren maar gevormd wordt door invloeden van buitenaf, zoals opvoeding en gebeurtenissen uit het leven !

voorbeeld: Mijn Neef is geadopteerd uit een kinder tehuis in Sri Lanka, toen hij nog maar 9 maanden was is hij naar Nederland gekomen maar nu helemaal ontspoord, toen hij daar was moest hij altijd de sterkste zijn, en zo was dat later ook met vrienden dus hij werd een leider van een bende zeg maar..

dus ik denk dat er door invloeden van buitenaf een heleboel verknoeid kan worden
  Met citaat antwoorden
Oud 27 September 2002, 18:28   #34
Regen
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Is de mens van nature goed of slecht?

Citaat:
Originally posted by Babysmurfie
Nou? Dus in het prille begin van de mensheid, in het diepste van de mens, is die goed of slecht?
Ik denk goed, maar ik kan me vergissen. Misschien heb ik ook gewoon te veel vertrouwen in de mens, maar ik geloof dat elke mens van nature goed is



Ik zeker en vast
beide..heb niet zo'n zin in een lang verhaal schrijven, ik heb weekend en ik ben moe
  Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2002, 11:15   #35
dark-annetje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

de mens is van nature neutraal denk ik....
der is natuurlijk altijd wel een beetje een persoonlijkheid,
maar heel veel wordt ook beinvloed door de buitenwereld...
  Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2002, 13:31   #36
Drama
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat is goed en wat is slecht? Dit wordt enkel gedefinieerd door andere mensen. Je wordt geboren, vormt je persoonlijkheid en andere mensen beslissen of je een goed of slecht karakter hebt.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 September 2002, 10:17   #37
Shockra
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

In het allereerste begin waren de mensen neutraal, denk ik. Maar door allerlein invloeden van buitenaf ontwikkel je je, en dat kan je goed of slecht beïnvloeden..
  Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2002, 10:55   #38
Brendovic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Brendovic
En hoe zei Darwin dit ooit?
nou de mensen met biologie zegge ut nie dus zeg ik ut maar

The Survival of the fittest
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:23.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.