Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 20 August 2002, 16:34   #1
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Evolutietheorie

Om maar weer een wetenschappelijke discussie op te starten voor de intelligente mens op dit forum.

Wat vinden jullie van de evolutietheorie + argumentatie.

Racing Bartander
  Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2002, 22:29   #2
Smarthezz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Evolutie Theorie

Ik denk dat er een aantal dingen van waar zijn, maar ook een heleboel dingen niet.

Wat ik wel geloof:
"Survival of the fittest." Dit is de grondslag van de evolutie theorie, ik weet het, maar ik denk wel dat er een kern van waarheid inzit. In de wereld overleefd nou eenmaal de sterke, vaak ten koste van de zwakke.

Wat ik niet geloof:
Is dat wij als mensen zijn ontstaan uit kleine ééncellige vormen van leven, die als vissen het land op zijn gekropen, later steeds verder getransformeerd in de vorm die we nu uiteindelijk hebben. Natuurlijk zie je dat de mensheid voortdurend verandert, maar ik denk dat dat meer te maken heeft met eetgewoontes en levensstijl dan met evolutie. Daarnaast is er de zogenaamde "missing link".

Wat ik niet begrijp:
Als de aap evolueerde in de oermens, betekend dat (lijkt mij) dat de oermens sterker was dan de aap. Waarom is de aap dan wel blijven bestaan en de oermens niet?

Cheerz
  Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2002, 11:50   #3
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Evolutie Theorie

Citaat:
Originally posted by Smarthezz

Wat ik niet begrijp:
Als de aap evolueerde in de oermens, betekend dat (lijkt mij) dat de oermens sterker was dan de aap. Waarom is de aap dan wel blijven bestaan en de oermens niet?

Cheerz
JE weet niet of het klimaat heeft gezorgd voor uitsterving van beide rassen, maar dat alleen de aap op een ander continent heeft overleeft en (na klimaatsverandering) weer terug is gegaan...

Maar is het niet aap - oermens - mens (dat is het volgens mij hoor :S)
  Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2002, 12:55   #4
Smarthezz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Evolutie Theorie

Citaat:
Originally posted by Fade of Light
Maar is het niet aap - oermens - mens (dat is het volgens mij hoor :S)
Ja, dat zei ik ook :S
  Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2002, 14:08   #5
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Evolutie Theorie

Citaat:
Originally posted by Smarthezz
Ik denk dat er een aantal dingen van waar zijn, maar ook een heleboel dingen niet.

Wat ik wel geloof:
"Survival of the fittest." Dit is de grondslag van de evolutie theorie, ik weet het, maar ik denk wel dat er een kern van waarheid inzit. In de wereld overleefd nou eenmaal de sterke, vaak ten koste van de zwakke.

Wat ik niet geloof:
Is dat wij als mensen zijn ontstaan uit kleine ééncellige vormen van leven, die als vissen het land op zijn gekropen, later steeds verder getransformeerd in de vorm die we nu uiteindelijk hebben. Natuurlijk zie je dat de mensheid voortdurend verandert, maar ik denk dat dat meer te maken heeft met eetgewoontes en levensstijl dan met evolutie. Daarnaast is er de zogenaamde "missing link".

Wat ik niet begrijp:
Als de aap evolueerde in de oermens, betekend dat (lijkt mij) dat de oermens sterker was dan de aap. Waarom is de aap dan wel blijven bestaan en de oermens niet?

Cheerz
Of je het gelooft of niet er zijn aanwijzingen dat er evolutie is opgetreden en dat er aanwijzingen zijn dat bijvoorbeeld vormen zijn van reptiel naar zoogdier.

Je haalt een goed punt aan met de missig link, maar dit is makkelijk te weerleggen doordat niet elk organisme dat sterft gaat fossiliseren, zodat er zeker (tot nu to) missing links zijn. Er zijn echter zoveel voorbeelden die wel wijzen op dergelijke evolutie dat het nog steeds stand houdt.

Wat betreft de apen en de oermens. Volgens mij zat het zo dat er ooit de australopiticus afarensis was (Lucy) en vanuit daar zijn 2 nieuwe soorten ontstaan met de namen Homo (mens) en Pan (bijvoorbeeld chimpansees). Om dan te verklaren waarom de oermens is uitgestorven dat is dus lijkt mij 'survival of the fittest' (voor een gedeelte) de aap hoeft dus niet uit te sterven als een andere soort sterker is.

Racing Bartander
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 07:38.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.