Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 11 August 2002, 16:25   #1
trustfire
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs down de 1ste 2de en derde wereld

wat vinden jullie van de namen eerste wereld, tweede wereld en derde wereld....
ik vind het fout dat ze alleen maar op het geld en de welvaard kijken.......
wij(de westerse wereld)heeft wel veel welvaard enzo maar er zijn ook andere dingen waarop de westerse wereld als derde wereld staat!!!
ik heb vrij veel contact met mensen uit tsjechie en wij gingen daar slapen......zij wouden persé dat wij in hun bed sliepen en zij op de grond

mijn zus zit voor 2 jaar in india en die mensen zijn zo gastvrij!!!!

ikl denk dus dat de namen fout zijn omdat ze niet veredr gaan dan welvaard en geld!!!wat is jullie mening???????
  Met citaat antwoorden
Oud 11 August 2002, 16:44   #2
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

jah de namen zijn misschien niet zo geweldig, maar ik ben er nu zo aan gewend, dat ik me er niet druk om maak eigenlijk:s
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 August 2002, 20:18   #3
Jamiel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als iedereen rijk was in de liefde, dan zou iedereen in de 1ste wereld wonen
  Met citaat antwoorden
Oud 11 August 2002, 20:27   #4
boertje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind het heel fout

ik kijk niet naar werelddelen

we wonen met ze alle op 1 wereld, niet meer en niet minder
  Met citaat antwoorden
Oud 11 August 2002, 22:28   #5
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Volgens mijn woordenboek is een derdewereldland een ontwikkelingsland, een ontwikkelingsland is een land dat met economische ontwikkeling sterk achter ligt.

ER IS NIETS FOUT!!!

Het is een definitie.


Racing Bartander
  Met citaat antwoorden
Oud 11 August 2002, 22:33   #6
Diz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Kan me niet ercht druk maken om de naam die eraan wordt gegeven, meer het feit hoe slecht de mensen het hebben is hetgeen waar ik me wel een beetje druk kan maken.

Ik ben ook gewoon gewend aan die benamingen, dus ja doe ik verder ook niks aan hoor
  Met citaat antwoorden
Oud 12 August 2002, 10:24   #7
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hmm ik snap het probleem niet, die benamingen Eerste Wereld, Tweede Wereld en Derde Wereld zijn economische termen, om de mate van ontwikkeling te kunnen vergelijken, niet alleen om aan te geven hoe rijk/welvarend een land is, ook hoe de economische structuur is, hoe het land zich ontwikkelt. En dat staat helemaal los van de mensen in dat land, die worden daardoor niet minder gemaakt ofzo, het is puur om een land economisch te beoordelen.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 August 2002, 19:13   #8
trustfire
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Kan me niet ercht druk maken om de naam die eraan wordt gegeven, meer het feit hoe slecht de mensen het hebben is hetgeen waar ik me wel een beetje druk kan maken.

Ik ben ook gewoon gewend aan die benamingen, dus ja doe ik verder ook niks aan hoor


__________________
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

heb je wel gelijk in maar ik denk dta de namen niet eerlijk zijn op bepaaldeVolgens mijn woordenboek is een derdewereldland een ontwikkelingsland, een ontwikkelingsland is een land dat met economische ontwikkeling sterk achter ligt.

ER IS NIETS FOUT!!!

Het is een definitie.


maar een defenitie heeft ook gevoelnes denk ik en het is niet normaal hoe sommige mensen daar zo cool over kunnen doen
--------
ik vind het heel fout

ik kijk niet naar werelddelen

we wonen met ze alle op 1 wereld, niet meer en niet minder


__________________
Fuck geluk,
ik leef alleen voor slapen, drinken, sex en muziek, voor de rest is alles toch problematiek.....

helemaal mee eens
-----Hmm ik snap het probleem niet, die benamingen Eerste Wereld, Tweede Wereld en Derde Wereld zijn economische termen, om de mate van ontwikkeling te kunnen vergelijken, niet alleen om aan te geven hoe rijk/welvarend een land is, ook hoe de economische structuur is, hoe het land zich ontwikkelt. En dat staat helemaal los van de mensen in dat land, die worden daardoor niet minder gemaakt ofzo, het is puur om een land economisch te beoordelen.


__________________
Ik weet niet wat het is, maar het is me wat.
Ik ben zakelijker dan een marskramer. Ik loop een condomerie binnen en vraag waar is de paskamer.





Racing Bartander

klopt,maar heb jij het nooit als een soort schelwoord gehoord....zoiets als.......
wij raken alleen maar geld kwijt aan die derde wereld...laat ze hun eigen problemen oplossen.......
is niet ceht schelden maar het doet wel pijn
  Met citaat antwoorden
Oud 12 August 2002, 22:19   #9
GkuA
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja maar als het geen 3de wereld zou heten kun je toch nog steeds zeggen van 'We raken alleen maar geld kwijt aan [benaming voor de 3de wereld die jij geschikter vindt]', daar verandert de definitie toch niks aan...?
  Met citaat antwoorden
Oud 13 August 2002, 10:47   #10
trustfire
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind het heel fout

ik kijk niet naar werelddelen

we wonen met ze alle op 1 wereld, niet meer en niet minder

-----
ben ik het helemaal mee eens......

--------
Volgens mijn woordenboek is een derdewereldland een ontwikkelingsland, een ontwikkelingsland is een land dat met economische ontwikkeling sterk achter ligt.

ER IS NIETS FOUT!!!

Het is een definitie.

------

ja maar ik vind het niet alleen een defenitie....het heeft ook gevoel en dat gevoel vind ik niet juist

-------
Kan me niet ercht druk maken om de naam die eraan wordt gegeven, meer het feit hoe slecht de mensen het hebben is hetgeen waar ik me wel een beetje druk kan maken.

Ik ben ook gewoon gewend aan die benamingen, dus ja doe ik verder ook niks aan hoor


__________________

heb je ook wel weer gelijk in

-------
  Met citaat antwoorden
Oud 13 August 2002, 15:01   #11
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

is de quote knop verrot ofzow dat jullie er zo'n zooitje van maken?
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:42.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.